50 + gaat Down Under

:happysun: :congrats: :happysun:

Hehe!! Eindelijk Annelies! Ik gun het iedereen, maar jou...!!
Gelukkig! Heel veel succes verder met regelen en neem er maar lekker een wijntje op!
(Doe ik ook :wink:)

:happysun: :congrats: :happysun:

Groetjes Lin

[size=15pt][move]HOI HOI HOI HOI!!! GOED GEDAAN!!![/move][/size]

Gefeliciteerd Annelies!! Hartstikke goed, nu weer een stapje dichterbij het doel!!

Groetjes,
Lela

Super nieuws Annelies, third time lucky!  :up:

Succes met alles afronden voor 27 julie, dan kunnen genieten terug in NL.

Groetjes,
Susan

Hartelijk dank voor jullie felicitaties en het verhaal wordt nog beter want:

sinds gistermiddag 4 uur plaatselijke tijd mag ik mijzelf Registered Nurse of NSW noemen.

Ik belde met de Board om te vragen of het resultaat van de IELTS al binnen
was gekomen en inderdaad, die was er en ik zat opnieuw in de rij wachtenden voor assesment, maar toen ik zei dat ik al contact met Ann Kettle had gehad en dat alleen
deze test resultaten nog nodig waren voor registratie, moest ik om half drie terugbellen.

De register vertelde toen mij namens Ann dat ik vanaf dat moment geregistreerd was en dat het certificaat voor haar op het bureau lag. Morgen heb ik het in de bus in QLD.

Nu de QNC nog en dan ben ik er.

Vandaag ga ik mijn sponser bellen om een afspraak te maken over het nu te volgen traject, medicals, contract, beschikbare regio waar ik aan het werk kan en natuurlijk WANNEER we weer terug moeten zijn in Australie !!!!  :lol:

Annelies

Jemig! Wat goed! Eindelijk zit er een beetje vaart in :up:

Gefeliciteerd hoor!! Gaat lekker zo!!

Groetjes Lin :)

:congrats: :congrats: :congrats: :congrats: :congrats: :congrats: :congrats: etc.

Heel veel succes met de rest. Moet allemaal gaan lukken nu.

Groetjes,

Erna

Hi Annelies, wat een geweldige berichten allemaal zo ineens!!! Het kan niet op (en terecht hoor, je hebt er hard genoeg voor gewerkt!).

Nogmaals gefeliciteerd!!!!!!! :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Groetjes,
Lela

Gisteren gebeld met NWW, helaas kunnen ze geen contracten voor elkaar krijgen aan The Sunshine Coast, behalve in Hervey Bay. Jan en ik hadden de kaart er al bij gehad en dachten zo rond Nambour mooi centraal te zitten om de hele kuststreek te bestrijken en ook nog te kunnen investeren in een stukje grond in de regio.

Hervey Bay is wel booming (zeggen de Real estate agents) maar met een contract van drie maanden (schijnt maximale periode te zijn, met kans op verlenging) is dat een beetje moeilijk. Zeker als je op een Temporary Visa wel grond kan kopen maar er ook binnen een jaar iets op moet zetten dat de aankoopwaarde met de helft vermeerderd. Is dat nog steeds zo ???

Wij hadden gehoopt dat dit dan een huis zou kunnen zijn, maar als ik rond moet reizen van contract naar contract, dan kunnen we geen huis bouwen en om er nu een schuur op te zetten wordt een beetje duur met de hoge grondprijzen hier.

Ik ben ook benaderd door andere sponsoren zoals Oxley en ik denk dat ik die vandaag ook maar even ga bellen.
Weet iemand op dit forum nog andere agencies die voor Permanent Resideny willen sponsoren, dan hoor ik het graag !!!!

Annelies

Beste allemaal

Dit is voorlopig de laatste update van 50+ gaat Downunder. Morgen zeggen we de telefoonlijn van Telstra op en zijn dan de laatste 2 weken van ons verblijf aangewezen op een Internet cafe.

Heel vervelend omdat ik nu midden in sollicitatie procedures zit met verschillende recruiters, waaronder AUSTRALIAN RECRUITING, RAMSAY HEALTH en QUEENSLAND HEALTH.
Ik houd NWW achter de hand maar heb eigenlijk weinig zin om twee jaar lang te moeten reizen tussen tussen Hervey Bay, Biggenden, Eidsvold, Murgon en Bundaberg, terwijl Jan in z'n eentje in de Noosa regio wat probeert op te bouwen. Ik zou dan alleen in m'n vrije dagen naar "huis" kunnen want in de regio rond Gympie willen we niets kopen. De keuze is inmiddels gevallen op de Nambour / Noosa regio.

Gisteren heb ik een Coverletter en Resume naar Ramsay en QLD Health gestuurd want beide bezitten een ziekenhuis in Nambour. Het schijnt dat geen enkele recruiter daar verder een contract kan krijgen, dus lukt probeer ik zelf binnen te komen.
Australian Recruiting heb ik al eerder contact mee gehad en zij hebben contracten lopen
tussen Noosa en Caloundra, uitgezonderd de Nambour regio.

Ik hoop dat we voor vertrek nog een idee krijgen van waar we terecht komen, zodat we op zoek kunnen gaan naar goedkoper onderdak dan dat we nu hebben.
We willen eigenlijk nog voor vertrek een auto en caravan kopen, zodat we in de buurt van mijn werk kunnen gaan staan en tijd hebben om rond te kijken naar een stukje grond.

We zijn inmiddels afgestapt van het idee om zelf een caravan te laten bouwen en kopen
waarschijnlijk voor een Jayco met een floorplan die het dichtst bij onze wensen ligt.
Erg moeilijk want het enige perfecte floorplan dat we tot nu gezien hebben zit
in een GEIST. Verschrikkelijk dure caravan met een veel te licht onderstel. We hoeven er niet mee door de duinen, maar een beetje off road moet kunnen.
Vanwege Jan z'n reuma geven we de voorkeur aan een zo groot mogelijk zitruimte achter in een caravan van zo'n 18 / 19 feet. Helaas is het de keuken die de meeste ruimte inneemt in de caravans die we tot nu toe gezien hebben en de meeste merken zoals Jayco willen daar niets aan veranderen. Het wordt dus nog even zoeken.

De auto wordt waarschijnlijk toch een Nissan Patrol 7-zitter, maar dan de 3.0 ipv de 4.2, hoewel Jan ook met een schuin oog naar een Jeep kijkt. Mij maakt het niet uit, zolang het ding me maar niet ergens laat staan in de Middle of Nowhere. We rijden nu al 9 maanden in een Hyundai Getz, een hele fijne auto die beter rijdt dan onze VW VR 6 in NL, en ik zou hem wel willen houden, maar de aanschafprijs is te hoog voor een 2e auto.

Wel mensen, tot zover onze belevenissen en jullie allemaal heel veel succes met de procedures waar jullie in zitten. Ik houd jullie zoveel mogelijk op de hoogte van onze belevenissen.

groet,

Annelies

Heel veel succes met je sollicitatie's en hopelijk heb je nog een baan voor jullie vertrekken.We zullen duimen.

Groet Jan en Erna

Hoi Annelies,

Heel veel succes verder met een baan vinden.  Geniet van je tijd terug in NL.

Groetjes,
Susan

Ook namens mij heel veel succes met het vinden van een baan in de regio die jullie graag willen!

En heel veel plezier in NL!

Groetjes Lin

allemaal hartelijk bedankt en jullie ook heel veel succes. We hebben een goed internet cafe gevonden dus ik probeer enigzins online te blijven

groet

Annelies

HOE OUDER HOE GEKKER  :lol: :lol:
we hebben een caravan gekocht en gaan vandaag en dinsdag voor een medical in Noosaville (X-ray) en Woombye op dinsdag.
Tot mijn verbazing moet Jan ook een totale check + X-ray ondergaan terwijl hij alleen maar meelift op mijn visum. Afijn, ik hoop dat we er allebei zonder kleerscheuren doorheen komen want anders hebben we een prachtige KEDRON All Terrain Vehicle in OZ staan en zitten wij in NL.

We konden hem niet laten staan, een prachtige 19 ft en 3000 kilo zware caravan met 225 liter watertanks, 3 zonnenpanelen, 360 Watt batterijen, TV + audio installatie, Honda generator en heel veel extra's voor de showprijs van de Brisbane caravanshow.

Verder ben ik gebeld door het Selangor Private Hospital in Nambour en uitgenodigd voor gesprek a.s. maandag. En dat allemaal in de laatste 6 dagen voor vertrek en
................. we zijn heel gelukkig als eerst de uitslag van de medicals maar binnen is.

groet,

Annelies

Klinkt als een geweldig ding zeg!
Het is inderdaad zo dat partners ook een totale medische keuring moeten ondergaan. Tenslotte ook wel logisch want zij hebben daarna toch dezelfde rechten als de aanvrager.

Ik zal voor je duimen voor a.s. maandag! :up:

Groetjes Lin

Hi jongens, even geen tijd om alles uit te schrijven, maar alles in drie weken tijd:
caravan gekocht, job interview op maandag, Medical op dinsdag en auto gekocht, woensdag naar Metro Hotel Tower Mill, huurauto ingeleverd en gebeld met
Selangor Private Hospital en AANGENOMEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op donderdag, vrijdag en zaterdag via Singapore naar NL, hele familie weer gezien en
nu bezig met aanvraag procedure 457.

Ik kom er op terug !!!!!!!!!!

Annelies

Back