19 februari 2007

Nog niks ...

Nou, de situatie in NL is veel verzorgender dan hier hoor! En dan heb ik het over de publieke healthcare In Brisbane QLD. Hier moet je maandelijks naar de huisarts voor check ups vanaf 12W. Dan vanaf 36W iedere week. Je bevalt meestal in het ziekenhuis en blijft daar een paar dagen en tijdens die dagen wordt je begeleid door de midwifes in babyverzorging en borstvoeding etc, maar als je het ziekenhuis verlaat dan wordt je behoorlijk aan je lot overgelaten. Er zijn wel organisaties waar je naartoe kan voor borstvoedingproblemen en mothercraftdingen, maar dat is dus van jezelf afhankelijk. Zou dromen van 44 uur kraamzorg aan huis! Maar ook  in Oz overleven de babietjes, dus onze NLse vast ook :) Nog effies!

Enne, ik wil geen hondje! Ik wil een klein roze mensje!
 
:grin: een klein roze mensje! nou dan wordt het de hoogste tijd voor een bevalling!!!

1-2-3-...... :smile:

Groetjes
Syl
 
[quote author=amoz link=topic=5430.msg82136#msg82136 date=1172235786]
Nog niks ...

Nou, de situatie in NL is veel verzorgender dan hier hoor! En dan heb ik het over de publieke healthcare In Brisbane QLD. Hier moet je maandelijks naar de huisarts voor check ups vanaf 12W. Dan vanaf 36W iedere week. Je bevalt meestal in het ziekenhuis en blijft daar een paar dagen en tijdens die dagen wordt je begeleid door de midwifes in babyverzorging en borstvoeding etc, maar als je het ziekenhuis verlaat dan wordt je behoorlijk aan je lot overgelaten. Er zijn wel organisaties waar je naartoe kan voor borstvoedingproblemen en mothercraftdingen, maar dat is dus van jezelf afhankelijk. Zou dromen van 44 uur kraamzorg aan huis! Maar ook  in Oz overleven de babietjes, dus onze NLse vast ook :) Nog effies!

Enne, ik wil geen hondje! Ik wil een klein roze mensje!
[/quote]

Na mijn bevalling in NL had ik ook geen kraamzorg....toch lukt dat ook best hoor  :smile:....
ik ben nooit vergeten (ook al geloofde ik het niet altijd  :wink: ) wat Joe zijn kinderarts zei:
'vergeet wat ze zeggen op het consternatiebureau en volg je instinct en voeg daar een
flinke dosis gezond verstand aan toe'.

Enneeuh, er zijn hier genoeg 'ervaringsdeskundigen'  :grin: hoor, als je daar wat aan vraagt
krijg je geheid 10 verschillende antwoorden  :lol:

groetjes Miran

NB Hoi Syl  :smile:
 
keej, goed om te weten in de toekomst! Had zoiets ook al verwacht in Oz. Wat betreft NL; het is gewoon erg RAAR dat wanneer je in korte tijd het dubbele aan ziektekosten betaalt je privileges nog veel meer inkrimpen... Voordat manlief heeft uitgelegd hoe de wasmachine, droger en koffiezetapparaat werken is er al veel tijd om en schijnbaar wordt er alleen nog maar met parttimers gewerkt, kun je dus iedere x opnieuw alles uitleggen. Arme kraamverzorgsters, wordt het beroepe helemaal onaantrakkelijk gemaakt!
Is er in Oz wel zoiets als consultatieburo's?
succe en sterkte verder! Ben erg benieuwd naar evt. vorderingen!
 
Ja, er zijn wel consultation centres. Maar daar weet ik helaas nog steeds het fijne niet van  :x
 
Je midwife or GP zou je als het goed is wel wat adressen in de buurt kunnen geven :up: Er zit er bij ons een in de buurt (ging ik heen toen de jongste babietje was) en dat was altijd wel prima. Maar dat is een beetje uit de slinger voor jullie :smile:. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om gewoon naar onze GP te gaan voor de meeste zaken en dat ging in ons geval prima. Ligt uiteraard een beetje aan of je een prettige GP hebt.  Je hebt ook pharmacies waar op een vaste dag in de week baby nurses on duty zijn :up:

Groetjes
Syl
 
25 februari en nog steeds niets. Heb ik toch de verkeerde datum gegokt. Als dat alles is en jullie krijgen gewoon een gezonde baby, dan vind ik dat veel beter.

Groetjes Astrid
 
Nou... ze heeft al een dag niks van zich laten horen... 't zal toch wel? Of niet? In the mean time  :knit:!!
 
jammer dan ...

41W precies vandaag - volgens ons. volgens het ziekenhuis 11 dagen overtijd ...

down to crunch time now .. (maar d'r cruncht nog niks in de buik: baby is having a ball!)
 
laat je niet gek maken he! Is heel gewoon, 2 weken overtijd. Toen mijn vriendin dit overkwam werd ze helemaal gel van iedereen die belde met de vraag "en-en???" Spannend he? Niet spannend als je t al 50x hebt gezegd!
Maarre... is alleen maar lief bedoelt van iedereen! Ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes! :up:
 
Ahhhh, in dat geval  :artist: :bath: :knit: :tvhappy: :read: en rustig afwachten. Good luck.

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik erg blij dat ik ben overvallen door de 'bevalling'. Was er helemaal niet mee bezig, nog helemaal niet aan toe en madammeke diende zich toch al aan. Een zwangerschap en daarna de kleine zijn een van de vele dingen in het leven die je nauwelijks kunt beinvloeden. Klinkt misschien corny, maar probeer nog even te genieten van de rust. Straks is de kleine er en dan heb je daar geen tijd meer voor, gek genoeg. Ze zijn zo klein, maar zoooooo aanwezig. En dit zijn zo een van die irritante adviezen die ik ook gehad heb destijds en waarvan ik dacht  :devil: yeah, great advice, now you put a 7 pound baby in your belly and wait... Dus, for what it's worth.

Wacht met spanning af...

Kathleen
 
Sjuust.. het is gewoon goed bedoeld en we leven met je mee! Je hebt er geen klap aan, maar ja... ook niet leuk als we helemaal nix nada noppes aandacht hadden voor het feit dat je het wachten zo beu bent, toch??  :oops:

...nog maar een cappucinootje dan? ik lust er ook wel een..  :smile:
 
He, ik dacht net, heb je niet een foto van jezelf op dit moment? Met buik natuurlijk, ben eigenlijk wel beniewd wat voor toeter er bij jou zit..... :wink:
Heb je ook wat te doen.....
Hou je taai!!

liefs van Pauline
 
Hoelang laten ze je in Australie overtijd lopen? Weten we in ieder geval wat de uiterlijke datum is dat Beebje zich laat zien :)

Zonder gein, gaat het nog wat? Kan me voorstellen dat je het beu begint te worden, helaas kunnen we niets anders doen dan met je meeleven, dus bij deze:

:music: (lekker ontspannen op een muziekje)

Groetjes,
Lela
 
Vers van de pers: vanochtend gemaakt! 41W en 3 dagen zwanger:

50203051_6_aRps.jpeg


50203052_6_wIAD.jpeg


Ze laten je hier 10 dagen max overtijd gaan. Crunch time: morgen!
 
zit er goed uit, nog even en dan plop op de een of andere manier.

veel sterkt dan maar met de laatste loodjes.

Hein, Rose, Laura & Claudia
 
Wat een prachtige buik!
Nou dat is een meisje hoor en de dag is... 1 maart  :up:!

Heel veel sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes Lin
 
Back
Top