Long way down..Almost there..:)

Hey Steven,

Ik ben leerkracht kleuteronderwijs (2 - 6 jarigen). Ik heb een kansbeoordeling bij Rob laten doen en deze was negatief omdat je om je skills assessment te krijgen een 4 jarige opleiding moet gedaan hebben en in België is het maar een opleiding van 3 jaar.

We kunnen wel gaan via ENS (maar zoek maar eens job vanuit België dat lukt nooit) of op student visum.

Maar Rob had ons al gewaarschuwd dat er allerlei dingen gingen veranderen.

Ik wacht nu af of deze in mijn voordeel gaan zijn. Bij Teach Australia zeiden ze ook dat de criteria voor skills assessment wisselen.

Dus hoop ik dat ik alsnog mijn skills assessed krijg en anders wordt het een jaar studeren in Oz , want daar bieden ze speciale opleidingen aan om je als 4 year teacher te kwalificeren.

Het is echt een rollercoaster...ik wordt er soms gek van...telkens als ik denk een oplossong te hebben gevonden, verzinnen ze weer nieuwe regels...

Maar we willen gaan en dus zullen we gaan :up:


PPfff..ja dat is echt balen zeg!! :-(

Kun je niet op een WHV en dan een sponsership aanvragen?

Is er niet nog een vervolg opleiding te volgen ergens in Belgie of Nederland?

Of komt je partner niet in aanmerking voor een visum?


Tja, anders word het wachten op een verandering bij de TRA of het punten systeem of iets dergelijks...

Ik snap je frustratie ....wij hadden ook plannen om januari 2011 te vertrekken en zouden het visum binnen 6 maanden in huis hebben tot de wijziging van september 2009!!!

Hopelijk kunnen we alsnog 2011 met de nieuwe sol van 30 April :grin:


Gewoon volhouden...komt vast goed!!
Succes en sterkte!:up:
 
Nu is de vraag gaan we het zelf doen of mbv een bureau.
Bloemetjes, hoe heb jij het aangepakt?
Inmiddels kan ik zeggen dat ook wij het met succes zelf hebben gedaan
cool.gif

Zoals anderen al aangeven: beginnen met booklet 6 van de site van DIAC. Verder goed lezen welke typen visa er zijn op www.immi.gov.au. Die site heb ik helemaal binnenstebuiten gekeerd tot ik zo ongeveer kon dromen wat de mogelijkheden waren. Er staat bij waar je aan moet voldoen en dat ga je dan inventariseren. Eén van de dingen voor mij was de skills assessment bij de ACS (hun site ook helemaal gelezen en herlezen) als IT-er. De uitslag was dat ik op de CSL kwam en dat betekende extra punten! Daardoor konden we de skills assessment van mijn vrouw achterwege laten.

De keus voor mij om het zelf te doen was omdat ik door het lezen van deze documentatie het gevoel kreeg dat ik het wel kon, ik wist tenslotte wat er nodig was. En met bureau had ik dat ook willen weten, dus het zou niet eens veel moeite besparen. Maar ik herhaal: zelf doen is niet voor iedereen. Ik ben gewend uitzoekwerk te doen en ben niet bang voor (ambtelijk) Engels. En ik vond het wel leuk alles uit te zoeken (is nu de eindstreep gehaald is wel een beetje voorbij).
Als jouw talenten op een ander vlak liggen is er veel te zeggen voor de gemoedsrust die een (goed) visumbureau kan bieden.

Succes!
 
En met bureau had ik dat ook willen weten, dus het zou niet eens veel moeite besparen.
Succes!
[/quote]

Dit is ook mijn motivatie om het zelf te gaan doen....

Uiteindelijk moet je het meeste werk, het voorbereiden en bij elkaar rapen van gegevens/papieren enz. allemaal zelf doen.
Op het moment dat je zover bent kun je net zo makelijk nog een stapje verder in verdiepen en een hoop geld besparen!
wink.gif


Greetz,
Steven
afro.gif
 
Zelf doen is inderdaad niet voor iedereen, maar Bloemetjes je zegt het goed: als je niet opziet tegen het opzoekwerk, dan is het zeker de moeite waard... Ik heb er ook heel erg van genoten (de vele nachtelijke opzoekingswerken inclusief!) om mijn weggetje te vinden. 'k Had af en toe wel eens moeite om door de bomen het bos nog te zien, maar ook dat was gewoon een kwestie van mezelf dan even net ietsje harder in de materie vast te bijten. Mijn motivatie om het zelf te doen, kwam ook voort uit het feit dat ik alles gewoon zelf wil weten en ook uit het feit dat je met een agent toch gewoon zelf je documenten bij elkaar moet zien te sprokkelen. Dat laatste vond ik trouwens het moeilijkste. Sommige instanties zijn vreselijk halsstarrig en dan moet je gewoon even doordrukken, maar toch beleefd blijven... 'n Hele uitdaging, maar als je dan krijgt wat je nodig hebt, is de voldoening des te groter! Een groot voordeel dat ik heb, is dat ik een fotografisch geheugen heb, dat scheelt hem een pak 'her'opzoekingswerk!

Al moet ik nog even afwachten of ik het tot een goed einde heb gebracht, maar toch; het ziet er goed uit voor me. En eerlijkheidshalve: nu ik 'gewoon' maar moet afwachten, kost me dat meer energie dan toen ik er nog zo heel veel (tussen het werken door) mee bezig was!

Angeline.
 
Dat laatste vond ik trouwens het moeilijkste. Sommige instanties zijn vreselijk halsstarrig en dan moet je gewoon even doordrukken, maar toch beleefd blijven... 'n Hele uitdaging, maar als je dan krijgt wat je nodig hebt, is de voldoening des te groter!

Angeline.
[/quote]


Mijn ervaring tot nu toe is zodra je de woorden "emigratie en Australie" laat vallen, net lijkt of ze dan ook een soort van enthousiast worden en toch even wat extra moeite doen voor je.

Greetz.
Steven
grin.gif
 
Kun je niet op een WHV en dan een sponsership aanvragen?

Is er niet nog een vervolg opleiding te volgen ergens in Belgie of Nederland?

Of komt je partner niet in aanmerking voor een visum?


Ik ben al 33 en getrouwd en heb een zoon. Geen WHV dus...

In belgië en Nederland zijn dus geen aangepaste opleidingen. En niemand kan garanderen dat de opleidingen die je wel kan volgen goed genoeg zijn voor skills assessment (zelf teach australie niet) enkel de Australische zijn erkend.

Mijn man is arbeider, dus neen dat kan ook niet...


maar we zullen er komen!
 
Jeetje wel een vervelende situatie voor jullie!

Zoals ik in jouw LaStaVaZa al schreef: Hopen op een goede uitkomst van de nieuwe sol voor jullie op 30 April... En er kan altijd weer iets veranderen in je voordeel..!

Vol houden!!
afro.gif


Greetz,
Steven
 
Nu is de vraag gaan we het zelf doen of mbv een bureau.
Bloemetjes, hoe heb jij het aangepakt?
Inmiddels kan ik zeggen dat ook wij het met succes zelf hebben gedaan
cool.gif

Zoals anderen al aangeven: beginnen met booklet 6 van de site van DIAC. Verder goed lezen welke typen visa er zijn op www.immi.gov.au. Die site heb ik helemaal binnenstebuiten gekeerd tot ik zo ongeveer kon dromen wat de mogelijkheden waren. Er staat bij waar je aan moet voldoen en dat ga je dan inventariseren. Eén van de dingen voor mij was de skills assessment bij de ACS (hun site ook helemaal gelezen en herlezen) als IT-er. De uitslag was dat ik op de CSL kwam en dat betekende extra punten! Daardoor konden we de skills assessment van mijn vrouw achterwege laten.

De keus voor mij om het zelf te doen was omdat ik door het lezen van deze documentatie het gevoel kreeg dat ik het wel kon, ik wist tenslotte wat er nodig was. En met bureau had ik dat ook willen weten, dus het zou niet eens veel moeite besparen. Maar ik herhaal: zelf doen is niet voor iedereen. Ik ben gewend uitzoekwerk te doen en ben niet bang voor (ambtelijk) Engels. En ik vond het wel leuk alles uit te zoeken (is nu de eindstreep gehaald is wel een beetje voorbij).
Als jouw talenten op een ander vlak liggen is er veel te zeggen voor de gemoedsrust die een (goed) visumbureau kan bieden.

Succes!

Dank je wel. Ik ben al een tijdje druk bezig met de voorbereiding (lees: heel veel lezen, en nog wat lezen
wink.gif
)
Dat uitzoeken, dat ken ik wel. Is onderdeel van mijn werk. Krijg je in de IT.
 
Ja, in de IT moet je inderdaad ook vaak op zoek naar antwoorden en oplossingen in het Engels. Dat is misschien wel een goede basis voor dit werk.
Suces in elk geval!
 
Beste Forumleden,

Inmiddels toch weer zo'n 2 maanden verder en zijn bij het kopieeren/certificeren aangekomen.
Het meeste werk zit erop en het is een behoorlijke struggle geweest moet ik zeggen om alles bij elkaar te rapen...Net als je denk, ik ben er bijna.....ben je nog maar op de helft!
angry.gif


Nu alleen nog gecertificeerde kopieen van de diploma's maken en een engels talige C.V en dan gaat het toch echt allemaal op de bus naar Oz
grin.gif


Zodra we een Positieve TRA hebben zullen we ook niet wachten met het aanvragen van een visum!

Worden nu wel zenuwachtig als je dan hoort dat sommige forumleden al binnen no-time een CO hebben, Annemarie b.v
afro.gif


We zullen het laten weten als we alles op de bus hebben gedaan!

Ieder een fijne paasdagen gewenst
afro.gif


Groetjes Steven
 
Hoi Steven,

Jullie zijn lekker op weg zeg, het gaat jullie vast en zeker ook lukken. Zie inderdaad hoe snel het kan gaan opeens terwijl het voorproces zo ontzettend lang duurde....

Veel succes en groet,
Annemarie
 
Inderdaad, nog even de laatste puntjes op de i en dan kan het wachten beginnen..
Succes!
 
Nee we wachten niet meer Nesje.

Hebben nu besloten om gelijk een visum aan te vragen als we een goed gekeurde TRA hebben
grin.gif


Zoals je weet veranderen er continu regels enz. bij de Diac en het zal denk ik niet makkelijker gaan worden.

Dus idd we gaan er 100% voor!!!
afro.gif
afro.gif
 
YES!! vandaag het laatste document binnen waar we op zaten te wachten voor de TRA!!

Nu alleen nog wat foto's maken van onze werkplaats met mij aan het werk
wink.gif

En dan van de week een afspraak maken bij de gemeente voor het certificeren en kopieeren...en dan snel op de bus!

Een beoordeling duurt ongeveer 6 weken vermelden ze op de site ....hebben een klein beetje haast gekregen want in Augustus word ik 30
angry.gif
en dat betekent 5 punten minder bij het aanvragen van het visum.....en dat willen we niet natuurlijk!

Komen nu net aan 120 punten voor een 175 zonder sponsership...In nood kunnen we altijd nog gaan voor een 176 met een NT sponsership dan hebben we weer ruim genoeg punten! Maar ja... dat betekent 2 jaar gebonden aan NT....op zich geen straf natuurlijk
grin.gif


Weet iemand iets over een wijziging van het punten systeem per 30 April?


Groeten Steven
 
Het lijkt of je gaat winnen. :grin:

Wij moeten nog twee dingen binnen krijgen deze week en dan vertalen en certificeren.
Ben wel benieuwd, wie hem het eerste terug krijgt. :grin:

Wel leuk iemand die hetzelfde traject doorloopt op hetzelfde moment.
Wij gaan overigens wel voor een state sponsorship, maar dan van SA. :up:
Weet je al wanneer je de IELTS gaat doen??
 
Super Steven, je bent lekker op weg zo! En grappig voor jullie, om dit traject ongeveer gelijk te doorlopen... :wink:

Veel succes, hoop dat het allemaal lekker snel verloopt!

En nee, nog niets gehoord over de veranderingen... :|

Groet,
Annemarie
 
Het lijkt of je gaat winnen.
grin.gif


Weet je al wanneer je de IELTS gaat doen??


Ielts??? Wat is dat dan???
huh.gif


Heb een Brits paspoort
wink.gif
, hoef lekker geen Ielts te doen
grin.gif
grin.gif

Alleen mijn vriendin moet een Ielts doen met een gemiddelde van een 4...eitje
wink.gif


Ik hoop dat wij hem deze week op de bus kunnen doen en anders zeker begin volgende week.
Jullie moeten nog vertalen toch?
tongue.gif
LOL.
 
Back
Top