An, Steve & Tomas: 6 november vertrek naar Melbourne

Dankudanku allemaal!
Wel leuk, die felicitatierondes! Toch een gezellig forum!  :smile:

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Nu de omgeving een exacte datum te horen heeft gekregen, is het echt een spervuur van vragen. Tof die interesse, maar heb niet echt het gevoel dat ze de antwoorden willen horen. Ze onderbreken je in de helft van je zin met een volgende vraag met als resultaat dat zij hun vragen hebben kunnen stellen maar jij niks hebt kunnen antwoorden. Ik word hier echt gek van!
Het komt over als het onder woorden brengen van de onzekerheden die zij zouden hebben mochten zij dit ooit doen ipv een echte interesse in wat wij aan het doen zijn.

Met stip op nummer 1 staat ook de vraag 'Hebben jullie al werk?' , 'NEE??'  :shock:
Iemand nog originele antwoorden?

groetjes,
An

Ja, dat komt me bekent voor.
En vooral de vraag: Wat nou als het niet bevalt..........
Nou, dan gaan we toch gewoon weer terug, hahaha  :lol:
Maar ik moet al die mensen teleurstellen, het bevalt ons hier prima!
Teruggaan.... echt niet  :grin:

Sterkte verder met al die vragen.
Nog even volhouden, dan zijn jullie daar vanaf  :beach:

Groetjes,
Jolanda  :up:

Zit ik ff niet op te letten.... (op vakantie)

We vliegen vrijwel gelijk dus ! we komen op de koffie in melbourne hoor!

Jaaa heel herkenbaar!!!
Met stip op nummer 1 staat ook de vraag 'Hebben jullie al werk?' , 'NEE??' 

En soms heel irritant, maar goed ik zeg dan gewoon dat het mij niet uitmaakt,  wat ik ,waar ga doen als het maar geld oplevert. Dan zeggen ze vaak 'ja tuurlijk' en dan heb je vaak de volgende vraag 'maar wat als het niet bevalt?' en dan zeg ik 'dan kom ik voorlopig eerst bij jou wonen, tot ik hier weer wat nieuws heb' dan beginnen ze te lachen en zeggen ze  :| :| hahaha ja hoooor! En dan gaan ze er meestal niet op verder  :lol:

Hoi Ann,

Wij hebben altijd gezegd op de vele vragen " eerst genieten en dan zien we wel en we kunnen altijd terug als het niet is wat we in gedachten hebben " Dus we zien wel.

De mensen die serieus willen weten wat jullie gaan doen, haal je er wel uit qua vragen die ze stellen.
Nog even volhouden, als je hier bent vraagt iedereen weer waar je vandaan komt en wat je hebt gedaan en waarom juist Australie hahahhaha  :up:

Groetjes Jolanda.

We vliegen vrijwel gelijk dus ! we komen op de koffie in melbourne hoor!
Kom maar af!  :eatdrink:  :coffee: :icecream:
Nog even volhouden, als je hier bent vraagt iedereen weer waar je vandaan komt en wat je hebt gedaan en waarom juist Australie hahahhaha
Haha, da's ook waar!
Doet mij denken aan de 3 backpackersvragen: 'hi, where 're you from? How long have you been here? Where are you going now?' Dat kwam mij indertijd ook mijn oren uit maar ik stelde ze evengoed aan anderen.  :smile:

Gr
An

:lol: hahha, dat is waar, where are you from bla die bla..
Maar inderdaad straks ook de vraag, waarom australie.
Ik vind dat die vraag in NL ook vaak gesteld word, maar dan in de negatieve
versie zo van; is het hier zo slecht  :|

ehhh, nee

Waarom wil je dan weg :?

Dan vertel ik over de maatschappij, de natuur ( oh de natuur) en
de zon ( ZON ZON ZON :wink:), wat geven jullie als antwoord?

Waarom wil je dan weg

Dan vertel ik over de maatschappij, de natuur ( oh de natuur) en
de zon ( ZON ZON ZON ), wat geven jullie als antwoord?

Idem hier, de natuur, het avontuur en vooral de ruimte! De mogelijkheid om uren te kunnen rijden zonder een mens tegen te komen. (en dan gaan we in suburbia wonen; heel logisch!  :grin: )
Zon hoeft niet zo zeer, ik hou ook wel van regen. Heb alleen een grondige hekel aan vrieskou, gesprongen lippen, kloven in de handen en haar dat alle kanten uitgaat van de statische electriciteit, bah nee!  :p

groetjes,
An

Hihi  :grin: ik vind het zo grappig dat ook wij zo ongeveer tegelijk naar Melbourne gaan! Misschien kunnen we nog een speurtocht voor je uitzetten als we daar aankomen. (mag stoepkrijt mee in de koffer?) Alhoewel na 22 uur vliegen....

De vragen die iedereen stelt komen ook mij heeeeeeeeel bekend voor en ook de vraag of we dan al wel een huis hebben? En de kinderen dan? Moeten die niet naar school?

Redenen waarom we gaan? Als ik een flauwe bui heb zeg ik meestal: geen idee hahaha!
Of: je moet gewoon nooit naar Australie gaan (dan is de kans dat je er wil gaan wonen veel kleiner)
Voor mij is het een " gevoel" niet uit te leggen.

Zeg ik mail je binnenkort weer!

Groetjes
Francine

Misschien kunnen we nog een speurtocht voor je uitzetten als we daar aankomen. (mag stoepkrijt mee in de koffer?) Alhoewel na 22 uur vliegen....
Daar ben ik volledig voor te vinden!  :grin: Hoewel, inderdaad, na zo lang vliegen...

Heb ooit iets gelijkaardig gedaan, een vriendin ging 2 weken voor mij met schoolreis naar Griekenland. Zij had toen 3 kattebelletjes achtergelaten, eentje onder stenen aan de Akropolis, eentje aan de leeuwenpoort van het graf van Agamemnon als ik mij nog goed herinner en dan nog ergens waar ik niet meer weet.
Ik heb er nog 2 van teruggevonden!
Ken je eigenlijk dat boek 'experimental travel', van Lonely planet? http://www.lonelyplanet.com/experimentaltravel/contents.cfm
Die dog leg travel (15) en thalasso experimental (36) is wel grappig!  :grin:

groetjes,
An

:grin: kende ik nog niet.  :dog:  ( wel LP pakt uit: beste blunders en rampverhalen, maar die zullen we maar niet nadoen)
31 is ook wel handig om in te burgeren in OZ ?!?
Rent a tourist.  :grin:

Wat leuk dat dat toen gelukt is met de kattebelletjes! Ik vraag me af of zoiets nu ook nog zou lukken op een vliegveld. Ze doen nu zo moeilijk.

Groetjes!

Volgens mij worden er elders op het forum diverse leuke antwoorden gegeven op die vragen ;-) Zoek eens op werk, misschien kom je ze dan tegen... Inderdaad heel vermoeiend ja ;-)

Meest simpele antwoord is natuurlijk: "Nee" (en het daarbij laten)

Over die vragen....

Wat ik zo grappig vind, vaak weet ik zelf niet eens een specifieke reden waarom we nou juist naar australie willen.
Het is een verzameling van een hoop zaken die hier al genoemd zijn, natuur, mensen, ruimte, weer enz enz
Maar voor mij is het ook zeker het avontuur, het idee dat ik zoiets ooit in mijn leven gedaan moet hebben....

Ik vind in ieder geval moeilijk te omschrijven waarom ik uberhaupt weg zou willen uit nederland, want we hebben hier alles en het is dus ook niet echt logisch.....
Maar dat het moet en gaat gebeuren staat vast!!!  :grin: :lol:

GroetZ JAP

Even een update tussendoor.
We hebben vandaag de bevestiging gekregen dat het vakantiehuis voor de eerste 3 weken in orde is. We kunnen dus al op 2 oren slapen. (via www.stayz.com.au )
Het inpakken is eigenlijk zo goed als klaar buiten Tomas' speelgoed, bijna alle grote spullen zijn verkocht en abonnementen en diensten opzeggen gaat ook vlotjes. Iedereen werkt mee.
Vraag mij af of dit stilte voor de storm is, vertrouw het niet.  :?
Morgen ook naar Wales voor een tiendaagse afscheidsronde bij de schoonfamilie. (en naar de rugbymatch Wales-Australië zaterdag)
Het gaat hier echt op kruissnelheid!  :plane:
En vandaag binnen 8 weken: touchdown in Melbourne!

groetjes,
An

Hoi An,

Wat fijn dat alles zo op rolletjes loopt zeg! Nu lekker genieten van die laatste weken met familie en vrienden. Sit back and relax! :up:

Groetjes Marie

Hi An,

zoals het er uit ziet zullen wij ook rond die tijd naar Melbourne komen. Nog meer liefhebbers voor een speurtocht.
Hoeveel moeten jullie aan huur betalen voor die drie weken ?

Veel plezier in Wales.

Inge

Hey Inge,

ons huis valt onder de "goedkopere"  :| ongeveer 500AUSD/week. ('t is The Rosedale in Mooroolbark in Eastern Suburbs) Wel veel als je vergelijkt met een gewoon huurhuis maar dat lukt toch niet vanop afstand. Moet je eerst gezien hebben.
En voor een cabin in een camping ben je bijna hetzelfde kwijt. Dan toch liever een huis met alles erop en eraan. (nou ja, het zwembad ontbreekt nog  :smile: )
Hebben jullie al een datum en een voorkeur waar te settelen?

Sit back and relax!
Zullen we doen, Marie!  :beach:

groetjes,
An

Hi An,

ik heb net bij stayz gekeken en het is zeker een goede tip. Wij willen iets aan de west kant omdat Dirk in Williamstown
gaat werken. En dan hoeft hij niet over de westgatebridge (ofzo). Wij willen ook 1à2 weken een vakantie onderkomen.
En hopen dan tegen de tijd dat de container komt een huurhuis gevonden te hebben.

Wanneer we kunnen gaan hangt van Dirks aktuele werkgever af , wanneer hij mag gaan. :wink:

Groetjes Inge

Lekker toch dat alles zo op rolletjes loopt, dat geeft jullie alleen maar meer tijd om die laatste weken te genieten. Abonnementen opzeggen ook zonder problemen  :shock: dit is nog iets waar ik het meeste tegenop zie, aangezien dit bij mij altijd mis gaat....

Op zich zitten er best aardige dingen bij op die Stayz site. Moet wel zeggen dat het wel aantrekkelijker wordt als je een gezin hebt in je 1-tje is het volgens mij bijna net zo aantrekkelijk om een kamer te huren in een hostel. Maar tegen de tijd dat het echt serieus wordt voor mij dan bekijk ik het allemaal wel eens goed.

Veel plezier in Wales!

Groetjes Chantal

Hey An,

Ook wel eens goed om te lezen dat er bij iemand alles op rolletjes loopt  :smile:
Geniet lekker van de tijd iin Wales en daarna nog een paar weekjes thuis.

Groetjes Jolanda

Back