aanvragers Subclass 136 mei 2007

Gerry

Member
Wij hebben onze visumaanvraag ingediend in mei 2007. Deze is ontvangen op 16 mei 2007 bij ASPC.
Wie hebben nog meer hun visumaanvraag in mei ingediend en wat is jullie stand van zaken?
Ik heb gezien dat Maluka en Annemiek precies een maand eerder dan ons hun aanvraag hadden ingediend en medio december hun visum hebben toegewezen gekregen (nogmaals proficiat voor hun), dus begin ik nu toch steeds iets meer gespannen mijn mailbox openen.
Wij hebben alles gefrontload (medicals en VOG) in november 2007 en zitten nu eigenlijk gespannen te wachten op een positief bericht uit Adelaide. We vertrekken op 9 maart 2008 naar Melbourne.
Wie zijn hier de andere lotgenoten uit mei 2007?

Groet Gerrit
 
Hey Gerrit,
Ik zou me nu nog geen zorgen maken. Vergis je niet dat rond de feestdagen een groot deel van het ambtelijk leven plat ligt, net als in Nederland (misschien nog wel meer). Ik zou dus zeker twee weken langer rekenen. No worries.

Onze aanvraag is 6 juni binnen gekomen, maar verwacht dat het nog minimaal een maand gaat duren voordat we iets horen.

Nu maar hopen dat de goede voornemens van onze Case Officers is om een beetje harder te werken...

Succes!

Groet Rog
 
wij wachten ook nog op bericht van CO ( ook geen idee wie het is... ) aanvraag 136 BN Gen.Electricien 23 april verstuurd en in behandeling 1 mei volgens akkn.brief.... wachten met smart om de med.test te mogen gaan :p
efin we hebben al zo lang gewacht nog een beetje tandvlees opofferen maar... :lol:
toch maar even nieuwe VOG's aangevraagd aangezien die bijna verlopen zijn...ging best snel op het gemeentehuis, dit keer wist de ambtenaar wel raad met mijn verzoek...vorig jaar kon de dame het adres niet ingevoerd krijgen omdat het geen nl postcode was... :?
ik had nu maar kopie meegenomen van de VOG van mijn vriend die we vorig jaar hebben ontvangen van Justitie overigens binnen 2 wk dus ik ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren. Die van mij was er zelfs al de dag er op!!! Het kan gek gaan...
groetjes
Hummer
 
Hoi Rog,

Hebben jullie ook alles gefrontload?
Ik hoop dat we binnen een maand iets horen, zodat we nog even een korte trip naar Berlijn kunnen maken voor ons vertrek.  :up:
Anders moeten we daar ook weer de moeilijke weg voor gaan met toeristenvisum en trip naar Nieuw Zeeland. Dat zou overigens ook geen straf zijn.

Groet Gerrit
 
Nee, wij hebben ons VOG half december verzonden en onze medicals zullen wij binnen twee weken opsturen (hebben de X-ray al gedaan, moeten nog een keuring doen). Aangezien je je visum moet valideren binnen een jaar na de datum van je VOG of medicals (afhankelijk welke eerder is) hebben wij expres even gewacht. Wij hadden alles wel in september 2007 kunnen doen, maar wij zitten ook met de verkoop van ons huis en wij wilden niet het risico lopen dat sept 2008 nog niet alles geregeld was en we ons visum eerder moeten valideren. Je kunt dan wel heen en weer vliegen, maar dat is toch zo 2500 E weggooien.

Kortom, om geen risico te nemen hebben wij even gewacht. Tegen de tijd dat wij een case officer verwachten (binnen 6-8 weken) zullen ook de medicals wel zo ongeveer op zijn/haar bureau liggen.

Trip naar NZ klinkt helemaal niet als een straf! Toch verwacht ik dat jullie voor jullie vertrek wel wat horen. Wij hopen namelijk zelf zo rond die tijd iets te horen en wij hebben alles een maand later ingediend.

No worries! Of je gaat op je PR naar OZ, of toeristenvisum en snoepreisje naar NZ en daarna je PR. Win win situation lijkt me... 
 
Hoi,

Wij, Sigrid en Rick, hebben onze aanvraag (subclass 138) op 7 mei staan. Verwachten inderdaad deze maand wat te horen. Wij hebben de medicals 18 december gedaan en de panelarts beloofde om alles voor de kerst op te sturen. Ik weet niet of ze bij LCU nog een achterstand hebben, dat was een tijdje terug twee maanden. Wij hopen in mei te vertrekken, gaan ons huis pas te koop zetten als we zekerheid hebben.

Groetjes Sigrid
 
Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Erg handig en nuttige informatie. Ook mijn visum aanvraag (STNI 137 Western Australia) ligt al een tijdje bij DIAC, sinds 31 mei om precies te zijn. Kan niet lang meer duren dus. Hopelijk eind van de maand bericht dat ik mijn visum krijg.

Groet,
Maarten
 
Hoi Maarten,

Welkom op het forum, nu ook als poster.  :up:
Ik zag dat je je medicals al in september hebt opgestuurd dus dat kan bij jou zeker geen vertraging meer geven.
Duimen dat je CO geen al te lange vakantie heeft genomen en dat je dus nog deze maand je visum kan ontvangen.
Wij hopen ook deze maand wat te horen.
Waar ga je heen in WA? en wat wil je er gaan doen?

Groet Gerrit
 
Hoi Gerrit,

WA heeft aangegeven dat ik alleen in de Peel en Southwestern region mag werken. Beiden ten zuiden van Perth. Maar wie weet kan ik dat nog veranderen in Perth als ik daar eenmaal ben. En wat ik daar wil gaan doen... Ik ben genomineerd als Urban and Regional Planner maar het liefst ga ik gewoon heel iets anders doen. Weet alleen niet of dat is toegestaan als je een STNI visum krijgt.

Maarten
 
Hoi Maarten,

Wij zijn ook in het zuiden van WA geweest tijdens een van onze vakanties.
Vond met name Albany wel leuk met de op korte afstand de Stirling Ranges.
Maar ook de Karri forests en Margaret River waren zeker de moeite waard.
Ik ben niet zo thuis in de STNI visas maar met de zoekfunctie moet er toch het nodige te vinden zijn op dit forum.
Waarom ben je voor het STNI 137 visum gegaan?

Groet Gerrit
 
yes!
vandaag bericht van immigratieagent gehad en we hebben een case officer.
gelijk gebeld voor medische test en rontgen afspraak te regelen.
Konden gelijk vandaag komen ( GGD Tilburg )
morgen 16 jan de afspraak bij de huisarts in Breda
Gelijk 2 nieuwe paspoorten aangevraagd want die verlopen in mei 2008.....
spannend eindelijk weer shot in de zaak! overigens is onze aanvraag 1 mei 2007 in behandeling genomen door CO A.Fitzgerald.
 
[quote author=hummer link=topic=8181.msg108126#msg108126 date=1200416756]
yes!
vandaag bericht van immigratieagent gehad en we hebben een case officer.
gelijk gebeld voor medische test en rontgen afspraak te regelen.
Konden gelijk vandaag komen ( GGD Tilburg )
morgen 16 jan de afspraak bij de huisarts in Breda
Gelijk 2 nieuwe paspoorten aangevraagd want die verlopen in mei 2008.....
spannend eindelijk weer shot in de zaak! overigens is onze aanvraag 1 mei 2007 in behandeling genomen door CO A.Fitzgerald.
[/quote]


Wauw, nu begint het spannend te worden, onze aanvraag is van 7 mei.....
Succes met de medicals! ( stelt niet zoveel voor!)

Groet Sigrid
 
Bedankt voor je reactie, over een goed 2 uur moeten we bij de arts in Breda zijn...
wel heerlijk geslapen met het idee dat het eindelijk weer eens aan het rollen is... de reacties op het werk zijn hartverwarmend en er zijn er zowaar die al tranen in de ogen hadden staan... :p
enig idee hoelang het duurt eer je uitsluitsel krijgt ?
 
Hoi,

Volgens mij hoor je niets over de medicals en gaat het gelijk naar je CO. Voor zover ik weet duurt het wel een aantal weken (6 tot 8??) eer LCU de boel beoordeeld heeft. Bij ons is het net voor kerst verzonden. Gewoon weer wachten en wachten en wachten.
Twee jaar geleden, toen wij de plannen begonnen te maken, hebben wij het direct aan iedereen vertelt, ook op het werk. Sinds januari ben ik 3 dagen gaan werken en ga het langzaam afbouwen tot 2 maanden voor vertrek.
Geven jullie een feestje voor het afscheid? Of wat zijn de plannen?

Groet Sigrid
 
Sigrid,

ik heb je een mail gestuurd. :?
veel te lang verhaal...maar we geven inderdaad een feest ter afscheid....
grs
Hummer
 
Hoi,

Ik zag zojuist op www.austimeline.com dat een fransman die zijn aanvraag op 18 mei 2007 in Adelaide had nu zijn bericht had VISA Granted.
Samen met het bericht van Rob Breumelhof dat het toewijzen van CO's in mei 2007 is aanbeland wordt het nu dus wel ontzettend spannend. We gaan nu dus erg vaak onze mail checken de komende tijd.

Hummer: Hoe is de medische keuring verlopen? Ik neem aan dat het uiteindelijk wel mee is gevallen.
Heerlijk trouwens zo'n bericht van toewijzen van de CO. Je weet dan in ieder geval dat er schot in de zaak zit. Wij hebben gefrontload dus krijgen deze melding van toewijzing CO niet.

Wij hebben in ieder geval een beetje schot in de voorbereidingen (zie onze topic in de laatste stand van zaken) want gisteren is ons huis verkocht. Nu alleen nog even zo spoedig mogelijk het koopcontract ondertekenen zodat het definitief is.
Ik heb het ook al direct na het indienen van de visumaanvraag in mei op het werk vertelt. Mijn direct leidinggevende wist het zelfs al eerder. Hij heeft een referentie geschreven als onderdeel van mijn CDR. Ik heb alleen maar positieve reacties gehad van collega's.

Groet Gerrit
 
Hoi Gerry,

inderdaad viel de test mee, wel vreemd om naar een andere huisarts te moeten dan die van jezelf.
We wachten nog even met ons huis te koop te zetten, omdat er nog niets definitief is en Hummer niet de kleinste is dus ff een tijdje bij schoonouders in of een appartementje lijkt ons niet echt ideaal... :donttell:
proficiat met het verkopen van jullie huis! zeker wel een geruststelling?

groetjes
Hummer
 
"Heerlijk trouwens zo'n bericht van toewijzen van de CO. Je weet dan in ieder geval dat er schot in de zaak zit. Wij hebben gefrontload dus krijgen deze melding van toewijzing CO niet."

Bedoel je als je de Medicals en VOG  hebt gefrontload je dus pas wat hoort als je Visa Granted is?
Dan moeten ze wel de Medicals hebben ontvangen van LCU,neem ik aan.

Groet Sigrid
 
Hoi Siegrick,

Volgens mij is het zo dat de CO kijkt of ze alles compleet hebben en ze nemen alleen contact met je op als niet alle stukken aanwezig zijn.
Als je gefrontload hebt en LCU heeft je medicals afgehandeld en naar Adelaide gestuurd dan ligt alles bij de CO en krijg je volgens mij alleen bericht als je Visa granted is. Het kan ook zijn dat de CO contact op neemt om extra informatie te krijgen over een bepaald onderwerp.

Hopelijk is gewoon het eerste bericht gewoon VISA GRANTED!

Groet Gerrit
 
He Alle mensen van mei heeft iemand alweer iets gehoord blijft toch wel erg lang still aan de andere kant.
iedere dag kijken op het forum (paarkeer perdag ) of iemand al wat heeft gehoord wat is wachten toch vervelend he.
Grz Dump
 
Back
Top