Annelies en Thijs naar Australië

Het overgrote deel is in het Nederlands opgesteld, en het gros van scans is tegenwoordig electronisch
Bij het ziekenhuis waar in behandeld ben konden ze dit voor mij op een CDtje branden, dus dat is wel heel erg fijn. Voor mij is het vooral prettig dat ik, mocht het nodig zijn, in elk geval kan laten zien wat de situatie was voor mijn operatie en wat er aan gedaan is. Een behandel plan is nu gelukkig niet nodig, maar je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd :)
 
Voldoet het een beetje aan je verwachtingen? :p
Het voldoet aan de verwachtingen hoor, hier wordt ik heel gelukkig van! :p Goed idee zoiezo om belangrijke documenten ook in te scannen! Diploma's enzo gaan denk ik zoiezo in de handbagage hier maar een digitale kopie is altijd fijn :)
Ik vroeg me nog af, de referentie van de dierenarts voor ''Responsible cat owners'', is dat ivbm een huurhuis straks? :rolleyes:
 
Het voldoet aan de verwachtingen hoor, hier wordt ik heel gelukkig van! :p Goed idee zoiezo om belangrijke documenten ook in te scannen! Diploma's enzo gaan denk ik zoiezo in de handbagage hier maar een digitale kopie is altijd fijn :)
Ik vroeg me nog af, de referentie van de dierenarts voor ''Responsible cat owners'', is dat ivbm een huurhuis straks? :rolleyes:

Pfieuw.... gelukkig. De lat lag wel hoog ;)

Diploma's gaan in de handbagage (zie lijst Bagage > belangrijke papieren)

De referentie voor de katten is voor het huurhuis gebeuren ja. Als je de katten over wilt halen dan is een Pet Resume wel slim!
 
Ik ga even terug in mijn "school modus", sorry. Maar bijvoorbeeld voor referentie van de huurwoningen, stel dat ik toevallig in een creatieve mindset besluit zelf een referentie of twee te schrijven, of door iemand anders te laten schrijven. Wat zijn dan de bezwaren?

Nogmaals, ik snap de morele bezwaren, maar het voelt als een victimless thing to do. Mensen die ons kennen weten dat we fatsoenlijke mensen zijn die rekening houden met de buren en met respect omgaan met spullen van een anderen, maar dat weten ze in Australië niet. Ze doen in Nederland niet aan inspecties en we hebben een goeie relatie met onze buren, dus eigenlijk anders dan dat het geld elke maand netjes via automatische incasso binnengehaald wordt weet mijn huurbaas niet dat ik besta. Inhoudelijk kunnen ze dus niets zeggen over hoe wij zijn als huurders.
Zelf kan ik wel een mooi verhaaltje in elkaar draaien, en aangezien we ons ook in Australië gewoon zullen gedragen wordt er door niemand schade geleden.

Naja, dit dacht ik gewoon eens hardop. Heb het in de afgelopen tijd vaker gedacht, dus dacht het eens te vragen.


PS. Ik heb nog nooit gelogen op een sollicitatie of bij een verzekering of iets dergelijks, maar mijn huurbaas denkt bijvoorbeeld dat ik meer verdien dan ik daadwerkelijk doe. Maakt voor hem niets uit, zonder uitzondering krijgt hij al jaren netjes op tijd de huur, maar als ik had de woning simpelweg nooit kunnen krijgen als ik volledig eerlijk was geweest.
Nogmaals, als er iemand benadeeld wordt zou ik het nooit doen, maar dit voelt vrij onschuldig.
 
Schrijf zelf de referentie in het Engels. Laat deze ondertekenen door huisbaas. Zelfde voor bijvoorbeeld de buren enz. Vraag desgewenst wat persoonlijke inbreng (en bereidwilligheid) van te voren.

Zo bepaal je zelf in enige mate de inhoud en kwaliteit van de referenties. En alles loopt binnen de ethische lijntjes.
 
Bij ons huurhuis werd er niet om gevraagd. Wij hebben aangeboden om een maand extra vooruit te betalen (bovenop de borg) maar dat was niet nodig. Maar het huur contract bevat wel een standaard clausule voor te laat betalen en de consequenties.
 
Leuk man, mooi het voorjaar naar Melbourne. Gefeliciteerd :)

Brunswick was het doel toch?

Bedankt! Yes, Brunswick area. Dat is wel de omgeving die - voor wat we nu gezien hebben - erg aan onze eisen voldoet. Rustig, niet te dicht aan de kust, redelijk ruim opgezet, dus tuintje is mogelijk, leuke bouwstijl, dicht genoeg bij de CBD en werk en veel cafeetjes en terrasjes op loop afstand. Maar het kan dus ook zo Northcote of Collingwood worden ;)

Inmiddels de laatste weekjes van werk aan het aftellen. Spulletjes zijn al voor een groot deel ingepakt. Definitieve afspraken voor het huis en de katten zijn gemaakt. Het komt allemaal mooi samen.
 
Wij hebben nieuws wat gedeeld mag worden: Thank you for your swift return email and attachments. Your visa is attached as a pdf file. We wish you both all the best in Australia.

We hebben een visum! Ik mag Australië in tot in ieder geval augustus 2021. Wij zijn heel blij. We kunnen nu echt de plannen definitief rondmaken. Target: half oktober.
Het is echt. Dat is ook wat onze ouders nu beseffen. Wij hebben stiekem al een hele lange tijd naar dit moment toegeleeft, dus misschien dat het daarom voor ons niet meer als zo'n big deal voelt, maar voor hen is het dat nog wel. Maar ze zouden niet anders willen dan dat we die droom achterna gaan, en dat doen we ook. Maar het zet je wel weer even met beide benen op de grond.

Jullie voor nu al heel erg bedankt voor alle goeie tips en gewoon alle gezelligheid!

Hieronder de timeline voor wie ook een temporary visa aanvraagt:

- Documenten aangetekend naar Berlijn verstuurd en aangekomen op: 21 april 2016
- Creditcard afgeschreven op: 23 april 2016
--- wachten en bellen met het service center in Londen ---
- Service center in Londen geeft aan dat het inmiddels erg lang duurt en biedt aan een urgentie mail te sturen naar Berlijn: 12 augustus
- Eerste berichte van de case officer met de vraag de "cerfitificate of good conduct" op te sturen en bewijs dat ik health care insurance heb zodra ik aankom: 17 augustus
- DIBP letter van de BUPA als bewijs dat ik health care insurance heb naar de case officer: 17 augustus
- Aanvraag verklaring omtrent gedrag/certificate of good conduct: 17 augustus
- Ontvangst VOG en mail naar CO: 23 augsustus
- Mail van CO met de VISA grant: 25 augustus

Dat was hem weer, nu gaan we aan de lijstjes zoals Afterbang dat doet ;-)


Gefeliciteerd met het visa!
Wat heb je allemaal moeten doen voor een de DIBP letter van de BUPA? Voor de aanvraag voor het 457 visa vragen ze hier om.
 
Gefeliciteerd met het visa!
Wat heb je allemaal moeten doen voor een de DIBP letter van de BUPA? Voor de aanvraag voor het 457 visa vragen ze hier om.

Ik weet alleen hoe het bij BUPA is. Dat is letterlijk een paar minuten werk. Kies je dekking, vul je gegevens in en druk op verzenden. Als je dan naar je mail gaat zou je het overzicht van je verzekering moeten hebben + de DIPD letter. Die brief stelt ook niks voor, het is gewoon een geautomatiseerde PDF waarin je klantgegevens staan + wat tekst.

Ik heb de factuur/bestelbevestiging + DIPD letter gewoon geforward naar onze CO.

Dubbelcheck wel even de datum waarop hij ingaat. Dat is bij mij fout gegaan, dus ik moet nog even zeuren dat ik een maand geld terug wil ;)
 
Pff, gek gevoel hoor, nu het allemaal dichterbij komt. Dat je meetings moet afzeggen omdat ze na m'n laatste dag zijn en dat je anderen ineens dingen moet uitleggen die je jaren lang gewoon altijd zelf hebt gedaan. Dat je klanten moet informeren dat je ze na jaren samengewerkt te hebben gaat verlaten. Maar ook hele praktische zaken, zoals automatische betalingen vanuit je betaalrekening stopzetten omdat je die rekening straks eigenlijk niet meer gebruikt en je laatste keer huur overmaken.
Het graven in verhuisdozen, op zoek naar dat ene dingetje wat je nog nodig hebt is inmiddels al wel redelijk gewend ;)

Nog even een pro-tip: als je gaat verhuizen, laat dan niet de verhuizer het formaat van je spullen schatten, maar meet het zelf op. Zij moeten alles ruim schatten, want ze kunnen niet hebben dat dingen niet passen als het opgehaald wordt. Logisch, maar als je het dan zelf meet merk je dat het redelijk wat scheelt. Zo kwam de schatting uit op 3,6 m3 aan spullen, maar bleek het na nameten maar 2 m3 te zijn en dan heb ik alle maten naar boven afgerond. Nu moet alles nog ingepakt worden, dus het valt uiteraard wat groter uit, maar met zo'n €400/€500 per m3 loont het behoorlijk.

Nu hopen dat we niet bij de douane in Australië nog een godsvermogen kwijt zijn...
 
Voorons nog iets verder weg maar herken het al wel een beetje. Mijn project heeft de laatste (deel)opleveringen na onze vertrekdatum. Voorlopig laat ik het nog maar even zo, in een maandje of oz maar aan de klant gaan uitleggen dat ik die laatste stukjes wel wil managen maar dan vanuit Canberra :p

Verhuisdoos zoektocht, ook bekend fenomeen. Je pakt spullen in die je verwacht voorlopig niet meer nodig te hebben..tot dat... je ze wel nodig hebt.

Wat inschatten van formaat, ik geloof niet dat je verhaal opgaat als je je eigen container hebt. Dan is het min of meer gewoon de kost van de container (zolang je onder 32 m3 van een 20 voeter blijft) Wij blijven daar ondanks 3 mountainbikes elk nog ruim onder :p
 
Voorons nog iets verder weg maar herken het al wel een beetje. Mijn project heeft de laatste (deel)opleveringen na onze vertrekdatum. Voorlopig laat ik het nog maar even zo, in een maandje of oz maar aan de klant gaan uitleggen dat ik die laatste stukjes wel wil managen maar dan vanuit Canberra :p

Verhuisdoos zoektocht, ook bekend fenomeen. Je pakt spullen in die je verwacht voorlopig niet meer nodig te hebben..tot dat... je ze wel nodig hebt.

Wat inschatten van formaat, ik geloof niet dat je verhaal opgaat als je je eigen container hebt. Dan is het min of meer gewoon de kost van de container (zolang je onder 32 m3 van een 20 voeter blijft) Wij blijven daar ondanks 3 mountainbikes elk nog ruim onder :p


Ja container werkt anders, die gooi je gewoon vol ;) Wij nemen bijna niks mee zoals je kunt zien, dus dan is een container onzin. Bovendien heb ik gewoon ook geen zin om die inventarislijst te maken en de boel zelf naar Rotterdam te moeten brengen. Nu komen ze het hier zeewaardig verpakken, alle papieren regelen, ophalen en 38 dagen later kan ik het met een gehuurd busje in Melbourne ophalen. Stressloos en het kost niet de wereld extra.
 
Je pakt spullen in die je verwacht voorlopig niet meer nodig te hebben..tot dat... je ze wel nodig hebt.

Bovendien heb ik gewoon ook geen zin om die inventarislijst te maken

Toch handig om een inventarislijst te hebben. Wij konden zo zeer snel dingen terugvinden. Ook toen we eenmaal in Australia waren en nog niet alle dozen hadden uitgepakt. Maar wij hadden dan ook wel een doos of 50.
 
Toch handig om een inventarislijst te hebben. Wij konden zo zeer snel dingen terugvinden. Ook toen we eenmaal in Australia waren en nog niet alle dozen hadden uitgepakt. Maar wij hadden dan ook wel een doos of 50.

Wij hebben op de buitenkant een kort overzichtje gezet, want anders is het inderdaad niet te doen. Is ook makkelijker met inladen. Dat je niet alle dozen met boeken boven op de elektronica gezet worden bijvoorbeeld.

Binnenkort nog even alle computers en dergelijke opruimen. Ik moet ook nog even bekijken hoe ik het met alle muziek, series en films die ik op m'n server heb staan. Ik denk dat ik 2 maanden extra Google Drive opslag neem en daar de boel op gooi om te voorkomen dat m'n harde schijven in beslag genomen worden.
 
Korte update:
Your reservation for post entry quarantine (PEQ) has been approved. Please check the date carefully, as department staff may have changed it to suit availability at the facility.

Commodity type: cat
PEQ arrival: 11-Jan-2017

To confirm this reservation, you must provide your cat's transport details, submit any documents required for your reservation and pay for the minimum quarantine stay using the 'Confirm reservation' section of our website.

You must confirm the reservation no later than 7 days before the intended arrival date of your cat, but we recommend you confirm it sooner if possible. Confirming earlier allows you greater flexibility when arranging transport and sourcing any documents you may need.

Your reservation will automatically cancel if you do not confirm it before 04-Jan-2017.

Verder word ik elke keer gelukkig als ik Google Inbox open

9idaReP.png
 
Last edited:
Back
Top