afterbang
XPdite Sponsor
Nee joh Ik zie Durian wel vaker. Weet even niet meer waar. Volgens mij zelfs in Canberra in de Oriëntal shops.Wait what? Een winkel die durian verkoopt?! Dat is bijna de trip naar boven waard!
Nee joh Ik zie Durian wel vaker. Weet even niet meer waar. Volgens mij zelfs in Canberra in de Oriëntal shops.Wait what? Een winkel die durian verkoopt?! Dat is bijna de trip naar boven waard!
Vrienden dachten dat we een chocolate pudding tree hadden. Maar was uiteindelijk een ander soort grapefruit toen ze rijp werden. #LearningOnTheJobEr is zoveel tropisch fruit in omloop hier waar ik ook nog nooit van gehoord heb, elke keer komt ze weer thuis met wat anders om te proeven. Mijn favoriet is de black sapote, met als nickname 'the chocolate pudding fruit' erg lekker. En de enorm stinkende Durian die onder de toonbank vandaan verkocht (letterlijk) wordt. Mangosteen is ook lekker.
Geen winkel, maar op Rusty’s market kun je ze kopen als je mazzel hebt.Wait what? Een winkel die durian verkoopt?! Dat is bijna de trip naar boven waard!
Lemonade?Black sapote: Er ligt eentje in de vriezer te wachten om te zien of het idd op chocolate pudding lijkt. Tijdje terug gekregen bij broek aandoen bed and breakfast waar er een boom stond.
Durian: ik hoop dat ze het onder die toonbank houden al zal dat de stank niet tegenhouden vrees ik. Eerste keer geroken in Bali en ik vond het onmogelijk om iets te proeven dat zo stonk. Je neus zit niet voor niets boven je mond denk ik dan.
Mangosteen en/of lychee staat wel op het lijstje om ooit in onze tuin te belanden.
Veel staat hier nu in (grote) potten te wachten op een eigen stukje grond: lime, fingerlime, lemonade, avocado. En dan reeks non edible tropical plants.
Weer wat geleerd!Yep
Lemonade fruit - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Ah... wellicht hebben we die staan. We hebben zeker mandarijnen die hebben we al op. Maar ook een boompje met wat ik eerst dacht lime (groen fruit) toen werden ze geel, maar het zijn geen citroenen lijkt het. Zal er morgen is eens proberen, ze zien er rijp uit zo langzaam maar zeker.Yep
Lemonade fruit - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Yes we did it!
PR
Recordtempo: ingediend 29/06 , granted vandaag
Dank.klasse kerel gefeliciteerd! Nu snel een eigen huis kopen
Gefeliciteerd!!!Yes we did it!
PR
Recordtempo: ingediend 29/06 , granted vandaag
Dank.
Ja dat is een erg grote wens. Maar is dit nu wel het juiste moment (in Cairns)? Het maakt denk ik wel een verschil of we een bestaand huis zouden kopen of zelf bouwen en dus zoeken naar grond. Bij dat laatste heb ik 1/geen idee of ook die prijzen nu (abnormaal) hoog liggen 2/als dat zo is gaat dalen (na COVID etcetera). Feit is dat grond altijd schaarser wordt en dus daar wel soort ‘haast’ bij kan zijn. De mooie stukjes grond innaaiend zijn dun gezaaid. En bij grond gaat investering ook in stappen (eerst grond, later de bouw) wat ook wat kan helpen. En tegen dat ontwerp klaar () is en schop de grond in kan zijn er misschien ook wel weer bouwers beschikbaar want dat is nu een reëel probleem hier. We zien wel.
Wat misschien iets sneller gaat is het inruilen van de lease auto nu. Alhoewel: wachttijd van bevoordeeld een Prado is minimaal 6 maanden.
Enfin, allemaal zaken die nu echt mogelijk zijn zonder al de niet-PR restricties.
Op naar citizenship
Yep we zitten een beetje met een NL trauma waarbij (ook) iedereen zei dat huizen in waarde blijven etcetera maar toen kwam een tijd dat ik geen baan had en we wilden verhuizen...en de banken en de markt gaven geen krimp. We willen niet weer gegijzeld worden door een huis (en de banken) hoe graag we ook onze eigen stek willen. Wie zegt dat we altijd in Cairns gaan blijven, baan houden...?Zolang je de hypotheek kunt betalen aka een baan hebt en niet wilt verhuizen is het niet zo’n issue. Als je dan qua mortgage niet over de top gaat zou ik zeggen: ga er voor.
Ben het wel met @Tim911 eens. En doet het er eigenlijk echt toe hoeveel huizen stijgen of dalen als je er eenmaal inzit en niet hoeft te verkassen? Tijdens de GFC klapperde ons huis in NL 25% of zo naar beneden qua waarde. Maar stel dat we niet hadden willen emigreren/verhuizen; who cares. Dan hadden we er nu nog gewoond en ondertussen is het al lang weer boven de prijs die wij er voor in 2006 voor betaalde. Zolang je de hypotheek kunt betalen aka een baan hebt en niet wilt verhuizen is het niet zo’n issue. Als je dan qua mortgage niet over de top gaat zou ik zeggen: ga er voor.