LaStaVaZa van Lamarck

Zo werkt dat inderdaad hier. Toen wij in onze rental trokken kregen we ook een TV en een kachel te leen, tot we onze eigen spullen hadden en we op orde waren.
 
Gisteren zijn we naar Tinlins geweest. Elf jaar geleden ook trouwens, en de port was er zo lekker dat we een tweeliterfles port mee het vliegtuig naar nederland in hebben gesmokkeld. Die fles is heeeeel langzaam leeg gedronken in Nederland, en daarbij hoorde de heimwee. Dat gevoel van terug willen naar Oz. Je weet wel...
Gisteren zijn we erachter gekomen dat de port daar nog steeds erg lekker is. Het was een rare gewaarwording, want in eerste instantie kwam het gevoel van heimwee er gratis bij. Met daarna: we zijn er nu! en we kunnen blijven!

PS wie zei dat alcohol duur is? We zijn er vertrokken met 10liter lekkere wijn en 1,5 liter heerlijke port, voor nog geen 27 dollar.
 
En nu? Nog steeds heel langzaam leegdrinken? Je moet me als we daar zijn maar even wijzen op waar het is, dan halen we ook een flesje op :)
 
Hoi Lamarck,

Effe 2 praktische vraagjes...
Je ziet maar of je zin/tijd hebt om te antwoorden ;)
* Wat hebben jullie gedaan om internet te verkrijgen in jullie vakantiehuisje? De verhuurster zei ons dat ze een mobile broadband tablet kon voorzien en dat we dan een prepaid kaart moeten kopen. Enig idee of dit werkt of zijn er andere mogelijkheden?
* Hoe hebben jullie je 2de hands auto gevonden? Via een autoverkoopsite? Of via via?

bedankt alvast en succes nog daar! :up:
 
er zijn weer wat hordes genomen, dus het is wel weer eens tijd voor een update!

horde 1: Het rijbewijs. Dat is echt een soap geworden. De eerste pogingen had ik al beschreven: de eerste keer werden we weggestuurd omdat we een formulier van een optometrist moesten hebben, en daarna liepen we twee keer aan tegen het feit dat in mijn paspoort zowel mijn meisjesnaam als de naam van mijn man staan. Dat was in Marion en in CBD. De laatste loketdame zei dat we een vertaling moesten regelen, en een marriage certificate en iets officieels met een handtekening.
Stap 1, vertaling. Dat ging vooral om die ellendige letters e/v in het paspoort en rijbewijs. Het vertaalbureau wist ons te vertellen dat het vier tot zes weken ging duren, en dat ze een standaard vertaling zouden leveren. Wat is standaard, vroegen we nog. En ja hoor, die letters e/v zijn niet standaard dus dat zouden ze niet vertalen, dat staat nl niet in het boekje. Ja maar, dat boekje hebben ze ook bij het rijbewijskantoor, dus dat hebben we niet nodig. En toch gingen ze die e/v niet vertalen. Tamelijk gefrustreerd zijn we weer vertrokken. Manlief is toen naar de consul gewandeld, en heeft daar een statement gekregen waar die e/v voor staan. Dus via een omweg, maar vertaling e/v geregeld, check. :up:
Stap 2. Ondertussen hadden we in Nederland een nieuw uittreksel uit het huwelijksregister aangevraagd, en die was na drie weken aangekomen, dus check. :up:
Stap 3. De bankpas-met-handtekening-op -de-goede-naam. Die hebben we als eerste aangevraagd, maar hij was er na twee weken nog niet, dus gaan bellen. Ja, die is besteld, ze de mevrouw van de bank, hij komt eraan. Na twee weken was ie er nog niet, dus weer bellen. Bleek er iets mis te zijn gegaan met de aanvraag.... Nieuwe aanvraag, en vijf dagen later had ik m'n bankpas. Check! :up:
Met deze schatten zijn we naar het rijbewijskantoor gereden. Deze keer naar Christies Beach. En daar kreeg ik zo m'n rijbewijs. Marriage certificate en verklaring van de consul waren niet nodig.... :rolleyes:
Het enige probleem is dat we ondertussen verhuisd zijn, en de verklaring van de optometrist en het papier van de bank stonden nog op het oude adres. Ik heb het rijbewijs dus ook op het oude adres laten zetten, na overleg met de landlady daar. Nou maar hopen dat dat goed komt...

Een andere horde is die van het werk. Da's ook een lang verhaal. Het komt erop neer dat ik ergens op gesolliciteerd heb, dat is het niet geworden, maar twee mensen wilden dat ik iets anders voor hun kwam doen. Baas 2 ging eerst nog vier weken op vakantie, dus baas 1 'mocht' mij dan eerst hebben voor 2 maanden. Dat feest ging niet door, omdat de baas van baas 1 het te kort vond. En toen baas 2 terug was van vakantie bleek dat het project dat ik voor hem zou gaan doen aan een andere afdeling was gegeven, dus baas 2 had ook niks voor me. Zucht. Toen belde baas 2, hij had misschien toch iets voor drie maanden, 'ik bel morgen terug'. Niet dus, wel een smsje om half 6 'het was druk vandaag ik bel morgen''. Weer niet... en op dat punt hebben we het opgegeven. Ondertussen hadden we ook al wat andere sollicitaties lopen. Belde hij de dag erna, of ik langs kon komen. Dat was gisteren. A.s. woensdag kan ik beginnen, op een fulltime contract voor onbepaalde tijd. Snappen jullie het nog? Ik niet. Maar ik vind het wel best: er komt weer geld binnen, en dat geeft ons allebei de tijd om nog eens goed rond te kijken.

En de horde van school is ook genomen. De kinderen hebben nu ruim twee weken achter de rug en het gaat hartstikke goed. De juffen zijn lief, de kinderen doen enorm hun best, ze voelen zich welkom in de klas en ze gaan met sprongen vooruit. Morgen (zaterdag) gaan we kijken bij de lokale voetbalclub. De oudste wil graag op voetbaltraining, dus als het een beetje leuk is dan kijken we of hij daar mee mag doen. Stiekem hopen we dat daar dan ook wat kinderen bij zijn die op de school zitten waar ze in januari naartoe gaan.

Het huis is ook ok. Er zijn nog steeds geen lijken uit de kast gevallen dus dat valt weer mee ;). We kijken wel erg uit naar de spullen in de container. De boot vaart nu ergens op de Indische oceaan, ofzo. We hebben ook al een brief gekregen over een inspectie, met een waslijst aan dingen die schoon moeten zijn. Dat gaan we niet redden. ALles moet schoon en opgeruimd. Onkruid in de tuin moet weg, en het gras gemaaid. De ramen gezeemd, de lampen afgestoft en de filter van de airco schoongemaakt. Nouja, de tuin stond al helemaal vol met onkruid toen we hier kwamen, en we hebben nog geen grasmaaier, dus die tuin dat wordt hem niet. De ramen zemen kan niet want daar zit een luxaflex voor die niet omhoog kan (!), daar hadden we al van gevraagd of we die los mogen maken. En de filter van de airco zit volgens mij op het dak. Maar de rest is een makkie, want we hebben nog zo weinig dat het zo opgeruimd en schoon is ;).

Kortom, de grootste hobbels zijn genomen!
 
Hi!

Wat fijn om te horen dat alles nu weer redelijk op zijn plekje valt ;) Je rijbewijs, bankpas en *tromgeroffel* je baan :) Ik denk dat ik daar ook wel heel veel moeite mee zou hebben hoor, als het zo onduidelijk is. En hoe gaat het nu met B? Heeft hij al zicht op een baan?
 
En hoe gaat het nu met B? Heeft hij al zicht op een baan?
Hij is ook aan het zoeken, maar nu naar iets dat te combineren is met de kinderen. Het idee was dat de eerste met een baan ft zou gaan werken, en de tweede daarna parttime zou gaan zoeken. Dat was een deel van de onrust, want hij moest mee'switchen': zodra duidelijk was dat ik een ft baan zou hebben, is hij parttime gaan zoeken. Nouja, het blijft puzzelen, en kijken naar wat er kan.
 
Hij is ook aan het zoeken, maar nu naar iets dat te combineren is met de kinderen. Het idee was dat de eerste met een baan ft zou gaan werken, en de tweede daarna parttime zou gaan zoeken. Dat was een deel van de onrust, want hij moest mee'switchen': zodra duidelijk was dat ik een ft baan zou hebben, is hij parttime gaan zoeken. Nouja, het blijft puzzelen, en kijken naar wat er kan.
De mazzelaar ;) Lekker part-time werken terwijl jij moet buffelen :p

Nee hoor B, ik begrijp het wel :)
 
allee, goed dat de rijbewijs-soapserie dan toch een happy end heeft gehad ;)
Succes met de baan alvast! :up:
 
Inspectie? Door wie of wat dan en waarom? De verhuurder??
Ja, dat schijnt dan weer standaard te zijn als je particulier huurt. Dan komen ze elke drie maanden langs om te zien dat je de boel niet verbouwd hebt. Wat ik niet onlogisch vind, maar ergens ligt een grens. We kregen er dus zo'n waslijst bij van wat er allemaal schoon moet zijn :p . Toch maar sparen en een keer een eigen huis ;)
 
Back
Top