Hallo allemaal en bedankt voor jullie bemoedigende reacties, Ellen vooral heel veel succes met het interview.
Wat betreft de weg die wij gelopen hebben was het echt niet zo'n klus want we werden niet afgeleid door andere opties. Alles verkocht in Nl en geen zin om terug te gaan dus bleef er niets anders over dan blik op oneindig en gaan voor een 457, 2 jaar contract en PR aan het eind van de horizon.
We zijn er ook nog niet want er moet niets mis gaan in de komende twee jaar en onze medicals zijn nog niet opgestuurd en bekeken.
Wat betreft de aanvraag van het visum denkt de sponsor dat dit in 2 weken gepiept is en omdat ik toch pas 9 oktober aan het werk ga, wachten ze tot ik geland ben op 13 september a.s., vragen dan een TRN aan en sturen formulier 1196 op. Ik moet dan formulier nr. ??????? invullen en opsturen (hebben ze even vergeten te melden in het laatste mailtje. Iemand een idee?)
De medicals hebben we al laten doen maar tot nu toe heeft de sponsor geen antwoord gegeven op mijn vraag wie die op moet sturen, wanneer en waarheen.
Ik wacht maar rustig af.
Mocht ik de baan in het Selangor niet hebben gekegen dan waren we ook weer teruggegaan want ik stond ook nog ingeschreven bij Nurses World Wide die me beslist een baan hadden bezorgd maar niet in de regio waar ik wilde en ook voor niet langer dan 3 maanden per keer. Dus heb ik hen verlaten en ben zelf aan het solliciteren geslagen.
Op ons 676 visum mochten we tot 10 oktober binnenkomen en dan weer voor 6 maanden blijven.
Helaas heb ik geen foto's op internet staan dus een fotootje zit er niet in hoe graag ik ook even met de caravan had willen pronken (ouderwets woord geloof ik).Maar op de website van de bouwer staan de drie types met foto.
Wij hebben de ATV, helaas een beetje zwaar uitgevallen, maar dan kunnen we ook lekker off road.
De auto is inmiddels van Melbourne naar Noosaville gebracht en staat daar op ons te wachten. Bull-en Towbar + Headlights zitten er al op, nu alleen nog een goede lier uitzoeken. Verder willen we we 5 van de 7 stoelen eruit hebben en er een vlonder in laten leggen zodat we er in kunnen slapen. We zien het niet zo zitten om een 3200 kg zware caravan door de duinen het strand op te trekken.
De vlucht terug is ook geboekt en we zijn ons rot geschrokken van de prijzen, weer EU 90 per ticket er bij aan TAX in 10 maanden tijd!
Dit is de laatste keer dat we een jaar ticket nemen want ze zijn echt niet meer te betalen:
voor een Quantasvlucht (de goedkoopste in jaartickets) EU 1000 + 445 TAX en dan nog de andere kosten. In totaal waren we met 1 nachtje Singapore EU 3039 kwijt.
Wij hadden ook liever met Singapore Airlines gevlogen maar die i echt HEEL ERG DUUR.
Wel dit was het weer tot zover, we hebben helaas een beetje dure inbelverbinding dus kan ik op dit moment niet lekker zitten genieten van ieders vorderingen en ervaringen, maar dat komt wel weer als we weer in OZ zitten. Tot zolang iedereen veel succes en vooral volhouden als je echt iets wilt.
Meestal is er een wel een weg om te komen waar je wilt zijn.
Annelies