Hoi iedereen!
Ik ben terug van lange tijd weggeweest te zijn...
Zoals mijn nieuwe LaStVaZa-titel aangeeft, ben ik ondertussen alweer een jaar hier!
Slecht nieuws is dat ik weer single ben... Na veel stress, frustratie, onbegrip en eigenlijk 1 lange strijd om het toch maar te proberen te laten slagen in onze relatie, ben ik nu vernederd en gebroken. MAAR ik geef niet op en sla me hier ook wel doorheen.
Aangezien het hier geen eenzame-harten-bureau is, beperk ik me wat dit betreft tot deze mededeling.
Ondertussen zit ik natuurlijk al lang en breed in het werk (na het schrijven van mijn laatste update, kreeg ik diezelfde namiddag al een telefoontje van het interimbureau om diezelfde nacht mijn eerste shift te gaan werken). Het werken valt reuze mee. Ik kom in verschillende ziekenhuizen, waar niemand schroomt om me te laten weten dat mijn inspanningen geweldig gewaardeerd worden! Het vakjargon (man, man, wat houden die Ozzies van afkortingen!!), daar moest ik erg aan wennen, maar met de nodige research (of gewoon door het te vragen aan een collega) heb ik me dit vrij vlug eigen kunnen maken. Het mooie is dat ik hier als interim ook dikwijls op Verloskamer shiften krijg (in tegenstelling tot Belgie, waar de gynaecologen niet zo tuk waren op interims) en dat ik, bij een normale bevalling, gewoon alles zelf mag doen. Mijn Nederlandse ervaring komt me hier dus goed van pas en dat is fijn: te merken dat die periode niet voor niets is geweest. Ik verdien mijn boterham meer dan voldoende (in vergelijking met Belgie is mijn loon hier meer dan verdubbeld) en de werkvoldoening ligt ook heel hoog!
Ik werk meestal een aantal weken heel veel om dan daarna er even tussenuit te knijpen... om een beetje rond te trekken: dagtripjes (naar de Serpentine Dam, waar de Ringnecked Parrots uit je hand komen eten; naar het strand voor een verfrissende duik in het water -niet nu, want nu is het koud: het is hier 'maar' 20 graden...-, naar Kings Park, naar Kalamunda met zijn gezellige markt), maar ook langere reizen (in december kerst gevierd in Ballingup; in een cottage met alles erop en eraan -inclusief een spa bath op het terras- in een zeer mooie omgeving om te gaan wandelen of voor een rondrit met de auto en afgelopen mei van Perth naar Darwin gevlogen en dan de route terug met een gehuurde mobilhome: 5260km gereden en prachtige natuur, wildlife, panorama's, vogels en dergelijke gezien; in het troostende gezelschap van mijn vriendin -we zijn samen afgestudeerd als vroedvrouw en zij woont en werkt nu in Zwitserland en wou in deze roerige tijden een paar weken bij me zijn-, de afgelopen weken ben ik in Margaret River geweest en een week in Albany en dat was ook heel mooi!).
Ik denk dat ik ergens in November verliefd geworden ben op Ozz (dat is: de plaatsen die ik tot dan toe bezocht had) en elke keer als ik weer ergens nieuw kom, realiseer ik me heel erg dat het hier zo ongelofelijk mooi en vooral gevarieerd is. Ja, je kunt zeggen dat ik me hier wel degelijk thuis voel...
Zo een jaar hier te zijn, stemt me in een melancholische bui en ik vraag me af: Als ik de tijd kon terugdraaien, zou ik het dan overdoen??
Het antwoord is op 1 vlak NEE: persoonlijk zou ik niet meer voor 'de liefde' naar de andere kant van de wereld verhuizen...
Maar het antwoord is op alle andere vlakken JA!, voor Australie, het land, het klimaat, het werk, de stranden, het wildlife, de manier van leven... Ja, ik zou het zo weer overdoen!! Ik begrijp de mensen die willen emigreren, gewoon om in Ozz te zijn, nu veel beter...
Alles bij elkaar genomen, ook al mis ik mijn familie wel degelijk en ook al voelt het vreemd om bij een temperatuur van 38 graden te zingen over sneeuwvlokjes en Kerst te vieren en ook al word ik hier soms levend opgegeten door de mozzies: ik moet eerlijk toegeven dat de balans van een jaar hier, overwegend naar de positieve kant neigt!!
De komende tijd zal ik zeker weer actiever zijn op het forum... Ik las hier en daar al een paar topic-titels en zag met vreugde dat er een aantal mensen een Grant binnen hebben...
'k Zou zeggen: ga ervoor! Dit land is zo zeer de moeite waard!!
Groetjes, Angeline.