An, Steve & Tomas: 6 november vertrek naar Melbourne

[quote author=AnSteveTomas link=topic=6473.msg99322#msg99322 date=1189689023]
Hey Inge,

ons huis valt onder de "goedkopere"  :| ongeveer 500AUSD/week. ('t is The Rosedale in Mooroolbark in Eastern Suburbs) Wel veel als je vergelijkt met een gewoon huurhuis.
En voor een cabin in een camping ben je bijna hetzelfde kwijt. Dan toch liever een huis met alles erop en eraan. (nou ja, het zwembad ontbreekt nog  :smile: )
[/quote]

Ja maar wel veel goedkoper dan veel andere vakantieoplossingen, vaak ben je voor een beetje vakantieoplossing al snel 150- 170 per nacht kwijt.
Dus prima oplossing lijkt me zo.

Veel succes met de laatste loodjes. :up:

Mariette

Nog een kleine update.
Alles is hier nog min of meer onder controle. Het lijstje van dingen die gedaan moeten worden wordt stilletjesaan kleiner.
Maar ben nu toch achterover gevallen van de Belgische belastingen.
Ik bel vorige week om te vragen wat we juist moeten doen om in orde te zijn, denkende, het zal wel ongeveer hetzelfde zijn als anders: belastingaangifte doen voor eind juni en een jaar later betalen of ontvangen.
Niet dus.
De vriendelijke mevrouw zei ons dat de aangifte binnen de 3 maanden bij hen moest zijn, zij zou ons wel een lege aangifte bezorgen. Nog steeds niks aan de hand, op 3 maand valt het wel te regelen.
Enkele dagen later komt de lege aangifte toe, met de vermelding: "dit dient ten laatste op 9/11/07 ondertekend teruggestuurd zijn." Mevrouw had zich dus vergist, het was niet binnen 3 maand maar 3 dagen.
Hè?? Wablief?  :w00t:
Hoe kunnen we in godsnaam alle papieren van onze werkgevers op zo'n korte tijd bij elkaar krijgen? (we werken nog tot eind oktober)
Een bevriende boekhouder heeft dan ook eens zijn licht opgestoken, en jawel, men blijft erbij, het moet zo snel mogelijk. Hij heeft nu wel een maandje uitstel gekregen.

Effe paniek maar ondertussen weten onze werkgevers ervan en  hebben beloofd onze attesten zo snel mogelijk te bezorgen.
Dus al bij al is het zo slecht nog niet. Nu zijn we er ineens vanaf en hoeven we het volgend jaar niet vanop afstand te doen.
Wel schrikken hoor!  :shock:
De Belgische belastingen blijven berucht!
Zijn er nog -al geëmigreerde Belgen - die dit hebben voorgehad?

In Nederland is niet voor niets de slogan: Moeilijker kunnen we het je niet maken.... :wink:

Maar ook hier zal wel een oplossing voor komen.
Zelf denk ik dat ik nog in dienst ben van mijn werkgever op het moment dat ik vertrek dus dat geeft mij ook geen gelegenheid om de belasting af te handelen. Ach wat jammer  :evil:
Gelukkig heb ik mijn vader die er elk jaar al een sport van maakte om mijn teruggave in te dienen, hij is zelfs nu al voor de lol bij de belastingwinkel wezen informeren over het hoe en wat bij emigratie  :shock: en dan zeggen ze dat ik niet spoor....

Ik hoop voor jullie dat dit geregeld is voor vertrek en ach anders is het toch ook niet zo erg om dit volgend jaar vanuit Australie te regelen. In ieder geval nog veel succes met deze laatste weekjes werk en afronden in Belgie!

Groetjes Chantal

Hoi An, even balen en schrikken maar ja......

In NL is de belasting niet veel beter hoor. Wij zijn er ook nog steeds mee bezig.

Maar het is aftellen nu, geniet ervan.

Groetjes Jolanda  :up:

Hoi An,

zitten jullie ook al gezellig tussen de dozen ? Hebben jullie ook een container ?
Die van ons komt al 30 Okt. en dat gaat aardig snel. Vooral omdat iedereen nog een laatste keer wat met je wil doen.
Wat natuurlijk ook weer leuk is.
Sterkte.

Inge

De tijdsspanne om de aangifte in te dienen is ondertussen terug 3 maanden geworden.
Ze weten het zelf precies niet zo goed.. :? Onze boekhouder houdt er zich nu mee bezig dus ik ga mij er in ieder geval niet druk in maken.  :beach:

@ Inge:
Wij nemen maar 18 dozen mee dus gaan we ze voor groupage zelf wegbrengen naar het depot van Online Shipping in Antwerpen.
We hopen dit weekend alles in de dozen ingepakt te hebben en dan gaan we de baggage een keer testinpakken om te zien aan hoeveel kilo we komen.
Van regeldingen is bijna alles gedaan, maar dat maakt nu plaats voor afscheidsfeestjes, en -bezoeken.  :drink: :cry2:
Druk, druk dus! En ondertussen nog werken, nog 2 weken. pfff
Hoe ver staan jullie?
Wel gezellig dat er zoveel mensen hier bijna tegelijk vertrekken.

Ja al die regeldingen pfffff en dingen die je op wilt zeggen, je komt er niet vanaf. Wel lekker dat jij nu al t meeste geregeld hebt :up: :up: :up: 't zijn vreemde weken zo, die laatste weken.
Maar ga jij maar lekker  :drink: :cheers: :drinking: als je daarna maar niet gaat :drive:
Groetjes!
Francine

:grin: Ik dacht al dat je ze leuk vond! Ik ook hoor! :smile:
Ik ga nu maar eens dozen inpakken, :bye: ( ik heb nog geen verhuis/inpak smiley kunnen ontdekken) heb de hele week iedere dag ingepakt en vandaag eigenlijk nog niks bijzonders gedaan.  :coffee:
Groetjes!
Francine

He An, gevonden! spannend he, die laatste weken... gek word je van al dat geregel en dan ben je er nog niet eens... wacht maar tot je hier bent... kun je weer verder regelen....
Nemen jullie een laptop mee? Of zie je hier hoe je alles gaat doen?
Ik hou je nu in de gaten hoor! Sterkte!
groetjes Pauline

Hey Pauline,
We hebben geen laptop maar er is er wel eentje in bestelling bij Dell Australië en hij (of is het zij?) wordt 9 november geleverd. Enfin, dat hopen we toch...  :smile:
onze thuispc is vrij oud dus die geven we aan vrienden die er nog geen hebben. Dan zijn zij vertrokken in de wondere wereld van het internet en kunnen wij met hen skypen (of voipbusteren of msn'en) . 2 vliegen in 1 klap dus.  :up:
Tja, dat regelen zal wel blijven duren maar dan hopelijk toch iets meer relaxed en zonder deadline.
Ik loop ook constant rond met het gevoel dat ik iets vergeten ben. Zal wel normaal zijn zeker.

Francine, nog veel rommel- en inpakplezier! :smash:  :whip:

ja, dat lost- gevoel, dat ken ik :grin: dat heb ik ook weken gehad! Eenmaal hier gaat het langzaam over! Nu verlang ik alleen maar naar mijn eigen spullen!

greetz Pauline

Thanx!
Wat een gekkenhuis die laatste dagen!
Het is de laatste dagen een aan- en afvoer van vrienden en familie die langs komen. Ipv 1 groot afscheidsfeest te doen, hebben we het over het weekend gespreid, dus kunnen we met iedereen nog eens goed praten en het houdt ons tegelijk heel hard bezig zodat we niet teveel nadenken over wat gaat komen.
We hebben ook een superverrassing gekregen: eerst waren op donderdag Steve's ouders onverwacht overgekomen vanuit Wales en dan vandaag z'n 2 zussen ook nog! Super! :up:
Maandagnamiddag naar een hotel in Schiphol en dan dinsdag EINDELIJK vliegen!

Ah ja, ook klein probleempje: overgewicht. We mogen 90kg bagage meenemen maar we zaten gisteren al aan 122.  :| Hm... We hebben al gedacht aan 5 broeken en 7 shirts over elkaar aan te doen. Iemand nog suggesties?  :smile:

groetjes,
An

Kun je niet even contact met SA opnemen om nog wat extra kg's te kopen?? Van te voren regelen is immers goedkoper dan op de luchthaven.

Nog een paar keer diep ademen, en voor je het weet is alle stress voorbij en zit je in het vliegtuig.

Groetjes Chantal

p.s. standaard is het toch 20 kg bij SA, op vertoon van je visum 30 kg p.p. en dan geldt het volgens mij ook nog dat als je 55  Euro betaald je 10 kg extra mag meenemen waarbij je dus nog eens 10 kg van SA krijgt  :|
dus 3x30 = 90 + 10 kg a 55 euro + 10 kado van SA dan zit je al aan 110 kg....

Hoi An, dat word dan echt een gezellig weekend dat je je nog lang zult herrinneren.

Een fijne vlucht en al het goeds voor in Australie.

Groetjes Jolanda  :up:

Hoi An,

Wij kregen van een transportbedrijf die een offerte kwam doen nog een volgende tip.

Als je bij het inchecken een koffer hebt, waar je niet zoveel haast mee hebt, kan je navragen of die misschien op een  later vlucht mee kan dat hij er dan een paar dagen later is. ze kijken dan waar er plek is en dan schijnt de prijs een stuk te zakken.

verder heel veel succes met de laatste loodjes en wellicht tot ziens in december als wij ook jullie kant op komen.

groetjes lisette

Hallo An, Steve en Thomas,

Hele prettige reis toegewenst en veel succes met de opbouw van jullie leven in Australie.

:up:

Groeten van Gerrit

Back