175 visum, al 6 maanden een case officer, hoe lang nog?

Flippie123

Member
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op deze site.
15,5maanden geleden heb ik een 175 visum aangevraagd in Australie. Sinds 2 september heb ik een Case Officer die naar mijn aanvraag aan het kijken is. Nu na 6 maanden wachten heb ik nog steeds geen visum. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe lang duurt het nog? Waarom duurt het zo lang allemaal?
Flip
 
wow dat is wel echt lang. Kun je je status inzien? Heb je alles ingeleverd? Ik zou zeker een keer informeren.
Wij hadden in november een CO en in december een visum. Als alles er is dan kan het met een paar dagen gebeurd zijn, het hoeft echt geen 5 maanden te duren.
 
Ja ik weet dat is echt lang. De laatste keer dat ik DIAC opgebeld had vertelde de telefoniste dat veel 175-visum aanvragen 18 maanden duren. Mijn geval was heel normaal. Ze vertelde ook dat als ze naar mijn zaak keek...dat ze kon zien dat ik er bijna ben. Ik mocht haar naar een maand nog een keer opbellen. Dat doe ik morgen nacht .

Alle documenten heb ik al maanden geleden ingeleverd. De laatste keer dat mijn case officer wat vroeg was 4 november. Sindsdien is het stil. Ik heb het 175 visum bijna 16 maanden geleden aangevraagd en heb al meer dan 6 maanden een Case officer.

Het stomme is dat ik in Australie een werkgever heb waar ik meteen aan de slag kan, ik heb daar al 2 jaar gewerkt. Hier in Nederland ben ik kansloos en deze economische crisis maakt het er allemaal niet beter op.

ff wachten dus nog maar...
 
heb je je medicals en VOG al ingediend? Die zijn maar een jaar geldig.

Die 18 maanden is het officiele getal, maar voor zover ik kan nagaan is het de laatste tijd vaak (ruim) minder dan 12 maanden tot je een CO hebt. En als je eenmaal een CO hebt, krijg je vaak een bericht over welke informatie ze nog willen hebben (VOG/Medicals/evt iets anders), en als dat er is zou het uiterlijk met een paar weken rond moeten zijn.
 
Ja ik weet dat is echt lang. De laatste keer dat ik DIAC opgebeld had vertelde de telefoniste dat veel 175-visum aanvragen 18 maanden duren. Mijn geval was heel normaal. Ze vertelde ook dat als ze naar mijn zaak keek...dat ze kon zien dat ik er bijna ben. Ik mocht haar naar een maand nog een keer opbellen. Dat doe ik morgen nacht .

Alle documenten heb ik al maanden geleden ingeleverd. De laatste keer dat mijn case officer wat vroeg was 4 november. Sindsdien is het stil. Ik heb het 175 visum bijna 16 maanden geleden aangevraagd en heb al meer dan 6 maanden een Case officer.

Het stomme is dat ik in Australie een werkgever heb waar ik meteen aan de slag kan, ik heb daar al 2 jaar gewerkt. Hier in Nederland ben ik kansloos en deze economische crisis maakt het er allemaal niet beter op.

ff wachten dus nog maar...
Ik zou ook zeggen, belachelijk lang.
Het kan een hele tijd duren voor je een CO hebt, maar als je die eenmaal hebt, en alles is compleet, moet het een kwestie van dagen zijn.

De enige reden dat er bij ons wat langer tussen zat (zie signature) is dat ze wat extra info van onze sponsor (Miranda's oom en tante) wilden en dat de December feestdagen ertussen zaten.

Bart
 
Ik zou ook zeggen, belachelijk lang.
Het kan een hele tijd duren voor je een CO hebt, maar als je die eenmaal hebt, en alles is compleet, moet het een kwestie van dagen zijn.

De enige reden dat er bij ons wat langer tussen zat (zie signature) is dat ze wat extra info van onze sponsor (Miranda's oom en tante) wilden en dat de December feestdagen ertussen zaten.

Bart

Vannacht heb ik DIAC weer opgebeld. Ik ben niets te weten gekomen. Wel kon de telefonist zeggen dat ik alles heb ingeleverd. Mijn Case Officer heeft me al in November laten weten dat ze mijn "medicals" een half jaar kan rekken. Dat geeft me dan nog maar 3 maanden voordat ik ze over moet doen.

Ik heb al een paar keer geprobeerd om mijn case officer direct te emailen. Ik krijg nooit antwoord terug :( Het is eigenlijk een beetje vreemd allemaal.



heb je je medicals en VOG al ingediend? Die zijn maar een jaar geldig.

Die 18 maanden is het officiele getal, maar voor zover ik kan nagaan is het de laatste tijd vaak (ruim) minder dan 12 maanden tot je een CO hebt. En als je eenmaal een CO hebt, krijg je vaak een bericht over welke informatie ze nog willen hebben (VOG/Medicals/evt iets anders), en als dat er is zou het uiterlijk met een paar weken rond moeten zijn.

Ik heb vannacht DIAC weer eens gebeld. Ik ben niets te weten gekomen. Ik heb wel alles ingeleverd...Medicals, werkervaring, etc. Dat kon de telefonist wel bevestigen. Ik heb het email adress van mijn Case Officer. Die heb ik een tijd geleden een paar keer gemailt, maar ik kreeg elke keer geen antwoord.

Het is een heel vreemd gevoel om te wachten op iets dat nooit lijkt te komen.

Flip
 
Bel voor de grap eens om te vragen of de CO er nog wel werkt of ziek thuis is oid.... :huh:
 
dit klopt niet hoor. Ik snap niet dat die telefoniste niet ziet dat dit niet kan. Je moet straks je medicals etc overdoen omdat een CO na al die tijd nog geen beslissing heeft genomen. Geen idee wat je kunt doen. Naar de teamleider vragen? Klacht indienen?
 
Kan je niet rechstreeks met de CO bellen ipv met een telefoniste?
Dan kan je het op de man/vrouw af vragen aan de enige persoon die het écht kan weten...
 
Hoi Iedereen,

Bedankt voor jullie steun. Ik heb DIAC gebeld en heb de telefonist gevraagd om me door te verbinden met mijn CO. Dit wilde hij niet doen. Hij vertelde: Het enige dat ik kan doen is wachten. Veel visums duren 18 maanden en in somige gevallen nog langer. Echt belachelijk. Ik ga begin volgende week nog eens bellen. Misschien dat een andere telefonist veel meer behulpzaam is.

Flip
 
Ik zou je probleem eens aan een emigratie agent voorleggen. Misschien kan/wil die er iets zinnigs over zeggen?
Het lijkt erop dat je zelf hier niet echt verder mee komt :-(

Bart
 
Ja ik vind het ook allemaal heel bizar. En toch...ik heb geen strafblad, ben nooit in aanraking beweest met politie of justitie. Ik ben eigenlijk een gewone Nederlander met blond haar en blauwe ogen. Ben hoog opgeleid, nooit getrouwd en 2 jaar werkervaring binnen mijn eigen beroep in Australie.

Ik dacht misschien sta ik op een of andere terrorisme lijst. Ik ben wel eens een week op vakantie geweest naar Israel, Jordanie en Turkije. Net als zo veel mensen trouwens.
 
Ik zou je probleem eens aan een emigratie agent voorleggen. Misschien kan/wil die er iets zinnigs over zeggen?
Het lijkt erop dat je zelf hier niet echt verder mee komt :-(

Bart



Is move2australia jouw agent? Ik zou hen graag mijn probleem eens willen voorleggen.


Flip
 
Wij hebben ons visum via M2A gekregen. Bij ons was er ook een probleem met een CO (liet niets van zich horen, leek ook nieuw te zijn) en dat heeft Rob toen goed opgelost (uiteindelijk heeft de teamleider ofzoiets onze aanvraag verwerkt).
 
Ik dacht misschien sta ik op een of andere terrorisme lijst. Ik ben wel eens een week op vakantie geweest naar Israel, Jordanie en Turkije. Net als zo veel mensen trouwens.

Wij zijn in nog veel meer 'verdachte' landen geweest en toch hadden we snel een visum na toekenning CO.
Trouwens als dat zo was, dan zou de CO je dat ook kunnen laten weten toch? Het is vooral raar dat ze geen antwoord geven...

Je zou het inderdaad aan M2A kunnen vragen, zij kennen het klappen van de zweep...
 
Wij zijn in nog veel meer 'verdachte' landen geweest en toch hadden we snel een visum na toekenning CO.
Trouwens als dat zo was, dan zou de CO je dat ook kunnen laten weten toch? Het is vooral raar dat ze geen antwoord geven...

Je zou het inderdaad aan M2A kunnen vragen, zij kennen het klappen van de zweep...

He heel erg bedankt he. Ik heb net Rob Breumelhof van m2a gemailed en de situatie uitgelegd. Ik hoop dat hij mij kan helpen. Dit is de beste tip tot nu toe. Heel erg bedankt :)
 
Hoi Allemaal

Ik heb gisteren contact gehad met Rob Breumelhof van M2A. Hij heeft me verteld hoe ik de "Team Leader" bij DIAC kan emailen. Hij vertelde dat ik het hogerhand moet opzoeken.

Gisteren dus die Team Leader gemailed. Nu ff een paar dagen afwachten of ik antwoord krijg :up:
 
Succes, want de tijd die jij nu al hebt moeten wachten is gewoon niet normaal :huh:
 
Back
Top