Coronavirus in Australië

Ik zag het ja…. Wat moet ik er van zeggen. Was ze de lockdown zat en dacht: Leuk, een roadtrip naar de familie in QLD…

Laten we maar hopen dat het met een sisser afloopt en het de vaccinaties opdrijft.
Het zit wel akelig dicht bij jou idd. Locale lockdown in the Sunshine Coast? Trailer lenen?!!
 
Ook dat nog :D. Van plaats 2 naar plaats 9 gekelderd vanwege die lockdowns.

The top 10 most livable cities in the world, and their scores according to The Global Liveability Index 2021, are:
  • Auckland, New Zealand (96.0)
  • Osaka, Japan (94.2)
  • Adelaide, Australia (94.0)
  • Wellington, New Zealand (93.7)
  • Tokyo, Japan (93.7)
  • Perth, Australia (93.3)
  • Zurich, Switzerland (92.8)
  • Geneva, Switzerland (92.5)
  • Melbourne, Australia (92.5)
  • Brisbane, Australia (92.4)

Auckland 😌 probeer daar maar eens een huis te kopen voor onder een miljoen, very “livable” indeed. 🤔
 
Ik zag het ja…. Wat moet ik er van zeggen. Was ze de lockdown zat en dacht: Leuk, een roadtrip naar de familie in QLD…

Laten we maar hopen dat het met een sisser afloopt en het de vaccinaties opdrijft.

Van mij mag ze gedwongen een paar nachten in eenzame opsluiting, wat een 🐄
 
Auckland 😌 probeer daar maar eens een huis te kopen voor onder een miljoen, very “livable” indeed. 🤔
Of zoals de locals het zien:


The two cities (Auckland and Wellington) have some of the least affordable housing in the world, with a median house price of $1,100,000 (£559,000). Auckland’s traffic is the worst in New Zealand, and it boasts of the second-worst gridlock in Oceania. Both have struggled with amenities such as cycle lanes and public transport. Wellington is plagued by old, cold and damp housing, and more than a third of homes are too cold to be considered particularly liveable in winter.

“It says everything about the state of the planet that Wellington could be ranked the fourth most liveable city in the world,” said correspondent Ben McKay on Twitter. “Wheezing,” said another commenter on the headlines “Maybe if you earn over 100k.”

“I guess there’s no pandemic here so it’s technically easier to be alive here versus being dead elsewhere,” remarked politics reporterThomas Coughlan.


Vooral die laatste is Kiwi humor op zijn best 😂
 
Auckland 😌 probeer daar maar eens een huis te kopen voor onder een miljoen, very “livable” indeed. 🤔
Oh, als ik mijn eigen huis in Melbourne had moeten betalen, had ik nu homeless voor de deur moeten liggen. Prijzen zijn overal ter wereld outrageous en Melbs lust er wel pap van, 2 miljoen voor een rijtjeshuis op een postzegel.

De liveablity index meet geen betaalbaarheid, maar huizenaanbod (waaronder social housing), buurt, public transport, milieu/klimaat, gezondheidszorg, sociale betrokkenheid en kansenrijkheid.
 
Prik 1 gehaald. Yay!

Het was erg rustig in de clinic... de mevrouw achter de balie vond dat heel normaal. Het was immers niet zo nodig, in Australie, en het is weekend dus ze verwachtte niet veel mensen. Dus ik zei dat ik graag die grenzen open wilde hebben omdat mijn familie overseas woont. Oh zei ze, dat komt wel weer, in 12 maanden ofzo. Dus ik, tikkeltje geirriteerd aan het worden, liever eerder want mijn ouders zijn de jongste niet meer en elkaar 2.5 jaar niet mogen zien is dan wel lang. Je kunt toch zoomen, zei de mevrouw, wees blij dat het niet 20 jaar geleden is.
Dat is dan iemand die achter de prik balie werkt.

☹️
 
Last edited:
@FOL mag hem nu ook halen in WA dan?
Geen idee eigenlijk, tis dat jij het nu zegt anders had ik het niet eens geweten. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar het Valneva vaccin. Nog niet echt over nagedacht of ik daarop wacht of niet.
 
Prik 1 gehaald. Yay!

Het was erg rustig in de clinic... de mevrouw achter de balie vond dat heel normaal. Het was immers niet zo nodig, in Australie, en het is weekend dus ze verwachtte niet veel mensen. Dus ik zei dat ik graag die grenzen open wilde hebben omdat mijn familie overseas woont. Oh zei ze, dat komt wel weer, in 12 maanden ofzo. Dus ik, tikkeltje geirriteerd aan het worden, liever eerder want mijn ouders zijn de jongste niet meer en elkaar 2.5 niet mogen zien is dan wel lang. Je kunt toch zoomen, zei de mevrouw, wees blij dat het niet 20 jaar geleden is.
Dat is dan iemand die achter de prik balie werkt.

☹️

🤯
 
Mijn voorkeur gaat overigens uit naar het Valneva vaccin. Nog niet echt over nagedacht of ik daarop wacht of niet.
Heb even nagedacht of ik hier op zou reageren of niet. Maar ik ga het toch zeggen.

Wachten op je ‘favoriete’ vaccin is wat er voor zorgt dat dit land langer dicht blijft dan nodig met alle gevolgen van dien. Economisch, en voor mensen om familie te ontvangen. Of zelf eenvoudiger naar Europa (en terug) te reizen.

Ik geef gelijk toe dat ik blij was Pfizer te krijgen ipv AZ. Maar tot ik in het ziekenhuis was voor de vaccinatie wist ik niet welke het was omdat het belangrijker is voor mij, en mijn landgenoten om er één te krijgen dan geen te krijgen.

Looking forward to you getting the jab done :)
 
Last edited:
Heb even nagedacht of ik hier op zou reageren of niet. Maar ik ga het toch zeggen.

Wachten op je ‘favoriete’ vaccin is wat er voor zorgt dat dit land langer dicht blijft dan nodig met alle gevolgen van dien. Economisch, en voor mensen om familie te ontvangen. Of zelf eenvoudiger naar Europa (en terug) te reizen.

Ik geef gelijk toe dat ik blij was Pfizer te krijgen ipv AZ. Maar tot ik in het ziekenhuis was voor de vaccinatie wist ik niet welke het was omdat het belangrijker is voor mij, en mijn landgenoten om er één te krijgen dan geen te krijgen.

Looking forward to you getting the jab done :)

Fair enough, ik begrijp je argumentatie en zal er eens goed over nadenken. Zoals ik tegen zwerver al zei, ik was me er niet eens van bewust dat we hier uberhaupt aan de beurt waren. Niemand heeft het erover, ik heb het nergens gezien.

M.b.t. keuze, het is niet alleen "mijn" keuze. Het is ook een gevolg van de keuze van de overheid. En het is de vraag of "ik" het gevolg van die keuze zomaar moet accepteren. Die afweging, daar ben ik nog niet uit. Veel andere landen hebben AZ opgeschort voor een hele grote groep mensen.
 
Fair enough, ik begrijp je argumentatie en zal er eens goed over nadenken. Zoals ik tegen zwerver al zei, ik was me er niet eens van bewust dat we hier uberhaupt aan de beurt waren. Niemand heeft het erover, ik heb het nergens gezien.

M.b.t. keuze, het is niet alleen "mijn" keuze. Het is ook een gevolg van de keuze van de overheid. En het is de vraag of "ik" het gevolg van die keuze zomaar moet accepteren. Die afweging, daar ben ik nog niet uit. Veel andere landen hebben AZ opgeschort voor een hele grote groep mensen.
Maar jij krijgt ook geen AZ. Pfizer it is voor jou op basis van leeftijd.
 
Hier in Queensland wist ik het ook niet, toen @Zwerver het meldde heb ik me meteen aangemeld. Verder niet teveel nagedacht over AZ of Pfizer.

De privilege om zo snel al een vaccin te kunnen krijgen was voor mij al een reden om er voor te gaan. AZ, Pfizer of ingestraald water. Give it to me! 😉
 
@FOL Mijn post van vorige week. Dus het is pas sinds een week. En Pfizer.


“…Elsewhere on Tuesday, Western Australia’s premier Mark McGowan announced residents aged 30 to 49 will be able to receive the Pfizer vaccine from Thursday…” (source: The Guardian)
 
Last edited:


OFX
Back
Top