Hai Geertje,
Erg interessant, je gevoel bij deze stappen. Herkennen we allemaal wel. Wij zijn ook niet gehecht aan NL, stad, enz. Sommige mensen kun je missen, anderen erg moeilijk. "Gelukkig" is het een lang traject, zodat je je er op voor kunt bereiden en je omgeving ook. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt naar onze omgeving. Uitgezonderd onze werkgevers, die gaan er dan teveel "rekening mee houden", dat wil zeggen: afwaarderen. Vanaf het moment dat wij het gas erop hebben gezet (overeenkomst met Visa4You), moesten we allerlei documenten gaan verzamelen waaronder werkgeversverklaringen. Toen hebben we het ook de werkgevers verteld.
Het huis gaan we pas te koop zetten als we wat meer zekerheid hebben over het traject. De markt is nu ongunstig, en als verkoop uitblijft en het er om gaat spannen dan staat straks het huis al lange tijd te koop, wat ook afschrikt. Intussen maar blijven opknappen.
Je motivatie moet je duidelijk voor ogen houden, vooral in moeilijkere tijden. Ook voor straks als je er zit en een dipje hebt. Ik ga van tevoren opschrijven wat de overwegingen en verwachtingen zijn, om het realistisch te houden. Dan kunnen we straks terug kijken of onze verwachtingen reëel waren.
Wat wij gaan missen? Niet het fietsen, die gaan gewoon mee. De Hema? heb ik niks mee, bovendien hebben ze daar veel grotere en betere warenhuizen. Onze opgepropte rijtjeshuizen ga ik ook niet missen, zal wel een paar keer extra glimlachen als ik straks de auto voor de deur parkeer. Familie, vrienden wel, die gaan we zeker missen. Kan ook Skype niet goedmaken. Kerk hebben we hier (erg fijn) maar hebben ze daar ook wel. Heb ik al hele fijne contacten aan overgehouden!
Nu maar hopen dat je huis vlot verkoopt en de rest ook snel gaat! We duimen mee!
HG
Cor