Het grote auto topic

Wellicht is de goedkoopste en meest definitieve oplossing de ‘delete’ Pipe. Ben je in 1x klaar. (En ik ben geen expert maar denk niet dat roet particles het grootste milieu probleem zijn waar we mee te maken hebben)

Van welk jaar is de Paj ook alweer?
 
De Paj is van begin 2008. Het is de NS.

Ik ga hem deze week laten flushen, en hopen dat het iets goedkoper uitvalt. Volgende keer zal er een delete pipe onder komen.

roet particles zijn zeker niet het grootste probleem, maar het is wel enorm kankerverwekkend en ik heb een bloedhekel aan die oude rammelbakken die enorme zwarte roetwolken uitspuwen, dus zoek even naar een goede balans.
 
RoetFilter absoluut tussen uit halen. Wellicht moet je alleen software aanpassen.
Voorkomt een hoop gezeur voor je auto en portomenee op de lange baan.
 
ik kan je zeggen dat 0-100 in 3.2 sec vrij snel aanvoelt in een woonwijk...

Haha, dat geloof ik graag. Ik ben erg geïnteresseerd in de station wagon van de vorige generatie. De F11. Helaas is de F11 in Australië alleen geleverd met automaten en relatief kleine motoren.
 
Haha, dat geloof ik graag. Ik ben erg geïnteresseerd in de station wagon van de vorige generatie. De F11. Helaas is de F11 in Australië alleen geleverd met automaten en relatief kleine motoren.

F11 vind ik ook een mooi type, maar dan idd wel de dikkere versies. Ik denk dat je met een 2.0 diesel wel te kort komt met zo'n zware auto. F10 535D lijkt er meer op maar zijn niet te betalen. Dan zou ik flink doorsparen voor een F10 M5 denk ik. Ooit zou ik ook een keer een BMW M willen hebben, al is mercedes AMG ook niet verkeerd, maar ben je snel een tokkie als de auto wat ouder is.
 
F11 vind ik ook een mooi type, maar dan idd wel de dikkere versies. Ik denk dat je met een 2.0 diesel wel te kort komt met zo'n zware auto. F10 535D lijkt er meer op maar zijn niet te betalen. Dan zou ik flink doorsparen voor een F10 M5 denk ik. Ooit zou ik ook een keer een BMW M willen hebben, al is mercedes AMG ook niet verkeerd, maar ben je snel een tokkie als de auto wat ouder is.

We gaan diep in de auto nerderij, maar ik ben de E39 M5 en Z4M Coupe aan het volgen. Beide zijn redelijk aan het stagneren qua afschrijving. De E46 M3 is al stevig omhoog aan het gaan qua waardes.
Ik wil specifiek geen automaat dus veel modernere M auto's vallen af.
 
We gaan diep in de auto nerderij, maar ik ben de E39 M5 en Z4M Coupe aan het volgen. Beide zijn redelijk aan het stagneren qua afschrijving. De E46 M3 is al stevig omhoog aan het gaan qua waardes.
Ik wil specifiek geen automaat dus veel modernere M auto's vallen af.

Haha ja dat mag je zeggen.. Met het oog op toekomstige (en eigenlijk nu al) waardestijging: E30 M3 (mijn favo) met kort daarna de E36 M3 in british racing green. E46 ben ik geen fan van en de Z4M is erg dik maar denk niet dat het een klassieker wordt, en praktisch nut lijkt me nihil. E39 M5 is denk ik een hele goede aankoop, ook niet te duur meer.

Ikzelf wil wel automaat voor het gebruikgemak maar snap dat voor het pure rijden met de oudere M's automaat geen optie is. Wat ik het grote voordeel vind van de moderne M's is dat je zowel 'tam' en comfortabel als beast mode kunt rijden, dat was met de oudere M's echt niet zo.
 
Haha ja dat mag je zeggen.. Met het oog op toekomstige (en eigenlijk nu al) waardestijging: E30 M3 (mijn favo) met kort daarna de E36 M3 in british racing green. E46 ben ik geen fan van en de Z4M is erg dik maar denk niet dat het een klassieker wordt, en praktisch nut lijkt me nihil. E39 M5 is denk ik een hele goede aankoop, ook niet te duur meer.

Ikzelf wil wel automaat voor het gebruikgemak maar snap dat voor het pure rijden met de oudere M's automaat geen optie is. Wat ik het grote voordeel vind van de moderne M's is dat je zowel 'tam' en comfortabel als beast mode kunt rijden, dat was met de oudere M's echt niet zo.

Een generatie ding denk ik, ik vind de E36 maar niks, maar vind de E46 een hoogtepunt in de BMW geschiedenis. De Z4M Coupe heeft dezelfde motor en veel andere componenten die van de E46 komen, maar is lichter, stijver en een beetje gekker. Dat ie niet praktisch is vind ik zelf niet zo'n probleem. Het zou een tweede fun auto zijn die 99% van de tijd onder een zeiltje staat ;)

Ik hou de waardes van een aantal auto's netjes bij in een Excel documentje en zodra ik er een consequent stijgende lijn zie gaan we er wel eens over nadenken. Voor nu is dat nog niet aan de orde, haha.
 
Een generatie ding denk ik, ik vind de E36 maar niks, maar vind de E46 een hoogtepunt in de BMW geschiedenis. De Z4M Coupe heeft dezelfde motor en veel andere componenten die van de E46 komen, maar is lichter, stijver en een beetje gekker. Dat ie niet praktisch is vind ik zelf niet zo'n probleem. Het zou een tweede fun auto zijn die 99% van de tijd onder een zeiltje staat ;)

Ik hou de waardes van een aantal auto's netjes bij in een Excel documentje en zodra ik er een consequent stijgende lijn zie gaan we er wel eens over nadenken. Voor nu is dat nog niet aan de orde, haha.

Of het een generatie ding is weet ik niet want ik ben volgens mij niet veel ouder dan jij, meer kwestie van smaak denk ik. Maar dat bijhouden doe je goed, wel interressant om te volgen welke kant het op gaat.
 
Denk dat het ook meer een voorkeurs dingetje is ;). Volgens mij zijn we een beetje dezelfde leeftijd (bijna 31 hier) en mijn voorkeur qua auto's zit toch in een andere hoek. Ik zou voor een knal oranje Megane RS gaan en lekker hoeken ;-).
 
Haha, ja ik ben 31, dus toen ik zo rond de 16 was ik geïnteresseerd raakte in autorijden was de e46 dé BMW. Jij bent 36 dus jij hebt dat voor de e36. Tenminste, dat was mijn theorie ;)

De hot hatches zijn ook echt leuk en onze eigen Laurens van den Acker doet het enorm goed met Renault, maar ik ben een station mens. Ik word gelukkig van in de binnenspiegel kijken en de achterruit ergens ver weg te zien, haha. Het gevoel dat je altijd ruimte genoeg hebt. Ik was rond de jaarwisseling in Torquay, een surfplaats hier dichtbij. Een vriend van me was eindeloos aan het klooien met z'n surfplank om die op het dak van z'n i30 te krijgen. Ik gooi de achterbank plat, de plank erin en klaar.
 
Ik heb zelf een e36 coupe gehad, top auto toendertijd. Maar idd het is ook waar je mee opgroeit, de e46 heb ik nooit wat gevonden, maar de E90 (na de facelift) M3 vind ik wel weer fantastisch met die magistrale V8 (enige M3 met een V8) en vooral in sedan vorm is hij heel mooi, met die brute bult op de motorkap.

Hot hatches zijn echt tof, Ford Focus RS, wow.

Stationwagon ben ik zelf nooit fan van geweest, ondanks het praktisch nut maar vind het zelf niet zo mooi.
Behalve bij auto's zoals de volvo v60 en nieuwe mazda 6 bijvoorbeeld. Veel beter dan de sedan versie.
 
Geen E zoveel hier (ik ken alleen E nummers uit de voeding industrie :) maar dit weekend onze nieuwe laden achterin onze Hilux uitgeprobeerd. Twee Drifta laden en een koelkast slede, zodat we fatsoenlijk bij de koelkast kunnen en niet al onze spullen in kratten telkens in en uit de auto hoeven pakken.. Maakt het kamperen weer net even leuker en makkelijker!
 


OFX
Back
Top