Long way down..Almost there..:)

Steve

XPdite Sponsor
Hallo,

Ik wil hier een beetje bij gaan houden hoe de stand van zaken zijn betreft het visum...

We zijn nog maar in het opstart stadium maar zijn er al lang mee bezig.

Tot nu to hebben we een paar visum bureau's benaderd voor hun advies voor de kans op een permenant visum.

Van 1 bureau hebben wij te horen gekregen dat we wel in aanmerking komen voor een Skilled visa, maar dat we wel op de stapel komen tot 2013 of tot een nieuwe wijziging.
We hebben ruim genoeg punten en moet geen probleem zijn.

Op zich positief nieuws!
afro.gif


Keep u posted!!

Gr, Steven
smiley.gif
 
Hoi Steven,

leuk dat je een lastavaza aan hebt gemaakt.
Welk bureau zegt dat je wel in aanmerking komt? Ben erg benieuwd naar de bureaus die je benaderd hebt.
 
Ik gok: omdat je zelf een keuze wil maken zonder dat iedereen roept: M2A moet je nemen!
grin.gif

Maar neem niet alleen een bureau omdat ze beste belofte doen, kijk vooral welke belofte het best onderbouwd wordt!
 
Hey Bloemetjes,

Ik heb mijn antwoord veranderd..maar ik weet dat m2a hoog gewaardeerd word op het forum.
Ik lees dat jij het zelf doet? Misschien is dat voor ons ook wel een optie???

Greetz,
Steven
 
Hoi Steven,

Ja, Family of Six en ik hebben het zelf gedaan. Hij al met succes, ik moet nog even afwachten.
Benodigdheden mijns inziens:
Een goede kennis van het Engels (goed genoeg om nuances in ambtelijke tekst op te pikken), wat researchvaardigheden, en vooral: gezond verstand.
En dan moet je nog bereid zijn er tijd en energie aan te besteden (meer dan je met een bureau ook moet, want dan moet je ook nog zelf allerlei zaken regelen!).

Ik vind dat het een goede optie is, maar ik kan me ook zeker voorstellen dat je het niet wil of aandurft. Een betrouwbare partner in dit verhaal is zeker ook iets waard.
 
Hey Gwen,

Ik heb na het vele lezen op het forum mijn twijfels aan Buysse.
Ook na het lezen van het bericht van Rob van M2A dat hij samen wilde werken met m2a....dat zegt genoeg voor mij.

Greetz,
Steven
 
Haha okee goedzo. We moeten nu voorkomen als forum dat anderen slachtoffer worden van Buysse vind ik.
 
Ja, ik ben het met je eens!
Maar ik denk dat iedereen die een beetje research doet, snel afschrikt van Buysse.
Ook niet gek als ik al die verhalen lees.

Greetz..Steven
 
Een kleine update..

We hebben de nieuwe veranderingen gezien betreft de sol lijst.
Wij zijn erg optimistisch betreft de nieuwe lijst die gaat komen en hebben positief nieuws van emigratiekantoor.
afro.gif


Er is een grote kans dat mijn beroep er op zal staan en zullen een grote kans hebben voor een snelle procedure!!
grin.gif


Wij wachten het dus even af tot 30 april tot de nieuwe lijst bekend is en zullen dan als een speer het visum aanvragen.

Wij zijn wel al bezig met het bij elkaar rapen van alle diploma's voor de TRA.
Ik hoef gelukkig geen Ielts te doen ivm Brits paspoort, scheelt weer tijd en geld.

Ook hebben we al een map gemaakt om alles op een rijtje te zetten van A tot Z en een goed overzicht te hebben voor het hele proces!

Door het vele research en forums lezen, zitten we er wel aan te denken om het zelf aan te vragen. Dit blijft een beetje twijfel achtig omdat, je geen fouten wil maken en het de eerste keer goed wil hebben.
Aan de andere kant kun je met het geld (ongeveer €3500,-) wat de emigratiekantoren vragen, een leuke ticket kopen naar Oz
undecided.gif
.

We zien wel hoe het loopt...er kan altijd zomaar iets veranderen bij de Ambassade die je plannen weer in het roet gooien! Zoals voor velen hier!
angry.gif


Keep u posted!
afro.gif
afro.gif


greetz Steven en Wendy
 
Hoi Steven,

Ja, Family of Six en ik hebben het zelf gedaan. Hij al met succes, ik moet nog even afwachten.
Benodigdheden mijns inziens:
Een goede kennis van het Engels (goed genoeg om nuances in ambtelijke tekst op te pikken), wat researchvaardigheden, en vooral: gezond verstand.
En dan moet je nog bereid zijn er tijd en energie aan te besteden (meer dan je met een bureau ook moet, want dan moet je ook nog zelf allerlei zaken regelen!).

Ik vind dat het een goede optie is, maar ik kan me ook zeker voorstellen dat je het niet wil of aandurft. Een betrouwbare partner in dit verhaal is zeker ook iets waard.


Wij hebben eind januari de beslissing genomen om te gaan emigreren. Nu is de vraag gaan we het zelf doen of mbv een bureau.
Bloemetjes, hoe heb jij het aangepakt?
 
Lees dat booklet door en lees ook vooral veel het forum. Je zou het zelf kunnen doen, maar als je je daar niet prettig bij voelt of mss iets heel complex wilt dan is het mss verstandiger om een bureau in de arm te nemen.
 
Doel is Brisbane. Maar in eerste instantie is het daar waar we werk kunnen krijgen. Bedrijf waar ik nu werk heeft vestigingen in Sydney en Melbourne. Kans op Sydney is initieel groot.

Waar ga (wil) jij heen?
 
Doel is Brisbane. Maar in eerste instantie is het daar waar we werk kunnen krijgen. Bedrijf waar ik nu werk heeft vestigingen in Sydney en Melbourne. Kans op Sydney is initieel groot.

Waar ga (wil) jij heen?


Brisbane is een leuke stad! Maar als je kan kiezen ivm werk zou ik persoonlijk eerder naar Melbourne gaan..Is een hele leuke stad en ligt ook behoorlijk centraal voor binnenlandse vakantie's!!

Wij gaan naar Darwin, heerlijk tropische climaat!
afro.gif

Helaas wel een paar maanden regenseizoen
angry.gif
! Maar wel met een aangename temp.

Als je tijd en geduld hebt zou ik zeker zelf het visum aanvragen....scheelt gewoon een hele hoop geld!

Ga je voor een skilled visum?
Wat is je beroep?

Greetz,
Steven
 
hey Steven,

Ik ben ontzettend benieuwd naar de nieuwe lijst!
Je zegt dat jouw beroep waarschijnlijk op de lijst staat. Hoe weet je dat?

Ik zou erg graag weten of mijn beroep er nog op staat, maar kan er nergens niks over vinden...

Help??????????????????
 
Hey Nesje,

Ik heb contact met visa4you gehad om te vragen of hun iets wisten van de nieuwe sol.

Ik Quote,

" "We gaan ervan uit dat veel trades beroepen op de lijst blijven staan, dus dat zal in jullie situatie gunstig uitpakken.We kunnen dit echter niet garanderen.

Indien jullie zekerheid willen, dan is het afwachten totdat de lijst bekend wordt gemaakt.""

Geen zekerheid...maar het zal mij verbazen dat motor-mechanic niet op de sol zal staan...is toch een algemeen beroep. En we hopen op versneld visum d.m.v. State sponsership in N.T. Aangezien er daar een groot tekort is aan tradesmen.

Ben alleen beetje zenuwachtig voor de revieuw van het punten systeem....hoop dat er niet teveel aan word gewijzigd!
angry.gif


Hoe ziet jullie situatie eruit?
Welk beroep oefen jij uit?

Greetz,
Steven
 
Hoi Steven,
je kan extra punten krijgen als je wel IELTS doet voor mensen met Brits/Iers/Canadees/etc paspoort (maar dat wist je waarschijnlijk wel), hebben wij wel gedaan voor mijn man (is Iers) opdat we ons maximaal aantal punten hadden.
Wij hebben ons 175 visum ook zelf aangevraagd (online 22 dec 09) spannend hoor, afwachten of we het goed gedaan hebben maar status is veranderd in "application being processed further", vorige week hebben we alvast onze medicals en police cert gedaan opdat we die kunnen "front loaden").
Wij hebben destijds besloten het zelf te doen nadat wij alletwee onze "skills assessment" binnen hadden (en een positieve kansbeoordeling van m2a) ik kreeg daarvan het vertrouwen dat ik het proces van formulieren invullen, documenten verzamelen en vooral ook het research doen (met behulp van de beschikbare forums (fora?) best aankon), nu maar hopen of het inderdaad ook gaat lukken.
Groetjes,
W
 
Hey Steven,

Ik ben leerkracht kleuteronderwijs (2 - 6 jarigen). Ik heb een kansbeoordeling bij Rob laten doen en deze was negatief omdat je om je skills assessment te krijgen een 4 jarige opleiding moet gedaan hebben en in België is het maar een opleiding van 3 jaar.

We kunnen wel gaan via ENS (maar zoek maar eens job vanuit België dat lukt nooit) of op student visum.

Maar Rob had ons al gewaarschuwd dat er allerlei dingen gingen veranderen.

Ik wacht nu af of deze in mijn voordeel gaan zijn. Bij Teach Australia zeiden ze ook dat de criteria voor skills assessment wisselen.

Dus hoop ik dat ik alsnog mijn skills assessed krijg en anders wordt het een jaar studeren in Oz , want daar bieden ze speciale opleidingen aan om je als 4 year teacher te kwalificeren.

Het is echt een rollercoaster...ik wordt er soms gek van...telkens als ik denk een oplossong te hebben gevonden, verzinnen ze weer nieuwe regels...

Maar we willen gaan en dus zullen we gaan :up:
 


OFX
Back
Top