Waar woon je in Vic, en hoe bevalt het?

Ik zal maar even antwoorden voor San (M5) hij is een tikkie druk met werk.
Ja we hebben een jaar in Point Cook gewoond en vonden het daar helemaal niets. Duurt soms wel 45 min om van Sanctuary Lakes naar de snelweg te komen, zo ongelooflijk druk is het daar. 's morgens een crime om onze dochters naar de school in Altona Meadows te brengen. Mochten niet op een school dichterbij vanwege het postcode gebied. En nu komt er nog een supertown/suburb bij naar Werribee. Het deed mij gewoon teveel denken aan Nederland. Huizen mogen dan wel groot zijn, grond heb je niet... Nu wonen we in de omgeving van Belgrave, heel erg dorps, prachtige omgeving en natuur. Papegaaien op ons balkon, nou ja kan zo nog wel even doorgaan... Rust en Ruimte. Als we naar het strand willen moeten we 45 min rijden idd. Maar dag lig ik niet wakker van... Ieder zijn eigen voorkeur hoor, maar ik ben niet geemigreerd om van de ene ratrace in de andere terecht te komen;) Maar ook dat is weer persoonlijk!

Belgrave is idd een mooi stukje Melbourne. Ben er eens doorheen gereden en de mooie heuvelachtige omgeving deed mij een beetje aan Zuid-Frankrijk denken. Wat betreft "the commute", mijn werk is ongeveer 15 mins wandelen van mijn appartement af in de buurt van de Prahran market. Ik heb even gedacht om nog een fiets aan te schaffen voor dit stukje, maar eerlijk gezegd is het wel lekker om een stukje te wandelen voor en na het werk... Dat en die helmpjes :-D
 
Nu wonen we in de omgeving van Belgrave, heel erg dorps, prachtige omgeving en natuur. Papegaaien op ons balkon, nou ja kan zo nog wel even doorgaan... Rust en Ruimte. Als we naar het strand willen moeten we 45 min rijden idd. Maar dag lig ik niet wakker van... Ieder zijn eigen voorkeur hoor, maar ik ben niet geemigreerd om van de ene ratrace in de andere terecht te komen;) Maar ook dat is weer persoonlijk!

Wij wonen al 5 jaar, maar 10 minuten verder in "klein Nederland" :rolleyes: , (Monbulk). Heerlijk groen, lekker rustig, niet te warm zomers, maar helaas is het wel koud in de winter :( )

Zoals jullie, maar 45 minuten naar het strand, een paar uurtjes naar de sneeuw en nog geen 3 uurtjes naar "the high country"

Ik heb ook het geluk dat ik hier werk op een bloemen kwekerij/groothandel dus geen files elke dag, en maar 4 minuten rijden naar de zaak.
 
Ik zal maar even antwoorden voor San (M5) hij is een tikkie druk met werk.
Ja we hebben een jaar in Point Cook gewoond en vonden het daar helemaal niets. Duurt soms wel 45 min om van Sanctuary Lakes naar de snelweg te komen, zo ongelooflijk druk is het daar. 's morgens een crime om onze dochters naar de school in Altona Meadows te brengen. Mochten niet op een school dichterbij vanwege het postcode gebied. En nu komt er nog een supertown/suburb bij naar Werribee. Het deed mij gewoon teveel denken aan Nederland. Huizen mogen dan wel groot zijn, grond heb je niet... Nu wonen we in de omgeving van Belgrave, heel erg dorps, prachtige omgeving en natuur. Papegaaien op ons balkon, nou ja kan zo nog wel even doorgaan... Rust en Ruimte. Als we naar het strand willen moeten we 45 min rijden idd. Maar dag lig ik niet wakker van... Ieder zijn eigen voorkeur hoor, maar ik ben niet geemigreerd om van de ene ratrace in de andere terecht te komen;) Maar ook dat is weer persoonlijk!

Ja je hebt helemaal gelijk! Ben zelf nu ook van dat idee afgestapt hoor,wil ook liever in een dorp met ruimte, rust en respect voor elkaar wonen. Ben helemaal klaar met Utrecht...
Regent het veel waar jullie wonen? Dat zei mijn vriend nl toen ik dat gebied voorstelde. Vind het ook erg mooi daar!
 
Wij wonen al 5 jaar, maar 10 minuten verder in "klein Nederland" :rolleyes: , (Monbulk). Heerlijk groen, lekker rustig, niet te warm zomers, maar helaas is het wel koud in de winter :( )

Klein Nederland als in de temp? Want NL is niet rustig en groen...
 
Klein Nederland als in de temp? Want NL is niet rustig en groen...

Heeeeeeeeeeeel veel Nederlanders!!

Monbulk is een klein plaats met ongeveer 5000 inwoners, waarvan minimaal 50% zijn nederlanders of met Nederlandse achtergrond.
Ik werk nu bij de familie Bras, vorig jaar bij Tesselaar. Ik gebruik transport bedrijf De Groot, onze lelie bollen komen uit nederland via De jong, Aker en Van zanten bulbs :)
 
Heeeeeeeeeeeel veel Nederlanders!!

Monbulk is een klein plaats met ongeveer 5000 inwoners, waarvan minimaal 50% zijn nederlanders of met Nederlandse achtergrond.
Ik werk nu bij de familie Bras, vorig jaar bij Tesselaar. Ik gebruik transport bedrijf De Groot, onze lelie bollen komen uit nederland via De jong, Aker en Van zanten bulbs :)

Aaah vandaar haha! Grappig dat daar zo veel Nederlanders wonen. Heeft dat een speciale reden? Googlede het even snel maar zag niets, wel een andere grappige link die ik zo in Kletspraat post :)
 
Aaah vandaar haha! Grappig dat daar zo veel Nederlanders wonen. Heeft dat een speciale reden? Googlede het even snel maar zag niets, wel een andere grappige link die ik zo in Kletspraat post :)

Monbulk en omgeving heeft het ideaal klimaat voor het kweken van bloemen en planten. Veel regen, maar ook niet te koud in het winter en niet te extreem heet in het zomer.
http://www.tnbtulips.com.au/
http://www.lovelylilies.com.au/

voorbij Monbulk zijn plaatsen zoals Silvan, seville, woori yallock etc waar veel "market gardeners" uit Italie wonen. Daar is het klimaat beter voor het kweken van aarbeeien, frambozen, knoflook, wortels plus ook wat ander soort bloemen.
 
Heeeeeeeeeeeel veel Nederlanders!!

Monbulk is een klein plaats met ongeveer 5000 inwoners, waarvan minimaal 50% zijn nederlanders of met Nederlandse achtergrond.
Ik werk nu bij de familie Bras, vorig jaar bij Tesselaar. Ik gebruik transport bedrijf De Groot, onze lelie bollen komen uit nederland via De jong, Aker en Van zanten bulbs :)
Boodschappen bij de Albert Heijn? Hema en V&D?:D
 
Huis te huur in Melbourne.
3 sl kamer woning in Rosanna/Viewbank, niet een huis om voor altijd te blijven wonen maar perfect voor 1 of 2 jaar zodat je op je gemak een toekomstige woning/blok land kan zoeken.
Scholen en bushalte nabij. minimum 1 jaar, redelijke huur.
Stuur me een PB als je op korte termijn een woning zoekt.
Jan
 


OFX
Back
Top