Coronavirus in Australië

Me too. Zo gepiept vandaag. Vijf maanden na vaccinatie 2. Ik heb nog geprobeerd het naar voren te schuiven maar had geen zin in drie uur wachttijd in een hub. Vandaag bij de pharmacy binnen 20 min in en uit.
Heb je 'advies' opgevolgd trouwens. Moeders komt over een paar weken en neem een tas RAT's mee. Omgerekend $4 dollar in NL, tegen hier 3 tot 5 keer zo duur.
 
Kan ik een containertje inkopen bij je moeder? :eek:
Ik heb wel zitten denken grijze import 😂 Maar je moet op je papieren invullen of je geen zaken voor handel of demo bij je hebt. Wil ze niet aan doen dat ze terug gestuurd wordt nu ;)
 
Zo dat hebben we ook weer gehad / hebben we nog steeds. Covid.
We zijn terug van een weekje NL vrienden bezoeken in Melbourne. Na 2x annuleren de afgelopen paar jaar (1x bushfires, 1x covid) nu dan toch gelukt. Omdat covid natuurlijk nog steeds rondwaard (maar restricties minder zijn, zacht uitgedrukt) was het nog niet echt ontspannen maar omdat de vrienden waarschijnlijk in april terug migreren naar NL moesten we het er maar op wagen. Doel was dan ook om hen te ontmoeten in hun buitenverblijf op Mornington Peninsula, ver van de grote boze stad (al helemaal boos met Djoker; toen nog met). In between zouden we zelf 3 dagen Phillip Island doen, enkel met ons gezin. Maar toen werd onze zoon Vik niet echt lekker na eerste dag Phillip. We dachten eerst dat het van uren in de kou zitten was bij Pinguïn Parade (prachtig trouwens!) maar het opofferen van 1 van onze 4 zuurverdiende RAT testen gaf een positief. Dus toen konden we gelukkig isoleren in het huis van onze nl vrienden niet ver van CBD. Lekker groot luxe huis dus beter dan een duur sterren hotel. Maar om terug te kunnen naar Cairns moesten we wel -naast isoleren- 4 RAT testen hebben (en graag wilden we nu ook rest van gezin testen). Gelukkig kwam in de tussentijd het nieuws dat testen plots niet keer nodig was. We deden nog wel wat ‘openlucht’ uitstappen, parken genoeg. Vik was na 3-4 dagen eigenlijk wel weer de oude (dubbelvax, enkel griepverschijnselen) en wij voelden ons prima. Maar terug in Cairns moest Annelies zich maandag testen voor werk en Anna voelde zich nu beroerd. Annelies kon als health medewerker vrij makkelijk aan RAT testen komen dus kon iedereen zich testen: Anna en Annelies positief. Vik (natuurlijk) negatief. Maar ook ik negatief! En tot vandaag voel ik me prima. Mogelijke verklaring is dat ik het gelijk met of misschien zelfs voor Viktor heb gekregen maar erg asymptomatisch heb gereageerd (dankzij recente booster?).
Iig: we zitten nu nog tot zondag in isolatie, mijn werk laptop doet het (bijna) niet (meer) dus thuiswerken is een grap.
En hoe gaat het met jullie? Hier in Cairns lijkt nu bijna iedereen het te hebben.
 
Last edited:
Ik ben down. En niet under. Klein beetje geïrriteerd dat Anna en Co niet gewoon vorige week al duidelijkheid hebben gegeven over quarantaine vrij reizen en de datum. Want nu zit ik dus nog tot 2/2/22 in Nederland omdat ik toch een datum moest prikken. En alle tickets die zijn nu weg, dus eerder terug kan alleen als ik even $2K bij wil leggen.

Maar goed, het komt wel goed, kan in ieder geval naar huis.
 
Ik ben down. En niet under. Klein beetje geïrriteerd dat Anna en Co niet gewoon vorige week al duidelijkheid hebben gegeven over quarantaine vrij reizen en de datum. Want nu zit ik dus nog tot 2/2/22 in Nederland omdat ik toch een datum moest prikken. En alle tickets die zijn nu weg, dus eerder terug kan alleen als ik even $2K bij wil leggen.

Maar goed, het komt wel goed, kan in ieder geval naar huis.
En net als je bij de pakken neer wil gaan zitten blijkt SIA toch nog plek te hebben op een vlucht op de 26e. Dus we kunnen volgende week naar huis!
 
@afterbang, I mean, really 😁.
Aha, zo leer je nog eens wat. Had er niet van gehoord. Heeft verder niets met pandemic te maken volgens mij? My quick take on it. Noosa wil niet Sunshine Coast zijn (technisch is het ook een andere Shire. Noosa is een eigen gemeente. Sunshine Coast is een andere gemeente)
Noosa heeft geen hoogbouw. Sunshine Coast wel. Etc.

Maar ik denk dat ze Noosa verdere willen onderscheiden van de Sunshine Coast qua tourisme.
Sunshine Coast > Costa in Spanje stijl
Noosa > Cannes of zoiets.

Het klinkt me als een manier om dit onderscheid verder op te rekken met een soort blanket wetgeving.
 
Aha, zo leer je nog eens wat. Had er niet van gehoord. Heeft verder niets met pandemic te maken volgens mij? My quick take on it. Noosa wil niet Sunshine Coast zijn (technisch is het ook een andere Shire. Noosa is een eigen gemeente. Sunshine Coast is een andere gemeente)
Noosa heeft geen hoogbouw. Sunshine Coast wel. Etc.

Maar ik denk dat ze Noosa verdere willen onderscheiden van de Sunshine Coast qua tourisme.
Sunshine Coast > Costa in Spanje stijl
Noosa > Cannes of zoiets.

Het klinkt me als een manier om dit onderscheid verder op te rekken met een soort blanket wetgeving.
Je hebt gelijk. Dit item hoort niet in deze draad.
 
Hoi iedereen,

Ik lees hier als stille volger mee.
De droom is er, maar we willen eerst nog eens als toerist naar australie. Voor een half jaar.
Als jullie nu zouden moeten zeggen vanaf wanneer dat weer kan. Wat zouden jullie dan gokken?
Bedankt voor het antwoorden
 
Hoi iedereen,

Ik lees hier als stille volger mee.
De droom is er, maar we willen eerst nog eens als toerist naar australie. Voor een half jaar.
Als jullie nu zouden moeten zeggen vanaf wanneer dat weer kan. Wat zouden jullie dan gokken?
Bedankt voor het antwoorden
 
Ik kan alleen het eerste alinea lezen! :)
Oh, heb je restricties? Nou, de eerste zin zegt het eigenlijk wel :).

Maar hier is zoals het er nu voorstaat. WA blijft voor onbepaalde tijd dicht voor iedereen. Vermoedelijk is het veilig om uit te gaan van 2023 voor toeristen.
 
Oh, heb je restricties? Nou, de eerste zin zegt het eigenlijk wel :).

Maar hier is zoals het er nu voorstaat. WA blijft voor onbepaalde tijd dicht voor iedereen. Vermoedelijk is het veilig om uit te gaan van 2023 voor toeristen.
Phuh oke. Dat is echt nog wel even!
Ons geduld wordt op de proef gesteld. Maar toch bedankt!
 
Als ik zoek op ‘roadmap Australia Covid’ vind ik diverse federale en State roadmaps. Maar ik zie zover niet echt duidelijke verwijzingen naar normaal toerisme… Nu zijn ze hier niet heel goed in vooruit kijken dus dat zegt niet alles. Maar meestal zegt het dat het langzamer gaat. Succes met geduld opbrengen 😉
 
Hi Lobke,

Ik weet niet of je in aanmerking komt voor een Working Holiday Visum? Pin me er niet op vast maar volgens mij worden die momenteel wel uitgegeven en kom je daarmee (mits je voldoet aan vaccinatie plichten geloof ik) het land ook binnen. Kun je altijd nog kijken of je ook daadwerkelijk gaat werken of alleen reizen. Er staat me zelfs iets van bij dat ze daar op dit moment zelfs geen kosten aan verbinden. Maar dit zou je allemaal goed moeten opzoeken of het klopt wat ik zeg :)
 


OFX
Back
Top