afterbang
XPdite Sponsor
Pas achteraf werd ik bekend met het verlagen van de bandenspanning
en hopelijk de Prado hebben
Of de Jeep doet het gewoon voor je
Pas achteraf werd ik bekend met het verlagen van de bandenspanning
en hopelijk de Prado hebben
Yes. Die wordt ondertussen klaargemaakt (voor kamperen/tochten zonder trailer). Roofrack van Chief Products staat erop na een hele ochtend zwoegen. Paneel in koffer is vervangen door scharnierend paneel met gas struts zodat ik er een fridge slide op kan monteren en plaats voor second battery (en paneel nog open kan dan voor reservewiel). Fun!Of de Jeep doet het gewoon voor je
Cooktown zijn we vorig jaar geweest. Zeker de moeite. In eerste instantie zouden we via de 4WD gaan ten noorden van Daintree ipv de inland road maar de river crossing was net iets teveel gevraagd voor de Outlander. Onderweg zijn de Trevethan falls een prachtige stop. Uurtje ten noorden van Cooktown is Elim beach met de prachtige Coloured Sand kust. Dit was onze eerste (en voorlopig enige) keer dat we met de Outlander het strand zijn opgereden. Pas achteraf werd ik bekend met het verlagen van de bandenspanning .
In Laura wordt één van de grootste aboriginal dance festivals gehouden. We hadden geboekt maar door COVID ging het niet door. In juli dit jaar kunnen we herkansen (en dan zouden we de trailer en hopelijk de Prado hebben, dus ik kijk er naar uit)
lijken me erg gave plannen @Tim911 !
Ja ik zou ook twijfelen aan King voor zo iets essentieel. Onze trailer komt van Savannah in Edmonton maar ik geloof dat ze ook kale trailers (kunnen) maken. Goede kwaliteit en lokaal dus kan handig zijn.
Ik ben momenteel hooked aan YouTube filmpjes van Ronny Dahl en Andrew St. Piere White. Ronny heeft ook een trailer, Andrew zweert bij enkel een Troopie (hij heeft net een jaar gebouwd asn een Toyota Ute maar gast toch weer switchen naar Troopie). Heel leerrijk allemaal. Al jouw elementen komen aan bod: rooftop tent, electrics, fridges, awnings....
Als ik ooit de Lotto win: geen defender (sorry @afterbang ) maar een Troopie (en misschien een compacte self build trailer maar dat wordt dan en Lotto winnen en wachten tot de kinderen uit huis zijn )
Dit wordt meer een draadje voor Het Grote Auto Topic.
Komt er eigenlijk wel een nieuwe Troopie (70-series)? Of bedoelde je de 200 (300 series) ?
De 300 krijgt een diesel 6 Cilinder en een hybrid 4 pitter meen ik, er komt een nieuwe troopy met 6 cilinder las ik ja. Toyota verdient grof aan deze auto’s dus doen ze vast niet zomaar afstand van. Afrika en midden oosten worden ze nog steeds flink verkocht.
als ik alle info en antwoorden hier zie voorbijkomen....ik ben slechts een amateur. Ik weet nu wel waar ik moet zijn voor snel advies . Maar heel langzaam been ik bij. Misschien is het zoals voetbal (toen ik nog jong was): love it but maar vooral als kijker. Hoewel met de jeep en de trailer gaat het nu toch richting practising. Ik begrijp nu iig de kritiek op de nieuwe Defender die ik een prachtige auto vind/vond, een logische aanpassing aan de huidige technologie: maar je kan er niets aan veranderen! Als je alle 4WD dingen gaat volgen besef je dat een auto pas echt goed wordt als je een hoop zaken toevoegt en aanpast. In het begin vond ik dat vooral een gebrek van de fabrikant (waarom staat het er niet standaard op...?) maar zie nu in dat het toelaat je 'rig' aan te passen aan ieders individuele behoeften die nogal kunnen verschillen. Blijft wel een erg dure hobby (260.000$ voor autograph tropee???). Het is eigenlijk gewoon zoals (mijn idee van) een huis. Je zorgt voor een goede basis en past aan naargelang je erin leeft. Ook een dure hobby trouwens.Aha, ze gaan die oude bak toch nog nieuw leven in blazen, goed voor ze!
@SteveSW Check even 70 Series Offset track. Gek 'foutje' in de 70-series. Ronny heeft een mooi lijstje van dit 'issue' en andere plus de oplossing(!)
Toyota 70 Series Landcruiser Fixes & Solutions.
The Toyota 70 series has some issues with the wheel track, alternator and a couple of other things, here are information's how to fix them and other tips...www.4-wheeling-in-western-australia.com
Goede conclusie!als ik alle info en antwoorden hier zie voorbijkomen....ik ben slechts een amateur. Ik weet nu wel waar ik moet zijn voor snel advies . Maar heel langzaam been ik bij. Misschien is het zoals voetbal (toen ik nog jong was): love it but maar vooral als kijker. Hoewel met de jeep en de trailer gaat het nu toch richting practising. Ik begrijp nu iig de kritiek op de nieuwe Defender die ik een prachtige auto vind/vond, een logische aanpassing aan de huidige technologie: maar je kan er niets aan veranderen! Als je alle 4WD dingen gaat volgen besef je dat een auto pas echt goed wordt als je een hoop zaken toevoegt en aanpast. In het begin vond ik dat vooral een gebrek van de fabrikant (waarom staat het er niet standaard op...?) maar zie nu in dat het toelaat je 'rig' aan te passen aan ieders individuele behoeften die nogal kunnen verschillen. Blijft wel een erg dure hobby (260.000$ voor autograph tropee???). Het is eigenlijk gewoon zoals (mijn idee van) een huis. Je zorgt voor een goede basis en past aan naargelang je erin leeft. Ook een dure hobby trouwens.
Ik ben daar nieuwsgierig naar. Heb je daar wat foto's van?Paneel in koffer is vervangen door scharnierend paneel met gas struts zodat ik er een fridge slide op kan monteren en plaats voor second battery (en paneel nog open kan dan voor reservewiel).
Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.YouTube filmpjes van Ronny Dahl en Andrew St. Piere White
Bedankt voor de tip!Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.
Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.
- nieuw frame op 3 randen. Ik heb hardhout gebruikt. Vastgemaakt via plaatstalen beugels die ik geplooid heb en vastgemaakt aan plaatwerk auto (via nutinsert tool). Ideaal zou dit gelast staken frame zijn maar ik heb (nog niet) de nodige las tools.Ik ben daar nieuwsgierig naar. Heb je daar wat foto's van?
Naast Ronny Dahl kijk ik ook graag naar 'The Outfit' (ben zelfs Patreon geworden). Een stel dat door Australie reist, in eerste instantie met een Jeep Rubicon op 37 inch banden, Maar recentelijk hebben ze een Unimog op de veiling gekocht en de komende weken krijgen we wekelijks een nieuwe video over het opbouwen/ombouwen van de Unimog.
Bedoel je dat je complete koelbox erop kan blijven en je de laadvloer ophoog kan kantelen, of moet je toch wel wat eraf halen omdat anders het dak in de weg zit?Als dit erop staat en je moet bij het reservewiel is dat nu geen probleem meer en kan alles in de koffer blijven staan