50 + gaat Down Under

Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om je dromen waar te maken!

Succes met alles!!
Groetjes,
Danny-Eva

Hoi Annelies

Goed van jullie te horen. Gefeliciteerd met jullie visa beter laat dan nooit.
Veel succes met je eerste werkdag

Groetjes Erna

Hoi Annelies,

Super nieuws  :up:, eindelijk je visum : "She who dares wins"
Heel veel succes met je nieuwe baan.

Groetjes,
Susan

Wat geweldig! Gefeliciteerd!!
Ben heel nieuwsgierig naar het verdere verloop! De aanhouder wint!

Groetjes Lin

Hi Annelies,

Gefeliciteerd met jullie visum en succes met je nieuwe baan en natuurlijk veel toekomstig internetplezier in de caravan.
Ben heel benieuwd hoe het jullie de afgelopen tijd is vergaan.

Mariette

Hallo allemaal

dank jullie wel voor je felicitaties en aanmoedigingen. Het heeft inderdaad wat zweetdruppeltjes gekocht maar uiteindelijk hebben we alles nu bijna voor elkaar.
Ik ben inmiddels 2 weken aan het werk in een prive ziekenhuis en heb 8 dagdiensten van 06.30 tot 15.00 uur en 2 avonddiensten van 14.00 tot 22.30 uur achter de rug.
De komende dagen heb ik 5 dagdiensten en op zo'n dag sta ik om 04.50 uur onder de douche, roep ik Jan om 05.45 uur en springen we om 06.10 uur in de auto om de 8 km naar Nambour te rijden. Gelukkig schijnt bijna altijd de zon, zelfs op dit vroege uur en doen de Kookaburra's hun uiterste best om mij wakker te houden met hun uitziinnige gelach.  :lol:

Jan gaat daarna nog even op bed en probeert vervolgens de hele dag zinnige dingen te doen. Er is nog genoeg want leven in een caravan en caravanpark vereist aardig wat aanpassingen.

Mijn eerste salaris was schrikken, 1080 bruto per week, netto 529, dus 50% TAX. Waarschijnlijk hebben ze mijn TFN nog niet doorgegeven en er zit maar 1 avondienst bij. Met een paar weekenden en nachtdiensten zal het wel beter worden. Maar je vraagt je af waarvan de mensen hier $400 huur per week moeten betalen ????????????  :|

Vakantie ziet er goed uit, ik heb getekend voor de A-regeling waarin ik per jaar 5 weken vrij kan nemen en 3 feestdagen hoger uitbetaalt krijg dan de normale toeslag. Regeling B is 4 weken vrij en 10 feestdagen werken met een hogere uitbetaling. Verder verdien ik nog een 6e vakantieweek door op jaarbasis 20 dagdiensten, 20 avond en 20 nachtdiensten te draaien.
Fijn,  :-D  kunnen we op 15 juli 2007 voor een maand naar Nederland

Internet krijgen is een barre ellende geweest, eerst kwamen we niet in aanmerking voor het mooie doch dure kaartje van Telstra, Vodafone en Optus ($299) omdat we nog een toeristenvisum in ons paspoort hadden en daarna konden we geen afrekening van Energex (elec) tonen met onze naam en huisadres erop. Tsja, dat heb je nu eenmaal als je in een caravanpark woont en je solar-panels de  zonne-energie omzetten in 12 en 240 Volt .
Inmiddels hebben we iemand gevonden die wireless verbinding aanbiedt die we met een USB dongel de caravan binnenhalen. Er zitten nog wat storingen op maar over het algemeen gaat het redelijk met de verbinding. 

Gisteren zijn we op zoek geweest naar een redelijke Private Health Insurance die op de web-site van mijn sponsor, Ramsay Health, verplicht is gesteld. Het staat echter niet in mijn contract en we hebben inmiddels besloten dat Jan in NL verzekerd blijft (hoge kosten voor medicijnen per maand) en ik zal proberen om zo snel als mogelijk een application voor Permanent Residency in te dienen. Vanaf dat moment komen we in aanmerking voor Medicare.
De private health's hebben een hoge premie en een belachelijke dekking.

Volgens mijn case officer van de DIMA kan ik binnen de 2 jaar van sponsorschap op elk moment een PR aanvragen, het enige dat ik nodig heb is een recommendation letter van mijn sponser. Helaas hebben ze net de probation time omhoog geschroeft van drie naar zes maanden, maar ik ga toch proberen om dit voor elkaar te krijgen.

Verder gaan we binnenkort op zoek naar een lapje grond en met een aanvraag voor PR hebben we meer rechten dan als Temporary Resident.
Ik hou jullie op de hoogte en mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik ze graag. Verder wens ik jullie veel voortgang en succes toe.

groet

Annelies

Hallo Annelies

Te gek voor jullie dat alles zo voorspoedig gaat daar. Dat is jullie ook wel gegund, hebben er ook hard voor moeten knokken.
Hopelijk lukt het snel om een PR visa te krijgen vooral gezien de dure medische kosten.
Ben ook benieuwd hoe alles daar gaat en of ze uberhaupt mijn medicijnen daar hebben.

Dat salaris van je is niet om over naar huis te schrijven.

Hebben ze in jouw ziekenhuis geen Salarispackages dan kan je elke maand veel geld terug krijgen hoe het precies werkt zijn wij ook nog niet achter.

Tot horens en geniet van het mooie weer.

Groet Erna

Hoi Erna

Gelukkig ziet mijn 2e salarisstrookje er beter uit dan de 1e. Ik weet niet wat daar mis is gegaan maar daar kom ik nog wel achter.
Verder ben ik nog wat aan het lezen geslagen op dit forum (onze wireless Internet gaat gesmeerd op het moment op een flatrate van $40 / maand) en ben erachter gekomen dat ik door mijn NSW en QLD registratie (pre-assessment credentials + > 3 jaar ervaring in verpleging) nu al eligible ben voor een PR. Ik ben dus vorige week naar de Clinical Director gestapt en heb gevraagd of Ramsay Health mij nu al wil ondersteunen in mijn aanvraag voor PR.

Ik wacht nu op antwoord en hoop dat dit positief is. Mijn probation period van 6 maanden is m.i. in deze aanvraag niet aan de orde want:
a - ze kunnen me nu al wel redelijk inschatten ( ik ben al 2 keer In Charge geweest van de
    afdeling, inclusief Fire + CPR procedures)
b - het is heel gemakkelijk om een andere sponsor te vinden, dus als ze me willen houden dan zullen ze toch een beetje moeten meewerken aan mijn tijdspad.
Maar ik wil liever blijven want het ziekenhuis bevalt me heel goed en de omgeving ook. Dus duimen maar weer.

Ik kom nog terug op je andere vraag, Erna en veel plezier in de voorbereiding van jullie grote reis naar Perth.

groet,

Annelies

Hoi Annelies

Te gek zeg nu maar hopen dat jullie snel de PR hebben. Gezien ze overal personeels te kort hebben zullen ze zich vast wel voor je inspannen. En gelukkig dat het salaris beter is, vond het al erg vreemd en weinig.

Groet Erna (in een half leeg huis)

Annelies en Jan,
Wat fijn om te lezen dat het jullie zo goed vergaat en dat je het allemaal voor elkaar hebt gekregen! Met jullie doorzettingsvermogen komt de rest ook wel goed!

Heel erg veel succes en vooral plezier in dit mooie land!

Groetjes Lin

Dank jullie wel, we zijn er nog niet maar inmiddels heeft mijn baas toegezegd dat ze mijn nomination voor een 856 wil ondersteunen maar geen idee heeft hoe dat moet. Zelfs het secretariaat van Ramsay (zou ondersteunend moeten zijn in hun sponsorschap)zegt geen idee te hebben wat er nodig is aan papierwerk.
Gelukkig is de DIMA website tegenwoordig heel duidelijk dus heb ik gisteravond in de avonddienst checklist Employer + aanvraag formulieren Employer + Employee uitgeprint.
De eerste breng ik vanmiddag naar mijn baas en dan kan ze beginnen met het verzamelen van de bij te leveren papieren. In principe hoeven ze alleen maar te bewijzen dat het bedrijf gevestigd is, financieel gezond is en een trainingsprogramma hebben voor Australiers.
Verder moeten ze mij een vaste positie aanbieden die minimaal 3 jaar bestaat en verlengd kan worden.
De kosten voor de Employer zijn slechts $350 en voor ons $1990.

Ik zit alleen nog met de vraag of ik opnieuw een VOG moet aanleveren aangezien deze geldig was tot 23 oktober 2006. Verder heb ik niets teruggekregen van onze medicals, als ze dus vragen om results kan ik alleen maar zeggen dat die al bij Immigration liggen als basis voor de toekenning van onze 457. Ik ga vanmiddag nog maar even met de DIMA bellen om dat boven tafel te krijgen.

groet,

Annelies

Hoi Annelies

Te gek zeg dat ze je willen sponseren. De aanhouder wint zo zie je maar. Het komt vast allemaal goed.
Bedankt voor je PM ben erg blij dat ze mijn medicijnen hebben.
Vind het trouwens wel erg raar dat je 1990 dollar moet betalen wij hoefden maar 850 euro te betalen misschien heb jij weer een ander Visa.
Succes met alles reegelen

Groetjes Erna

[quote author=Lin link=topic=2281.msg76573#msg76573 date=1165493899]
Annelies en Jan,
Wat fijn om te lezen dat het jullie zo goed vergaat en dat je het allemaal voor elkaar hebt gekregen! Met jullie doorzettingsvermogen komt de rest ook wel goed!

Heel erg veel succes en vooral plezier in dit mooie land!

Groetjes Lin

[/quote]

Hoi Annelies,

Ik kan het niet mooier onder woorden brengen dan Lin,
dus heb ik haar reply gequoted (is dit nog wel een woord?).
Ik sluit me daar dus helemaal bij aan.  :grin:

Groetjes Miranda

Hallo Allemaal

Het heeft weer even geduurd voor ik de laptop weer op schoot kon nemen om een update op dit forum te zetten maar inmiddels is alles weer in een rustiger vaarwater terecht gekomen en daar ben ik dus weer. Er is op zich niet veel veranderd, onze dochter is een maandje geweest en dat was heel erg gezellig. We hadden een stevig programma voor haar samengesteld en ze is weer vol ervaringen, verhalen en met zo'n 600 digitale foto's op schijf op het vliegtuig naar NL gestapt. 

Ik werk nu al weer zo'n drie maanden in het ziekenhuis en heb deze maand 10 nachtdiensten.
Mijn baas is nog steeds bezig met het verzamelen van de benodigde papieren voor ons volgende visum  en ik denk dat ik haar morgen maar even ga bellen. Het duurt allemaal wel erg lang en we hebben onze redenen om de papieren zo snel mogelijk de deur uit te krijgen.

Ik heb inmiddels alle papieren zoals VOG en OZ politie-check binnengekregen in de afgelopen dagen, dus als de baas nu maar een beetje opschiet kunnen we weer de volgende stap zetten.
We zijn naar een Medicare-office geweest en begrepen dat we eligible zijn voor de "echte" Medicare card zodra we de rekening van de 856-applicatie hebben voldaan.
Verder zijn we druk op zoek naar een lapje grond in de omgeving van Cooroy en willen we natuurlijk ook in aanmerking komen voor alle mogelijke subsidies, waarvoor je weer PR moet zijn.

We zijn nu al weer meer dan een jaar in OZ en wonen vier maanden in Yandina. Jan brengt me dageliks naar het werk (behalve als ik nachtienst heb, dan neem ik de auto mee naar het werk) en vertrekt dan naar Noosa voor z'n dagelijkse plons in de Noosa River. Hij gaat binnenkort z'n vaarbewijs voor boot en Jetski halen. Heb ik dagdienst dan gaan we vaak naar Noosaville voor een BBQ aan de Noosa River.

Wat betreft de oude dagvoorziening doe ik mee met Hesta Super Fund en heb ik me aangemeld voor een salary-sacrifice van $50 K per jaar. Dit is bijna mijn totale jaarsalaris maar het is het waard omdat ik maar twee jaar werk en op deze manier toch de kans heb op een redelijke return on investment en tevens slechts 15% belasting betaal over mijn salaris.

Ik heb me nog niet uit laten schrijven in NL (moeder's adres is briefadres) en betaal nog steeds maandelijks de premie voor Anderzorg (basisverzekering) hoewel ik daar niet meer voor in aanmerking kom omdat ik in OZ werk. Ik moet maar even op Internet kijken wat hier de volgende stap moet zijn.
Een familielid hier in OZ is accountant en gaat mijn Australische belastingzaken voor haar rekening nemen.
Hoe het dan moet in NL (bankrekeningen, rente) moeten we ook nog even uitpluizen. Niet mijn favoriete onderdeel moet ik zeggen)

In maart hopen we te verhuizen naar Buderim om daar op een huis te gaan passen van een stel Engelsen die in de UK zitten. Het staat op een areage met uitzicht op The Glasshouse Mountains. Via een collega is ons ook al gevraagd om op een huis in Pomona te gaan passen maar dat is net te ver weg van Nambour.

Wel mensen, niet veel meer te vertellen. Jullie ook weer allemaal weer heel veel geduld en vooruitgang gewenst met jullie stappen op het pad van emigratie.

Annelies

Hi Annelies,

Bedankt voor de update en fijn om te lezen dat alles goed gaat! Leuk ook dat jullie dochter samen met jullie een maand genoten heeft.

Het begint er nu echt op te lijken dat jullie "alleen nog maar" de laatste puntjes op de i nog moeten zetten en dan zijn jullie rond met alles :up:

Ach en als het weer even tegenzit (yeah right :grin:) dan kun je altijd in een verloren uurtje de NL zaken uitzoeken.

Groetjes,
Lela

Hoi Annelies,

Leuk om weer je update te lezen  :smile:  Nog even volhouden dan kunnen jullie plannen maken voor een eigen huis enz.

Groetjes en succes,
Susan

Hi Annelies,

Ik bewonder je uithoudingsvermogen en vertrouwen.
Als dat een vast gegeven is dat dat met de jaren komt, houd ik zeker moed  :wink:

Heel veel succes en ik hoop dat je baas heel snel is met de papieren zodat er weer een beetje schot in komt.

Mariette

Dank jullie allemaal heel hartelijk voor jullie nemoedigende woorden. Het werd vanmiddag nog veel beter toen
mijn baas mij het compleet ingevulde aanvraagformulier overhandigde.
Nu hoef ik daar alleen nog maar mijn applicatie daar aan toe te voegen... en te betalen natuurlijk.
Mijn baas betaald een Nominatie fee van $ 350 en ik betaal een Application charge van $ 1990.
Ik ben echt heel blij met deze stap en doe de hele papierwinkel de volgende week op de bus naar het Business Centre in Brisbane.

groet,

Annelies

Geefeliciteerd, hoor!

Dat het van nu af aan allemaal van een leien dakje mag gaan :up:

Annelies, ik begrijp niet helemaal wat je de laatste keer poste, over dat super Fund en die salary sacrifice.
Bedoel je dat je 50K daar zelf in moet storten van je salaris?
Waar moet je dan van leven?

Wij zijn ook niet meer zo piep, ik bijna 46 en Er wordt 44 dit jaar en zijn beiden een hele tijd zelfstandig ondernemer geweest met alle gevolgen vandien.
Het was de bedoeling om in Australie wat extra te gaan opbouwen om dat gat te vullen, maar ons hele salaris er naar toe is wel een beetje van het goede.

Zeker met nog drie thuiswonende kinderen.
Ik hoop dat je hier wat meer over kunt vertellen.

Groetjes, Mariette
En doe maar snel die papieren de deur uit des te eerder gaat de boel rollen.

Back