Coronavirus in Australië

s ook vreemd, want deze guards zijn geen haar beter. Misschien treedt QLD wat harder op tegen dit soort dissonanten dan VIC.

In dit geval was het volgens mij de pers die deze info naar buiten bracht, niet de overheid? Maar het is nog steeds innocent until proven guilty. Ze zijn nog niet veroordeelt, dus tot die tijd geen namen/foto's normaliter.

Anyway, jij bent voorzien van Toilet Paper ;) Als @SteveSW zonder komt te zitten weet tie waar hij aan moet kloppen.

Maandag ga ik weer beginnen na 2 weekjes vakantie, is even peilen hoeveel/hoe lang er nog werk ligt, ik hoop dat de projecten waar ik voor opgevoerd ben doorgaan (ik vermoed van wel gezien de aard van de projecten maar je weet het nooit natuurlijk)
 
In dit geval was het volgens mij de pers die deze info naar buiten bracht, niet de overheid? Maar het is nog steeds innocent until proven guilty. Ze zijn nog niet veroordeelt, dus tot die tijd geen namen/foto's normaliter.

Anyway, jij bent voorzien van Toilet Paper ;) Als @SteveSW zonder komt te zitten weet tie waar hij aan moet kloppen.

Maandag ga ik weer beginnen na 2 weekjes vakantie, is even peilen hoeveel/hoe lang er nog werk ligt, ik hoop dat de projecten waar ik voor opgevoerd ben doorgaan (ik vermoed van wel gezien de aard van de projecten maar je weet het nooit natuurlijk)

we hebben hier in de wijk wat vrijwilligers die oude bewoners bevoorraden met noodzakelijke supplies zoals dunny paper, en we hebben onze 104 jarige overbuur vrouw. Mocht er nood aan de man zijn dan gaan er een hoop rolls naar beiden.

kwa werk zit ik heel goed. Permanency is looming, we zitten er dichtbij. Dit komt mede doordat er heel veel werk is en we er ook steeds meer werk bij krijgen. We moeten townsville ontlasten en zien onze stock groeien en ruimte wordt nu een probleem. Daarom krijgen we ook een nieuw en veel groter warehouse. Hopelijk met airco dit keer...
 
Last edited:
we hebben hier in de wijk wat vrijwilligers die oude bewoners bevoorraden met noodzakelijke supplies zoals dunny paper, en we hebben onze 104 jarige overbuur vrouw. Mocht er nood aan de man zijn dan gaan er een hoop rolls naar beiden.

kwa werk zit ik heel goed. Permanency is looming, we zitten er dichtbij. Dit komt mede doordat er heel veel werk is en we er ook steeds meer werk bij krijgen. We moeten townsville ontlasten en zien onze stock groeien en ruimte wordt nu een probleem. Daarom krijgen we ook een nieuw en veel groter warehouse. Hopelijk met airco dit keer...

Goed bezig (met de ouderen zorg)
En goed bezig met werk.

Je lijkt wel weer zo'n typisch geval wat je hier keer op keer ziet. Moeilijk om die eerste baan te vinden, maar daarna wordt het veel makkelijker en springt de NL werk mentaliteit er meestal positief uit :up:
 
Anyway, jij bent voorzien van Toilet Paper ;) Als @SteveSW zonder komt te zitten weet tie waar hij aan moet kloppen.
Soort van pre-hoarding the prequel. Als iedereen dit nu gaat doen zijn de rollen op voordat iedereen begint te hamsteren 😂 😂. Wordt (in)gewikkeld
wij hebben een belangrijke klant die maar niet van Sydney naar hier geraakt. Elke keer als ie iets plant gebeurt er weer iets, nieuwe formulieren, testen,...Enerzijds te begrijpen, het zal hij maar zijn die COVID bij ons binnenbrengt maar het houdt gedeelte van ons werk echt op. Dat zal ook wel voor andere bedrijven gelden en zo zie je uit eigen ervaring hoe deze heropflakkering de economie erg beïnvloedt.
 
Goed om te horen dat het Emotioneel op orde is @Emulate :up:

Wat opviel is dat er niemand genoemd is waardoor we echt weer in de shit zitten, (de bewakers enz.) maar wel deze twee. Ik weet niet wat het verschil is tussen aanrommelende bewakers of aanrommelende party-goers? Apart...

The guards allegedly at the centre of Melbourne’s second wave of infections (still recording record daily increases and multiple fatalities) have not been publicly named or had their photographs released."

Anyway, wellicht maar een rolletje WC papier extra in reserve houden in Queensland too? ;)

Ik ben er niet zeker van wie het was, maar ik heb ergens een interview gehoord of gelezen met die contractors die dus wel bij naam genoemd zijn. Ik weet niet meer of dat nou de CEO's waren, of juist concurrerende bedrijven, of iemand van government. Maar de bewuste bedrijven zijn dus bekendgemaakt. Ik vermoed dat er een verschil is tussen een corporate misdrijf, waarbij niet de bewuste medewerker maar de CEO het aanspreekpunt is (medewerker wordt dan meestal wel met stille trom ontslagen), en het misdrijf van twee tienerleeghoofden die op eigen gezag alle wetten negeerden en de kluit belazerden. Feit is dat iedere verantwoordelijke wel met naam en toenaam is genoemd.

Ik zou me kunnen voorstellen, wat @Tim911 zegt, dat dit naming and shaming een afschrikfunctie (gevangenisstraf/boete) moet hebben. Ook het noemen van de bewuste contractors zal wel gevolgen hebben om die reden (klant- en omzetverlies).
 
Soort van pre-hoarding the prequel. Als iedereen dit nu gaat doen zijn de rollen op voordat iedereen begint te hamsteren 😂 😂. Wordt (in)gewikkeld
wij hebben een belangrijke klant die maar niet van Sydney naar hier geraakt. Elke keer als ie iets plant gebeurt er weer iets, nieuwe formulieren, testen,...Enerzijds te begrijpen, het zal hij maar zijn die COVID bij ons binnenbrengt maar het houdt gedeelte van ons werk echt op. Dat zal ook wel voor andere bedrijven gelden en zo zie je uit eigen ervaring hoe deze heropflakkering de economie erg beïnvloedt.

Heropflakkering, mooi man dat Vlaams :p

Als ik jou was zou ik toch maar wat extra rolletjes in huis halen, want als er een case hier geconstateerd wordt dan slaat de chaos weer toe met lege schappen tot gevolg.
 
Goed bezig (met de ouderen zorg)
En goed bezig met werk.

Je lijkt wel weer zo'n typisch geval wat je hier keer op keer ziet. Moeilijk om die eerste baan te vinden, maar daarna wordt het veel makkelijker en springt de NL werk mentaliteit er meestal positief uit :up:

Tja, op beide vlakken dragen we ons steentje bij.

Werk gaat als een trein op het moment. Ik denk dat wij een van de weinige branches zijn waar de covid een positieve invloed heeft. Klinkt misschien egoistisch en raar maar het valt ook anders uit te leggen, zal ik hier onder proberen :) het heeft onze kansen op een vaste betrekking in ieder geval dusdanig verbeterd dat er kansen zijn dat er in september al een vast contract klaar ligt. Al gaat het altijd via 10 schijven in government. Maar de 1e 7e schijven hebben hun endorsement al uitgeschreven, dus moet goed komen zou je zeggen.

Ik denk dat de Nederlandse no nonsense mentaliteit, en het " niet lullen maar poetsen " er zeker wel aan bijgedragen heeft. Maar ook hoe je als individu in het team past, en hoe het team dan als totaal functioneert. Een goede graadmeter is dan in eerste instantie feedback van lokale ziekenhuizen en clinics, en dat vertaalt zich dan in meerdere evaluaties vanuit Brisbane, en we zijn ook getest met verschillende extra taken (corona stockholds en 1 day supplies) als je 'concurrerende' DC dan steken laat vallen en ons min of meer niet meer bij kan benen (doordat zij hun lead times niet halen en wij al een jaar lang elke dag, met een kleine staf) kan het gebeuren dat de hoge bazen besluiten om een deel van hun werk bij ons onder te brengen, wat dus ook gebeurd is. Wat je vaak ziet dat als organisaties opeens onder druk komen te staan dat de rotte appels snel boven komen drijven, en dit was niet in ons nadeel. We hebben alles als team getackeld en dat betaald zich nu uit. Met als grootste en belangrijkste resultaat dat al onze klanten hun spullen ruim een week eerder binnen krijgen dan in de vorige situatie, waardoor de patiënt uiteindelijk ook beter geholpen kan worden.
 
Last edited:
Ik zit net met stiijgende verbazing het Corona nieuws in Nederland te lezen. Mondkapjes kunnen niet verplicht worden vanwege strijd met de Grondwet en ook geen verplichte quarantaine voor reizigers uit risicolanden, zelfs als het code rood was (niet gaan). We zien nu in VIC dat zelfs bij een verplichte isolatieplicht 1 op de 4 niet thuis blijft. Is Nederland niet te tolerant op dit gebied? Of heeft 6 jaar Oz mijn tolerantiegevoel gewijzigd? https://nos.nl/l/2342460
 
Ik zit net met stiijgende verbazing het Corona nieuws in Nederland te lezen. Mondkapjes kunnen niet verplicht worden vanwege strijd met de Grondwet en ook geen verplichte quarantaine voor reizigers uit risicolanden, zelfs als het code rood was (niet gaan). We zien nu in VIC dat zelfs bij een verplichte isolatieplicht 1 op de 4 niet thuis blijft. Is Nederland niet te tolerant op dit gebied? Of heeft 6 jaar Oz mijn tolerantiegevoel gewijzigd? https://nos.nl/l/2342460
Volgens mij is Nederland al een paar jaar de weg kwijt.....
 
Ik zit net met stiijgende verbazing het Corona nieuws in Nederland te lezen. Mondkapjes kunnen niet verplicht worden vanwege strijd met de Grondwet en ook geen verplichte quarantaine voor reizigers uit risicolanden, zelfs als het code rood was (niet gaan). We zien nu in VIC dat zelfs bij een verplichte isolatieplicht 1 op de 4 niet thuis blijft. Is Nederland niet te tolerant op dit gebied? Of heeft 6 jaar Oz mijn tolerantiegevoel gewijzigd? https://nos.nl/l/2342460

Ik volg het Nederlandse nieuws eigenlijk heel lang al niet meer, maar wat ik hier lees verbaasd me persoonlijk niet. Ik lees in mijn FB feed ook een hoop anti face mask en pro vrijheid geneuzel van vrienden etc. Blijkbaar bekijken ze damage control daar anders dan hier, en zijn mensen te eigengereid om in greater good te denken. Beetje zelfde idee wat die Trumpsters in Amerika hebben. Ach het zal allemaal wel, maar moet wel bekennen dat ik blij ben dat ik hier zit, en ben het grotendeels wel eens met hoe de states en fed government het hier regelt. Al mag die grens tussen QLD en VIC en NSW nu wel echt op slot. En eigenlijk mag Brisbane ook op slot. Seal FNQ.
 
Het is zo moeilijk om niet in een politiek gesprek te belanden. Ik zag dat de cijfers in Nederland stiekem toch weer in een fors stijgende lijn zitten, maar in tegenstelling tot hier lijkt niemand zich er daar wat van aan te trekken. M'n ouders gelukkig wel, maar vrienden zeuren vooral over dat ze niet naar Italië op vakantie kunnen en daarom maar naar een Duitsland of iets dergelijks gaan. En we lachen om mijn selfies ;)

Screenshot_2020-08-01-18-44-33-33_29b563cd0bc4fd07bd0c105b17b28204_1.jpg

Wij hebben opgegeven om een sterke mening te hebben. We kennen de nuances niet. Het feit dat het RIVM bijvoorbeeld zegt dat het allemaal niet meer zo erg is en dus nog maar 1x per twee weken cijfers rapporteerd. Als de oveheid dat soort dingen zegt en doet kun je ook niet helemaal verwachten dat de gemiddelde Nederlander denkt dat er een probleem is I guess.

Inmiddels neemt onze directe familie het gelukkig wel serieus en misschien is het enorm selfish om te zeggen, maar dat is voor mij het belangrijkste op dit moment.
 
OK Melbourne, there you go...
Good luck, hope to see you soon on the other side! (Over 6 weken lijkt het)

  • Victoria declared a “state of disaster”after 671 new cases of coronavirus were recorded overnight
  • Stage 4 lockdown comes into effect from 6pm tonight. This means that from 6pm tonight, residents can go shopping, one person per household and within 5km of their homes.
  • The restriction on daily exercise is one hour, with no more than two people together (except if you are a parent with children who would otherwise be left alone at home), no more than 5km from your home.
  • A curfew has been introduced in Melbourne: The only reason to be out between 8:00pm and 5:00am on any given day is if you are at work or if you are giving care or getting care.
  • From Wednesday, the state will move to flexible and remote learning for all students in all schools right across the state. This includes Year 11 and 12s in Metropolitan Melbourne. Special schools will remain open for those who need to be in those settings. The students of parents who are working will be able to go to school, but only where absolutely necessary. Regional Victoria will also move to remote and flexible learning for all students but, said Andrews: “there will be I think larger numbers of students that are allowed to be at school because their parents are working.”
  • Regional Victoria is entering Stage 3 lockdown from Wednesday. Andrews: “That’s stay at home, except for the four reasons to leaving. That will mean restaurants, cafes, bars, gyms, a whole range of other settings will need to close from midnight next Wednesday.”
 
Ik weet niet wat ik van Covid-19 moet denken als ziekte. Wat ik wel weet is dat de impact op society groot is, en de lockdowns ook. Met dat in gedachte is het ongelofelijk dat die pannekoek van een Clive Palmer de harde grens van WA wil opschorten. Dat zijn bedrijf en hij persoonlijk maar in dikke <bleep> mag zakken.
 


OFX
Back
Top