2nd time around... hoe gaat het nu?

Hoi Kathleen,
Ook hier loopt het niet altijd op rolletjes, maar als je een keer je hart op z'n Nederlands wil luchten, geef maar een kik. Ik ben altijd in voor een kop koffie en ben er binnen een half uur (als ik de auto heb)
Groetjes uit Kiama
Wilbert

Goed... en slecht. Qua werk is er nog helemaal niks voorbij gekomen. Maar inmiddels hebben we recht op een uitkering, zijn we verhuisd naar een goedkoper huis en zijn we begonnen met een eigen bedrijf...
Er gebeurt weer wat en dat is goed. Maar we hebben ons verwachtingspatroon flink moeten aanpassen.

ja positief blijven. ook al is een uitkering geen vetpot hier en kan je er eigenlijk niet van rondkomen is het zeer welkom. Maar zoals je weet het leven kan raar lopen en hopelijk loopt jullie bedrijf straks als een tierelier en dan ziet het leven er ineens weer een heel stuk vrolijker uit. Heel veel sterkte.

We duimen dat de wind voor jullie nu de goede kant gaat uitwaaien!
Succes met jullie eigen bedrijfje.

Ik heb zo een respect voor Kathleen en Hans natuurlijk !
En het is niet goffer, maar goffer de goffer! ;-)

Ik heb zo een gevoel dat jouw bedrijf echt een succes gaat worden, weet niet, voorgevoel en ik heb altijd een goed voorgevoel.
Diep respect voor jullie incasseringsvermogen en geduld

Even een update van onze kant,

Ben hier nog bitter weinig,maar wat is de site mooi geworden!!
Gaat goed met ons, we hebben inmiddels weer gezinsuitbreiding, we hebben nu 3 maltese doggies en 1 labrador, die laatste hebben we gekregen en met 5 maandjes waren we de derde eigenaar, een zgn hopeloos geval en de vorige eigenaar wilde haar af laten maken, inmiddels is Daisy Labrador een hele lieve blije hond en zijn ze allemaal aan elkaar gewend, ze is af en toe zo mesjogge als wat (leuk!!!), ligt niet in de bench,maar er bovenop, houdt veel van tuinieren, ik ook , maar haar ideeen zijn de mijne niet, ik bedoel ; ik plant, zij ploegt weer om, maar is al opgelost, ...magic word: geduld :) , vanavond weer pup cursus, we houden allemaal heel veel van haar, ze vind het prachtig om langs Louise haar paard te rennen, paard vind dat nog niet zo, maar dat komt ook wel goed, de 4 hondjes zijn nu eindelijk gesetteld met elkaar dat gaf ook heel wat voeten in de aarde, ben er nog moe van,maar dan heb je ook wat, Komend 7 juli zijn we 20 jaar getrouwd en 4 jaar in Oz, de meiden gaan dit jaar hun citizenship aanvragen.
De oudste rijd met de auto naar school, 17 jaar, heel gek is dat!!! Die ander start met lessen, alles gaat zo zijn gangetje dus.

En Kathleen, neus omhoog, jullie zijn nog hier, menigeen die hier op het forum ronddwaalden zijn alweer terug, petje af meid.
Je bent een echte aussielover, komt helemaal goed. xx

Hoi Kathleen,
Ook hier loopt het niet altijd op rolletjes, maar als je een keer je hart op z'n Nederlands wil luchten, geef maar een kik. Ik ben altijd in voor een kop koffie en ben er binnen een half uur (als ik de auto heb)
Groetjes uit Kiama
Wilbert

Hey... wanneer heb je zin in koffie? Of beter een dikke vette borrel ;)

icon_cheers.gif

So, het was even een paar bladzijden graven maar daar is je LaStaVaZa dan toch ;)

Zag de L3vel site nog in de lucht is. Dat doet me goed :up:
Hoop dat het nu een jaar verderop beter met jullie gaat!

Hey, da's lang geleden Afterbang... wist niet dat er nog belangstelling was voor ons verhaal :)

Nu ik hier toch ben een kleine update: helaas blijft het voor mijn lief erg erg erg moeilijk om aan het werk te komen. Ik heb inmiddels mijn buik vol van alle mensen die roepen; 'als je maar wilt', in reality NOT the case. Zelfs niet als je wat anders wilt, het is gewoon erg moeilijk op de arbeidsmarkt. Ik heb via via een baantje 'gekregen', maar godskenonnuh wat ging dat achterlijk. Ik werk part-time bij een kindertandarts waar ik alle processen en procedures aan het optuigen ben (dus dat zit mooi in m'n straatje voor L3VEL en gaat dik vet op de stapel van ervaring!). L3VeL loopt langzaam, maar toch redelijk zeker. Ik krijg wel hoe langer hoe meer Nederlandse klanten... jah, ik weet 't ook niet. Maar met internet is alles goed te doen. Doordat we in Oz zitten kan ik een soort overnight service leveren die wel handig is ivm deadlines enzo.

Onze toekomst hier is alles behalve zeker. Terug gaan is helaas nog steeds een optie. Ik ben in vecht-modus. Het is hier te leuk om de handdoek in de ring te gooien.

That's it for now.

Oh ja, ons huis is te huur in Nederland (Heteren). Als jullie iemand weten die tijdelijke woonruimte zoeken, let me know (maximaal 2 jaar, kan helaas niet permanent omdat we of terugkomen, of toch tot verkoop overgaan).

Bye all, happy new year!!

Kath

Hi Kath,

Tuurlijk is er interesse in jullie verhaal! Elk verhaal is er één om verteld te worden. Ook de lastige.

Goed om te horen dat je wat zaken hebt die wat geld in het laatje brengen want met een huis in NSW en een huis in Gelderland gaat het er sneller uit dan in, voor je het weet. Wel lastig dat het geld niet binnenstroomt op zo'n manier dat je de zorgen aan de kant kunt schuiven...

En voor NL bedrijven werken vanuit NL, dat is ook werk, het vergroot je cirkel in OZ wellicht minder maar inkomsten zijn inkomsten en het is zeker iets wat wij ook niet uitsluiten. Ik zit gedetacheerd bij een bedrijf wat ook over de gehele wereldbol verdeeld zit (nee niet in OZ) en het is ook voor ons makkelijk dat je vanuit Azie dingen opgeleverd over de nacht heen. Dus het heeft voordelen voor beide partijen.

Succes met de verhuur en andere zaken. Laat af en toe maar eens wat horen ;)

Back