Late reactie, maar op dit moment zijn wij erg druk op ons stukje land. Dat van die bomen valt wel mee Aurora, er zit wel wat ruimte tussen de stammen, maar de enorme bladerkronen zorgen ervoor dat er veel schaduw is en die willen we nu net wat kwijt vanwege de opvang van energie (in de toekomst).
Intussen is de schuur afgelopen vrijdag afgekomen. Het is een enorm gevaarte (16 x 12 x 4 mtr) geworden dat uitsteekt boven de huizen en schuren van de buren, maar de kleur JASPER zorgt ervoor dat het toch wat in de omgeving opgaat.
Na lang beraad hebben we er toch afvoer voor toilet, douche en gootsteen in aan laten brengen en zijn we nu op zoek naar een zwarte Slimline tank. Zwart zodat het water maximaal op kan warmen voor een lekkere douche aan het eind van een werkdag (experiment Jan). De tank komt op een platform van 2 meter hoog te staan zodat we niet nog een extra pomp nodig hebben om het water naar de douche te krijgen.
Terwijl de schuur werd afgebouwd hebben we woensdag en donderdag een mini-escavator gehuurd en heeft Jan een geul gegraven van 100 meter lang en 60 cm diep voor de electriciteits kabel. De kabel (in oranje buis) wordt door Energex over de weg heen geleid (25 meter max.) naar onze nieuwe Property-Pole van 660 AUD en dan de grond in naar de schuur. Later zal het huis er op aangesloten worden.
We laten de geul nog even open want we moeten nog beslissen of we een landline (telefoon) willen hebben. De ontvangst per mobile is niet zo goed in onze omgeving.
Het volgende project wordt het Eco-System. We hebben ruwweg een huis uitgezet om te kunnen bepalen waar het precies moet komen te staan en waar de tank van het systeem de grond ingaat. Er blijkt toch wat meer dan 2 meter verval op het land te zitten want we komen uit op bijna vier meter over 2 hectare. Samen met het feit dat de schuur een beetje te diep is weggezet moet de septic tank dieper de grond in dan we dachten, maar de uitzetting zorgt ervoor dat we voor de bouw van het huis het eco-systeem al kunnen laten aanbrengen. Zodra dit allemaal klaar is is de dag van vertrek uit het caravan park aangebroken en kunnen we eindelijk op het land gaan wonen.
Het gaat dus allemaal goed met ons en zijn we blij dat we nu een echt dak over ons hoofd hebben en dat we eindelijk eens wat spullen kunnen kopen en opslaan.
Wat mijn werk betreft nader ik het eind van de twee jaar waarvan ik dacht dat ik die fulltime moest werken om te voldoen aan de voorwaarden voor de 457 en PR status. Afgelopen week heb ik een brief geschreven aan de Director of Clinical Nursing, meedelende dat mijn werkcontract zou eindigen op 1 november en dat ik verder wil als Casual in Noosa hospital.
De volgende dag stond ze me al op te wachten op de afdeling om te vertellen dat mijn contract ongoing is en dat ik helemaal niet twee jaar fulltime had hoeven te werken. Op het moment dat ik mijn PR kreeg (06-07-2007) had ik ontslag kunnen nemen en kunnen doen en laten wat ik wilde. De ..... :shock:..... viel me werkelijk open. Had ik niet een brief gekregen waarin gezegd werd dat mijn status als PR geen verandering bracht in het bestaande contract???? Wel, volgens haar had ik dat verkeerd geinterpreteerd.
Okay, ik heb geen spijt van de afgelopen twee jaar, maar had misschien wel een dag minder willen werken, zeker in de periode van de bouw. In ieder geval is hetgeen ik mij het afgelopen jaar meedere keren heb afgevraagd nu duidelijk geworden.
VRAAG: wat gebeurd er als je na het verkrijgen van de PR status (in mijn geval na 8 maanden) ontslag neemt bij je (ex) sponsor ????Antwoord:
NIETS
groet
Annelies