Motorrijders

[quote author=hans964 link=topic=2313.msg60518#msg60518 date=1148576983]
of de bekende uitspraak die vaak gehoord heb: ducati, stuk gaat ie.
rij er nu alweer 8 jaar op zonder echte problemen (wel es wat imbusjes kwijtgeraakt uit het motorblok maar ja)

[/quote]

1 keer per jaar naar je werk rijden als het niet te warm, niet te koud, niet regent, niet sneeuwt, niet waait, het niet te druk is, en er genoeg posermogelijkheden zijn op je werk, telt niet als een jaar rij-ervaring he!

;)
 
[quote author=FOL link=topic=2313.msg60553#msg60553 date=1148602958]
1 keer per jaar naar je werk rijden als het niet te warm, niet te koud, niet regent, niet sneeuwt, niet waait, het niet te druk is, en er genoeg posermogelijkheden zijn op je werk, telt niet als een jaar rij-ervaring he!

;)
[/quote]

LOL!  :-D
 
Heeft iemand eigenlijk wel eens uitgezocht wat het kost om je motor mee te nemen in een container en hem in te voeren in ozzy? Of heeft iemand het zelfs gedaan? Bij dat programma op RTL4 van die Engelsen die naar de Gold Coast gingen had die man zelfs zijn Jaguar Cabrio in de container meegenomen (maar misschien had hij gewoon geld te veel ;)).

Ik kan hier nog 7000 euri terugkrijgen voor mijn monster maar hij is nog zo mooi en goed dat ik het eigenlijk zonde vind om het weg te doen. Hoe zit het precies met de prijzen in ozzy? Liggen die lager / hoger dan hier? Hier betalen we natuurlijk ook redelijk wat BPM.

Thanks
 
[quote author=4np link=topic=2313.msg62224#msg62224 date=1149867226]
Heeft iemand eigenlijk wel eens uitgezocht wat het kost om je motor mee te nemen in een container en hem in te voeren in ozzy? Of heeft iemand het zelfs gedaan? Bij dat programma op RTL4 van die Engelsen die naar de Gold Coast gingen had die man zelfs zijn Jaguar Cabrio in de container meegenomen (maar misschien had hij gewoon geld te veel ;)).

Ik kan hier nog 7000 euri terugkrijgen voor mijn monster maar hij is nog zo mooi en goed dat ik het eigenlijk zonde vind om het weg te doen. Hoe zit het precies met de prijzen in ozzy? Liggen die lager / hoger dan hier? Hier betalen we natuurlijk ook redelijk wat BPM.

Thanks
[/quote]

Ik zou dit ook graag willen weten, maar eventueel voor een motor die ik niet op kenteken hoef te hebben (circuit gebruik dan dus) Iemand ervaring daarmee ??
 
[quote author=4np link=topic=2313.msg62224#msg62224 date=1149867226]
Heeft iemand eigenlijk wel eens uitgezocht wat het kost om je motor mee te nemen in een container en hem in te voeren in ozzy? Of heeft iemand het zelfs gedaan? Bij dat programma op RTL4 van die Engelsen die naar de Gold Coast gingen had die man zelfs zijn Jaguar Cabrio in de container meegenomen (maar misschien had hij gewoon geld te veel ;)).

Ik kan hier nog 7000 euri terugkrijgen voor mijn monster maar hij is nog zo mooi en goed dat ik het eigenlijk zonde vind om het weg te doen. Hoe zit het precies met de prijzen in ozzy? Liggen die lager / hoger dan hier? Hier betalen we natuurlijk ook redelijk wat BPM.

Thanks
[/quote]
Er zijn nog niet echt reacties binnen gekomen op mijn vraag; zijn er nog mensen er wat meer over weten?

gaaaz.jpg

en nog een plaatje van ed vollegas op mijn vorige motor ;)

Ik zie trouwens dat een 748 uit 2000 een kleine 9000 euro kost in Brisbane en dat een nieuwe Monster MS2R 800 Dark A$14995,- kost (EUR 8768,-) en volgens mij verschilt dat niet echt met de prijzen hier...
 
ben druk bezig om het allemaal uit te zoeken.. bijna klaar!!! het is zeker niet onmogelijk en de kosten vallen mee! het is wel een heel geregel! Voor een circuitfiets is het nog veel makkelijker.... geen kenteken, geen keuring, als hij nu nog op kenteken staat ff bij de RDW uitschrijven en klaar ben je appeltje eitje!

Ciao
jasper
 
[quote author=jap link=topic=2313.msg64908#msg64908 date=1152269225]
ben druk bezig om het allemaal uit te zoeken.. bijna klaar!!! het is zeker niet onmogelijk en de kosten vallen mee! het is wel een heel geregel! Voor een circuitfiets is het nog veel makkelijker.... geen kenteken, geen keuring, als hij nu nog op kenteken staat ff bij de RDW uitschrijven en klaar ben je appeltje eitje!

Ciao
jasper

[/quote]

Da's goed nieuws :) 'k spreek je.
 
Zo dat ging relatief makkelijk.

Afgelopen maandag was de tijd aangebrokem om maar is uit te zoeken hoe het gaat om een motor rijbewijs te halen voor Vanessa me weifie.

20 minuten later en een tripje naar het politie bureau, invullen van 1 formulier en het betalen van 25AUD.
Krijgt Vanes haar les rijbewijs over de post. Nu nog een leuk motortje uitzoeken en maximaal 9 maanden oefenen. Dan een afspraak maken met meneer de politie agent voor een rondje om het bureau en mevrouw heeft haar Rijbewijs....  :up: :-D :cheer:  Tja het heeft ook zijn voordelen om in de outback te wonen want ik zou zweren dat je in Adelaide een opstap cursus moet doen maar goed...... het zal wel


Het is niet eerlijk :cry: ... @#@$@%... Het zou verboden moeten worden  :x duizende euro's uit moeten geven aan 2 of was het 3?? exame's en iets van 25lessen :wall:
 
Wij gaan ZEKER ook ons motor rijbewijs halen als we in Oz zijn. Ik was hier al eens begonnen maar door omstandigheden gestopt.

En nu vind ik het veel te duur in NL om het te doen. Dus.......

In ieder geval wel bedankt voor de info Bear  :up:

Hebben we zeker wat aan.

Jolanda
 
Hoi Jolanda.

Beetje het zelfde als mijn Vanessa. Ze heeft in Nederland ook al wat lessen achter de rug dus dat ze niet gaat mee komen in het verkeer ben ik helemaal niet bang voor. Misschien wat onwenig voor haar om straks gelijk op haar motortje te stappen en dan van Adelaide naar Coober Pedy te rijden maar dat zien we dan wel weer. Wat dat betreft is het bijna 1 rechte weg. Dus moeilijk kan het niet zijn :-D

Nog wel een kleinen toevoeging als je in een stad woont moet je dus wel eerst een drive safe cursus doen voor dat je het L rijbewijs krijgt. Maar in de outback is dat wat anders ze kunnen namelijk niet verwachten dat we helemaal naar Adelaide komen om zo'n cursus te doen. Alhoewel we moeten toch wel naar Adelaide om haar motor op te halen maar dat zullen we dan maar niet vertellen....  :thinking: :donttell:

greetz Barry
 
Hi Barry,

Een drive safe cursus?????

Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Is het zo dat we dus wel les moeten volgen of een rondje om de kerk?    :police:


Cheers, Jolanda  :wink:
 
Het is pas vandaag dat ik dit draadje opmerk, dus ik zal me er ook even in mengen.
Wij zijn/waren ook motorrijders.
De ene op een Yamaha Fazer 600 en de andere op de Yamaha Thundercat.
En dat terwijl ik maar een bruikbare arm heb, de linker.
Toch vervelend als het gas aan de rechterkant zit.
Gelukkig was ik toevallig in contact gekomen met MMvG, Motor Mobiliteit voor Gehandicapten. Zie ook www.mmvg.nl
Via hun heb ik weer mijn motorrijbewijs gehaald, nadat ik bij een motorongeluk mijn rechterarm dus zodanig beschadigd had dat de zenuwen het niet meer deden.
Nadien weer 2 vrolijke jaren motor gereden. Totdat er een auto mij niet zag aankomen en ik er flink voor moest uitwijken en daardoor een andere auto die verkeerd geparkeerd stond raakte.
Motor total loss en ik even buiten bewustzijn en mijn wijsvinger uit de kom.
Grr :x :x :x automobilisten ook altijd.
Nu ben ik even gestopt, maar misschien straks hier verder? Wie weet.
 
Jeetje Wilsil

Wat een verhaal :cry:
Gelukkig was het de motor die total was, had natuurlijk ook anders kunnen aflopen.
Klote koekblikkers ook altijd die kijken meestal maar half. Hoe vaak ik niet met een kloppen hart thuis ben gekomen. Omdat er weer eens een of anderen doos alleen haar spiegels gebruikt voor de kinderen op de achterbank of als opmaak spiegeltje. Of de oude opa die de kruizing ineens oprijd..
Hopelijk krijg je snel weer genoeg moet om deze prachtigen maar helaas ook gevaarlijke hobby op te pakken.

@Jolanda
Officieel heet het een "rider safe course" Wat het precies inhoud weet ik ook niet maar het is geloof ik een 1 daagse cursus met standaart gezeik over hoe je moet rijden,  een achtje draaien, rem proef etc etc. 

Voor dat we allenbij gaan wonen in Adelaide wil ik toch ook wel zo'n soort cursus doen het zelfde als in Nederland zo'n ANWB cursus om te leren hoe je moet uitwijken en wat te doen in een slip etc etc .
Het is toch anders rijden dan in Nederland. Veel opgefokten gasten in een V8 die denken dat ze kunnen rijden of van die onzekeren en bangen miepen in de auto van d'r pa met haar net behaalde L plaat  :lol:
Maar niet te beginnen over toeristen die ineens rechts gaan rijden of alleen naar links kijken en dan ineens de rotonde op rijden HE VANESSA! :naughty: ....  :p :cry: Bijna een mooie BMW rijder op me motorkap van ons net gekochten koek trommel...  :dizzy:

En als ss rijder is natuurlijk een week naar Phillip island in Melbourne, om een race cusrsus bij Calafornia race school te doen verplicht! :cheer: 

maar goed..
 
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om je motor in te voeren en zo ja wat gaat dat kosten?
faatje
 
Schijnt heel duur te zijn want alles moet aangepast worden.Op de site vd Australische douane lees je er meer over.
 
Thanx Bear, gaan we die cursus toch ff doen. We willen zowiezo gaan motor rijden in Oz, als we er zijn.

Kan niet wachten........


Jolanda
 
Back
Top