175 visum, al 6 maanden een case officer, hoe lang nog?

Beste iedereen. Heel erg bedankt voor jullie support. Ik heb een nieuw plan. Ik ben aan het overwegen om het visum opnieuw aan te vragen. Deze keer wil ik het via een immigratie agent doen. Ik ben toch al in contact met move2austalia dus ik wil hun laten kijken of het haalbaar is. Ik heb 2 vragen voor jullie:

  1. Ik wil proberen een 176 visum aan te vragen. Mijn beroep komt voor op de lijst van 'skilled in demand' in Western Australia. Is het makkelijk om state sponsorship te krijgen?
  2. De prijzen op de site van m2a zijn die inclussief de aanvraag, of komen die er nog bij?
Ik heb morgen een job interview bij een oud werkgever in Nederland. Misschien komt toch alles weer goed. :)

Voor een 176 is het waarschijnlijk iets meer dan de standaard GSM fee, maar dat kan Rob je heel duidelijk uitleggen ;)
 
  1. Ik wil proberen een 176 visum aan te vragen. Mijn beroep komt voor op de lijst van 'skilled in demand' in Western Australia. Is het makkelijk om state sponsorship te krijgen?
  2. De prijzen op de site van m2a zijn die inclussief de aanvraag, of komen die er nog bij?
:)
1. je zult je beroep moeten 'bewijzen', maar hoe dat met jouw beroep zit weet ik niet. Dan heb je een bepaald aantal punten nodig, en je moet wat dingen overleggen zoals VOG, medicals en engelse test (IELTS), maar volgens mij weet je dat allemaal al ;-). Ik weet niet zeker, maar als je aan de voorwaarden voldoet, dan krijg je denk ik dat sponsorship wel geregeld.
2. De tarieven van m2a zijn exclusief de kosten voor de aanvraag.
 
Beste iedereen. Heel erg bedankt voor jullie support. Ik heb een nieuw plan. Ik ben aan het overwegen om het visum opnieuw aan te vragen. Deze keer wil ik het via een immigratie agent doen. Ik ben toch al in contact met move2austalia dus ik wil hun laten kijken of het haalbaar is.

Goed om te horen dat je weer een plan hebt en het er niet bij te laten zitten. Succes met de vervolgaanvragen

voor state sponsor ship geldt inderdaad dat je aan bepaalde eisen moet voldoen, maar die staan over het algemeen wel goed uitgelegd in de state migration plans. (met name of je extra scores voor IELTS nodig hebt ed). Als je voldoet aan alle voorwaarden en je beroep staat op de lijst dan is het niet zo heel moeilijk een SS te krijgen. Verwerkingsduur is weer afhankelijk van de staat. Bij SA hadden ze voor mij bijna 8 weken nodig, maar op Engelse fora lees je dat sommigen bij WA binnen een paar dagen al de sponsorship hebben...
 
1. Je zal voor een SS goed aan moeten kunnen waarom je zo ontzettend graag in WA wilt wonen. Dit kan een combinatie van factoren zijn: werk, familie, vrienden. Als je aan kunt tonen waarom je hier zo graag wilt wonen en je beroep staat op de lijst, zal je vaak wel een SS toegewezen krijgen
2. Zou ik aan Rob vragen, die schijnt dat toch het beste te weten ;)

Heel goed dat je de strijd nog niet op geeft!!!!
 
Back
Top