[quote author=pageva link=topic=8142.msg107537#msg107537 date=1199941390]
Oh, breek me de bek niet open wat betreft 'de belasting'. Ik zou bijna iedereen aanraden om te zien dat je een M-biljet kan scoren terwijl je nog in Nederland bent en daar een belastingadviseur op los laten om je te informeren zodat je een beetje een idee hebt. Als je eenmaal hier bent is het zo moeilijk communiceren met de belastingdienst. Ons geval is zo simpel, dacht ik
, jaren werkten we voor de zelfde baas, eigen huis en kind. Niets geen andere extra's. Altijd ieder jaar netjes geld terug van de belasting. Per 1 december 2006 hebben we ons huis verkocht, uitgeschreven uit de gemeente en naar Australie vertrokken. Tot een maand vante voren nog gewerkt. Tot 1 december gekozen voor binnenland belastingplichtig en dan voor december buitenlandbelastingplichtig.
Krijg we een aanslag van ruim 4000 euro! Echt niet dat we dat gaan betalen; uitstel van betaling aangevraagd en een bezwaarschrift ingediend. Zo snel als ze waren om ons die aanslag toe te sturen, zo moeilijk is ieder andere communicatie. Hoe vaak ik wel niet naar afdeling buitenland heb gebeld om maar uit te leggen dat we niet meer in Nederland woonden; kregen nog maanden lang een voorlopige toeslag uitbetaald waar we geen recht meer op hadden, verschillende keren aangegeven dat we nu een definitief adres hadden en of ze dus niet meer naar ons postadres in Nederland wilde sturen, mijn bezwaarschrift hadden ze niet ontvangen, nog een keer moeten sturen, nu zijn we pas verhuisd binnen Australie, dus dat wordt natuurlijk helemaal lachen voordat ze dat verwerkt hebben! Ook alle keren dat ik belde vertelde iedere medewerker iets anders. Ik heb het idee dat ze of niet genoeg of niet genoeg geschoold personeel hebben werken daar in Heerlen. Juist omdat wij z'on makkelijke aangifte hebben, is het zeer frusterend dat het zo loopt.
Zo; ik ben ook even mijn ei kwijt! :wink:
Gerda
[/quote]
Soortgelijke situatie hier... als je met het programma aangifte zou doen zouden we 4500 euri terug krijgen (wat ook redelijk klopt met de voorgaande jaren), het M-biljet slechts 1200... rara politiepet.. Ja meneer, het is juist .... dan moet u maar bezwaar aantekenen...
Stelletje klojo's daar bij de belastingdienst, erg frustrerend !