Hallo allemaal
dank jullie wel voor je felicitaties en aanmoedigingen. Het heeft inderdaad wat zweetdruppeltjes gekocht maar uiteindelijk hebben we alles nu bijna voor elkaar.
Ik ben inmiddels 2 weken aan het werk in een prive ziekenhuis en heb 8 dagdiensten van 06.30 tot 15.00 uur en 2 avonddiensten van 14.00 tot 22.30 uur achter de rug.
De komende dagen heb ik 5 dagdiensten en op zo'n dag sta ik om 04.50 uur onder de douche, roep ik Jan om 05.45 uur en springen we om 06.10 uur in de auto om de 8 km naar Nambour te rijden. Gelukkig schijnt bijna altijd de zon, zelfs op dit vroege uur en doen de Kookaburra's hun uiterste best om mij wakker te houden met hun uitziinnige gelach. :lol:
Jan gaat daarna nog even op bed en probeert vervolgens de hele dag zinnige dingen te doen. Er is nog genoeg want leven in een caravan en caravanpark vereist aardig wat aanpassingen.
Mijn eerste salaris was schrikken, 1080 bruto per week, netto 529, dus 50% TAX. Waarschijnlijk hebben ze mijn TFN nog niet doorgegeven en er zit maar 1 avondienst bij. Met een paar weekenden en nachtdiensten zal het wel beter worden. Maar je vraagt je af waarvan de mensen hier $400 huur per week moeten betalen ???????????? :|
Vakantie ziet er goed uit, ik heb getekend voor de A-regeling waarin ik per jaar 5 weken vrij kan nemen en 3 feestdagen hoger uitbetaalt krijg dan de normale toeslag. Regeling B is 4 weken vrij en 10 feestdagen werken met een hogere uitbetaling. Verder verdien ik nog een 6e vakantieweek door op jaarbasis 20 dagdiensten, 20 avond en 20 nachtdiensten te draaien.
Fijn, :-D kunnen we op 15 juli 2007 voor een maand naar Nederland
Internet krijgen is een barre ellende geweest, eerst kwamen we niet in aanmerking voor het mooie doch dure kaartje van Telstra, Vodafone en Optus ($299) omdat we nog een toeristenvisum in ons paspoort hadden en daarna konden we geen afrekening van Energex (elec) tonen met onze naam en huisadres erop. Tsja, dat heb je nu eenmaal als je in een caravanpark woont en je solar-panels de zonne-energie omzetten in 12 en 240 Volt .
Inmiddels hebben we iemand gevonden die wireless verbinding aanbiedt die we met een USB dongel de caravan binnenhalen. Er zitten nog wat storingen op maar over het algemeen gaat het redelijk met de verbinding.
Gisteren zijn we op zoek geweest naar een redelijke Private Health Insurance die op de web-site van mijn sponsor, Ramsay Health, verplicht is gesteld. Het staat echter niet in mijn contract en we hebben inmiddels besloten dat Jan in NL verzekerd blijft (hoge kosten voor medicijnen per maand) en ik zal proberen om zo snel als mogelijk een application voor Permanent Residency in te dienen. Vanaf dat moment komen we in aanmerking voor Medicare.
De private health's hebben een hoge premie en een belachelijke dekking.
Volgens mijn case officer van de DIMA kan ik binnen de 2 jaar van sponsorschap op elk moment een PR aanvragen, het enige dat ik nodig heb is een recommendation letter van mijn sponser. Helaas hebben ze net de probation time omhoog geschroeft van drie naar zes maanden, maar ik ga toch proberen om dit voor elkaar te krijgen.
Verder gaan we binnenkort op zoek naar een lapje grond en met een aanvraag voor PR hebben we meer rechten dan als Temporary Resident.
Ik hou jullie op de hoogte en mochten er nog suggesties zijn dan hoor ik ze graag. Verder wens ik jullie veel voortgang en succes toe.
groet
Annelies