Het grote auto topic

Tim911

Well-Known Member
Dank je.

Tsja, wat is veel op het programma. Ja ik denk het wel. Maar het wordt ook wel een laaaaang project met twee trajecten.
1. Camper bouw
2. Upgrades truck

Het eerste spreekt enigszins voor zich, al kan het best zijn dat we eerst de plastic/canvas canopy eerst eens opzetten en die eens gaan gebruiken als veredelde tent op wielen om daarna pas aan de echte StyroMax opbouw te beginnen volgend jaar (ligt een beetje aan de financiën en tijd.

Upgrades, kun je net zo gek mee doen als je wilt. Ik heb een lijstje met prioriteit stelling (ben niet voor niets project manager ;) )
Maar dingen als geluid isolatie/warmte isolatie staan hoog op de verlang lijst.
En een verfje tzt. Ben niet zo'n leger mannetje, dus die Camo kleuren mogen er van mij wel af.

Maar dingen als aftermarket airco, extra tanks, scrubbers, winch, grotere wielen/banden, turbo etc etc, staan allemaal op het lijstje mogelijkheden (als ik de lotto win)

En qua stalling, het past allemaal precies. 1 Driveway staat nu vol met projecten, de andere driveway met daily drivers en de Subaru runabout staat op straat :)
Mooie vooruitzichten, en idd wat je zegt het is natuurlijk een project voor de lange termijn. Mij lijken een suspension upgrade/lift met grotere wielen en een mooie matte gray finish, en uiteraard fuel tank upgrade erg gaaf op deze bak maar je zakken moeten wel diep zijn idd.

Reinhoud

Active Member
Even een snelle update want er moet natuurlijk ook nog gewerkt worden (vooral nu o_O )

Matilda the Mog is gearriveerd. Heb haar vanaf dit plekje achteruit de driveway ingestoken. Dat was wel weer genoeg inspanning voor vandaag!
(naast dat ik er niet mee mag rijden, vanwege geen truck rijbewijs)
Ik kan de komende jaren wel vooruit nu met een oude Land Rover, een recentere Land Rover, een motorfiets en dan dit apparaat...
Now we're talking!!

Reinhoud

Active Member
Dank je.

Tsja, wat is veel op het programma. Ja ik denk het wel. Maar het wordt ook wel een laaaaang project met twee trajecten.
1. Camper bouw
2. Upgrades truck

Het eerste spreekt enigszins voor zich, al kan het best zijn dat we eerst de plastic/canvas canopy eerst eens opzetten en die eens gaan gebruiken als veredelde tent op wielen om daarna pas aan de echte StyroMax opbouw te beginnen volgend jaar (ligt een beetje aan de financiën en tijd.

Upgrades, kun je net zo gek mee doen als je wilt. Ik heb een lijstje met prioriteit stelling (ben niet voor niets project manager ;) )
Maar dingen als geluid isolatie/warmte isolatie staan hoog op de verlang lijst.
En een verfje tzt. Ben niet zo'n leger mannetje, dus die Camo kleuren mogen er van mij wel af.

Maar dingen als aftermarket airco, extra tanks, scrubbers, winch, grotere wielen/banden, turbo etc etc, staan allemaal op het lijstje mogelijkheden (als ik de lotto win)

En qua stalling, het past allemaal precies. 1 Driveway staat nu vol met projecten, de andere driveway met daily drivers en de Subaru runabout staat op straat :)
Ik heb een aantal jaren Scania vrachtwagens in elkaar geknutseld, en bij Scania waren de camokleuren/verf er met een oplosser/ontvetter zo af te vegen.
Als ik het mij goed herinner (ruim 20 jaar geleden) was dat een bepaalde soort absorberende verf.

Geen idee of dat bij de Unimog ook zo is, maar misschien heb je geluk, zou je een hele hoop werk schelen

afterbang

XPdite Sponsor
Ik heb een aantal jaren Scania vrachtwagens in elkaar geknutseld, en bij Scania waren de camokleuren/verf er met een oplosser/ontvetter zo af te vegen.
Als ik het mij goed herinner (ruim 20 jaar geleden) was dat een bepaalde soort absorberende verf.

Geen idee of dat bij de Unimog ook zo is, maar misschien heb je geluk, zou je een hele hoop werk schelen
De Mog is ook een beetje uit die tijd, dus wie weet ;) Zal het eens navragen!

afterbang

XPdite Sponsor
De benjamin van de familie kreeg ook wat aandacht.

Jeep Bashplate.jpg
De plastic 'protection' vervangen door een dik aluminium exemplaar.
Allerlei laaghangen mudflap/plastic verwijderd Hier zie je nog wat hangen voor het voorwiel bijvoorbeeld
Andere banden erop (nog niet op de foto)

Dan kan die ook een beetje mee spelen deze zomer, we krijgen namelijk vrienden over en die willen we een beetje meenemen in niet al te wild terrein, maar wel off-the-beaten path natuurlijk :) Krijgen zij de Jeep mee.

OFX