Steve
XPdite Sponsor
Hey Steven,
Ik ben leerkracht kleuteronderwijs (2 - 6 jarigen). Ik heb een kansbeoordeling bij Rob laten doen en deze was negatief omdat je om je skills assessment te krijgen een 4 jarige opleiding moet gedaan hebben en in België is het maar een opleiding van 3 jaar.
We kunnen wel gaan via ENS (maar zoek maar eens job vanuit België dat lukt nooit) of op student visum.
Maar Rob had ons al gewaarschuwd dat er allerlei dingen gingen veranderen.
Ik wacht nu af of deze in mijn voordeel gaan zijn. Bij Teach Australia zeiden ze ook dat de criteria voor skills assessment wisselen.
Dus hoop ik dat ik alsnog mijn skills assessed krijg en anders wordt het een jaar studeren in Oz , want daar bieden ze speciale opleidingen aan om je als 4 year teacher te kwalificeren.
Het is echt een rollercoaster...ik wordt er soms gek van...telkens als ik denk een oplossong te hebben gevonden, verzinnen ze weer nieuwe regels...
Maar we willen gaan en dus zullen we gaan
PPfff..ja dat is echt balen zeg!! :-(
Kun je niet op een WHV en dan een sponsership aanvragen?
Is er niet nog een vervolg opleiding te volgen ergens in Belgie of Nederland?
Of komt je partner niet in aanmerking voor een visum?
Tja, anders word het wachten op een verandering bij de TRA of het punten systeem of iets dergelijks...
Ik snap je frustratie ....wij hadden ook plannen om januari 2011 te vertrekken en zouden het visum binnen 6 maanden in huis hebben tot de wijziging van september 2009!!!
Hopelijk kunnen we alsnog 2011 met de nieuwe sol van 30 April :grin:
Gewoon volhouden...komt vast goed!!
Succes en sterkte!