Beste allemaal
Dit is voorlopig de laatste update van 50+ gaat Downunder. Morgen zeggen we de telefoonlijn van Telstra op en zijn dan de laatste 2 weken van ons verblijf aangewezen op een Internet cafe.
Heel vervelend omdat ik nu midden in sollicitatie procedures zit met verschillende recruiters, waaronder AUSTRALIAN RECRUITING, RAMSAY HEALTH en QUEENSLAND HEALTH.
Ik houd NWW achter de hand maar heb eigenlijk weinig zin om twee jaar lang te moeten reizen tussen tussen Hervey Bay, Biggenden, Eidsvold, Murgon en Bundaberg, terwijl Jan in z'n eentje in de Noosa regio wat probeert op te bouwen. Ik zou dan alleen in m'n vrije dagen naar "huis" kunnen want in de regio rond Gympie willen we niets kopen. De keuze is inmiddels gevallen op de Nambour / Noosa regio.
Gisteren heb ik een Coverletter en Resume naar Ramsay en QLD Health gestuurd want beide bezitten een ziekenhuis in Nambour. Het schijnt dat geen enkele recruiter daar verder een contract kan krijgen, dus lukt probeer ik zelf binnen te komen.
Australian Recruiting heb ik al eerder contact mee gehad en zij hebben contracten lopen
tussen Noosa en Caloundra, uitgezonderd de Nambour regio.
Ik hoop dat we voor vertrek nog een idee krijgen van waar we terecht komen, zodat we op zoek kunnen gaan naar goedkoper onderdak dan dat we nu hebben.
We willen eigenlijk nog voor vertrek een auto en caravan kopen, zodat we in de buurt van mijn werk kunnen gaan staan en tijd hebben om rond te kijken naar een stukje grond.
We zijn inmiddels afgestapt van het idee om zelf een caravan te laten bouwen en kopen
waarschijnlijk voor een Jayco met een floorplan die het dichtst bij onze wensen ligt.
Erg moeilijk want het enige perfecte floorplan dat we tot nu gezien hebben zit
in een GEIST. Verschrikkelijk dure caravan met een veel te licht onderstel. We hoeven er niet mee door de duinen, maar een beetje off road moet kunnen.
Vanwege Jan z'n reuma geven we de voorkeur aan een zo groot mogelijk zitruimte achter in een caravan van zo'n 18 / 19 feet. Helaas is het de keuken die de meeste ruimte inneemt in de caravans die we tot nu toe gezien hebben en de meeste merken zoals Jayco willen daar niets aan veranderen. Het wordt dus nog even zoeken.
De auto wordt waarschijnlijk toch een Nissan Patrol 7-zitter, maar dan de 3.0 ipv de 4.2, hoewel Jan ook met een schuin oog naar een Jeep kijkt. Mij maakt het niet uit, zolang het ding me maar niet ergens laat staan in de Middle of Nowhere. We rijden nu al 9 maanden in een Hyundai Getz, een hele fijne auto die beter rijdt dan onze VW VR 6 in NL, en ik zou hem wel willen houden, maar de aanschafprijs is te hoog voor een 2e auto.
Wel mensen, tot zover onze belevenissen en jullie allemaal heel veel succes met de procedures waar jullie in zitten. Ik houd jullie zoveel mogelijk op de hoogte van onze belevenissen.
groet,
Annelies