Het grote auto topic

Thijsvr

Well-Known Member
Haha ja dat mag je zeggen.. Met het oog op toekomstige (en eigenlijk nu al) waardestijging: E30 M3 (mijn favo) met kort daarna de E36 M3 in british racing green. E46 ben ik geen fan van en de Z4M is erg dik maar denk niet dat het een klassieker wordt, en praktisch nut lijkt me nihil. E39 M5 is denk ik een hele goede aankoop, ook niet te duur meer.

Ikzelf wil wel automaat voor het gebruikgemak maar snap dat voor het pure rijden met de oudere M's automaat geen optie is. Wat ik het grote voordeel vind van de moderne M's is dat je zowel 'tam' en comfortabel als beast mode kunt rijden, dat was met de oudere M's echt niet zo.
Een generatie ding denk ik, ik vind de E36 maar niks, maar vind de E46 een hoogtepunt in de BMW geschiedenis. De Z4M Coupe heeft dezelfde motor en veel andere componenten die van de E46 komen, maar is lichter, stijver en een beetje gekker. Dat ie niet praktisch is vind ik zelf niet zo'n probleem. Het zou een tweede fun auto zijn die 99% van de tijd onder een zeiltje staat ;)

Ik hou de waardes van een aantal auto's netjes bij in een Excel documentje en zodra ik er een consequent stijgende lijn zie gaan we er wel eens over nadenken. Voor nu is dat nog niet aan de orde, haha.

Tim911

Well-Known Member
Een generatie ding denk ik, ik vind de E36 maar niks, maar vind de E46 een hoogtepunt in de BMW geschiedenis. De Z4M Coupe heeft dezelfde motor en veel andere componenten die van de E46 komen, maar is lichter, stijver en een beetje gekker. Dat ie niet praktisch is vind ik zelf niet zo'n probleem. Het zou een tweede fun auto zijn die 99% van de tijd onder een zeiltje staat ;)

Ik hou de waardes van een aantal auto's netjes bij in een Excel documentje en zodra ik er een consequent stijgende lijn zie gaan we er wel eens over nadenken. Voor nu is dat nog niet aan de orde, haha.
Of het een generatie ding is weet ik niet want ik ben volgens mij niet veel ouder dan jij, meer kwestie van smaak denk ik. Maar dat bijhouden doe je goed, wel interressant om te volgen welke kant het op gaat.

Jagermeester

XPdite Sponsor 2019
Denk dat het ook meer een voorkeurs dingetje is ;). Volgens mij zijn we een beetje dezelfde leeftijd (bijna 31 hier) en mijn voorkeur qua auto's zit toch in een andere hoek. Ik zou voor een knal oranje Megane RS gaan en lekker hoeken ;-).

Thijsvr

Well-Known Member
Haha, ja ik ben 31, dus toen ik zo rond de 16 was ik geïnteresseerd raakte in autorijden was de e46 dé BMW. Jij bent 36 dus jij hebt dat voor de e36. Tenminste, dat was mijn theorie ;)

De hot hatches zijn ook echt leuk en onze eigen Laurens van den Acker doet het enorm goed met Renault, maar ik ben een station mens. Ik word gelukkig van in de binnenspiegel kijken en de achterruit ergens ver weg te zien, haha. Het gevoel dat je altijd ruimte genoeg hebt. Ik was rond de jaarwisseling in Torquay, een surfplaats hier dichtbij. Een vriend van me was eindeloos aan het klooien met z'n surfplank om die op het dak van z'n i30 te krijgen. Ik gooi de achterbank plat, de plank erin en klaar.

Tim911

Well-Known Member
Ik heb zelf een e36 coupe gehad, top auto toendertijd. Maar idd het is ook waar je mee opgroeit, de e46 heb ik nooit wat gevonden, maar de E90 (na de facelift) M3 vind ik wel weer fantastisch met die magistrale V8 (enige M3 met een V8) en vooral in sedan vorm is hij heel mooi, met die brute bult op de motorkap.

Hot hatches zijn echt tof, Ford Focus RS, wow.

Stationwagon ben ik zelf nooit fan van geweest, ondanks het praktisch nut maar vind het zelf niet zo mooi.
Behalve bij auto's zoals de volvo v60 en nieuwe mazda 6 bijvoorbeeld. Veel beter dan de sedan versie.

Red dust

Well-Known Member
Geen E zoveel hier (ik ken alleen E nummers uit de voeding industrie :) maar dit weekend onze nieuwe laden achterin onze Hilux uitgeprobeerd. Twee Drifta laden en een koelkast slede, zodat we fatsoenlijk bij de koelkast kunnen en niet al onze spullen in kratten telkens in en uit de auto hoeven pakken.. Maakt het kamperen weer net even leuker en makkelijker!

afterbang

XPdite Sponsor
Geen E zoveel hier (ik ken alleen E nummers uit de voeding industrie :) maar dit weekend onze nieuwe laden achterin onze Hilux uitgeprobeerd. Twee Drifta laden en een koelkast slede, zodat we fatsoenlijk bij de koelkast kunnen en niet al onze spullen in kratten telkens in en uit de auto hoeven pakken.. Maakt het kamperen weer net even leuker en makkelijker!
Photos or it didn’t happen ;)

Maar in ieder geval top materiaal, Drifta staat goed aangeschreven. En bedenk me dat ik even de koelkast slee moet bestellen!

Kims

Well-Known Member
Zo dat is een gave setup, succes met de verkoop. Wat is de reden van verkoop als ik vragen mag?
Dat mag zeker. Ik zit momenteel voor langere tijd in Europa en ga bij terugkomst verhuizen naar de Sunshine Coast waar ik hem waarschijnlijk toch minder ga gebruiken. Wil eigenlijk een wat kleinere setup voor daar denk ik.

Maar als ik hem niet goed kan verkopen, hou ik hem want hij is wel echt bijzonder :)

afterbang

XPdite Sponsor
Ah, je had hem nog steeds, dat wist ik eigenlijk niet meer zeker. Gave bak, feit dat je in Broome zit maakt het wellicht wat lastiger te verkopen, maar op zich moet hier wel iemand voor te vinden zijn niet? Zeker om dat het eigenlijk gewoon een flatbed Ute is. Succes met de verkoop!

Weet je al waar je heen gaat in de Sunshine Coast? Wel even wat anders dan Broome!

Tim911

Well-Known Member
Ah, je had hem nog steeds, dat wist ik eigenlijk niet meer zeker. Gave bak, feit dat je in Broome zit maakt het wellicht wat lastiger te verkopen, maar op zich moet hier wel iemand voor te vinden zijn niet? Zeker om dat het eigenlijk gewoon een flatbed Ute is. Succes met de verkoop!

Weet je al waar je heen gaat in de Sunshine Coast? Wel even wat anders dan Broome!
Ik denk juist dat er in die hoek veel potentiele kopers zijn. Zie je hier up north ook in de FB marketplace apps, iedereen wil zo'n ding hebben. Denk dat er down south veel minder animo voor is, al is je marktgebied daar wel veel groter.

afterbang

XPdite Sponsor
Ik denk juist dat er in die hoek veel potentiele kopers zijn. Zie je hier up north ook in de FB marketplace apps, iedereen wil zo'n ding hebben. Denk dat er down south veel minder animo voor is, al is je marktgebied daar wel veel groter.
Dat bedoelde ik. Er wonen niet zo heeeeeel veel mensen in Broome ;) Dus de vijver is een beetje klein. Maar de auto voelt zich daar absoluut thuis. Heb zelf de Kimberley doorkruist met een gelijkwaardige bak.

Tim911

Well-Known Member
Dat bedoelde ik. Er wonen niet zo heeeeeel veel mensen in Broome ;) Dus de vijver is een beetje klein. Maar de auto voelt zich daar absoluut thuis. Heb zelf de Kimberley doorkruist met een gelijkwaardige bak.
Nee in Broome wordt het idd lastig, in Cairns heb je hem deze week nog verkocht.

Kims

Well-Known Member
Komt goed met de verkoop, anders rij ik hem wel naar t oosten.

Ik ga richting Maleny en omgeving. Na 9 jaar in de Australische tropen waarvan 6,5 in Broome, ben ik wel even klaar met de extremen zeg maar. Even iets gematigder klimaat, andere natuur, meer mensen, stadjes etc. Heb er zin in :cool:

afterbang

XPdite Sponsor

Ik ga richting Maleny en omgeving. Na 9 jaar in de Australische tropen waarvan 6,5 in Broome, ben ik wel even klaar met de extremen zeg maar. Even iets gematigder klimaat, andere natuur, meer mensen, stadjes etc. Heb er zin in :cool:
Maleny, fraai (en prijzig ;) ) Als je daar net zo lang blijft hangen als in Broome dan worden we nog 'buren'. Jij aan de zuidkant van de Mary Valley/Sunshine Coast, wij aan de noordkant.

Zal best even wennen worden, van Broome (als je er uit rijdt heb je de eerste paar uur niet veel meer) naar op elke 10 minuten een nieuw dorpje.
De Mary Valley is toeristisch maar relatief rustig, De kust wat drukker zeg maar ;)

Tim911

Well-Known Member

Ik moet zeggen dat ik wel begrijp wat je bedoelt ja, al zit ik hier nog maar 8 maanden. Die constante hitte, geen momenten tot verkoeling en die enorme luchtvochtigheid. Ik twijfel zelf ook wel een beetje of dit voor mij op lange termijn gaat werken want ik ben er wel aan gewend maar ik kan er niet goed tegen, constant hoofdpijn enz. Ik heb zelf veel vertoefd in de Sunshine Coast en dat is niet zonder reden. Ik vind het fantastisch, je hebt de kust en het toeristische met Mooloolaba (leuk vismarktje) en Maroochydore. (Beetje retirement oord maar ik geef ze geen ongelijk) en dan inland is werkelijk prachtig en zo veel te zien. volgens mij ben ik in Maleny geweest, is dat vlak bij de Glass House Mountains? Ook voordeel dat je niet heel ver bij Brisbane vandaan zit, ik geef je groot gelijk en het klimaat en leven gaat je daar zeker aanstaan.

OFX