Het grote auto topic

De foto had op Cape Arid gemaakt kunnen worden. Qua omgeving is het zuiden van WA vaak wel een beetje hetzelfde (niet negatief bedoeld!!!) Maar de walvissen maakte het voor ons wel heel speciaal ;)

Pajero is gewoon een goede ondergewaardeerde 4x4, enjoy!

Dit is een goede trainingsschool. Miss Bang heeft er veel geleerd op een fijne en ontspannen manier (ik heb er ook geleerd hoor. Maar om aan te geven dat het geen macho bende is) https://www.4wd.net.au/driver-training/2-day-introductory-4wd-driver-training

Thanks! Inderdaad fijn om te weten dat het geen macho bende is :D. Gaan we zeker eens naar kijken.
Geloof dat Ruben ook al een 4WD club had gezien die hem wel leuk lijkt.
 
nm pajero, ja prima auto's en voor dat budget beste 4wd die je kan kopen. bulletproof met normaal onderhoud. Benzine exemplaren halen makkelijk de 4 ton. Is ook veel aftermarket spul goedkoop 2e hands voor te krijgen dus dat is ook mooi meegenomen.
 
Rangie.jpg

Eindelijk gelukt om een foto te plaatsen.

Dit is mijn wagen, 2 de generatie Range Rover (1997), 4.6 HSE.
Heerlijke auto om mee te rijden (luchtvering), en ook off road in bijzonder comfort.
DIY front bumper met een 12000lb winch.
 
Ik heb veel foto's gemaakt, maar ik fotografeer liever de omgeving dan mijn auto. Dus kon alleen deze vinden op mijn telefoon. Mooi en gratis kampeerplekje, Mayfield Conservation Area aan de oostkust en paar meter van het strand.

Mooi!
 
Even een snelle update want er moet natuurlijk ook nog gewerkt worden (vooral nu o_O )

Matilda the Mog is gearriveerd. Heb haar vanaf dit plekje achteruit de driveway ingestoken. Dat was wel weer genoeg inspanning voor vandaag!
(naast dat ik er niet mee mag rijden, vanwege geen truck rijbewijs)
Ik kan de komende jaren wel vooruit nu met een oude Land Rover, een recentere Land Rover, een motorfiets en dan dit apparaat...
78234450_10157700964011358_7820934840978505728_o.jpg
 
Mooi speelgoed @afterbang, staat er veel op de planning kwa upgrades voor de mog? Staat er geen perceel in de buurt te koop waar je al je auto's kunt stallen? Die kant gaat het wel op haha.
 
Mooi speelgoed @afterbang, staat er veel op de planning kwa upgrades voor de mog? Staat er geen perceel in de buurt te koop waar je al je auto's kunt stallen? Die kant gaat het wel op haha.

Dank je.

Tsja, wat is veel op het programma. Ja ik denk het wel. Maar het wordt ook wel een laaaaang project met twee trajecten.
1. Camper bouw
2. Upgrades truck

Het eerste spreekt enigszins voor zich, al kan het best zijn dat we eerst de plastic/canvas canopy eerst eens opzetten en die eens gaan gebruiken als veredelde tent op wielen om daarna pas aan de echte StyroMax opbouw te beginnen volgend jaar (ligt een beetje aan de financiën en tijd.

Upgrades, kun je net zo gek mee doen als je wilt. Ik heb een lijstje met prioriteit stelling (ben niet voor niets project manager ;) )
Maar dingen als geluid isolatie/warmte isolatie staan hoog op de verlang lijst.
En een verfje tzt. Ben niet zo'n leger mannetje, dus die Camo kleuren mogen er van mij wel af.

Maar dingen als aftermarket airco, extra tanks, scrubbers, winch, grotere wielen/banden, turbo etc etc, staan allemaal op het lijstje mogelijkheden (als ik de lotto win)

En qua stalling, het past allemaal precies. 1 Driveway staat nu vol met projecten, de andere driveway met daily drivers en de Subaru runabout staat op straat :)
 
Dank je.

Tsja, wat is veel op het programma. Ja ik denk het wel. Maar het wordt ook wel een laaaaang project met twee trajecten.
1. Camper bouw
2. Upgrades truck

Het eerste spreekt enigszins voor zich, al kan het best zijn dat we eerst de plastic/canvas canopy eerst eens opzetten en die eens gaan gebruiken als veredelde tent op wielen om daarna pas aan de echte StyroMax opbouw te beginnen volgend jaar (ligt een beetje aan de financiën en tijd.

Upgrades, kun je net zo gek mee doen als je wilt. Ik heb een lijstje met prioriteit stelling (ben niet voor niets project manager ;) )
Maar dingen als geluid isolatie/warmte isolatie staan hoog op de verlang lijst.
En een verfje tzt. Ben niet zo'n leger mannetje, dus die Camo kleuren mogen er van mij wel af.

Maar dingen als aftermarket airco, extra tanks, scrubbers, winch, grotere wielen/banden, turbo etc etc, staan allemaal op het lijstje mogelijkheden (als ik de lotto win)

En qua stalling, het past allemaal precies. 1 Driveway staat nu vol met projecten, de andere driveway met daily drivers en de Subaru runabout staat op straat :)

Mooie vooruitzichten, en idd wat je zegt het is natuurlijk een project voor de lange termijn. Mij lijken een suspension upgrade/lift met grotere wielen en een mooie matte gray finish, en uiteraard fuel tank upgrade erg gaaf op deze bak maar je zakken moeten wel diep zijn idd.
 
Even een snelle update want er moet natuurlijk ook nog gewerkt worden (vooral nu o_O )

Matilda the Mog is gearriveerd. Heb haar vanaf dit plekje achteruit de driveway ingestoken. Dat was wel weer genoeg inspanning voor vandaag!
(naast dat ik er niet mee mag rijden, vanwege geen truck rijbewijs)
Ik kan de komende jaren wel vooruit nu met een oude Land Rover, een recentere Land Rover, een motorfiets en dan dit apparaat...
78234450_10157700964011358_7820934840978505728_o.jpg
Now we're talking!!
 
Dank je.

Tsja, wat is veel op het programma. Ja ik denk het wel. Maar het wordt ook wel een laaaaang project met twee trajecten.
1. Camper bouw
2. Upgrades truck

Het eerste spreekt enigszins voor zich, al kan het best zijn dat we eerst de plastic/canvas canopy eerst eens opzetten en die eens gaan gebruiken als veredelde tent op wielen om daarna pas aan de echte StyroMax opbouw te beginnen volgend jaar (ligt een beetje aan de financiën en tijd.

Upgrades, kun je net zo gek mee doen als je wilt. Ik heb een lijstje met prioriteit stelling (ben niet voor niets project manager ;) )
Maar dingen als geluid isolatie/warmte isolatie staan hoog op de verlang lijst.
En een verfje tzt. Ben niet zo'n leger mannetje, dus die Camo kleuren mogen er van mij wel af.

Maar dingen als aftermarket airco, extra tanks, scrubbers, winch, grotere wielen/banden, turbo etc etc, staan allemaal op het lijstje mogelijkheden (als ik de lotto win)

En qua stalling, het past allemaal precies. 1 Driveway staat nu vol met projecten, de andere driveway met daily drivers en de Subaru runabout staat op straat :)
Ik heb een aantal jaren Scania vrachtwagens in elkaar geknutseld, en bij Scania waren de camokleuren/verf er met een oplosser/ontvetter zo af te vegen.
Als ik het mij goed herinner (ruim 20 jaar geleden) was dat een bepaalde soort absorberende verf.

Geen idee of dat bij de Unimog ook zo is, maar misschien heb je geluk, zou je een hele hoop werk schelen
 
Ik heb een aantal jaren Scania vrachtwagens in elkaar geknutseld, en bij Scania waren de camokleuren/verf er met een oplosser/ontvetter zo af te vegen.
Als ik het mij goed herinner (ruim 20 jaar geleden) was dat een bepaalde soort absorberende verf.

Geen idee of dat bij de Unimog ook zo is, maar misschien heb je geluk, zou je een hele hoop werk schelen

De Mog is ook een beetje uit die tijd, dus wie weet ;) Zal het eens navragen!
 
De benjamin van de familie kreeg ook wat aandacht.

Jeep Bashplate.jpg
De plastic 'protection' vervangen door een dik aluminium exemplaar.
Allerlei laaghangen mudflap/plastic verwijderd Hier zie je nog wat hangen voor het voorwiel bijvoorbeeld
Andere banden erop (nog niet op de foto)

Dan kan die ook een beetje mee spelen deze zomer, we krijgen namelijk vrienden over en die willen we een beetje meenemen in niet al te wild terrein, maar wel off-the-beaten path natuurlijk :) Krijgen zij de Jeep mee.
 
Na al het geweld over 4x4's, Jeeps en Trucks maar eens een bericht over een burgelijke sedan ;-)

Initeel dacht ik toen we naar Sydney verhuisde dat we geen auto nodig zouden hebben. OV is goed en brengt je overal. Al is het OV wel goed in Sydney, het brengt je niet overal en het duurt soms erg lang. Daarnaast willen we ook gewoon erop uit kunnen gaan en hebben we al een paar keer een auto gehuurd voor in het weekend. Zo begon het dan, vooral bij mij als liefhebber van auto's, te kriebelen voor een eigen auto.

En dat is nu rond! In Januari krijgen we de sleutels van een nieuwe Mazda3 Sedan. Kan nu al niet wachten om op pad te gaan... Zoom Zoom! ;-)
 
Na al het geweld over 4x4's, Jeeps en Trucks maar eens een bericht over een burgelijke sedan ;-)

Initeel dacht ik toen we naar Sydney verhuisde dat we geen auto nodig zouden hebben. OV is goed en brengt je overal. Al is het OV wel goed in Sydney, het brengt je niet overal en het duurt soms erg lang. Daarnaast willen we ook gewoon erop uit kunnen gaan en hebben we al een paar keer een auto gehuurd voor in het weekend. Zo begon het dan, vooral bij mij als liefhebber van auto's, te kriebelen voor een eigen auto.

En dat is nu rond! In Januari krijgen we de sleutels van een nieuwe Mazda3 Sedan. Kan nu al niet wachten om op pad te gaan... Zoom Zoom! ;-)

Je bent een liefhebber van auto's en dan koop je een Mazda 3? :p Nee zonder dollen dat zijn mooie auto's met een uitzonderlijke kwaliteit lak. Ook erg waardevast. Goede aankoop, heb je die mooie rode mazda kleur besteld? Heb je de sedan of de hatchback, ik vind persoonlijk de sedan veel mooier in proportie dan de hatch, net als de audi a3.

Ik hoorde dat Mazda's enorm duur in onderhoud zijn, doen niet onder voor BMW en Mercedes. Is dit waar?
 


OFX
Back
Top