Kan me dit moment nog zo goed herinneren. We waren zaterdag avond op een festival/feest in Sydney dus kregen niets mee. Zetten zondag ochtend de tv aan in onze AirBNB zien dat de partij van Murdoch gewonnen had. Op dat moment was mijn vertrouwen in de mensheid wel even op een dieptepunt.
Niet dat Labor nu de partij van de verlichting is, het is meer dat het een ietsiepietse signaal geweest zou zijn dat je een verkiezing niet perse kunt kopen via de UAP en de Murdoch press. Maar helaas, dat kan dus wel.
Ik ben nu bijna nog bevreesder, want Murdoch staat niet als een muur achter Morrison, maar wat betekent dat dan, zeker niet dat Murdoch de Greens gaat pushen. Maar wellicht ziet Murdoch Morrison ook als aangeschoten wild en tijd om hem te vervangen met iemand die nog beter in zijn straatje past? Mr Potatohead...?
Minder heb ik het idee, en tot op zekere hoogte kun je het ze bijna niet kwalijk nemen als de vrijwel volledige pers in handen is van 1 evil bedrijf. News corp (ook eigenaar van bijvoorbeeld Fox News in de US)
Zomaar een paar regeltjes van Wikipedia over Murdoch, en Wikipedia is erg vriendelijk hier:
Many of Murdoch's papers and television channels have been accused of
biased and misleading coverage to support his business interests
[11][12][13] and political allies,
[14][15][16] and some have credited his influence with major political developments in the UK, US, and Australia.
[14][17][18]
News Corp papers were accused of supporting the campaign of the Australian Liberal government and influencing public opinion during the 2013 federal election. Following the announcement of the Liberal Party victory at the polls, Murdoch tweeted "Aust. election public sick of public sector workers and phony welfare scroungers sucking life out of economy. Other nations to follow in time."
[211]
Dus ik zie de Coalition er zomaar nog niet uitvliegen. Maar hopelijk komen er nog wat meer independents om het 50/50 blok van Lib/Nats en Labor op te schudden. Een (bijna) twee partijen stelsel is mijn inziens gewoon niet de beste manier om een land te leiden. Men is altijd meer bezig die andere partij de loef af te steken dan zelf met goede ideeën komen. Als er meer diversiteit is, is het moeilijker om er een keiharde zij en wij discussie van te maken. (mijn mening)