Waar woon je in Vic, en hoe bevalt het?

Yuud

Well-Known Member
Ik, twijfelkont nummer 1, heb denk ik wel besloten dat ik graag wil emigreren, (al vind ik het hardop zeggen nog best eng ;-)) maar ik zit nu met een dilemma. We gaan naar Vic, dat staat vast aangezien mijn vriend daar vandaan komt. Maar waar we gaan wonen in Vic is nu de vraag. Mn vriend is makkelijk, die heeft zo iets, we gaan erheen en dan zien we wel, en het liefste wil hij in de bush wonen (Castemaine oid). Zijn ouders wonen in Dunolly (echte bush, zo'n 160 km noord-west v Melbourne), en de rest van zn fam in North-Melbourne, Sunshine, Wiliamstown. Dus allemaal aan de west kant. Mijn vriend wil dus ook aan de westkant wonen omdat t anders zo ver is naar zn fam.
Ik ben vaak in Vic geweest, maar heb nooit echt gekeken waar we zouden kunnen/willen wonen en ben me nu aan t orienteren en kom er niet echt uit. Ik zou t liefste bij t strand id buurt wonen, maar dat is volgens mij voor ons helaas onbetaalbaar. Altona is toch ook alweer duur en geen idee of dat wel leuk is. Lees er ook veel negatiefs over. Dandenongs vind ik enorm mooi, maar is volgens mn vriend te ver van zn fam, maar ik heb geen idee hoe t verkeer is, misschien valt t tegenwoordig mee :) En hoe ver zit je dan van t strand?

We hebben 2 kinderen (2 en 4) dus wil liever niet te vaak verhuizen ivm school.

Dus mijn vraag aan iedereen die in Vic woont: waar woon je, bevalt het en waarom en zijn er ook minpunten? En waarom heb je voor die plek gekozen?

Alvast enorm bedankt en hopelijk helpt het mij weer een stapje verder in mijn beslissingsproces en vooral rust in mn hoofd...
 
Hoi Yuud,

Ook wij doen mee met twijfelen.
We kunnen nog niet definitief zeggen waar we heen gaan, dus wat dat betreft ben ik je niet echt behulpzaam.
Toch maar even onze gedachten delen.

Vic wordt het wanneer mijn man bij zijn huidige werkgever kan blijven. Het bedrijf zit in Castlemaine. We hebben inmiddels aardig wat info bekeken en we neigen in Vic. erg naar Bendigo. Dit schijnt een leuke plaats te zijn om te wonen en heeft voldoende scholen voor opgroeiende kinderen en schijnt nog goed betaalbaar te zijn als het om woonruimte gaat. Geen idee natuurlijk of het iets voor jullie is

Is dit geen mogelijkheid dan hopen we werk te gaan vinden ten zuiden van Sydney (Illawarra regio).
Hier moeten we ons nog wel in gaan verdiepen, maar dat is de volgende stap.

Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht gaan komen.
Waar je ook bent, als je samen bent, is het goed.

Succes!
 
Hoi Yuud,

Ook wij doen mee met twijfelen.
We kunnen nog niet definitief zeggen waar we heen gaan, dus wat dat betreft ben ik je niet echt behulpzaam.
Toch maar even onze gedachten delen.

Vic wordt het wanneer mijn man bij zijn huidige werkgever kan blijven. Het bedrijf zit in Castlemaine. We hebben inmiddels aardig wat info bekeken en we neigen in Vic. erg naar Bendigo. Dit schijnt een leuke plaats te zijn om te wonen en heeft voldoende scholen voor opgroeiende kinderen en schijnt nog goed betaalbaar te zijn als het om woonruimte gaat. Geen idee natuurlijk of het iets voor jullie is

Is dit geen mogelijkheid dan hopen we werk te gaan vinden ten zuiden van Sydney (Illawarra regio).
Hier moeten we ons nog wel in gaan verdiepen, maar dat is de volgende stap.

Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht gaan komen.
Waar je ook bent, als je samen bent, is het goed.

Succes!

Wat toevallig dat jullie precies over Castemaine en Bendigo nadenken. Castlemaine is een klein leuk dorpje, Bendigo is weer een wat groter stadje. Ben er ook wel eens geweest en mn schoonouders doen er altijd hun boodschappen en volgens mij heeft mn vriend er op school gezeten. Dus als je specifieke vragen hebt kan ik ze altijd aan mn vriend en zn fam stellen.

Die regio is best mooi, vind het alleen zo ver van het strand en de rest van zn fam waar ik close mee ben en dat voelt wel fijn om daar in de buurt te wonen.

Wanneer horen jullie uitsluitsel over het werk dan? Spannend! Ben ook benieuwd waar jullie terecht gaan komen!
Ja de Illawara regio klinkt heerlijk! Maar voor ons helaas geen optie.
 
Wij wonen in VIC, Altona Meadows om precies te zijn. Op dit moment huren we en tot $400 per week is in deze regio nog wel wat te vinden. Wij zijn op dit moment aan het kijken voor het kopen van een blok(je) land met nieuwbouw huis en voor ons komen we dan iets verder weg te zitten wij kijken in Wyndham Vale. Nu moet ik toegeven wij hadden eerst ook wat verder buiten de stad terecht willen komen (Bacchus March, Melton of meer naar het noorden) maar met het werk van Johan is deze regio het meest handig. We zitten 20 minuten lopen van het Altona strand en met de metro op 40 minuten van het centrum van Melbourne, degelijke winkelcentra aan alle kanten en toch maar 15 minuten rijden van natuur en recreatie. Wij willen niet meer dan $350.000 aan een huis besteden omdat we maar een hypotheek op 1 loon willen. Op dit moment hebben we er maar 1 en ik verwacht dat in de toekomst ik ook aan de slag ga en dan kunnen we lekker snel aflossen.
 
@Ydewit. Dank je voor je reactie! Ik stuur je een PM met wat specifieke vragen over Altona Meadows enzo
 
Wij zitten in Point Cook, een saaie nieuwe suburb wel met alle faciliteiten! Ik werk in Footscray, niet een buurt waar je 's avonds alleen op straat wilt lopen. Het wordt wel beter vanwege de ligging, dicht bij het CBD.Investeerders zijn hard bezig de suburb te verbeteren...merk je dan ook aan de prijzen. Sunshine heeft ook een boel industrie
vlak naast woongebied en daar moeten wij NL 'ers aan wennen. Yarraville vinden ook velen erg leuk, wederom industrie naast de deur.Altona heeft op sommige plekken geur overlast van de nabijgelegen industrie. ik heb 2 collega's uit Williamstown en die hebben het er erg naar hun zin, maar daar zijn de prijzen ook naar.
Ik heb collega's die elke dag 1 tot 2 uur rijden naar het werk omdat ze liever niet in een suburb willen wonen. Tja, dat wil ik nog niet dus blijf ik nog even in de Western suburbs.

Groetjes, Mien
 
Hi Mien,

Dank je voor je reactie! Mijn vriends neef en zn fam woont ook in Point Cook, dus ben er n paar jaar geleden wel geweest, maar heb er ook niet echt gekeken met t oog op zelf wonen. Ja in Williamstown woont zn andere neef, daar was ik afgelopen januari nog, daar zou ik zo voor tekenen! Lijkt me echt heerlijk daar te wonen, maar dan moeten we nog even n loterij winnen vrees ik...
In Sunshine wonen zn opa en oma en vele andere fam leden. En mn vriend is in Footscray geboren. Daar reden we in jan ook doorheen, zag er niet echt lekker uit nee. Grappig dat je net al die wijken noemt :)
Yarraville ken ik niet echt. Gek he overal die industrie zo vlakbij. Mn schoonzusje noemt t Smelltona...
Maar verder ben je er wel tevreden dus? Zag er wel wat saaig uit ja. Maar wel weer betaalbaar.

Groetjes!
 
Hi Yuud

Ik woon in Plenty. Plenty of groen, plenty of ruimte, plenty goede scholen, plenty of sport, plenty of nice people, plenty of alles en dichtbij de ringroad en de trein naar de stad.

Wij sporten in de winter ieder weekend in Williamstown/Altona/Footscray. De ringroad op en voila, een easy drive. Maar ja als je dichtbij familie wilt wonen dan moet je denk ik gewoon voor hetzelde dorp/wijk kiezen.

Wilde ook bij het strand wonen maar de school bracht ons hier. We kwamen toch nog iedere Zaterdag bij het strand omdat daar het Ned.schooltje was dus had ik groen en strand.

Inmiddels wonen we hier nu 14 jaar en het bevalt ons uitstekend! We zijn al jaren uitgestrand.
We zijn meer groene bomen mensen.

Sidonia
 
Hi Sidonia,
We waren vorige week nog bij je in de buurt en vonden het een pracht omgeving!! Vind sowieso het noordenen oosten prachtig!
 
Een klein beetje langs het topic, maar het lijkt voor mij erop dat zo'n beetje iedereen (buiten Jack) zich in of dichtbij een van de grootsteden (Melbourne, Sydney, Perth, Adelaide) heeft gevestigd of wil vestigen. Wij starten in Myrtleford (tussen Wangaratta en Albury), maar zijn al wat zoekend naar een woning die zich toch ook wel in die buurt gaat bevinden (ofwel richting Mildura). Jullie gaan dus niet voor het "weidse"?
 
Dat we nu in een suburb zitten heeft met mijn werk te maken, ik zal eerst ervaring in het Australische systeem moeten hebben en dat is goed te realiseren in stedelijk gebied waar enorm veel werk is. We plannen 2 jaar in Melbourne te blijven( ook vanwege State Sponsorship) en daarna wellicht naar iets warmere gebied te verhuizen. we zullen zien waar we dan uitkomen!
 
Zelf hebben wij in het westelijke gedeelte gewoont van Melbourne CBD(point cook) en vind het echt vreslijk daar! We wonen nu in het Oosten van Melbourne (Belgrave) en het is echt een wereld verschil.:)
 
Zelf hebben wij in het westelijke gedeelte gewoont van Melbourne CBD(point cook) en vind het echt vreslijk daar! We wonen nu in het Oosten van Melbourne (Belgrave) en het is echt een wereld verschil.:)

Wat vond je er verschrikkelijk aan? En wat vind je beter hier?
 
Zelf hebben wij in het westelijke gedeelte gewoont van Melbourne CBD(point cook) en vind het echt vreslijk daar! We wonen nu in het Oosten van Melbourne (Belgrave) en het is echt een wereld verschil.:)

Ja ik wilde ook al vragen wat je er zo verschrikelijk aan vond en wat er nu beter is. Daar kan ik juist zo veel aan hebben!
En vond je alleen Point Cook verschrikkelijk of die hele omgeving?
En gaan jullie nu wel eens naar het strand? Welke en is dat te doen voor een dagje?

Bedankt alvast!
 
Hi Yuud

Ik woon in Plenty. Plenty of groen, plenty of ruimte, plenty goede scholen, plenty of sport, plenty of nice people, plenty of alles en dichtbij de ringroad en de trein naar de stad.

Wij sporten in de winter ieder weekend in Williamstown/Altona/Footscray. De ringroad op en voila, een easy drive. Maar ja als je dichtbij familie wilt wonen dan moet je denk ik gewoon voor hetzelde dorp/wijk kiezen.

Wilde ook bij het strand wonen maar de school bracht ons hier. We kwamen toch nog iedere Zaterdag bij het strand omdat daar het Ned.schooltje was dus had ik groen en strand.

Inmiddels wonen we hier nu 14 jaar en het bevalt ons uitstekend! We zijn al jaren uitgestrand.
We zijn meer groene bomen mensen.

Sidonia

Hi Sidonia,

Dat is ook info waar ik iets aan heb. Dank je!
Waarom sporten jullie helemaal aan de andere kant dan? En doe je daar een uurtje over? Plenty ziet er lekker groen uit op Google Maps. Zoiets klinkt heerlijk.
Ik hoef zeker niet heel dichtbij de fam te wonen hoor (is leuk, maar zeker geen must), maar vind 2 uur wel weer erg ver klinken. Een uurtje ofzo is voor n dagje te doen leek me. 2x ruim 2 uur doe je volgens mij niet echt voor een dagje. En waar is het NL schooltje dan en welk strand gingen jullie destijds?

En wat leuk dat je na 14 jaar daar te zitten nog steeds op het forum komt!

Alvast bedankt weer!

Groetjes!
 
Ja ik wil zeker liever weids wonen, maar dat is rond Melbourne bij t strand financieel voor ons niet te doen, vandaar dat ik me nu verder aan t orienteren ben :) Dus verder van t strand maar wel weids en dorps ipv midden in de stad.
 
Back
Top