Het grote auto topic

Wilsil

Well-Known Member
Hoezo 310 liter?
Maximum voor the LC100/LX470 is 182 wat vervangt de 50 liter tank.
Dat met de main tank 90 liter geeft volgens mij 272 liter.

Oberon

Member
Hoezo 310 liter?
Maximum voor the LC100/LX470 is 182 wat vervangt de 50 liter tank.
Dat met de main tank 90 liter geeft volgens mij 272 liter.
Bij mijn LC100 is dat in elk geval zo: replacement main tank 150L + replacement rear tank 160L = 310L

Capture.PNG

@Wilsil Technisch gezien zou je als je je main tank ook nog vervangt 332L kunnen hebben. Dan geraakte nog iets verder, al wordt een volle tank dan weer net iets duurder ook :p

Last edited:

afterbang

XPdite Sponsor
Some nice and mostly easy driving in de High Country over Labour Day weekend met onze vrienden uit Daylesford. In iedere geval iets meer water in de rivieren dan de vorige keer ;)

Last edited:

Tim911

Well-Known Member
Some nice and mostly easy driving in de High Country over Labour Day weekend met onze vrienden uit Daylesford. In iedere geval iets meer water in de rivieren dan de vorige keer ;)

Dit zien we graag, en wat een gave track!
Heb afgelopen weekend ook een leuke track gedaan hier op de tablelands. Vrij makkelijk maar pittig steil en enorme uitzichten omdat je over een range heen gaat. Zal eens proberen wat foto's erin te rommelen.

afterbang

XPdite Sponsor
Dit zien we graag, en wat een gave track!
Heb afgelopen weekend ook een leuke track gedaan hier op de tablelands. Vrij makkelijk maar pittig steil en enorme uitzichten omdat je over een range heen gaat. Zal eens proberen wat foto's erin te rommelen.
We love foto's! Kom maar op

Ja dit is wel een mooi hoekje, Het filmpje begint waar we kampeerden. Naast die rivier. Dan eerst wat river crossings. En dan kilometers over een kam heen die op het laatst precies 1 auto breed is (tegen het eind van het filmpje) Het gaat dan links en rechts heel steil naar beneden. Miss Bang is langzaam aan het wennen aan de 'airiness', we hebben hem nu een paar keer gedaan dus hij wordt 'makkelijker', zij reed het de eerste keer vorig jaar :)

Tim911

Well-Known Member
We love foto's! Kom maar op

Ja dit is wel een mooi hoekje, Het filmpje begint waar we kampeerden. Naast die rivier. Dan eerst wat river crossings. En dan kilometers over een kam heen die op het laatst precies 1 auto breed is (tegen het eind van het filmpje) Het gaat dan links en rechts heel steil naar beneden. Miss Bang is langzaam aan het wennen aan de 'airiness', we hebben hem nu een paar keer gedaan dus hij wordt 'makkelijker', zij reed het de eerste keer vorig jaar :)
moet ik eerst mijn nikon kabeltje vinden om mijn DSLR met de pc te verbinden.... Pfffffff

Tim911

Well-Known Member
Gaaf
Waar precies is dat stuk met water?
Dat is lake tinaroo, vlakbij Kairi. Hier eindigt de track en deze begint bij Emerald Creek falls vlakbij Mareeba. Het leuke is dat je ook een loop kan doen van zo'n 45 km zodat je een stop kan maken halverwege in emerald creek en dan na wat zwemmen weer terug rijdt naar het startpunt in Tinaroo als je in Kairi start.

Last edited:

Tim911

Well-Known Member
Looking good @Tim911 Het is altijd moeilijk om de steilheid te zien op foto's/video, maar kan me voorstellen dat die ene hill lastig is in de regen ;)
Ja dat is geen deel van de main track maar een kleine side trackeje, heel kort maar deze is wel stijl ja. De track zelf is mooi omdat je de vegetatie langzaam ziet veranderen van dry bush naar rainforest, en prachtige bomen en planten. Zitten wat kleine steile stukjes in maar over het algemeen valt het wel mee. Maar op de foto's is dat idd lastig te zien.

Tim911

Well-Known Member
Ziet er goed uit @Tim911 . Heb je de trail alleen met je eigen Pajero gereden of reden er ook andere auto's mee voor het geval er recovery nodig is?
Nee dat is gelukkig niet nodig, zo lastig is het niet. Heb wat tools aan boord voor een snelle fix mocht dat nodig zijn. Ben nog nooit in de problemen geweest met deze auto, not even close maar komt ook omdat ik niet heel veel moeilijke obstakels heb gehad, behalve een watercrossing bij clohesy river met een modderbank waar ik een hilux heb moeten recoveren. Altijd fun, helemaal omdat hij op AT's reed en ik op straatbanden. Zag het al gebeuren want hij nam de verkeerde lijn. Heb nu zelf ook AT bridgestone dueler de non light truck variant. Wel een verschil hoor.

Last edited:

afterbang

XPdite Sponsor
@Wilsil
Kwam deze video net tegen;

Heb die track wat jaren terug gedaan. Kan hem zeker aan raden, hij is in jouw hoek. En je kunt gelijk even langs Wave rock of the Kalgoorlie pit

Last edited:

OFX