Waar woon je in Vic, en hoe bevalt het?

Na exact 5 jaar in Ocean Grove gewoond the hebben (dorpje aan de oostkant van de Great Ocean Road) gaan we nu naar Castlemaine verhuizen - vrijdag sollicitatie gehad en baan gekregen. Treechange, ipv seachange dus.

Nee, dat meen je niet!!! Wij ook!!!
Mijn man heeft een baan in Castlemaine gevonden en 4 januari vertrekken we met ons viertjes daar naar toe.
Morgen gaat hij al voor 2 weken op pre-relocation visit. Gaat kennismaken met zijn nieuwe collega's, heeft afspraken met scholen (primary and secondary) en hoopt te gaan voelen of we nu in Castlemaine of Bendigo willen gaan wonen (Kyneton doet ook nog een beetje mee).
Gaan jullie huren of kopen? Waar ga je werken?

We worden straks goed vertegenwoordigd in Castlemaine :)
 
Hmm Ocean Grove ziet er wel heel gaaf uit op de kaart. Klein plaatsjen nèt naast de GOR, direct aan zee....
Weet je zeker dat je weg wilt? Wat heeft Castlemaine dat het zo aantrekkelijk maakt dat je Ocean Grove wilt verlaten?
 
Dus als Canberra jullie na 2 jaar niet bevalt weet je waar je moet zijn! Die andere hippe plaats met een C :p
 
Castlemaine: New-Holland,
Gathering of Dutchies in Oz.
Just like "home", but without the inconveniences.

Nog even en we krijgen een Nederlandse enclave, compleet met driekleur, Wilhelmus en tweetalig gebied.
 
Thanks all.

Jullie ook gefeliciteerd

Ocean Grove is ok, we hebben een huurhuis hier 150 meter van het strand, werken in de regio, maar de development is enorm hier. Ieder dorp heeft een groeizone, en onze regionale stad krijgt er 70.000 nieuwe bewoners bij. M.a.w. veel te druk! Ocean Grove heeft voor de rest niet zoveel karakter en community spirit. Er is eigenlijk niets dat ons hier echt bind, en ik ben meer een bush persoon dan een kust-liefhebber.

Ik werk in the Environmental Field, net als mijn vriendin. Op het moment allebij voor de staatsoverheid, na ook een tijd voor de lokale overheid gewerkt te hebben. Ik ga nu werken voor een community environmental organisation, met een sterke focus op landschaprestauratie. Wonen dichter bij de mallee, box-ironbark, high country en de riverina is ook iets dat me erg trekt.

Eerst huren, dan op zoek naar een bush block misschien in de omgeving. Wij hebben ons deposit wel bij elkaar, maar willen rustig kijken of het ons ook echt bevalt. Er buiten wonen is ook een optie. Bendigo is geweldig... Vienna in the bush... heeft qua diensten veel meer te bieden dan C'maine, en heeft wat meer grandeur ... ligt eraan waarschijnlijk waar je naar op zoek bent.

Cheers
 
Wat wel grappig is aan Ocean Grove is dat ik net Cadel Evans in de supermarkt ben tegen gekomen (alhoewel hij officieel in het dorpje hiernaast woont) en daarna zie rond tuffen in zijn gele Cadillac!
 
Wat wel grappig is aan Ocean Grove is dat ik net Cadel Evans in de supermarkt ben tegen gekomen (alhoewel hij officieel in het dorpje hiernaast woont) en daarna zie rond tuffen in zijn gele Cadillac!
Wie??
 
  • Like
Reactions: FOL
Eerst huren, dan op zoek naar een bush block misschien in de omgeving. Wij hebben ons deposit wel bij elkaar, maar willen rustig kijken of het ons ook echt bevalt. Er buiten wonen is ook een optie. Bendigo is geweldig... Vienna in the bush... heeft qua diensten veel meer te bieden dan C'maine, en heeft wat meer grandeur ... ligt eraan waarschijnlijk waar je naar op zoek bent.

Cheers

De komende 2 weken zal (hopelijk) duidelijk worden waar we willen gaan wonen.
Zo benieuwd wat het gaat worden. Aaaaarrggggghhhhh, nieuwsgierig!! Spannend !!!
Aan René de eer. Hij hangt nu zo'n beetje boven Singapore. Nog maar 12 uur te gaan...............:rolleyes:
 
Thanks all.
Eerst huren, dan op zoek naar een bush block misschien in de omgeving. Wij hebben ons deposit wel bij elkaar, maar willen rustig kijken of het ons ook echt bevalt. Er buiten wonen is ook een optie. Bendigo is geweldig... Vienna in the bush... heeft qua diensten veel meer te bieden dan C'maine, en heeft wat meer grandeur ... ligt eraan waarschijnlijk waar je naar op zoek bent.

Cheers
Klinkt goed! Gefeliciteerd met de nieuwe job!

Bendigo is overigens wel enorm aan het groeien, veel nieuwbouw projecten (waar niet?) maar wat mij verbaaste is dat de prijzen voor een block al lang niet meer zo goedkoop zijn. Misschien is dat anders als je net buiten Bendigo kijkt....

Chantal
 
St Kilda, Melbourne hier.

Bevalt tot nu toe erg goed! Lekker dichtbij het strand, 15 mins met de tram van CBD en toch relatief rustig hoekje. De junks, hoeren en dronken Australische jeugd hangen niet rond waar ik woon, dus dat is ook prima. City-life, maar toch een beetje een dorps gevoel...
 
Wat wel grappig is aan Ocean Grove is dat ik net Cadel Evans in de supermarkt ben tegen gekomen (alhoewel hij officieel in het dorpje hiernaast woont) en daarna zie rond tuffen in zijn gele Cadillac!

Tja, hij moet ook gewoon b-schappen doen.. hihi
 
Ik zal maar even antwoorden voor San (M5) hij is een tikkie druk met werk.
Ja we hebben een jaar in Point Cook gewoond en vonden het daar helemaal niets. Duurt soms wel 45 min om van Sanctuary Lakes naar de snelweg te komen, zo ongelooflijk druk is het daar. 's morgens een crime om onze dochters naar de school in Altona Meadows te brengen. Mochten niet op een school dichterbij vanwege het postcode gebied. En nu komt er nog een supertown/suburb bij naar Werribee. Het deed mij gewoon teveel denken aan Nederland. Huizen mogen dan wel groot zijn, grond heb je niet... Nu wonen we in de omgeving van Belgrave, heel erg dorps, prachtige omgeving en natuur. Papegaaien op ons balkon, nou ja kan zo nog wel even doorgaan... Rust en Ruimte. Als we naar het strand willen moeten we 45 min rijden idd. Maar dag lig ik niet wakker van... Ieder zijn eigen voorkeur hoor, maar ik ben niet geemigreerd om van de ene ratrace in de andere terecht te komen;) Maar ook dat is weer persoonlijk!
 
Back
Top