Motorrijders

[quote author=Red link=topic=2313.msg57459#msg57459 date=1146002318]
cr5002.jpg


Honda CR500, heb er een in Ledenon (Frankrijk) rond zien gaan op het circuit tussen de wegracers..... was erg vernederend voor de heren wegracres :) CR was trouwens wel overladen met HRC onderdelen wat ook helpt.

Remember valves are for toilets !! (en daarom rij ik 2-takt)
[/quote]

heeft deze cr een noc busje hangen of benk zo blind als wat :S
 
Dat busje onder het zadel bedoel je???. Is dat niet gevoon onderdeel van de rotatie demper. Je weet wel vering die niet alleen als schok demper werken maar ook het achter wiel op de grond drukt voor meer grip??? etc etc ...
 
[quote author=wezep link=topic=2313.msg57455#msg57455 date=1145997959]
nu je het zegt zie ik het indd... hij lijkt aardig op de buell lightning
[/quote]

ik heb geen idee maar het is nog een concept dacht ik...
 
heb je in OZ eigenlijk wel wat aan een snelle motor?????
ik heb aan den lijve ondervonden dat de penalty's behoorlijk hoog zijn voor te hard rijden
(kan je rijbewijs eigenlijk afgepakt worden om deze reden)
 
ik denk dat je er in oz meer plezier van hebt dan in nederland het stikt hier van de files en daar niet.. en er zijn genoeg verlate wegen
 
dat is waar maar ik kreeg op- zo'n weg  170 dollar aan mn broek omdat ik zo'n 75 langs een dorpje reed
(2 huizen, het dorpje heb ik een beetje gemist denk ik)
ik had precies de pech dat er 1 stond te controlleren (ja, doen ze daar ook met een auto in de bosjes)

nu is de boete niet zo erg maar ik weet eigenlijk niet of ze je rijbewijs afpakken ofzo?
er is in elk geval lekker de ruimte om te scheuren inderdaad :wheelchair:
 
ik denk zelf dat je net de pech hebt gehad dat hij er stond... maar normaal zul je er denk ik weinig last van hebben....
en als ze boetes wille geve dan moete ze die roadtrains is aanhoude... das nie grapig meer hoe snel die gaan
 
precies, en als je die in de verte aan ziet komen hoop je altijd weer dat zij ook weten dat ze links moeten rijden
 
Je rijbewijs ben je zeker kwijt als je een paar keer (of 1x heel goed) te hard bent gegaan of op andere wijze je punten kwijt bent geraakt. Hard rijden wordt hier iets minder tolerant bekeken dan in Nederland (en de correctiemarge is in Victoria geen percentage van de snelheid). Twee weken geleden hebben ze om 00:15 iemand van de weg gehaald die 180 ging waar je 60 mag. Zijn rijbewijs is ie kwijt en de rechter gaat nu bekijken hoeveel die mag betalen en/of hoe lang hij mag zitten. De maximale boete was ergens in de 5 cijfers. Naast de bekeuring voor te hard rijden krijg je al snel allerlei andere aanklachten zoals roekeloos rijden, in gevaar brengen van anderen en wat er nog meer kan worden verzonnen.
 
Tja,... helaas zijn ze hier veel strenger. Maar daar in tegen zijn er veel verlaten wegen. Die kaars recht zijn en bijde kanten open. Dus perfect overzicht. Voor coppers of ander gespuis. Dan is het alleen nog een kwestie van even 5km heen,.....5km weer terug. Geen controlen, beesten, kuiltjes of anderen zooi. 180 graden om draaien en GASSSSSSS. Ik zie hier een local die heeft een oude ninja wat was dat ook alweer GPZ- GPX?. Die doet het elke avond. Als je dan goed luisterd hoor je hem ver weg in de woestijn flink toeren maken. Tja wat zal dat betekenen

Anders gezegt je moet niet constant hard rijden :wall: Dat is vragen om problemen. Je kan nog veel meer leuks met een motor. Waar geen flinke snelheden voor nodig zijn. Mocht je toch problemen hebben met je rechter hand dan moet maar zo'n Harley kopen of zo'n cross brommertje. Kun je iedere keer flink toeren maken. Maar hard ga je toch nie :p :roll:

En inderdaad 180 waar je 60 mag foei !!..... Dat is zeer gevaarlijk. Klinkt waarschijnlijk erger dan het is. Met een beetje flinke pk beul heb je daar geen kilometers voor nodig. Na een verkeers heuveltje even terug naar z'n 2 en Gasssss en nog geen 7 seconden later tikt ie de 180 al aan... :roll:
Dan vlug weer in de ankers voor het volgende verkeers drempel en wat een lol hebben we dan  :roll: :-D.
Als je het zo uit typt lijkt het eigelijk heel saai.... Ondanks dat mis ik die lege, groene, stinkende,  brabantse polder wegen, toch wel een beetje...  :cry: :-
 
die oude ninja heette gpz en de opvolger geloof ik gpx (ik had zelf de gpz)
nu geloof ik ook dat je beter hard kan rijden in oz dan met een pilsje teveel op, dat wordt echt niet
getolereerd. en terecht.
180 is niet echt hard maar voor in een 60 km zone (is ook niet altijd duidelijk waar die beginnen) is het bizar
 
GPz900ninja.jpg


De enige echte GPz 900 Ninja! Ik zou er nog best eentje willen hebben. Is nog uit de tijd dat alleen "echte kerels" op een motor reden  :wink:
 
heeft iemand enige idee wat een Kawasaki VN900 classic kost in Oz.

Ik ben van plan een te kopen in Jan/Feb 2007, maar ik kan nergens een prijs vinden op internet. kost hier 9000 euries, (Engeland maar 7350 euries, & USA $7299)

vn900.jpg


:lol:
 
ok... en zijn er ook motors waar jullie echt voor geen goud op willen rijden of hebben

ik zou zelf geen buikschuifertje willen heben
ben meer een harley man... vooral de zelfbouw bobbertjes met een leuke 1200 shovel 4bak handgeschakeld  :p:p:humble:
 
Een motor waar ik niet dood op gevonden wil worden is bijvoorbeeld een Yamaha Vigaro. Is een beetje een rijdende pispot.

Voor de rest ben ik niet zo veeleisend, ik heb al op een hoop ouwe troep rondgereden: Honda CB350, Suzuki T500, Honda Bol d'or en een Kawa Z1R. Sindsdien is het een beetje in de verdomhoek geraakt.

In Oz zal ik waarschijnlijk eerst op zoek gaan naar een XR500 of zoiets, om wat rond te raggen.
 
Hey FOL

Wat voor Gixxer had je en wat voor motard heb je nu? Ik zou graag een GSXR1000 k1-k2 kopen, maar weet nog steeds niet of ik nou wel of geen motor moet kopen hier (brisbane)  Bij mijn ouders in NL heb ik een KTM 610 LC4 supermotard staan, maar die laat ik lekker daar, voor als ik er als ik op vakantie ben... :up:
 
Back
Top