50 + gaat Down Under

Wauw, t gaat inderdaad allemaal in een stroomversnelling lijk t wel! Proficiat met je baan!!!
Misschien kan ik als lifter op Liam's buisiness sponsorship visum ook wel de x-ray en medical (dacht dat ik dat laatset niet hoefde te doen, maar misschoen toch wel...) in Oz kan doen... Succes!

JaaH! Geweldig gefeliciteerd!!
Jullie zijn hét schoolvoorbeeld van 'de aanhouder wint'!!

Hele fijne vakantie in Nederland, dat wordt nu dubbel genieten!

Groetjes Lin

Marieke:
Waar wachten jullie de uitkomst van het visum af? Als je dat in Oz afwacht is het mogelijk anders zul je het toch gelijk met Liam moeten doen? Geen medical, geen visumuitslag. :|

Wow Annelies!

Wat een geweldig nieuws allemaal.

Geniet lekker van je vakantie en ik hoor graag het hele verhaal als je terug bent!

Groetjes,
Lela

Dankjullie wel, we genieten er heel erg van en inmiddels is mijn registratie in QLD een feit en het contract bijna binnen. Ik begin op 9 oktober te werken.

Ik heb echter nog wel een vraag aan jullie:
We hebben de terugreis op 10 september gepland en hebben nog steeds een toeristenvisum (subclass 676) in ons paspoort, maar ondertussen is dus de aanvraag voor een 457 ingediend door mijn sponsor.

Wat me een beetje zorgen baart is de overgang van het ene naar het andere visum.
Is mijn 676 nu ongeldig geworden omdat er een ander visum is aangevraagd en hoe kom ik dan terug in Australie als de 457 nog niet goedgekeurd is?
En als de 457 wel goedgekeurd is, is dat electronisch te zien bij de douane? Het
lukt natuurlijk niet meer om een visum in mijn paspoort te plakken.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Annelies 

Het laatst toegekende visum is geldig en daarbij verliest (verliezen) de daarvoor afgegeven visa's hun geldigheid.
je 457 is alleen aangevraagd en nog niet toegekend. Pas als deze is granted dan is dat je geldige visum.
Kijk uit dat er daarna geen ander visum afgegeven gaat worden, maar volgens mij hebben jullie niets anders meer aangevraagd toch?
Dus als je nog geen 457 binnen hebt maar wel weer een toeristenvisum, reis je daarin eerste instantie op.

Wouw, Annelies, pas nu ben ik de rest van jullie story aan het volgen en begrijp ik de noodzaak van je IELTS resultaat zoals ik wel heb gevolgd in IELTS 17 juni 2006.
Mijn hemel, hoe ver kun je gaan, en iedereen maar denken dat je er (zonder eigen onderneming) niet meer inkomt na je 45e (om te werken)
Petje af voor dit doorzettingsvermogen, mag ik vragen hoe jullie het gedaan zouden hebben als je nog geen contract had gekregen? Was je dan weer terug gegaan om het nogmaals te proberen?

Ik wacht met spanning af op het vervolg en.... een fotootje van je caravan zou helemaal te gek zijn.

Groetjes en succes,

Mariette

Hee, waar vliegen jullie mee? Als het Singapore Airlines is dan zitten we in hetzelfde vliegtuig! En allemaal al of niet met een toeristenvisum (maar liever als wat anders!)

Ben benieuwd......

Henriette

Hi Annelies!

Allereerst gefeliciteerd 'meid'!  :up:

Ik zat in destijds in hetzelfde schuitje: ik had een toeristenvisum en vroeg het 457 visum aan. Ik kreeg een bridging visum toen mijn aanvraag nog 'pending' (=lopende) was en mijn toeristenvisum verliep ! Dus.. NO WORRIES MATEY !!!  :wink: 

Veel succes met alles en heel veel geluk hier in QLD !  :)

Ingrid  :cool:

Hallo Annelies,

Ellen en ik hebben net jullie hele stand van zaken doorgelezen. Wat een verhaal en doorzettingsvermogen. Grote klasse.
We volgen jullie op de voet. Wij vliegen zelf 2 oktober waarschijnlijk op een toeristen visum en wachten in Australië verder .op permanent visum ivm delay DIMA.

Ellen is ook verpleegkundige en heeft assessement van ANMC, Aanvraag registratie SA loopt, één joboffer via telefonische sollicitatie gesprek binnen. Twee uitnodigingen voor gesprek bij aankomst in SA.

Wij willen eerst twee maanden reizen met onze twee kinderen en hopen op 1 februari aan te vangen met werk.

Groeten en sterkte voor jullie

Ellen en Wim + kids

Hallo allemaal en bedankt voor jullie bemoedigende reacties, Ellen vooral heel veel succes met het interview.
Wat betreft de weg die wij gelopen hebben was het echt niet zo'n klus want we werden niet afgeleid door andere opties. Alles verkocht in Nl en geen zin om terug te gaan dus bleef er niets anders over dan blik op oneindig en gaan voor een 457, 2 jaar contract en PR aan het eind van de horizon.
We zijn er ook nog niet want er moet niets mis gaan in de komende twee jaar en onze medicals zijn nog niet opgestuurd en bekeken.

Wat betreft de aanvraag van het visum denkt de sponsor dat dit in 2 weken gepiept is en omdat ik toch pas 9 oktober aan het werk ga, wachten ze tot ik geland ben op 13 september a.s., vragen dan een TRN aan en sturen formulier 1196 op. Ik moet dan formulier nr. ??????? invullen en opsturen (hebben ze even vergeten te melden in het laatste mailtje. Iemand een idee?)

De medicals hebben we al laten doen maar tot nu toe heeft de sponsor geen antwoord gegeven op mijn vraag wie die op moet sturen, wanneer en waarheen.
Ik wacht maar rustig af.

Mocht ik de baan in het Selangor niet hebben gekegen dan waren we ook weer teruggegaan want ik stond ook nog ingeschreven bij Nurses World Wide die me beslist een baan hadden bezorgd maar niet in de regio waar ik wilde en ook voor niet langer dan 3 maanden per keer. Dus heb ik hen verlaten en ben zelf aan het solliciteren geslagen.
Op ons 676 visum mochten we tot 10 oktober binnenkomen en dan weer voor 6 maanden blijven.

Helaas heb ik geen foto's op internet staan dus een fotootje zit er niet in hoe graag ik ook even met de caravan had willen pronken (ouderwets woord geloof ik).Maar op de website van de bouwer staan de drie types met foto.
Wij hebben de ATV, helaas een beetje zwaar uitgevallen, maar dan kunnen we ook lekker off road.
De auto is inmiddels van Melbourne naar Noosaville gebracht en staat daar op ons te wachten. Bull-en Towbar + Headlights zitten er al op, nu alleen nog een goede lier uitzoeken. Verder willen we we 5 van de 7 stoelen eruit hebben en er een vlonder in laten leggen zodat we er in kunnen slapen. We zien het niet zo zitten om een 3200 kg zware caravan door de duinen het strand op te trekken.

De vlucht terug is ook geboekt en we zijn ons rot geschrokken van de prijzen, weer EU 90 per ticket er bij aan TAX in 10 maanden tijd!
Dit is de laatste keer dat we een jaar ticket nemen want ze zijn echt niet meer te betalen:
voor een Quantasvlucht (de goedkoopste in jaartickets) EU 1000 + 445 TAX en dan nog de andere kosten. In totaal waren we met 1 nachtje Singapore EU 3039 kwijt.
Wij hadden ook liever met Singapore Airlines gevlogen maar die i echt HEEL ERG DUUR.

Wel dit was het weer tot zover, we hebben helaas een beetje dure inbelverbinding dus kan ik op dit moment niet lekker zitten genieten van ieders vorderingen en ervaringen, maar dat komt wel weer als we weer in OZ zitten. Tot zolang iedereen veel succes en vooral volhouden als je echt iets wilt.
Meestal is er een wel een weg om te komen waar je wilt zijn.

Annelies 

Goed om weer van jullie te horen Annelies. Alles gaat helemaal goed komen en zodra dat PR er is heerlijk genieten van de vrijheid. :up:

Nog veel plezier in NL.

Groetjes,
Erna

Hoi Annelies

Te gek dat jullie weer een ticket hebben geboekt. Terug naar het warme mooie land. Wij kunnen ook niet wachten tot we kunnen boeken. Hebben maar weer naar onze case officer gemaild of het nu echt 5 maanden gaat duren voor we onze PR visa krijgen helaas mailen ze niet terug.
Veel plezier nog in Nederland

Groet Erna

nog 8 dagen voor vertrek uit NL:
vandaag heb ik even de beschikking tot een goedkopere Internet verbinding dus even meer tijd voor het forum.
tot zover geregeld:
- baan gevonden als 1 level RN General Medicine in Nambour, tentative contract getekend
- 457 wordt aangevraagd op 13 september (form 1066) zodat er geen problemen ontstaan met terugreis op 676 Visa
- medical afgerond, resultaten zijn naar familie in Cooran gestuurd
- auto + caravan gekocht zodat we niet meer hoeven huren,
- vervoer van Brisbane Airport naar Noosaville, Sunshine Coast geregeld voor 2 x $40 = door to door service met COL's airport shuttle,
- 3 nachten verblijf in Noosaville geregeld om de Nissan bij de delaer op te halen
- daarna naar Nambour naar goedkoper motel
- afspraak op maandag 18 september met Kedron Factory om de caravan op te halen. Kost een hele dag omdat er een speciaal towing package voor de auto bij zit die nog aangesloten moet worden en dan moeten we natuurlijk nog uitleg hebben over het gebruik van de caravan.

nog niet geregeld:
- auto + caravan + third party insurance. Quote van NMRA is het meest voordelig. Nog bellen met SunCorp,
- standplaats zoeken voor caravan in de buurt van mijn werk. Helaas schijnen nu alle caravanparken vol te zitten met Grey Nomads die niet meer verder noord reizen vanwege de hoge benzine prijzen. Kan dus nog leuk worden,
- private Helath Insurance. Zie bijna de bomen niet meer door het bos maar we ploegen rustig voort. we zullen rond de 250 tot 300 gaan betalen per maand.
- geld overboeken naar OZ. Waarschijnlijk met OZforex.

tot zover onze beslommeringen en natuurlijk zijn we al weer druk bezig met het OPNIEUW AFSCHEID NEMEN VAN FAMILIE EN VRIENDEN  :cry:

Jullie ook allemaal sterkte en succes met de dingen waar je mee bezig bent en .....  vooral NIET OPGEVEN !!!

Annelies

Spannend Annelies,

En huiveringwekkend wat je allemaal moet regelen, wat doe je trouwens met jullie spullen hier heb je alles weggedaan of laat je dat nog overkomen?
Sterkte met het regelen van de rest en met het afscheid.

Mariette

Hoi Lin, beetje late reactie maar zie em nu pas...
Ik wacht mn visum af in.......... ehm...... eerst zou het ierland zijn (om samen te zijn met Liam en goede werkervaring alsmede engelse taal op te doen), toen weer in NL (Liam zou in afwachting van zijn skilled independant aanvraag in NL werk gaan zoeken), en toen deze moest worden ingetrokken (don't ask!), toen was ie begonnen aan een sponsored visa wat ook niet doorging na 2,5 maanden wachten op antwoord (omdat t bedrijf ontzettend achterlag met belasting gegevens) en nu zijn we hard bezig aan Liam's aanvraag opnieuw voor Skilled independent te werken, aangezien hij de benodigde 12 mnd werkervaring BIJNA heeft, waarop ik mee wil liften op zijn visum. Aangezien dit nog wel 3/4 jaar op zich kan laten wachten probeer ik nu vanaf okt/nov naar Ierland te verkassen (moet ik eerst weer mn diploma's laten erkennen door IERLAND, GRRRRRRRRR wat ook weer 2-4 maanden duurt vanaf eind sept) Dus, ......... Ik hoop het visum te kunnen ontvangen in Ierland en dat er n u niets meer mis kan gaan!!! Snap alleen niet helemaal wat je bedoelde met geen medicals geen visum? Weet nog niet of ik die ga frontloaden, maar is misschiel wel makkelijk aangezien het vanuit ierland misschien moeilijker te regelen is...? Net als VOG...
Poeh, snappie t nog??? Ik soms bijna niet meer!

Hoi Annelies,

Ik hoop dat ondanks alles jullie volop genieten van je laatste dagen in NL, als het goed is zal de zon  :happysun: ook weer aanwezig zijn deze week.

Jullie zijn een inspiratie op dit forum, veel succes  :up: met alles als jullie weer in Australie zijn. 

Groetjes,
Susan

Hallo allemaal

het heeft een tijdje geduurd maar we hebben ons 457 visum gekregen op 30 oktober en a.s. maandag ga ik dan eindelijk aan het werk. Dan kunnen we ook internetten in de caravan en zal ik ons hele verhaal van de afgelopen maanden op het forum zetten.

groet,

Annelies

Hoi Annelies,

Goed weer iets van jullie te horen en gefeliciteerd met het visum. 't Is dan misschien niet allemaal gegaan zoals jullie in eerste instantie gehoopt hadden maar het visum is binnen en jullie zijn in Australië; wat wil je nog meer?

Succes met werken maandag en veel plezier. Ben benieuwd naar jullie update.

Groetjes,
Erna

Back