Coronavirus in Australië

Dat is positief nieuws en we gaan de goede kant op, maar ik hoop niet dat de menigte er te relaxt over gaat denken.
Denk er net zo over. Ik zal niet direct uit eten gaan of de menigte opzoeken. Eerst maar even aanzien wat er gebeurt met het aantal infecties nu de regels worden afgezwakt. Afgelopen weekend flinke wandeling gemaakt met 3 anderen, maar wel keurig afstand gehouden. Het begint te wennen :-(
 
Stukje over hou Covid tracing apps (in dit geval een app voor zelf diagnose) volledig verknipte statistieken opleveren.


Een ander klunzige misser is dat de data van de Australische Covid tracing app onder US jurisdiction valt ( U weet wel, dat land met die Hate Carrot als president) Er moet wel wat gebeuren voor jouw data bij Trump op zijn bureau ligt. Maar het getuigt van vollledig onbegrip inzake privacy, en dat dit soort missers de uptake van zo’n app niet positief beïnvloeden. Als je iedereen zo’n app op zijn telefoon wilt laten installeren moet je transparent en helder zijn, en alle twijfel rondom privacy e.d. weg genomen hebben. Maar ja... politici...
 
Kop op @Jagermeester! Elk positief bericht ombuigen naar iets negatiefs is slecht voor jouw en mijn (geestelijke) gezondheid hahaha

Ik snap wat je zegt. Maar het helpt niet want die paar miljoen mensen lezen hier niet mee ;)

Als ik de mensen in de bunnings en in de big W zo zie, dan is het misschien maar goed dat we niet zoveel cases hebben in FNQ, want voor jet het weet ben je weer terug bij af. Hutje mutje: geen afstand houden etc.
 
Een ander klunzige misser is dat de data van de Australische Covid tracing app onder US jurisdiction valt ( U weet wel, dat land met die Hate Carrot als president) Er moet wel wat gebeuren voor jouw data bij Trump op zijn bureau ligt. Maar het getuigt van vollledig onbegrip inzake privacy, en dat dit soort missers de uptake van zo’n app niet positief beïnvloeden. Als je iedereen zo’n app op zijn telefoon wilt laten installeren moet je transparent en helder zijn, en alle twijfel rondom privacy e.d. weg genomen hebben. Maar ja... politici...
Dit is van een mug een olifant maken. Waar exact ben je bezorgd om? Bij registratie geef je alleen naam (hoeft niet echt te zijn; hoeveel Crocodile Dundees zijn er?), je telefoonnummer en je postcode op. Nauwelijks interessante info. Wat de app dan registreert is bij welke telefoon met dezelfde app je voor minimaal 15 minuten binnen 1.5m bent. Geen lokatie, alleen een versleutelde ID van die andere app en timestamps. Niet een echt rijke bron van informatie (en ik weet zeker dat onder die condities mijn app nog niets heeft geregistreerd, want mijn vrouw heeft het nog niet geinstalleerd). En je deelt dat alleen als je gevraagd wordt om dat te delen omdat je Covid-19 hebt (en je hebt zelf aangegeven dat dat een kans is vergelijkbaar met de loterij winnen), anders blijft het slechts op je telefoon. Nauwelijks een probleem van privacy.

Het enige waar jouw punt om draait is dat de data bij AWS wordt opgeslagen; niet eens in de US, maar omdat AWS een Amerikaans bedrijf is heeft de US government dus de theoretische mogelijkheid om AWS via een court order om informatie op te vragen (hebben ze dat al wel eens gedaan?). De hamvraag is: wat heb je op je geweten dat niet al miljoenen Amerikanen (al of niet voor de camera) op hun geweten hebben waarvoor de Amerikaanse overheid deze arme bron van informatie moeten raadplegen (het is makkelijker voor ze om je telefoongesprekken en email te onderscheppen)? En heb je je ook al afgevraagd waar Telstra jouw gevoelige metadata, die het een tijdje moet bewaren onder Australische wetgeving, heeft opgeslagen? Of waar jouw vluchthistorie is opgeslagen? Of waar andere bedrijven in Australie je gegevens bewaren? En wat denk je van je gegevens van whatsapp, facebook, email, Apple/Google app downloads, Google Maps, Strava, Dropbox etc.? Er is al zoveel informatie dat theorietisch in Amerikaanse handen kan vallen dat ik me absoluut geen zorgen zou maken om wat de CovidSafe app registreert.
 
Laat me het herschrijven: IK vind het klunzig.

Ga verder geen privacy debat voeren. Want dat zit al snel in de hoek van Climate Change en statistieken omtrent Covid-19 ;)
 
Laat me het herschrijven: IK vind het klunzig.

Ga verder geen privacy debat voeren. Want dat zit al snel in de hoek van Climate Change en statistieken omtrent Covid-19 ;)
Twijfel zaaien en dan niet onderbouwen? Hadden we niet net iemand anders vertelt dat dat niet netjes is?
 
Twijfel zaaien en dan niet onderbouwen? Hadden we niet net iemand anders vertelt dat dat niet netjes is?

Ja, dit is echt hetzelfde.

Mij vergelijken met iemand die vage YouTube filmpjes als bewijs aanhaalt. Of een onderwerp waar het parlement zich over buigt of legal organisations vraagtekens bij zetten.... Ik heb alleen niet zo'n zin om het er met jou over te hebben.


"...a parliamentary committee is currently investigating separate legislation that would pave the way for US law enforcement to access data held in Australia.

The Law Council of Australia told a committee reviewing the IPO legislation that there weren’t enough safeguards built into it to “quash” any request from the US for Covidsafe data under the Cloud Act.

“The Law Council has significant concerns about the adequacy of safeguards affecting nearly all aspects of the proposed international production orders scheme. These issues in our view may impede Australia’s ability to make an agreement with the US,” the Law Council of Australia president Pauline Wright told the committee on Tuesday..."

Link

Bijna hetzelfde maar net niet helemaal.
En ik snap dat jij vindt dat jij gelijk hebt en ik niet.
Maar dat zal dan wel. Ik hoop dat het je dag beter maakt.
 
Ja, dit is echt hetzelfde.

Mij vergelijken met iemand die vage YouTube filmpjes als bewijs aanhaalt. Of een onderwerp waar het parlement zich over buigt of legal organisations vraagtekens bij zetten.... Ik heb alleen niet zo'n zin om het er met jou over te hebben.


"...a parliamentary committee is currently investigating separate legislation that would pave the way for US law enforcement to access data held in Australia.

The Law Council of Australia told a committee reviewing the IPO legislation that there weren’t enough safeguards built into it to “quash” any request from the US for Covidsafe data under the Cloud Act.

“The Law Council has significant concerns about the adequacy of safeguards affecting nearly all aspects of the proposed international production orders scheme. These issues in our view may impede Australia’s ability to make an agreement with the US,” the Law Council of Australia president Pauline Wright told the committee on Tuesday..."

Link

Bijna hetzelfde maar net niet helemaal.
En ik snap dat jij vindt dat jij gelijk hebt en ik niet.
Maar dat zal dan wel. Ik hoop dat het je dag beter maakt.
Ik denk dat er meer parallelen zijn dan jij je realiseert. Maar aangezien je er niet over wilt discussieren, zullen we het daar maar bij laten.

Vwb de link, ik denk dat je dat hele artikel eens moet lezen om te zien wat de echte redenen zijn voor de overheid om een overeenkomst met de VS te bereiken.
 
Goh, zijn die mopperaars dezelfde mensen die op Facebook, Instagram en andere platformen gedetailleerd verslag doen waar ze zijn en wat ze doen?
 
Goed nieuws! Wat mij betreft mogen de grenzen (internationall en domestic) nog wel even dicht blijven zodat we vooral eerst de locale economie een handje helpen. Maar in ACT kan je dan weinig kanten uit!
Tussen ACT en NSW is er geen border check in place op dit moment naar mijn weten. Maar we vallen wel op met onze ACT rego plates in NSW.

@Red dust; Waar heb je gezien dat kamperen niet mag na 1 Juni? Niet kritisch; gewoon een vraag want wil graag weten hoe we er voor staan! Want zou ook wel weer een keer weg willen. De National Parks zijn nog dicht naar mijn weten, dat wel. Maar is even kijken wat we tegen 1 Juni te horen krijgen!
 
Zero active cases in Cairns Region! Ik zou zeggen sluit de grenzen maar oeps: overgrote deel draait hier op toerisme 🥴. Als de Queensland borders niet snel opengaan wordt er gevreesd voor een economische ramp hier.
Nu ja, op dit moment lijkt het hier toch opnieuw regenseizoen. Het giet zowat de ganse dag.
 
Zero active cases in Cairns Region! Ik zou zeggen sluit de grenzen maar oeps: overgrote deel draait hier op toerisme 🥴. Als de Queensland borders niet snel opengaan wordt er gevreesd voor een economische ramp hier.
Nu ja, op dit moment lijkt het hier toch opnieuw regenseizoen. Het giet zowat de ganse dag.

De NSW premier zei dat als QLD zo door gaat ze eerder naar Nieuw Zeeland kan dan naar Brisbane
 
De NSW premier zei dat als QLD zo door gaat ze eerder naar Nieuw Zeeland kan dan naar Brisbane
Of naar Italië, die grenzen gaan zo misschien ook weer open 😎.
Het is allemaal verwarrend idd. Queensland(ers) doen het goed maar omdat het ‘gevaar’ van daarbuiten komt blijven grenzen gesloten. Niet echt een beloning voor goed gedrag zeg maar. En met onze warme winter en een school holiday binnen enkele weken hadden vele zaken hier wel gehoor op de Australische toeristen. Misschien moeten ze ook maar interstate visa opzetten. Australië is daar redelijk goed in.
 
Zero active cases in Cairns Region! Ik zou zeggen sluit de grenzen maar oeps: overgrote deel draait hier op toerisme 🥴. Als de Queensland borders niet snel opengaan wordt er gevreesd voor een economische ramp hier.
Nu ja, op dit moment lijkt het hier toch opnieuw regenseizoen. Het giet zowat de ganse dag.

Ik vind het een lastige! Liever open borders en veel extern geld de regio in. Maar aangezien NSW en Vic hun zaken nog niet op orde hebben en daar nog community transmission is snap ik dat ze het risico niet willen nemen. Misschien openen voor SA, WA en NT residents is een idee?
 
'Seriously?' WA Premier escalates row with NSW over state border closure with Ruby Princess jibe


http://www.abc.net.au/news/2020-05-...us-state-border-closure-row-with-nsw/12266628

"It's odd, New South Wales is saying don't catch public transport in Sydney, they're restricting the number of people who can go to a restaurant or cafe far more than Western Australia is, yet they're saying 'why can't New South Wales people fly to Western Australia," he said.

"Their message is totally inconsistent."

Nuff said ;)
 


OFX
Back
Top