Angeline; 1 jaar in Ozz

Marcia,

neen, nog steeds geen nieuws...
En ja, het wachten duurt lang; vooral omdat onze plannen zo lekker concreet worden; alleen weten we niet voor wanneer het zal zijn. We zijn er eigenlijk wel aan toe om gewoon aan ons leven samen te beginnen, maar het mag gewoon nog niet. Wachten is de boodschap. En dat wachten maakt mij vooral moe en onzeker.
Maar eenmaal (hopelijks snel nu) dat visum binnenkomt, dan denk ik dat ook ik zal zeggen dat het het wachten waard is. En als we de volgende keer gewoon samen kunnen zijn, zonder dat er dan weer een afscheid in het vooruitzicht ligt, dan weet ik nu al dat ik dan zal lachen om deze periode... Dus we houden vol; de afgelopen tijd zit ik gevoelsmatig vaker in zak en as dat het toch zijn tijd duurt, maar dan is daar dat lieve mannetje van me, die me met zovele kilometers ertussen feilloos aanvoelt en me er dan weer doorheen praat... Ook iets om te koesteren!
Voor de rest, ben ik zo klaar mogelijk. De dingen die nog geregeld moeten worden, zijn zaken die ik pas kan afhandelen eenmaal het visum op zak is.

Waarom het zo lang duurt, weet ik ook niet. Ze zijn ermee bezig en schreven me dat het tijd vergt om te zien of alle documenten in orde zijn, dus daar moet ik het dan maar mee doen. Zodra het van toepassing is, zullen ze me verdere richtlijnen geven. Nu maar hopen dat ze me niet vergeten...

Ik heb eigenlijk nog nooit een signature gehad... Weet je wat: de dag dat de email met verdere richtlijnen binnenkomt, dan maak ik die aan. Goed idee?

Alvast bedankt voor je interesse en hou die vingertjes inderdaad maar gekruist: alle beetjes helpen, hé...
Groetjes, Angeline.

Hoi Angeline, heb je wel al een CO?
Je hebt een spouse visa aangevraagd denk ik? Nou weet ik niet precies hoe het daarmee zit, maar als je een CO hebt moet je toch onderhand meer weten... heb je ze al lang niet meer gemaild, dan zou ik dat zeker doen. Je zal niet de eerste zijn die in een vergetel hoekje terecht komt...
succes i.i.g :up:

Hoi Angeline,

Ik hoop dat je snel wat te horen krijgt!
Wachten hoort nu eenmaal bij het hele proces...maar leuk is anders!

My thumbs are up
afro.gif
afro.gif

Groeten Steven

@Skippie,
ik heb geen spouse visa aangevraagd, hoor. Wel een SI 175, beroep Vroedvrouw, dus op CSL. Ik heb wel je raad opgevolgd en ze nog eens gemaild -dat was inderdaad alweer geleden van begin maart. Toen kreeg ik te horen dat ze me zouden contacteren als ze bijkomende informatie nodig hadden. Ik durfde daardoor niet zo goed een tweede mail sturen, maar wil natuurlijk ook niet het risico lopen dat ik in een vergetelhoekje terechtkom... Nu maar weer even afwachten op antwoord. Bedankt in elk geval voor het duwtje in de rug betreffende nog eens mailen!!

@Steven, dankje voor de duimen!

Angeline.

Jeetje Angeline wat duurt dat lang! Lijkt me beetje te lang..... raar hoor, als je naar sommige handtekeingen kijkt ( o.a onze ) zie je dat het meestal niet zo lang duurt voor je weer wat van de CO hoort. En zeker omdat je op de CSL staat.
Heb je wel al je verklaring goed gedrag en med.keuring gedaan?

Hey Angeline

ik weet wel dat je het waarschijnlijk meteen hier opschrijft als je je visum hebt (want dan wil je je vreugde tgo iedereen uitschreeuwen :rolleyes: ), maar ik vraag het toch maar: nog steeds niets? Ik vind het zo gek dat het zolang duurt. Weet je al bij welk team je zit? Tjonge, jouw geduld wordt echt zwaar op de proef gesteld! Ik blijf duimen :up: :up:

Denise

Even een kleine samenvatting (zodat iedereen de situatie een beetje ziet zonder mijn hele stavaza te moeten herlezen):

16/12/2009 SI 175 (vroedvrouw) aanvraag toegekomen DIAC + bevestiging daarvan via mail
22/12/2009 Bedrag afgeschreven van mijn rekening
16/02/2010 email van CO (Jason Huang, team 7) dat ik skills assessment letter moest doormailen, deadline 23/02/2010 en dat ze me daarna onmiddellijk op de hoogte zullen brengen van het volgende stadium, diezelfde dag letter of determination gemaild en ontvangstbevestiging (automatische reply) gekregen
02/03/2010 alvast mijn medicals gedaan (omdat het voor mij niet uitmaakt wat mijn initial entry date zal zijn)
05/03/2010 post-enquiry form ingevuld met de vraag of ze het document wel ontvangen hebben, want dat ik -ondanks dat ze me onmiddellijk verder zouden informeren- er niets van gehoord heb
19/03/2010 reply hierop dat mijn aanvraag in 'routine processing' zit, dat het tijd in beslag neemt om te zien of aan alle wettelijke vereisten voldaan is, dat mijn CO regelmatig checkt om te verzekeren dat mijn aanvraag zo spoedig als mogelijk behandeld wordt en dat ze me zullen contacteren als ze meer info nodig hebben om verder te behandelen. Getekend door Michael S.
09/05/2010 weer een post-lodgement form ingevuld. Dat ik merk dat een heleboel mensen, die na mij de aanvraag ingediend hebben, al de vraag voor Medicals en VOG gekregen hebben en sommige zelfs al de visa grant op zak hebben, terwijl ze ook een SI 175 aangevraagd hebben met een beroep op de CSL.
18/05/2010 (vandaag dus) heb ik weer exact dezelfde mail in antwoord gekregen als op 19-03 !?! Echt precies hetzelfde, dezelfde woorden, dezelfde lay-out en dezelfde Michael S die ondertekend heeft...

En wat nu?
Wat denken jullie dat ik nu moet doen?
Moet ik gewoon weer verder afwachten of toch opnieuw een post-lodgement form invullen met daarin dat het niet echt een antwoord is op mijn vraag?? (Met het risico dat ik nog eens hetzelfde antwoord krijg!)
Kan ik eventueel een mail sturen op het email adres dat ik heb waarnaar ik die determination letter van mijn skills assessment moest mailen? Of heeft dat geen zin, want ik meen me te herinneren dat dat alleen voor het opsturen van documenten was...

Ik weet dat niemand een glazen bol heeft en me het enige juiste antwoord kan geven, maar er zijn er hier misschien die ooit in een glijksoortig schuitje zaten, of misschien mensen die een lichtje op mijn situatie kunnen werpen? M.a.w. alle suggesties zijn welkom!
Alvast bedankt,

Angeline

Wat irritant zeg, Angeline! Ik kan je jammer genoeg niet helpen, weet ook niet of je steeds contact op kunt nemen of niet. Wij zitten ook bij Jason Huang zijn team (Sacha had ze ook als CO), er lijkt toch bij iedereen iets anders te gebeuren. Wij kregen inderdaad direct de vraag om Medicals en VOG te leveren, sindsdien (begin april, alles geleverd) ook radiostilte. Ze zullen het daar wel druk hebben???

Veel sterkte, hoop dat iemand anders je kan helpen wat nu het handigste is om te doen.

Groet,
Annemarie

Hey Angeline

wat vervelend en frustrerend zeg! Ik vraag me af of ze daar beseffen in hoeveel spanning de mensen zitten te wachten op nieuws over hun visum.

Tja, raad... Wij zaten ook bij team 7, die hebben het daar blijkbaar nogal druk, of mss zijn zij bezig met aanvragen uit West-Europa. Onze case officer was Kaneez Dean, maar we hebben eigenlijk nooit rechtstreeks van hem iets gehoord, het was altijd iemand die in zijn naam een mailtje of zo stuurde. Ik heb verschillende keren via zo'n form een vraag gesteld, maar bij 1 (blijkbaar moeilijke) vraag kreeg ik als reactie dat ik dat best rechtstreeks bij mijn CO kon navragen, Dus heb ik toch een email gestuurd (op dat emailadres dat zogezegd alleen voor documenten is), je krijgt dan een autoreply terug dat ze "de documenten" goed ontvangen hebben, maar dan na een paar dagen krijg je een antwoord, en ik heb gemerkt dat je dan een veel persoonlijker antwoord terug krijgt, en ook meer gericht op je vragen. Dus ik zou dat zeker proberen als ik jou was. Leg uit dat je begrip hebt voor het vele werk dat ze hebben en "sorry to bother you" en blablabla, maar dat je je zorgen maakt omdat je niets meer hoort, en dat je graag zou willen weten of er een probleem is. Soms doet hen dat in gang schieten (hopelijk!!). Nog zo'n form invullen heeft op dit moment weinig zin denk ik.

Wat een onzin trouwens dat ze nog zoveel dingen moeten controleren. Je hebt toch een skills assessment gedaan, dat zou toch voldoende moeten zijn. Misschien duurt het langer omdat jij in de gezondheidszorg terecht komt?

He Angeline, hou vol meisje, net op het moment dat je denkt dat je het niet meer houdt van de spanning en frustratie gaat het mailtje komen, echt waar! Ze hebben nu een stop op nieuwe aanvragen, dus dat zou toch wat ruimte moeten maken om lopende zaken af te werken neem ik aan. Ik blijf duimen :up: :up: :up: :up: tot ze blauw zien!

SUCCES!!!
Denise

Hopelijk word je geduld snel beloont Angelina!
Hier nog een paar extra duimen
afro.gif
afro.gif
afro.gif

Gr,
Steven

BELLEN!!!!!!!

Gelijk bellen!!! Niet langer wachten, maar in die telefoon klimmen. Je hebt aan het verzoek voldaan en vervolgens krijg je geen reactie. Ik heb ook gebeld toen ik zag dat andere mensen al een CO of zelfs al een visum hadden en wij nog altijd niets hadden gehoord. Een paar dagen later kregen we de grantletter.

Zal nog even voor je gaan zoeken of ik dat telefoonnummer nog kan vinden dat ik heb gebeld.

Sacha

Gevonden:
ASPC Telephone:
1300 364 613 (in Australia) for the cost of a local call; or
+61 1300 364 613 (outside Australia)

ASPC Contact Hours: (Australian Central Time):
0900 to 1600 Monday to Friday (except Wednesdays)
0900 to 1300 Wednesdays

Hé iedereen: dankjullie wel voor de steun, de duimen en natuurlijk de tips!

'k Heb dus gisteren een mail gestuurd (op het adres wat je normaal gezien voor documenten moet gebruiken) met daarin een korte schets van mijn situatie, met een sorry voor het storen en een vraag naar wat het probleem is.
Daarop heeft CO vrijwel direct gemaild. Eerst een berichtje om me te bedanken voor mijn mail en zijn excuses voor de vertraging en de mededeling dat later op de dag (onze nacht dus) de vraag voor meds en VOG gestuurd zou worden. Vervolgens heeft hij die vraag inderdaad ook officieel doorgemaild... Meds en VOG moeten binnen de 28 dagen daar zijn (wat overigens geen probleem is, want alles lag zover klaar).

Blij dus dat ik weer een stapje vooruit ben! En wat er hier al een paar dachten, was dus dat ze me blijkbaar inderdaad wel een beetje vergeten waren... Nu ja, dat kan gebeuren. Ik dacht vandaag een paar keer "Had ik maar wat vroeger van me laten horen", maar dat heeft natuurlijk geen zin. Op dat moment had ik nog de mededeling gekregen dat ik geduldig moest zijn.

't Is toch een dun lijntje tussen wel of niet gewoon afwachten of toch eens aan de bel trekken...

'k Ga nu maar eens trachten uit te vogelen hoe ik mijn signature aanmaak, want dat had ik zo min of meer beloofd om te doen als ik verder nieuws gekregen had. En belofte maakt schuld, hé. Dus dit was mijn laatste post zonder handtekening... Ook een mijlpaaltje!

Nogmaals heel erg bedankt allemaal!

@Sacha: dankjewel voor het opsnorren van het telefoonnummer. Heb ik nu niet nodig gehad, maar ik hou het uiteraard wel achter de hand!

Groetje,
Angeline.

Wat fijn Angeline, weer een stapje vooruit, eindelijk weer bericht! Voor jou moet het nu dus ook snel gaan, lekker idee zeg. Hoop dat ze bij jou wat sneller reageren na het opsturen van de VOG en medicals. :up:

Groet,
Annemarie

He fantastisch Angeline! Eindelijk :grin:

Zijn je medicals dan nog niet doorgestuurd naar Australië? Ik dacht dat de panelarts die zelf doorstuurde, en jij hebt je medicals toch al ergens in februari gedaan dacht ik? Dan zou je alleen nog je VOG moeten doorsturen, en dan zou het wel eens heel snel kunnen gaan!

Duimen duimen duimen maar :up: :up: :up:
Denise

Dat is geweldig Angeline! Ik verwacht eerlijk gezegd dat het proces nu vlot doorhobbelt tot en met de Grant Letter!
Proficiat!

Dank aan iedereen: het doet me echt goed dat jullie blij voor mij zijn.

Ja Denise, ik heb mijn Medicals al op 2 maart gedaan en die zijn half maart (nadat de bloedresultaten bekend waren en die waren ook net iets uitgebreider omdat ik in de gezondheidszorg zit) dan opgestuurd naar het HOC in Sydney door de Antwerpse paneldokter.
Dat heb ik ook gemeld in mijn mailtje.
VOG's: de Nederlandse had ik omwille van de soms oplopende wachttijd al aangevraagd en de Belgische had ik ook al (met vertaling) klaarliggen. Die heb ik dus gisteren ingescand.

Ik had vanmorgen weer een mailtje van Jason Huang om te bevestigen dat alle documenten goed ontvangen waren, dat hij ze bij mijn dossier gevoegd had voor verdere beoordeling en dat ik een mail ga krijgen als ze hun beslissing genomen hebben of eventueel nog verdere informatie zouden willen.
't Voelt goed in elk geval dat ze er weer mee bezig zijn...

@Annemarie: ik duim voor jullie! Als ik logisch denk (ook al vind ik het verloop van zo'n hele procedure niet altijd logisch gaan), dan vermoed ik zelfs dat jullie de Grant eerder op zak zullen hebben. En dus hou ik nu even de duimen flink omhoog voor jullie tot jullie het felbegeerde bericht gekregen hebben!!!! Nog even volharden, hé?

@Bloemetje: ik hoop dat je gelijk hebt en dat het nu inderdaad vlotjes doorrolt! Ik duim voor jou dat je -tegen je verwachtingen in- toch een positief gevolg krijgt op je solicitatie! Ik vind het hartstikke stoer dat je gesoliciteerd hebt! Succces!!

Effe off topic: dacht ik dat er nu pas een signature onder mijn berichten zou staan, zie ik dat het nu in mijn oude posts ook staat... Wat een slim programma!!

Groetje,
Angeline.

Super Angelina, gaat lekker zo!

En kun je me een pm sturen naar welk mailadres je Jason Huang mailt? Als ik dan ergens volgende week nog niets heb, ga ik ook eens naar dat mailadres mailen, tot nu toe krijg ik namelijk geen reactie.

Veel succes en dat die grant letter maar snel binnen mag komen!

Groet,
Annemarie

PS Leuk dat je nu ook een signature hebt!

Zo zie je maar...afwachten is ook niet alles...lekker dat je weer een stapje verder bent Angeline!:up:

Back