LaStaVaZa Steve Annelies Anna Viktor

Ah, dat is waarschijnlijk een antwoord op de vraag ;)
Annelies is ondertussen fellow en kan dus iddd werken waar ze wil (eenmaal PR geregeld is; zelfs als QLD health PR regelt zou ze in theorie gewoon daarna kunnen opstappen ondanks de 2 jaar die in visum staat. Maar natuurlijk leggen ze in hospitaal contract die 2 jaar vast. Als ze slim zijn maar dat kan verkeren want ze hebben haar nu ook per ongeluk een permanent contract gegeven).
In de private sector is het moeilijker (hoewel die vergelijking gaat nu steeds meer mank lopen 😉) om een sponsor te vinden/regelen. Er gaat wel een administratief proces aan vooraf. En dat is deel van onze frustratie: die administratie is gewoon in place bij QLD health Cairns. De dame die alles regelt zit met smart te wachten tot ze ons dossier kan invoeren en snapt er zelf ook niets van.
Ook, dat zou veranderen van werkgever betekenen (Gold Coast is nog steeds QLD health) En dan komt als extra voorwaarde dat ze in regional area moet werken.
Daarnaast hebben ze hier in de private sector geen child and youth psychiatrists.

welkom in de QLD mallemolen @afterbang 🥲.
Jammer om te horen dat het blijkbaar over sectoren heen gaat en een QLD reputatie is. En hoewel het dan niet met een visa te maken heeft het blijft erg frustrerend. De enige mensen die dit horen en het raar vinden zijn dus de ‘immigranten’ lijkt me. Als ik dat aan een Ozzie vertel haalt ie zijn schouders op. Hij vind dat niet antwoorden op een sollicitatie ook wel wat onbeleefd en lastig maar heeft dan zoiets van: ja zo gaat dat (en dus doet ie het ook als hij/zij aan de andere kant staat)
 
welkom in de QLD mallemolen @afterbang 🥲.
Jammer om te horen dat het blijkbaar over sectoren heen gaat en een QLD reputatie is.
Off topic, maar probeer maar eens een tradie te krijgen in (FN)QLD, wij hebben een schutting welke vervangen moet worden van +- 30 meter incl 3 gates en heeft heel wat voeten in de aarde gehad om iemand te vinden die op tijd was of uberhaupt kwam opdagen. We hebben (na veel gedoe, afgebeld en verplaatsing van data, tot zomaar random opdagen) van 4 mannetjes langsgehad om te meten, toen radiostilte en een 4 weken later nog steeds geen quote ontvangen, gebeld en ze gaven aan dat ze ermee bezig waren... yeah right. 8 weken later nog steeds niks. Geef aan dat je geen interesse hebt in de job, prima! Maar nee hoor... Ondertussen was er 1 persoon WEL punctueel, en ook flexibeler dan de anderen, en kwam met een quote binnen de timelimiet, dus het kan wel.

De enige mensen die dit horen en het raar vinden zijn dus de ‘immigranten’ lijkt me. Als ik dat aan een Ozzie vertel haalt ie zijn schouders op. Hij vind dat niet antwoorden op een sollicitatie ook wel wat onbeleefd en lastig maar heeft dan zoiets van: ja zo gaat dat (en dus doet ie het ook als hij/zij aan de andere kant staat)

Ozzies zijn hier niet echt service gericht (behalve als er iets voor henzelf in zit, local sparkie die een contract met QLD health probeert binnen te slepen bijvoorbeeld) en vanuit klant perspectief vinden ze het ook allemaal wel prima, vind ik ook vreemd hoor. In de winkels is de service hier toch ook dramatisch. Misschien zijn wij er in NL ook wel extreem in hoor.
 
Nou, nog maar even verder off topic dan ;) Tradies en dergelijke is hier in de Sunshine Coast tot nu toe OK. Komen in het algemeen vlot langs om te kijken voor offerte en dan ook OK met offerte uitbrengen en uiteindelijk uitvoeren. Niet als een Zwitsers uurwerk. Maar ook niet heel slecht. Heb nog niet eindeloos hoeven bellen of shoppen.

On a positive note. Zit dit hier buiten op de veranda te tikken terwijl er zojuist een pademelon langs komt rennen (mini Kangaroo) Het valt niet altijd mee, maar je doet het wel ergens voor ;)
 
On a positive note. Zit dit hier buiten op de veranda te tikken terwijl er zojuist een pademelon langs komt rennen (mini Kangaroo) Het valt niet altijd mee, maar je doet het wel ergens voor ;)
Ja dat is het wel.
Uiteindelijk beland je meestal toch wel bij vrienden/winkels die wel aansluiten bij wat je zelf aangenaam vindt en na wat zoeken zijn die er (hopelijk) en visa is daarin grote uitzondering omdat je daar wel smekende partij bent.
En omgekeerd lijkt het er wel op dat als ze ‘onze’ standaard van punctualiteit etcetera ook wel appreciëren en inzien dat dat ook wel iets ‘heeft’.
Ik kreeg laatst compliment van bouwteam member voor iets wat ik normaal vond (kalm punt tegenspreken met argumenten en luisteren naar weerwoord...), hij was dat niet gewend.
 
QLD Health Services doet me wat denken aan m'n eigen werkgever. Collega heeft in januari/februari gesolliciteerd op een interne, tijdelijke vacature en nog steeds niets gehoord. En nee, de vacature is ook nog niet (door iemand anders) gevuld.
Overheid....

Qua tradies ben ik er hier best tevreden over. Moest voor inbouwkasten destijds wel uitwijken naar een ander, omdat mijn 1e keus aangaf geen quotes te geven, omdat hij het zo druk had. Kon met een half jaar weer proberen.... Was in ieder geval eerlijk 😉

De enige 'negatieve' ervaring hier was toen m'n dak vervangen werd. Ik kreeg een telefoontje dat ze de spullen kwamen afleveren en dat ze me dan zouden bellen wanneer ze daadwerkelijk zouden beginnen. Dat laatste gebeurde niet. Ze stonden er maandagochtend gewoon om even voor negenen. Wat op zich meeviel, want ik zou verwachten dat ze om 8uur zouden beginnen. Maar goed, ik stond op het punt weg te rijden - voordeel van werk op 5-10 minuten afstand 😉 - maar dacht er toen niet aan de buren te waarschuwen.... Oeps... 😆
 
Durf het bijna niet te vragen, maar: is er vandaag voortgang geboekt?
Euh...de urgente vergadering werd verplaatst naar de 27e....Geduld is een schone deugd bij visas ☺️
En er is weer een nieuwe naam toegevoegd: hoofd van People and Engagement zal er ook bij zijn. Wat het verschil is met HR....geen idee. Wie uiteindelijk beslist...ook geen idee. Iig hebben we de hele club onze geschiedenis gemaild zodat ze de 27e niet met zijn allen gaan zeggen ‘vertel me eens jullie verhaal’ en er uitspraken gedaan kunnen worden (hopen we).
Ons plan B, de Gold Coast, hebben we gevraagd om op papier te zetten dat bij een mogelijke overstap PR indienen gegarandeerd kan worden.
En we hebben contact opgenomen met MP Warren Entsch. Ik weet niet of het gaat helpen maar we kunnen nu wel zeggen dat we alles proberen.
Wat iig hoop geeft op een positieve afloop is dat Annelies’ collega (wiens visa over 2 weken zou aflopen) een verlenging heeft gekregen en belofte dat ze volgend jaar, als ze eligible is voor PR, zal gesponsord worden. Ons dossier zit iets anders in mekaar maar toch.
 
Wat het verschil is met HR....geen idee
Wat Miss Bang opviel:

HR in NL is (mede)verantwoordelijk voor 'humans'. Dus ook engagement, happiness, etc.
Hier lijkt HR vaak meer een administratie afdeling die verantwoordelijk is voor resources, net even anders ;)
Andere afdelingen of binnen het team zelf zijn dan verantwoordelijk voor de engagement, tevredenheid enz.

Wellicht helpt het door de bomen het bos zien.
 
HR department bij QLD health is min of meer niet bestaand/waardeloos. is Annelies lid van de union? Ik weet dat die wel heel proactief zijn.
 
HR department bij QLD health is min of meer niet bestaand/waardeloos. is Annelies lid van de union? Ik weet dat die wel heel proactief zijn.
Wel ze is fellow dus lid van medical society en ook psychiatry society maar buiten dat ze het schandalig vinden wat er gebeurt levert het voorlopig niet veel op. Maar goed dat je het zegt, we gaan idd ook bij hen wat meer druk zetten!
 
Moet wel bekennen dat ik niet weet of de union nuttig is, situatie is toch vrij complex. Maar kan geen kwaad te informeren. Wij hebben de union al een paar keer moeten inschakelen doordat onze manager er zijn eigen regels op na houdt en niet tot nauwelijks werkt volgens QLD Hlth richtlijnen behalve als het hemzelf goed uitkomt. En ja, ook hier is HR nutteloos. Ikzelf ben nu al zover dat ik 90% van de wirwar aan regels en guidelines uit mijn hoofd weet en dit ook zo nu en dan toepas. Houdt de boel scherp zeg maar. Leuk leesvoer ook 😣😖
 
Zo memorabele dag vandaag: eerst de eerste Pfizer prik en dan de meeting met HR over PR.
Prik ging goed en de meeting....wel ik was er niet bij....
De voorgeschiedenis is dat we altijd maar werden doorgestuurd naar anderen maar blijkbaar wel verder in de hiërarchie. Zo kregen we een meeting met Annelies baas en daar zou ook HR bij aanschuiven. Eerst de executive director, later ook de acting director die sinds deze week promoveerde naar director. We were moving up for sure. Het was eerst aangekondigd als een teams meeting maar wij wilden face to face ook met onze immi agent om de lijnen kort te houden. Wat uiteindelijk ook lukte want de meeting kon doorgaan in de Executive Boardroom van het ziekenhuis. Zitten we daar met zijn drieën te wachten aan een tafel voor 20 mensen tot zijne majesteit binnenkomt, director of HR. Jawel zo kwam ze binnengestruint ("who are you, i reserved this room", " yes so have we", "oh you are Annelies and who are the others?"....) en de lijnen werden meteen uitgezet want de immi-agent en ik moesten de ruimte verlaten! Nog even felle discussie maar we moesten wijken,. Daar heb je dan halve dag voor vrijgenomen.
Maar alleen het resultaat telt en....ze gaan ons sponsoren!! Natuurlijk wordt je meteen ook wel wat suspicious want hoe lang zou dit nu gaan duren binnen de administratieve mallemolen van het ziekenhuis? Maar kom ik thuis en belt de immigratie-agent dat we snel moeten afspreken want de dame in het ziekenhuis die alles praktisch regelt had ons dossier al voorbereid en was klaar om te lodgen.
Gaan met die banaan dus! btw we hebben in onze tuin 4 trossen te rijpen :). De tropics zien er weer wat zonniger uit
 
Pluk de dag dan maar hè. Dit was op zich een goede dag. Meer voortgang dan in de laatste maanden. En het antwoord had ook: Nee kunnen zijn en dat was het niet. ;)
 
Fantastisch nieuws, of hebben jullie nu de houding ‘eerst zien dan geloven..’?

Met QLD health lijkt me dat niet onverstandig. Jammer dat de director er aan te pas moest komen om iets voor elkaar te krijgen, maar dat geeft exact weer hoe de organisatie werkt. Hadden ze die nou meteen ingeschakeld..
 
Back
Top