LaStaVaZa Emulate

Mooi huisje zeg! Ziet er erg goed onderhouden uit en als ik mij niet vergis zit er werkelijk een enorme shed achter.

Frisse lucht, de 'echte' natuur om de hoek en jullie hebben een AWD waarmee je wat kunt gaan verkennen, er is genoeg te ontdekken in die omgeving. Dit soort dorpjes hebben ook altijd wel een levendige community, het heeft wel wat hoor. Het zal wel even wennen zijn vanuit de stad maar je moet het ook wat tijd gunnen.
Haha, dat zou jouw dream shed zijn, @Tim911, vermoed ik. Ja, de grond is ruim 1000 m2 (voor bloody de helft van de prijzen in Melbourne) en die shed is enormous. Er kunnen 4 auto's in, er is een kroeg met biertaps en water, een onvervalste hoist for car works. We were flabbergasted :). ALS dit allemaal doorgaat, is het vage plan om er een library/study voor Mr Emulate te maken, een extra bedroom en bathroom, en een garage voor ons oudje AWD. En lose the hoist (als iemand een gratis hoist wil, come and take it 🙂).
 
Dat is idd een behoorlijke move. Zowel in afstand als omgeving. Het blijft bizar (maar logisch) hoe locatie-locatie-locatie overal werkt. Wil je op zo een toplocatie blijven moet je geld bijleggen, verkoop je het en ga je elders (wat me in veel opzichten toch ook een toplocatie lijkt) dan krijg je voor niets bijleggen meer ruimte en gerenoveerd huis.Als je gewend bent aan OV dan is 3,5 uur een excursie maar 1,5 uur met auto is nog te doen voor wat meer cultuur en vrienden.
Rust en groen lijken me (en ik spreek nu een jaar uit ondervinding) zo onvervangbaar. (Alhoewel die combinatie garandeert ook bijna elk weekend: iemand voor een uur op zijn grasmaaier 😊, weg rust. Maar dat nemen we er graag bij).
Ik denk dat je gaat genieten
Nailed it, @SteveSW. We gaan naar twee keer zo veel grond en twee keer zo veel huis voor de helft van de prijs. Als het door gaat.

Ze staan hier op de stoep voor ons oude huis. Dat is echt niet door het huis, die bouwval kan alleen maar worden omgetrokken. Maar inderdaad, de locatie zo dicht bij het CBD, ouwe suburb met alleen maar stand-alones, leafy, brede straten, opritten.
Het gras valt gelukkig nogal mee, een l-vormig perkje rundumhause aan de voorkant dat je met een nagelschaar wel tackelt. De rest is erf met grit en wat bomen en perennials.

You nailed everything. Je zegt precies wat ik denk en voel. Veel dank.
 
Haha, dat zou jouw dream shed zijn, @Tim911, vermoed ik. Ja, de grond is ruim 1000 m2 (voor bloody de helft van de prijzen in Melbourne) en die shed is enormous. Er kunnen 4 auto's in, er is een kroeg met biertaps en water, een onvervalste hoist for car works. We were flabbergasted :). ALS dit allemaal doorgaat, is het vage plan om er een library/study voor Mr Emulate te maken, een extra bedroom en bathroom, en een garage voor ons oudje AWD. En loose the hoist (als iemand een gratis hoist wil, come and take it 🙂).
Gratis hoist! In die omgeving zou je zeker een deal moeten kunnen sluiten dat iemand hem voor je verwijderd maar gratis is wellicht te goedkoop (ligt aan merk/staat van het apparaat)
 
Haha, dat zou jouw dream shed zijn, @Tim911, vermoed ik. Ja, de grond is ruim 1000 m2 (voor bloody de helft van de prijzen in Melbourne) en die shed is enormous. Er kunnen 4 auto's in, er is een kroeg met biertaps en water, een onvervalste hoist for car works. We were flabbergasted :). ALS dit allemaal doorgaat, is het vage plan om er een library/study voor Mr Emulate te maken, een extra bedroom en bathroom, en een garage voor ons oudje AWD. En lose the hoist (als iemand een gratis hoist wil, come and take it 🙂).

Ja daar ben ik wel jaloers op ja. Ik moet het doen met een tuingereedschap schuurtje van 3x3.

Er zit wel een grotere shed in de pijplijn op de langere termijn. Maar lang niet zo groot als die van jullie. Heb maar een klein suburban blokje.
 
Wij hebben 1400m2 maar geloof het of niet: geen shed. Ik denk een unicum in Australie (iig in onze straat). Dus ik begin toch ook wel wat jaloers te worden 😉. Telt een dubbele garage (halfvol verhuisdozen) ook?
 
Een nieuw avontuur @Emulate! Nieuwe stulpje ziet er strak uit en als je er voor open staat ga je vast en zeker weer aarden. Je bent wel meer verhuisd tenslotte :) En zeker weten dat je straks ladingen vrienden uit de stad over de vloer hebt, zeker als je die garage ombouwt tot gastenverblijf.
 
Geen idee waar dit staat op de Stress Index naast dood en scheiding, maar het ziet ernaar uit dat we op onze ouwe dag (63 en 68) gaan/moeten/willen verhuizen. Ik ben een week geleden al gestopt met slapen :rolleyes: .
Heb het al vaker willen zeggen, maar wat heb je een geweldige schrijfstijl! Ik geniet altijd van de manier waarop je je uitdrukt! Geweldig!

En ik snap de emotionele achtbaan helemaal. Voor je man die al 35 jaar in dat huis woont en voor jou die van het levendige Melbourne houdt. En toegegeven, ik ging even met m'n neus op het beeldscherm zitten om te checken of het inwoneraantal van je mogelijke nieuwe omgeving niet een extra nulletje had. Daarna de op de link geklikt en nogmaals het inwoneraantal gecheckt :D Blijft toch op 2000 steken en niet 20.000. Dus wow! Da's een flink verschil!

Het zal inderdaad wennen zijn, dat je niet op loopafstand van dingen gaat zitten, maar het is - wat anderen ook al zeggen - niet het eind van de wereld. Anderhalf uur rijden van de stad is in Australie niets. Met het OV is 3,5 uur misschien wat veel, maar genieten van de omgeving met een boek op schoot?

Tuurlijk, je levert wat in - theater, bios, restaurants, familie/vrienden dicht(er)bij - maar krijgt er ook veel voor terug. Meer huis en tuin voor je geld en beiden zo te zien in prima staat. Prachtige omgeving en rust. En niet om het een of ander, maar jullie lijken me heel makkelijk in de omgang, dus ik vermoed dat nieuwe contacten relatief snel gelegd zijn.

Ik woon niet in zo'n kleine plaats (hier wel dat extra nulletje: 20.000 :D), maar de kleinere plaatsen hebben vrijwel allemaal wel een pub en bakery waar je gezellig kunt afspreken en een Melbourne-fix is goed te doen qua afstand.

Ik twijfel er niet aan of je gaat je draai vinden!
 
Heb het al vaker willen zeggen, maar wat heb je een geweldige schrijfstijl! Ik geniet altijd van de manier waarop je je uitdrukt! Geweldig!

En ik snap de emotionele achtbaan helemaal. Voor je man die al 35 jaar in dat huis woont en voor jou die van het levendige Melbourne houdt. En toegegeven, ik ging even met m'n neus op het beeldscherm zitten om te checken of het inwoneraantal van je mogelijke nieuwe omgeving niet een extra nulletje had. Daarna de op de link geklikt en nogmaals het inwoneraantal gecheckt :D Blijft toch op 2000 steken en niet 20.000. Dus wow! Da's een flink verschil!

Het zal inderdaad wennen zijn, dat je niet op loopafstand van dingen gaat zitten, maar het is - wat anderen ook al zeggen - niet het eind van de wereld. Anderhalf uur rijden van de stad is in Australie niets. Met het OV is 3,5 uur misschien wat veel, maar genieten van de omgeving met een boek op schoot?

Tuurlijk, je levert wat in - theater, bios, restaurants, familie/vrienden dicht(er)bij - maar krijgt er ook veel voor terug. Meer huis en tuin voor je geld en beiden zo te zien in prima staat. Prachtige omgeving en rust. En niet om het een of ander, maar jullie lijken me heel makkelijk in de omgang, dus ik vermoed dat nieuwe contacten relatief snel gelegd zijn.

Ik woon niet in zo'n kleine plaats (hier wel dat extra nulletje: 20.000 :D), maar de kleinere plaatsen hebben vrijwel allemaal wel een pub en bakery waar je gezellig kunt afspreken en een Melbourne-fix is goed te doen qua afstand.

Ik twijfel er niet aan of je gaat je draai vinden!

Dank je wel! Voor een 2000-zielen gat als Yea heeft het inderdaad ontiegelijk veel kroegen, hotels en motels. Of misschien is dat wel juist niet verbazend. Als je daar van de verveling professioneel alcoholist moet worden, is er in ieder geval genoeg plek om dat onder de knie te krijgen.

Wat betreft contacten leggen: het gros van Yea is even oud als wij. Pensioners village. Jongere mensen wonen dichterbij of in de big city, daar is werk en vertier. We wisten dat niet van tevoren maar het komt wel goed uit bij het vrienden maken. Mr Emulate lijkt in veel opzichten op een Noord-Brabander, die verstaat de kunst van het slap ouwehoeren over niks met iedereen en alles die hij wel en niet kent. Hij had 30 jaar geleden al bedacht dat hij in Yea wilde retiren. Voor hem is het meer de confrontatie met het besef dat we nou dan dus officieel oud zijn :cool:.

Ikzelf ben een OV-fan. Lekker om je heen kijken, koffiestops en lezen, inderdaad. Afstanden schrikken me niet af, mijn schoonzus woont in Geraldton aan de kust van WA en dat is 8 uur met de bus vanaf Perth. Heerlijk, het ultieme vakantiegevoel, outback, emoes, roadhouse lunches en borrels. Rijden van Yea naar Melbs gaat heel makkelijk, er is een heel korte aansluiting met de Hume Freeway tussen Sydney en Melbourne. Alleen Melbs zelf inrijden is het gebruikelijke struikelblok van 20-baans traffic jams.

Zoals @afterbang terecht opmerkt: het is een schitterende omgeving. Yea zelf is heel erg heuvelachtig met van die schilderijuitzichten op de Great Dividing Range. Mansfield (ca. 75 km noordelijk van Yea) is wat groter (4 a 5000) en een befaamd downhill ski resort bij Mount Buller en Mount Stirling. Er wonen vrienden van ons. Mansfield ligt aan de voet van de Victorian Alps en dat is zomer en winter een genot om te bezoeken. Er zijn nog wat andere grotere stadjes (o.a. Seymour) om ons heen met wat meer vertier.

Ik denk dat het meer het idee is dat stresserig voelt, misschien valt de praktijk wel mee. Dank jullie allemaal voor het luisteren en meedenken, fijn dat ik mijn hart mocht luchten. Ik voel me dankzij jullie nu een stuk beter.
 
Last edited:
Jeminee wat een pracht stek zo dicht bij de CBD. Ik begrijp wel dat het je moeite kost om het los te laten. Altijd gaaf om de wolkenkrabbers te zien als het donker wordt met alle verlichting.
 
Back
Top