aanvragers Subclass 136 mei 2007

Ik dacht dat ik de enige was die tig keer op het forum kijkt of er al iets bekent is, ook wij hebben dus nog niets gehoord..........(7 mei)

Groetjes Sigrid
 
Ook ik (STNI / Subclass 137) heb nog niets gehoord (30 mei) maar misschien duurt t ook nog wel eventjes. Kwam er vorige week achter dat ik mijn medicals in september naar ASPC heb gestuurd in plaats van LCU. Foutje :-(.

Reactie van ASPC vandaag op mijn vraag of ze alles hebben doorgestuurd naar LCU:
"If you have sent your medicals examinations to the Adelaide Skilled Processing Centre in error please be advised once we have identified your medical examinations we will send them to the Local Clearance Unit on your behalf. Please Note: Applicants whose medicals examinations are posted directly to the Adelaide Skilled Processing Centre should expect delays of several weeks before these results can be finalised." 
 
Visa granted.  :grin:  :grin:  :grin:  :grin: :lol:
Dit bericht vonden wij vanochtend in onze mailbox zoals demy al in onze laatste stand van zaken topic heeft gemeld. Dus voor alle mei aanvragers denk ik dat het niet lang meer zal duren.
Wat een heerlijk gevoel dat we hem zo mooi op tijd binnen hebben.
We hebben nu nog de hele maand februari om een korte trip naar Berlijn te maken.
Nu heb ik nog 1 zorg en dat is een baan vinden. Ik heb de eerste sollicitaties per internet uitstaan en nu ik kan melden dat ik het visum binnen heb zal dat ook wat makkelijker positieve reactie gaan geven hoop ik.
Ik hoop dat alle mei gangeraanvragers zo snel mogelijk ook het verlossend bericht mogen ontvangen.

Groet Gerrit
 
ik heb vandaag bericht gekregen van ons immie bureau in australie dat het voor ons nog een paar maanden kan gaan duren.
ik twijfel echter of deze info juist is weet iemand in mei al wat meer en hoop eigenlijk dat Rob weer een update heeft.
gegroet aan een iedere die maar aan het wachten is.
Grz Dump
 
[quote author=_Maarten_ link=topic=8181.msg108749#msg108749 date=1201037060]
Ook ik (STNI / Subclass 137) heb nog niets gehoord (30 mei) maar misschien duurt t ook nog wel eventjes. Kwam er vorige week achter dat ik mijn medicals in september naar ASPC heb gestuurd in plaats van LCU. Foutje :-(.

Reactie van ASPC vandaag op mijn vraag of ze alles hebben doorgestuurd naar LCU:
"If you have sent your medicals examinations to the Adelaide Skilled Processing Centre in error please be advised once we have identified your medical examinations we will send them to the Local Clearance Unit on your behalf. Please Note: Applicants whose medicals examinations are posted directly to the Adelaide Skilled Processing Centre should expect delays of several weeks before these results can be finalised." 

[/quote]

De Paneldoctor stuurt die uitslagen toch voor je op? Tenminste... die van ons zou overal voor zorgen en we hoefden alleen de verzendkosten te betalen. Alles kwam perfect op de plek aan.
 
Het kan toch niet lang meer duren nu voor de andere mei gangers.
Wij waren van 16 mei 2007 en hadden dus wel gefrontload.
Ik blijf duimen voor degene die nu in spanning afwachten (Siegrick, Dump, Hummer en Maarten).
De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst.
Het verlossend bericht komt vast snel.

Groet Gerrit
 
Wij hebben ook gefrontload, maar wat aan de laate kant, 18 dec. de medicals. (voor de kerst verzonden). Hoop dat ze er nu druk mee bezig zijn......
We gaan 1 maart ons huis te koop zetten, weer een belangrijke stap.

Groetjes Sigrid
 
Beste Annemiek,

Mijn paneldoctor in Amsterdam heeft alles in een envelop gedaan en verzegeld en ik heb het daarna zelf op de post gedaan. Niet helemaal volgens de officiele regels maar hij had er geen problemen mee.

Inmiddels bericht gehad van LCU:
"The medical results you are enquiring about have been received and processed. These have been recorded in our system and can be accessed by the case officer to enable them to process the visa application. Please contact the case officer to follow-up on the progress of the visa application".

Alles is dus al verwerkt en dat is een goed om te horen maar van ASPC nog geen reactie.

Groet,
Maarten
 
Hoi Maarten,

Heb je nu pas wat gehoord van LCU terwijl je begin september de medicals heb gedaan??
Vind ik wel erg lang, ik dacht dat ze een achterstand hadden van 6-8 weken?

Groetjes Sigrid
 
Deze achterstand is weggewerkt hoor! Mijn medicals zijn 10 jan gedaan, wanneer de arts deze op de bus heeft gedaan is mij niet bekend. Maar wat ik wel weet is dat de status sinds 26 jan "finalised" is. Dus 16 dagen vanaf afname is het momenteel maximaal!

Gr. Chantal
 
Ik kwam er 2 weken geleden pas achter dat ik de medicals naar ASPC (Adelaide) gestuurd had ipv LCU (Sydney). Zowel naar ASPC als LCU daarna een mailtje gestuurd om te zien of mijn medicals al waren doorgestuurd naar LCU en daarop kreeg ik als reactie dat alles verwerkt was.
 
Ik heb een online visum aangevraagd, hierdoor kan ik de status van mijn visum online volgen.
 
Dat lijkt me ideaal die online versie. Kun je alles goed in de gaten houden. Waren wij net te vroeg voor volgens mij...

Blij te horen dat de achterstand bij LCU is weggewerkt. Onze medicals zijn 29 januari jl daar aangekomen. (met DHL, duurde meer dan een week (!), door douane en laksheid van de kant van DHL). Aangezien wij onze aanvraag op 6 juni bij DIAC is bezorgd, moet het toch in februari gaan gebeuren, zo denk ik. Spannende tijden voor iedereen! Elke ochtend gelijk als eerste de e-mail checken zo lijkt me...

Weliswaar zijn wij van juni en niet van mei, (en visa subclass 138) maar dat wordt een beetje een eenzame nieuwe post op dit forum :lol:

Ons huis staat ook in de verkoop. Iemand nog een mooi appartement in A'dam nodig???

Duim voor iedereen dat het snel komt...
 
wow jongens dat klinkt best goed... had gedacht dat het zeker wel 3 maanden ging duren.... :up:
momenteel zijn we de laatste hand aan het leggen aan ons huis om de dan de makelaars te laten komen want we hebben geen idee wat ons huis zou kunnen opbrengen. ( staat niet echt in een 'goede" wijk.... )maar dit kan ook goed uitpakken aangezien ze de wijk willen gaan renoveren/verkopen/opnieuw opbouwen etc... efin ben benieuwd we hebben er altijd prettig gewoond met veel sociaal contact. ze gaan ook allemaal een webcam aansluiten omdat ze ons nog wel willen zien genieten daar down under... :cool:
efin hopelijk hebben we snel bericht! spannend hoor, heeft er iemand eigenlijk enig idee of dat die mensen bij de LCU ook nog iets doen met de test uitslagen? beetje vreemd als je ergens last van hebt en het zelf niet weet.... want de paneldokter heeft ons niet eens de uitslag gegeven de GGD daarentegen vertelde wel dat alles ok was.
 
Het lijkt me niet dat je ergens last van hebt indien hij tegen je zegt dat alles ok is. Moet zeggen dat dit ook de mededeling was die ik van de panel arts in Utrecht kreeg.
 
ja, ach we wachten maar af he... zal nu toch niet zo heel lang meer gaan duren ... het jaar van afwachten is bijna om :roll:
 
Back
Top