Waar woon je in Vic, en hoe bevalt het?

Hi Sidonia,

Dat is ook info waar ik iets aan heb. Dank je!
Waarom sporten jullie helemaal aan de andere kant dan? En doe je daar een uurtje over? Plenty ziet er lekker groen uit op Google Maps. Zoiets klinkt heerlijk.
Ik hoef zeker niet heel dichtbij de fam te wonen hoor (is leuk, maar zeker geen must), maar vind 2 uur wel weer erg ver klinken. Een uurtje ofzo is voor n dagje te doen leek me. 2x ruim 2 uur doe je volgens mij niet echt voor een dagje. En waar is het NL schooltje dan en welk strand gingen jullie destijds?

En wat leuk dat je na 14 jaar daar te zitten nog steeds op het forum komt!

Alvast bedankt weer!

Groetjes!

Hi Yuud

"Lacrosse" een kleine sport en de meeste wedstrijden worden dus daar gespeeld, ze hebben niet echt een home and away systeem. Ik rij 45 min tot een uurtje, komt ook omdat het op het moment een 80 km zone is, zijn de wegen aan het verbreden enzo. Het makkelijke is dat het alleen maar grote weg is en niet door de binnenwijken want dat vind ik een ramp. Naar de stad is 30min.
Het Ned.schooltje was in MiddlePark (1998), tegenover het strand en zakte langzamerhand steeds zuidelijker. Nu zitten ze in Sandringham, ook nog steeds vlakbij het strand.

Kijk eens op www.whereis.com.au daar kan je de wijken intikken en zien hoe lang het duurt met de auto bijv. Plenty -Altona/Williamstown 41min, Plenty Sunshine 33 min., Plenty Dunolly 2u11 min. And funny that Altona/Williamstown naar Dunolly is ook 2u9min.:)

Groetjes.
 
Hi Yuud

"Lacrosse" een kleine sport en de meeste wedstrijden worden dus daar gespeeld, ze hebben niet echt een home and away systeem. Ik rij 45 min tot een uurtje, komt ook omdat het op het moment een 80 km zone is, zijn de wegen aan het verbreden enzo. Het makkelijke is dat het alleen maar grote weg is en niet door de binnenwijken want dat vind ik een ramp. Naar de stad is 30min.
Het Ned.schooltje was in MiddlePark (1998), tegenover het strand en zakte langzamerhand steeds zuidelijker. Nu zitten ze in Sandringham, ook nog steeds vlakbij het strand.

Kijk eens op www.whereis.com.au daar kan je de wijken intikken en zien hoe lang het duurt met de auto bijv. Plenty -Altona/Williamstown 41min, Plenty Sunshine 33 min., Plenty Dunolly 2u11 min. And funny that Altona/Williamstown naar Dunolly is ook 2u9min.:)

Groetjes.

Leuk al je info, ga het morgen meteen bekijken allemaal! Klinkt iig erg goed allemaal!
 
Hi Yuud

Ik woon in Plenty. Plenty of groen, plenty of ruimte, plenty goede scholen, plenty of sport, plenty of nice people, plenty of alles en dichtbij de ringroad en de trein naar de stad.

Wij sporten in de winter ieder weekend in Williamstown/Altona/Footscray. De ringroad op en voila, een easy drive. Maar ja als je dichtbij familie wilt wonen dan moet je denk ik gewoon voor hetzelde dorp/wijk kiezen.

Wilde ook bij het strand wonen maar de school bracht ons hier. We kwamen toch nog iedere Zaterdag bij het strand omdat daar het Ned.schooltje was dus had ik groen en strand.

Inmiddels wonen we hier nu 14 jaar en het bevalt ons uitstekend! We zijn al jaren uitgestrand.
We zijn meer groene bomen mensen.

Sidonia

Ik zat even op realestate te kijken, en in Plenty is er wel geteld 1 (nieuwbouw) huis onder de 5 ton. En onder de 7 ton ook maar 2...
 
Hi.
Wij wonen in Williamstown en genieten hier iedere dag weer van. De sfeer is fijn, voel me hier veilig en alles is in de buurt. Werk in Werribee en zou daar persoonlijk niet willen wonen, ook Wyndham Vale, Tarneit en Point Cook niet. Hoewel je voor weinig mooie huizen kan krijgen, mist het voor mij sfeer. Allemaal erg aangelegd en sfeerloos. Daarentegen dus wel stuk goedkoper! Wij huren nu voor 450 PW , 2 slaapkamers, 2 badkamers, garage en huiskamer. Kopen zouden we in Williamstown helaas nooit kunnen... pfoe wat een prijzen! Yarraville, Seddon en Kensington zijn ook aan te raden. Niet te ver van de stad, gezellig en niet te duur ( wel duurder dan verder het Westen!). Wat betreft Altona en omgeving, zitten leuke stukjes tussen, strand is prima...alleen de geur is soms behoorlijk heftig! Veel fabrieken!
Succes met kiezen! Ik zou vooral aan raden om eerst eens overal rond te kijken en kopje koffie te drinken om " the feel" te krijgen van elke plek.
Als je vragen hebt, stuur maar een PM.
 
Williamstown is zoooo leuk!!! Ik moet er geregeld zijn voor mijn werk...voelt dan aan als een dagje uit!!
 
Als je weer een keer in de buurt bent en zin hebt in koffie, geef dan maar een gil (niet te hard hahaha)
 
Ja de neef en z'n fam van mn vriend wonen in Willie, in een te gek gaaf huis (dat nu te koop staat, en als wij t geld zouden hebben wist ik het wel! ;) ). Willie vind ik super, en zou daar echt zo kunnen wonen, maar het is voor ons vrees ik veel te duur :confused:

De laatste maanden ben ik eigenlijk wat veranderd. Mijn oudste zoontje gaat net naar school, in Utrecht, en ik ben (zacht uitgedrukt) behoorlijk geschrokken en ben er nu eigenlijk helemaal niet meer van overtuigd dat ik in een stad wil wonen. Zeker niet in NL. Wat eigenlijk alleen maar goed is want mijn vriend wilde sowieso naar een dorp verhuizen, dus dat is alweer 1 dilemma minder :) Waar is natuurlijk weer een nieuwe vraag. Natuurlijk moeten we er rond rijden en ook kijken waar hij zou kunnen werken, maar ik blijf het gewoon leuk vinden om te horen waar anderen wonen, wat er daar leuk en minder leuk is etc.
 
Ja de neef en z'n fam van mn vriend wonen in Willie, in een te gek gaaf huis (dat nu te koop staat, en als wij t geld zouden hebben wist ik het wel! ;) ). Willie vind ik super, en zou daar echt zo kunnen wonen, maar het is voor ons vrees ik veel te duur :confused:

De laatste maanden ben ik eigenlijk wat veranderd. Mijn oudste zoontje gaat net naar school, in Utrecht, en ik ben (zacht uitgedrukt) behoorlijk geschrokken en ben er nu eigenlijk helemaal niet meer van overtuigd dat ik in een stad wil wonen. Zeker niet in NL. Wat eigenlijk alleen maar goed is want mijn vriend wilde sowieso naar een dorp verhuizen, dus dat is alweer 1 dilemma minder :) Waar is natuurlijk weer een nieuwe vraag. Natuurlijk moeten we er rond rijden en ook kijken waar hij zou kunnen werken, maar ik blijf het gewoon leuk vinden om te horen waar anderen wonen, wat er daar leuk en minder leuk is etc.


Is, euh, Castlemaine, een leuk idee? ;-)
Schijnt een leuk plaatsje te zijn heb ik gehoord!
 
Haha ja die behoort opeens tot mijn opties ;-) Zou wel erg lachen zijn als we daar allebei eindigen! (of beginnen haha) Want zoals je weet wil mijn vriend daar heel graag wonen. Ik liever iets dichterbij zee, maar heb als oplossing bedacht dat we dan maar een camper moeten kopen zodat ik in de weekenden af en toe naar zee kan :D

PS. Nog geen nieuws van mn schoonvader
 
Haha ja die behoort opeens tot mijn opties ;-) Zou wel erg lachen zijn als we daar allebei eindigen! (of beginnen haha) Want zoals je weet wil mijn vriend daar heel graag wonen. Ik liever iets dichterbij zee, maar heb als oplossing bedacht dat we dan maar een camper moeten kopen zodat ik in de weekenden af en toe naar zee kan :D

PS. Nog geen nieuws van mn schoonvader

Zo zie je maar weer....waar een wil is, is een weg. En als die weg met een camper naar zee leidt, dan moet je die gewoon volgen :D.
Zullen we dan maar afspreken, dat als de dag komt, de koffie klaar staat?

Keep you posted......
 
Is, euh, Castlemaine, een leuk idee? ;-)
Schijnt een leuk plaatsje te zijn heb ik gehoord!
Castlemaine is leuk! Al ken ik het natuurlijk alleen van de bezoekjes in het weekend. Castlemaine ligt zo'n 50 minuten bij ons vandaan (Gisborne) en er liggen leuke plekjes in die omgeving "spa country" Daylesford area is ook ontzetten leuk.

Maar wat is is je beroep? Of zijn jullie van plan om iets heel anders te gaan doen? Wij hebben gekozen voor Gisborne omdat we beiden in het centrum van Melbourne werken. Carpoolen dagelijk op en neer en gelukkig door onze werktijden, start 6:30 a 7:00 eindigen we om 3:30 a 4:00, wat betekend dat we weinig tot geen last hebben van het verkeer en een reistijd van 30 a 45 minuten hebben.
 
Castlemaine is leuk! Al ken ik het natuurlijk alleen van de bezoekjes in het weekend. Castlemaine ligt zo'n 50 minuten bij ons vandaan (Gisborne) en er liggen leuke plekjes in die omgeving "spa country" Daylesford area is ook ontzetten leuk.

Maar wat is is je beroep? Of zijn jullie van plan om iets heel anders te gaan doen? Wij hebben gekozen voor Gisborne omdat we beiden in het centrum van Melbourne werken. Carpoolen dagelijk op en neer en gelukkig door onze werktijden, start 6:30 a 7:00 eindigen we om 3:30 a 4:00, wat betekend dat we weinig tot geen last hebben van het verkeer en een reistijd van 30 a 45 minuten hebben.

Hé wat leuk dat je Castlemaine ook kent. Dat zijn er al 2 die het daar leuk vinden. Toevallig hebben we op het forum nog iemand ontmoet, die ook bekend is met Castlemaine.
Het bedrijf van mijn man is gevestigd in Castlemaine. Hij gaat aan de slag als principal engineer.
Half november gaat hij voor 2 weken op voor-bezoek en we hopen dan te gaan "voelen" waar we willen gaan wonen.
Het ene moment zijn we overtuigd van Castlemaine, het volgende moment denken we dat Bendigo het gaat worden.
Beide hebben voor- en nadelen. Belangrijkste is eigenlijk dat het voor onze dochters van 11 en 13 leuk is om te wonen.
Castlemaine is in onze ogen niet te groot, dicht bij het werkt, dicht bij scholen en hopelijk vriendinnetjes, makkelijk om de weg te leren kennen, maar misschien wat beperkt in b.v. sport- en winkelmogelijkheden.
Bendigo is daarentegen een stuk groter, is misschien voor de kinderen lastiger integreren (is een gevoel hoor) omdat het veel groter is, maar heeft zeker meer mogelijkheden op sport- en winkelgebied. Alhoewel dat laatste ook niet dagelijks aan de orde is.

Moeilijk om een keuze te gaan maken, zeker omdat we de meiden op een school in moeten gaan schrijven. In november probeert René al wat afspraken met scholen in te plannen. Hopelijk maakt dat de uiteindelijke keuze makkelijker.

Ach, we weten nu in ieder geval in welke regio we terecht komen en dat is al heel leuk om te weten.

En als ik je omschrijving zo lees, denk ik dat we vast in een leuk gebied gaan komen.
Daarnaast vinden we het ook wel leuk om Melbourne binnen handbereik te hebben. Dat hebben we destijds als een leuke stad ervaren en de geluiden daarover zijn nog steeds positief.
Wat doen jullie voor werk?

Gisborne ligt volgens mij ook in een leuk gebied. Ken je Kyneton toevallig? Dat is ongeveer dezelfde afstand naar Castlemaine als Bendigo. Bij Kyneton heb ik telkens een heel goed gevoel, maar ik denk dat het voor onze 2 opgroeiende meiden misschien te beperkt is.

Hoe dan ook, het is leuk om te weten dat er nog meer Nederlanders in de "buurt" zitten. Wie weet komen we elkaar op een dag weer tegen.

Groetjes!
 
En als ik je omschrijving zo lees, denk ik dat we vast in een leuk gebied gaan komen.
Daarnaast vinden we het ook wel leuk om Melbourne binnen handbereik te hebben. Dat hebben we destijds als een leuke stad ervaren en de geluiden daarover zijn nog steeds positief.
Wat doen jullie voor werk?

Gisborne ligt volgens mij ook in een leuk gebied. Ken je Kyneton toevallig? Dat is ongeveer dezelfde afstand naar Castlemaine als Bendigo. Bij Kyneton heb ik telkens een heel goed gevoel, maar ik denk dat het voor onze 2 opgroeiende meiden misschien te beperkt is.

Er is voldoende te doen en inderdaad een erg mooi gebied. Wat betreft werk zit met name ik erg gebonden aan Melbourne, ben Medical Scientist, mijn partner had in het begin wat moeite met werk vinden (vakgebied was database mamager) maar heeft uiteindelijk een baan in de produktie gevonden. Dus met banen in Parkville en North Melbourne kunnen we mooi dagelijks car poolen.

Kyneton is erg leuk en heeft voor ons het echte rural gevoel. Onze voorkeur zou zijn om die omgeving te wonen maar dat is gewoonweg niet te doen met woon werk verkeer. Bendigo en Castlemaine, hmm moeilijke keuze helemaal als scholen een rol spelen. Denk dat beiden wat betreft lagere scholen wel wat te bieden hebben maar dat het verschil waarschijnlijk in de middelbare scholen zit. Leuke klus om dat allemaal uit te zoeken. Kinderen vinden volgens mij altijd wel vriendjes en leuke dingen te doen, zal meer de keuze zijn in levensstijl, want Castlemaine is toch meer een dorp dan Bendigo. En in de auto stappen om even een andere stad/dorp te bezoeken is iets wat ik veel meer doe dan in Nederland.

Succes met de voorbereiding en het uitzoeken.

Groetjes Chantal

p.s. de koffie staat klaar hoor.
 
Er is voldoende te doen en inderdaad een erg mooi gebied. Wat betreft werk zit met name ik erg gebonden aan Melbourne, ben Medical Scientist, mijn partner had in het begin wat moeite met werk vinden (vakgebied was database mamager) maar heeft uiteindelijk een baan in de produktie gevonden. Dus met banen in Parkville en North Melbourne kunnen we mooi dagelijks car poolen.

Kyneton is erg leuk en heeft voor ons het echte rural gevoel. Onze voorkeur zou zijn om die omgeving te wonen maar dat is gewoonweg niet te doen met woon werk verkeer. Bendigo en Castlemaine, hmm moeilijke keuze helemaal als scholen een rol spelen. Denk dat beiden wat betreft lagere scholen wel wat te bieden hebben maar dat het verschil waarschijnlijk in de middelbare scholen zit. Leuke klus om dat allemaal uit te zoeken. Kinderen vinden volgens mij altijd wel vriendjes en leuke dingen te doen, zal meer de keuze zijn in levensstijl, want Castlemaine is toch meer een dorp dan Bendigo. En in de auto stappen om even een andere stad/dorp te bezoeken is iets wat ik veel meer doe dan in Nederland.

Succes met de voorbereiding en het uitzoeken.

Groetjes Chantal

p.s. de koffie staat klaar hoor.

Koffie in Gisborne? Dat lijkt me wel wat. We houden ons aanbevolen als we in de buurt zijn. Als we dan toch aan het verkennen zijn..............:)

We hebben inmiddels van 2 scholen uit Castlemaine al een antwoord en beiden geven een eerste positieve indruk. Op de basisschool zitten zelfs kinderen van 2 NL gezinnen, waarvan 1 meisje zelfs volgend jaar ook naar Year 6 gaat. Dat is precies waar onze jongste ook terecht gaat komen. Toen ze dat hoorde, zag je het vertrouwen in haar groeien.

Nu wonen we ook in een dorp en eerlijk is eerlijk....je gaat niet iedere dag lopen shoppen. Dat zou voor de portemonnee funest zijn, dus beter van niet. Nu rijden we ook naar de stad, dus waarom dan niet. En moeten we naar de ortho, dan zit René dicht bij het werk en kunnen wij met de auto naar Bendigo (als ik het links rijden onder de knie heb).

De scholen zitten wel goed. Wat dan nog meer bepalend kan zijn? Sporten voor de meiden? Zwembad (is ook in Castlemaine)? Het aantal huurwoningen (we hoeven er maar 1)?

Het wordt een lastige keuze, maar we komen er wel aan uit.
De tips via het forum zijn in ieder geval al goud waard.

Tot ziens in Victoria!
Groetjes Edith
 
Na exact 5 jaar in Ocean Grove gewoond the hebben (dorpje aan de oostkant van de Great Ocean Road) gaan we nu naar Castlemaine verhuizen - vrijdag sollicitatie gehad en baan gekregen. Treechange, ipv seachange dus.
 
Back
Top