A&G

Dank jullie wel voor alle succeswensen! Het is maar een kijker, maar goed, we hebben ook maar een koper nodig. Toch houd ik wel in mijn achterhoofd dat het allemaal misschien nooit gaat lukken. We zullen zien.

Ik merk dat ik, in tegenstelling tot mijn plan, toch open vertel wat onze intenties zijn. De meeste mensen reageren heel positief. De mensen die ooit zelf een tijd in het buitenland hebben gewoond moedigen ons aan en zeggen allemaal dat ze het voor geen goud hadden willen missen. Dat soort berichten heb ik af en toe wel nodig! Want nu ons huis klaar is, en zo goed als opgeruimd (dit weekend de laatste spullen op zolder/afvoeren), vind ik het hier ook wel heel lekker! En het wordt lente, en ik heb net een hele fijne klus. Dat helpt ook.

Ik heb ooit wel een lijst gemaakt waarom we dit doen. En ik denk dat ik die eens heel uitgebreid ga uitschrijven. En misschien ga ik ook wel eens alle scenario's uitwerken. Dat geeft vaak wel rust in mijn hoofd.

Cor, wij willen naar Brisbane, daar schijn je niet echt lekker te kunnen fietsen. Ik denk dat ik daar de frisse lucht ga missen. Zo'n dag als gister. Strakke lucht, koel en zonnig. De propperigheid hier ga ik zeker niet missen!!!! Dat ben ik met je eens. En mijn auto voor de deur lijkt me ook heerlijk. Ik sta vandaag weer om de hoek. Een fijne kerk heb ik al uitgezocht daar. Dat zal ook enorm helpen met het leggen van contacten.
Hoe gaan jullie naar Australie? Wat voor visum?

Hoi Geertje,

Brisbane klinkt als lekker zonnig, maar ook erg druk. Wij willen naar Tasmanië.
Mild klimaat, relaxte levensstijl, ruimte en natuur...
Wij gaan State sponsored, op de skills van mijn vrouw (gehandicaptenzorg)

Er is veel interesse voor ons huis. Er zijn drie serieus geïnteresseerde partijen die al voor de tweede (en zelfs derde) keer geweest zijn. Twee daarvan met aankoopmakelaar. Ik vind het nu wel heel spannend worden! Hadden we eerst nog het idee van: we zullen zien hoe snel het gaat gezien de markt, nu zou het wel eens heel vlot kunnen lopen....

Die snelle verkopen van de laatste tijd,...
"Dat geeft den burger moed!"

(sneu voor anderen, dat wel)

Congrats!!

We zijn weer een beetje bekomen van de schrik! Ik zei nog voor de gein: straks wordt het onder onze kont vandaan verkocht. En dat is dus gebeurd. Ik ben nu op zoek naar een huurhuisje in de buurt en heb al twee verhuizers op bezoek gehad voor het uitbrengen van een offerte voor beide verhuizingen (in de buurt en naar Australië). Diverse mensen hebben me echter ook gevraagd waarom we niet nu meteen proberen naar Australië te gaan. Niet eerst huren maar meteen solliciteren en z.s.m. vertrekken. Pffff, 't gaat me veel te hard dan! Maar is dat een goede reden?

Gefeliciteerd, dat is ook snel gegaan zeg! Wij hadden hetzelfde en ineens sta je dan versneld voor de keus, raar is dat. Maar prijs jezelf vooral heel gelukkig!

• Like
Reactions: A&G
wat je zegt, Annemarie. Bij ons het tegenovergestelde... geen enkele kijker ondanks dat het een hartstikke leuk en goed huis is.... bah!

We know how you feel! En, altijd welkom op de camping hoor! hihihihi... doe wat je hart zegt! Wij hebben even geen geld, dus moeten we naar ons hoofd luisteren en even hier in NL sparen... maar heb je centjes? zou ik zeggen... gaaaaaannnnn... !
Success ennuhh,, tis een luxe he? Waar we in zitten, huisje verkocht, ge kunt alle kanten op!

• Like
Reactions: A&G
Ik lees net over jullie dip, Martens. Wij hebben dat ook wel wat gehad. Waar zijn we mee bezig, we wonen hier zo lekker, zullen we het wel doen? Waarom wilden we ook al weer naar Australië? Vooral omdat iedereen lovend was over het huis. Dan ga je zelf ook weer anders kijken.... Maar goed, voorlopig koopcontract is getekend! Ik wacht nog even met het zoeken van een huurhuis. Toch kijken of we in een keer daar heen kunnen. Het hangt allemaal af van een baan voor A. Want we kunnen niet op eigen kracht en moeten dus gesponsord worden....

We zijn weer een paar dagen verder en ik wil voor de zekerheid eens nadenken over plan B/C/D. Plan A is met de huidige werkgever naar Brisbane (dat is een utopie, eigenlijk niet mogelijk). Plan B is een nieuwe werkgever zoeken die ons wil sponsoren in Brisbane (we wisten dat een baan voor A. in Brisbane lastig zou zijn. In Sydney en Melbourne zijn nu een aantal actuele vacatures). Plan C is met de huidige werkgever naar Sydney en plan D is een andere baan zoeken in Sydney.

Ik merk dat meerdere plannen rust geven. Als dit niet lukt kan dat altijd nog. Maar ik merk dat bij het idee van emigreren naar Sydney (of Melbourne) de moed me in de schoenen zakt. Het lijkt me lang zo leuk niet, en vooral eenzaam om helemaal zonder enige connecties ergens aan te komen. Vrienden moeten we overal maken, maar familie is toch wel onvervangbaar. Ik ben heel benieuwd hoe jullie hierop anticiperen. Of ik dit verkeerd zie. Of ik aan het idee zou kunnen wennen.

Ik vraag het hier want ik weet dat de meesten van jullie ergens heen gaan waar jullie niemand kennen. In ons geval was het plan dus om naar A.'s familie te gaan. Hij heeft een broer in Brisbane. Hij en zijn gezin kijken enorm uit naar onze komst en zullen ons ook helpen met opstarten.

Back