Long way down..Almost there..:)

grin.gif
grin.gif
grin.gif

Hoop dat er alleen geen wijzigingen plaats vinden in het punten systeem...anders zal ik wel de academic Ielts moeten doen voor extrra 10 punten
Wanneer moeten jullie Ielts doen, binnenkort toch?
 
Hoop dat er alleen geen wijzigingen plaats vinden in het punten systeem...anders zal ik wel de academic Ielts moeten doen voor extrra 10 punten
Waarschijnlijk bedoel je dat je de general dan doet, maar een 7 voor elk onderdeel moet halen?

Bart
 
Volgns mij heeft hij een excuus om geen IELTS te hoeven doen (Engelse nationaliteit of paspoort ofzoiets..) en heb je aan een 5 of 6 op alle onderdelen genoeg om dan 10 punten te kunnen verdienen. Maar weet weer niet zeker of dat wel telt als je geen IELTS hoeft te doen...
 
Ik krijg standaard 15 punten ivm mijn Brits paspoort, maar mocht ik extra punten nodig hebben ivm de aanvraag van een 175 visum, kan ik een Academic Ielts test doen voor 10 extra punten.

Mocht ik met 10 extra punten nog steeds geen 120 punten halen, zullen wij gaan voor een NT SponsorShip 176 visum, waar wij niet meer dan 100 punten voor hoeven te halen en dan weer geen Academic Ielts voor hoef te doen.

Hoe dan ook.....wij komen er
grin.gif
afro.gif
 
Hoi Steven,

Even een vraagje... Zou het niet verstandig zijn om zowiezo die sponsorship aan te vragen? Wij hadden genoeg punten voor een 175 visum maar hebben deze om laten zetten naar een 176 met SA Sponsorship omdat we met een sponsorship heel mischien niet hoeven te wachten to eind 2012. Ok een nadeel is wel dat je 2 jaar in die staat moet blijven werken en wonen maar liever twee jaar daar dan nog twee jaar hier in de wacht!

:smile: Betty
 
Hoi Betty,

Ik snap wat je bedoelt, en je hebt gelijk. Motor-mechanic staat ook op de sponsor lijst van NT. Weet alleen niet hoe het dan zit met de prioriteit. Ik moet dat even uitzoeken, misschien weet jij waar ik dat kan vinden?

Ook een anders punt is dat er misschien wel een hoop dingen veranderen met de nieuwe SOL qua prioriteit enzo.

Ik vind het geen nadeel dat we dan 2 jaar verplicht in NT moeten verblijven, het is uiteindelijk maar 2 jaar en die zullen zo voorbij vliegen denk ik. Uiteindelijk willen we ons ook gaan vestigen in Darwin, dus dat moet goed komen.
afro.gif


We moeten toch eerst op de skills wachten en dan tegen de tijd weten we ook hoe het precies zit met de nieuwe SOL.

En een ander punt is dat je voor een SS voor NT ook $50.000,- op moment van aanvraag moet kunnen aantonen, waar het meeste geld nu toch ook in het bedrijf en in vastgoed zit.

Hoor graag waar je die prioriteit "lijst" kan vinden..

groeten Steven
 
Hi Steven,

Zie hieronder de prioriteitenlijst op dit moment.
Met ingang van 8 februari is de prioriteits behandeling van visumaanvragen als volgt gewijzigd:
1 Aanvragen die door een werkgever worden gesponsord.
2 Aanvragen die door een State/Terriotory zijn genomineerd onder een State Migration Plan die door de Minister is goedgekeurd.
3 Aanvragen die door een State/Territory zijn genomineerd onder een State Migration Plan die door de Minister is goedgekeurd en waarbij het beroep op de CSL staat
4 Aanvragen die niet gesponsord of genomineerd zijn maar die wel een beroep op de CSL hebben.
5 Aanvagen die genomineerd zijn door een State/Territory maar die geen beroep op de CSL hebben.
6 (i) Aanvragen die een beroep op de MODL hebben. (ii) Aanvragen die gesponsored zijn door familie en geen beroep op de CSL hebben.
State Migration Plan: op dit moment heeft de Minsiter nog geen een State Migration Plan goedgekeurd. Meer information hierover volgt nog.

Groet,
Annemarie
 
Wij doen de sponsorship puur voor de punten, maar dit is een leuke bijkomstigheid! :wink:

Ja, 8 mei heb ik mijn IELTS. Fokko waarschijnlijk de 20ste mei, maar die heeft nog geen bevestiging gehad.
 
Hoi Betty,

Ik snap wat je bedoelt, en je hebt gelijk. Motor-mechanic staat ook op de sponsor lijst van NT. Weet alleen niet hoe het dan zit met de prioriteit. Ik moet dat even uitzoeken, misschien weet jij waar ik dat kan vinden?

Ook een anders punt is dat er misschien wel een hoop dingen veranderen met de nieuwe SOL qua prioriteit enzo.

Ik vind het geen nadeel dat we dan 2 jaar verplicht in NT moeten verblijven, het is uiteindelijk maar 2 jaar en die zullen zo voorbij vliegen denk ik. Uiteindelijk willen we ons ook gaan vestigen in Darwin, dus dat moet goed komen.
afro.gif


We moeten toch eerst op de skills wachten en dan tegen de tijd weten we ook hoe het precies zit met de nieuwe SOL.

En een ander punt is dat je voor een SS voor NT ook $50.000,- op moment van aanvraag moet kunnen aantonen, waar het meeste geld nu toch ook in het bedrijf en in vastgoed zit.

Hoor graag waar je die prioriteit "lijst" kan vinden..

groeten Steven

Annemarie heeft de prioriteiten lijst al geplaatst en zoals je ziet komen jullie en wij op nummer twee te staan met state sponsorship, maar ik wil nog wel even toelichten dat er nog geen state migration plan is goedgekeurd door de minister dus met of zonder sponsoring staan we op dit moment nog steeds op nummer 6 met een wachttijd van minstens 3 jaar vanaf indienen visum aanvraag.
Je kan dit allemaal terug vinden op de site van DIAC. Het is dus nu fingers double crossed dat mid 2010 die minister eindelijk eens goedkeuringen gaat uitdelen en wij dan dit jaar nog onze visums kunnen krijgen!!!! :up: :lol:
Wat zou dat toch helemaal super zijn he? Maar voor nu, jullie eerst maar eens die aanvraag indienen met sponsorship als ik jullie was en wij wachten rustig af op het goede nieuws wat we binnenkort te horen krijgen!!!
:sunny: :w00t: :blij004: :smiliegoed2:

Betty
 
Hi Steven,

Zie hieronder de prioriteitenlijst op dit moment.
Met ingang van 8 februari is de prioriteits behandeling van visumaanvragen als volgt gewijzigd:
1 Aanvragen die door een werkgever worden gesponsord.
2 Aanvragen die door een State/Terriotory zijn genomineerd onder een State Migration Plan die door de Minister is goedgekeurd.
3 Aanvragen die door een State/Territory zijn genomineerd onder een State Migration Plan die door de Minister is goedgekeurd en waarbij het beroep op de CSL staat
4 Aanvragen die niet gesponsord of genomineerd zijn maar die wel een beroep op de CSL hebben.
5 Aanvagen die genomineerd zijn door een State/Territory maar die geen beroep op de CSL hebben.
6 (i) Aanvragen die een beroep op de MODL hebben. (ii) Aanvragen die gesponsored zijn door familie en geen beroep op de CSL hebben.
State Migration Plan: op dit moment heeft de Minsiter nog geen een State Migration Plan goedgekeurd. Meer information hierover volgt nog.

Groet,
Annemarie

Ligt het aan mij of zijn er meer die de volgorde van 2 en 3 vreemd vinden (of mis ik nu iets..)
 
Ligt het aan mij of zijn er meer die de volgorde van 2 en 3 vreemd vinden (of mis ik nu iets..)
Hi Alie, eigenlijk heb je wel gelijk, vreemd. Ik heb dit van een migration agent, heb daar eigenlijk niet zo op gelet... :| Voor nu maakt het niet zoveel uit omdat het State Migration Plan nog niet door de Minister is goedgekeurd (begreep dat dit ook 'op de rol' staat voor juni/juli) maar dan wel handig om het goed te weten....
Sorry Steven, dit is een beetje off topic maar wel n.a.v. een vraag van jou... :wink:

Groet,
Annemarie
 
@ Annemarie =
afro.gif
Goed gevonden Annemarie! En dat zien er veel belovend uit voor ons
grin.gif



@ Fam.S = Alvast succes met oefenen Fam. S ! Heet je man Fokko?
grin.gif
Dat word leuk straks in Oz
wink.gif
grin.gif



@ Betty

Word de St.Mi.Pl. Niet bekend gemaakt met de nieuwe SOL per 30 April? Of gelijk met ingang van de nieuwe SOL half 2010 pas?

Helaas moet ik eerst nog een positieve skills in handen hebben voor het aanvragen van een SS voor NT, anders had ik hem vandaag nog aangevraagd!
cheesy.gif


Laten we elkaar in iedergeval op de hoogte houden
afro.gif
Hoor het graag als je wat ziet, leest, hoort of ook maar ruikt
grin.gif
!

Groeten Steven
 
Iedere staat moet een voorstel indienen bij de minister om zo eventuele goedkeuring te verkrijgen. Pas dan komen wij op de prioriteiten lijst op nummer 2 te staan. Jammer genoeg zit hier geen datum aan vast, tis maar net wanneer en of iedere staat het indiend. De nieuwe sol lijst van 30 april betekent dus voor ons helemaal niks omdat wij vorig jaar al onze visumaanvraag hebben ingediend. We hopen dat mid 2010 de state migration plan goedgekeurd wordt in ieder geval voor SA en natuurlijk NT voor jullie ook!!!! We'll keep in touch!!! :up: Betty
 
Hi Steven,

Zie hieronder de prioriteitenlijst op dit moment.
Met ingang van 8 februari is de prioriteits behandeling van visumaanvragen als volgt gewijzigd:
1 Aanvragen die door een werkgever worden gesponsord.
2 Aanvragen die door een State/Terriotory zijn genomineerd onder een State Migration Plan die door de Minister is goedgekeurd.
3 Aanvragen die door een State/Territory zijn genomineerd onder een State Migration Plan die door de Minister is goedgekeurd en waarbij het beroep op de CSL staat
4 Aanvragen die niet gesponsord of genomineerd zijn maar die wel een beroep op de CSL hebben.
5 Aanvagen die genomineerd zijn door een State/Territory maar die geen beroep op de CSL hebben.
6 (i) Aanvragen die een beroep op de MODL hebben. (ii) Aanvragen die gesponsored zijn door familie en geen beroep op de CSL hebben.
State Migration Plan: op dit moment heeft de Minsiter nog geen een State Migration Plan goedgekeurd. Meer information hierover volgt nog.

Groet,
Annemarie

Ligt het aan mij of zijn er meer die de volgorde van 2 en 3 vreemd vinden (of mis ik nu iets..)

Hoi Alie,

Als je het zo leest ziet het er vreemd uit, ja. Ik denk dat de reden is omdat de CSL op aanvragen v.a. 8.feb. niet meer geldt. Iedere staat zal aangeven in hun state migration plan welke beroepen ze eerst binnen willen hebben dus dan heeft zo'n algemene CSL geen voorrang meer. :up: Dit zou voor ons helemaal super goed zijn omdat wij niet op de CSL staan maar wel SA sponsorship hebben.
 
Heet je man Fokko?:grin: Dat word leuk straks in Oz
wink.gif
:grin:

Daar waren we zelf ook al achter, als ik hem roep noem ik hem zelfs "Fok" :grin:
Hij was al aan het nadenken zichzelf maar "òk" te gaan noemen oid.
Maar eerst ons visum en dan de naam. ;-)
 
Vandaag even gekeken voor een Ielts datum voor Wendy, ziet er naar uit dat het 20 Mei gaat worden. Gelukkig is het een GT en geen Ac.T
wink.gif
Gemiddeld een 4 geloof ik....dat moet goed komen
afro.gif


Hoe zit het met de resultaten, waar gaat dat naartoe?
Gaat dat direct naar de DIAC?


Fam. S, doen jullie hem de 20ste in Utrecht?
 
Back
Top