LaStaVaZa Move123

Lekker! Even genieten van deze stap hoor voor je weer vooruit gaat kijken. Gefeli!
Ja doen we ook zeker. Het is zo gek want op het moment van binnenkomen ben je helemaal happy en vervolgens denk je 2 seconden later, ' OK, what's next?' haha.
Maar we hebben het wel klein gevierd gister;) Elke stap is er eentje dichterbij toch?
 
Nou, weer even tijd voor een update lijkt me.
Ik heb inmiddels weer een IELTS gemaakt en het is weer een 7 geworden voor writing. Potjandrie gewoon 2x8.5 en zelfs een 9 voor speaking, maar dat stomme writing lukt toch niet.
Besloten om dus even verder te gaan kijken naar mogelijkheden en de sponsorlijsten afgegaan. 'Helaas' staat sec school teacher alleen op de lijst in NSW. We wilden eigenlijk naar Adelaide, maar denken toch dat het slimmer is om te gaan voor state sponsorship.
Wat denken jullie? IELTS weer opnieuw (manlief moet dan ook opnieuw en het risico dat het weer niet lukt) of gewoon kiezen voor NSW en accepteren dat we 2 jaar richting Sydney gaan? Wij denken zelf dat de laatste optie beter is.

Brengt ons wel bij punt 2. Waar moeten we gaan wonen? We hebben ons totaal niet verdiept in Sydney en omgeving en dus geen idee hoe en wat? Is het mogelijk überhaupt een andere stad/plek te kiezen in NSW of kom je eigenlijk automatisch in Sydney uit? En zijn er dan wijken die nog een beetje goed en betaalbaar zijn?

Anyway, we geven niet op! We gaan gewoon door en hopen er snel te zitten.

Andere update; we hebben een bod op ons appartement ontvangen en moeten morgen alleen nog ja zeggen! Dus daar zijn we in ieder geval vanaf..
 
State Sponsorship lijkt me een prima optie ;)

Wat betreft NSW, in al onze vakanties naar OZ hebben we de eerst 5x NSW links laten liggen onder het mom 'dat is te druk, te bewoond, etc. Nu we er min of meer in wonen (ACT is redelijk landlocked door NSW zeg maar ;) ) valt het ons op dat NSW gewoon ontzettend mooi is en het heel makkelijk is om de natuur in te gaan en dergelijke. (en je hebt strand, bush, bergen enz.)

En nee, Sydney is echt niet de enige stad in NSW hoor. Er zijn genoeg andere steden en stadjes en scholen hebben ze al snel lijkt me. Niet iedereen rijdt naar Sydney voor onderwijs. Dan ben je lang onderweg uit Broken Hill, Eden of Byron Bay.

Grijp je kans!
 
NSW heeft inderdaad zoveel leuke plaatsen en overal zijn scholen! Voordeel is dat niet iedereen rural wil wonen, dus er moeten genoeg banen te vinden zijn. Schrik niet van het niveau op de high schools. Ik moet zeggen dat dat me wel tegen is gevallen.
 
NSW heeft inderdaad zoveel leuke plaatsen en overal zijn scholen! Voordeel is dat niet iedereen rural wil wonen, dus er moeten genoeg banen te vinden zijn. Schrik niet van het niveau op de high schools. Ik moet zeggen dat dat me wel tegen is gevallen.
Ja ik had inderdaad al meer gelezen over het niveau van de scholen.. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn.
Rural is inderdaad voor ons wel een optie, alleen moet mijn man natuurlijk ook een baan kunnen vinden.
 
State Sponsorship lijkt me een prima optie ;)

Wat betreft NSW, in al onze vakanties naar OZ hebben we de eerst 5x NSW links laten liggen onder het mom 'dat is te druk, te bewoond, etc. Nu we er min of meer in wonen (ACT is redelijk landlocked door NSW zeg maar ;) ) valt het ons op dat NSW gewoon ontzettend mooi is en het heel makkelijk is om de natuur in te gaan en dergelijke. (en je hebt strand, bush, bergen enz.)

En nee, Sydney is echt niet de enige stad in NSW hoor. Er zijn genoeg andere steden en stadjes en scholen hebben ze al snel lijkt me. Niet iedereen rijdt naar Sydney voor onderwijs. Dan ben je lang onderweg uit Broken Hill, Eden of Byron Bay.

Grijp je kans!

Er zijn inderdaad genoeg mooie plekken in NSW, daar zal het niet aan liggen;) Voor het onderwijs maak ik me nog niet zo'n zorgen. Ik denk dat ik in elke stad zou kunnen werken, alleen mijn man moet natuurlijk ook werk kunnen vinden. Dat is wat minder voor de hand liggend. Nou is dat lastig in te schatten, want hij wil een carrière switch maken.

We weten nu niet zo goed wat we moeten kiezen en kijken letterlijk door heel NSW naar huizenprijzen, omgeving en mogelijkheden. Maar het is lastig om geen vast oriëntatie punt t hebben. In Adelaide wisten we al bijna de straat waar we wilde wonen, haha;)
 
Ik weet niet wat hubby doet. Langs de kust liggen nog wel wat grotere plaatsen zoals Wollongong, Central Coast region, Newcastle, Port Macquarie, Coffs Harbour. Wellicht is dat wat?

En ik snap je verlies van je oriëntatie. Wij hadden indertijd ook ingezet op Adelaide toen we onze blik moesten verplaatsen naar ACT. Het duurt even voor je de blik weer scherp hebt maar dat gaat vast lukken ;)
 
Andere update; we hebben een bod op ons appartement ontvangen en moeten morgen alleen nog ja zeggen! Dus daar zijn we in ieder geval vanaf..

Gefeliciteerd!! Weer een ding van de 'to do-list`

Wel vervelend dat dat éne puntje van Writing niet lukt. :(
Ik zou ook gaan voor de State sponserd, misschien niet wat jullie bedacht hadden maar twee jaar vliegen voorbij heb ik gehoord. (en je bent dan iig in Oz..Yeah!!) :up:

En misschien bevalt het wel super goed, zoals bij Afterbang ;)
 
Vraagje, hoe lang duurt het ongeveer voordat je een invitation krijgt van NSW? Nieuwsgierig want dan weten we een beetje wat ons te wachten staat nog. We hebben het 15 juli ingediend en de datum waarop de IELTS van manlief verloopt is 'rapidly approaching'.. (10 sept)
 
Al een hele tijd niet op het forum geweest/gelezen want we zitten hier nog steeds te wachten op de invitation van NSW. Inmiddels hebben we beide onze IELTS opnieuw gedaan. Manlief meost en ik heb het nog maar een keer geprobeerd een 8 voor schrijven te scoren. Nog iets meer dan een week wachten op de uitslag.

Verder staat alles een beetje 'stil'. Zolang we geeen reactie van NSW hebben kunnen we niks, dus leven we hier gewoon maar verder en genieten we van NL.

We hebben wel als het goed is ons appartement verkocht (vandaag voorlopig koopcontract tekenen) dus dat is een last minder!
 


OFX
Back
Top