Annelies en Thijs naar Australië

Bedankt allemaal!
We hebben inmiddels tickets geboekt. 22 oktober is de grote dag. Dan stappen we in het vliegtuig met onze one way ticket.

Ontslagbrieven zijn ook ingediend, kennissen ingelicht, de halve inboedel staat op Marktplaats en al de nodige dingen opgeruimd en klaargezet. Als iemand nog een MX5 zoekt? ;)
Het huis is verder ook definitief geregeld, evenals het onderdak voor de katten. So there's little holding us back anymore.

Wat nog moet gebeuren is:
- Onderdak voor de eerste periode. Waarschijnlijk Airbnb, dan kunnen we meteen wat buurten proberen en het is niet duurder dan huren
- Bij de gemeente melden dat we weg gaan
- Verhuizing van de spulletjes definitief maken, verhuisdozen zijn wel al besteld en we hebben al contact met de verhuizers (HometoHome)
- Het verhuizen van de katten en de quarantaine
- Bankzaken regelen en wat documenten opvragen die handig zijn om daar te hebben
- Opzeggen, verzekeringen, contracten en abonnementen (hebben we bijna niet, dus dat scheelt)
- Uitzoeken en regelen van pensioenen
- Mogelijk via de notaris regelen dat onze ouders dingen voor ons kunnen regelen hier

Ik vergeet vast iets, daar zal Annelies me wel op attenderen zo ;) Maar het lijstje lijkt relatief kort en goed te doen.
Zin in!
 
Wat nog moet gebeuren is:
- Onderdak voor de eerste periode. Waarschijnlijk Airbnb, dan kunnen we meteen wat buurten proberen en het is niet duurder dan huren
- Bij de gemeente melden dat we weg gaan
- Verhuizing van de spulletjes definitief maken, verhuisdozen zijn wel al besteld en we hebben al contact met de verhuizers (HometoHome)
- Het verhuizen van de katten en de quarantaine
- Bankzaken regelen en wat documenten opvragen die handig zijn om daar te hebben
- Opzeggen, verzekeringen, contracten en abonnementen (hebben we bijna niet, dus dat scheelt)
- Uitzoeken en regelen van pensioenen
- Mogelijk via de notaris regelen dat onze ouders dingen voor ons kunnen regelen hier
- Belastingdienst informeren in verband met M-biljet
- Ziektekosten verzekering regelen voor de period tussen uitschrijven uit Nederland en Medicare in Oz
- Bank of verhuurder vragen om een Engelstalige verklaring van goed betaalgedrag
- Auto verzekeraar vragen om Engelstalige no-claim verklaring
 
Als iemand nog een MX5 zoekt
:( ik ga m wel echt heel erg missen hoor.... mn lieve kleine Mazda #youonlyhaveonefirstcar

- Belastingdienst informeren in verband met M-biljet
- Ziektekosten verzekering regelen voor de period tussen uitschrijven uit Nederland en Medicare in Oz
- Bank of verhuurder vragen om een Engelstalige verklaring van goed betaalgedrag
- Auto verzekeraar vragen om Engelstalige no-claim verklaring

Jaa die misten inderdaad nog op de lijst hierboven, samen met het aanvragen van patiëntendossiers van het ziekehuis en de tandarts :) Ik dacht better safe then sorry om een schijfje met MRI en Xrays te hebben liggen mocht het onverhoopt nodig zijn in de toekomst. Ow en natuurlijk resume en portfolio updaten :D
 
met wie heb je geboekt? was zelf aan het zien maar vond alleen maar hele dure tickets voor een enkeltje..
nu begint het ook echt te worden, spanned!!
 
met wie heb je geboekt? was zelf aan het zien maar vond alleen maar hele dure tickets voor een enkeltje..
nu begint het ook echt te worden, spanned!!

We hebben geboekt met China Southern, vorige keer ook mee gevlogen en was prima :) 1x overstap in Guangzhou van 1,5 uur ofzo. En added bonus: 2x23 kg mee per persoon. 650 voor een enkeltje, wel jammer inderdaad als je het vergelijkt met onze 800 voor het retourtje vorige keer :confused:

@afterbang lijstjesssss:cool::cool::cool:
 
samen met het aanvragen van patiëntendossiers van het ziekehuis en de tandarts :) Ik dacht better safe then sorry om een schijfje met MRI en Xrays te hebben liggen mocht het onverhoopt nodig zijn in de toekomst.

@blck_bnny Ik heb ook mijn patient dossier bij het ziekenhuis opgevraagd, maar dat was teleurstellend. Het overgrote deel is in het Nederlands opgesteld, en het gros van scans is tegenwoordig electronisch. Bovendien denk ik dat iedere arts in Australia liever zelf een scan laat maken omdat dat een beeld geeft van de huidige situatie, en niet zoals die x jaar geleden was.

Wat ik wel nuttig vind is de Engelstalige brief van de behandelend chirurg met diagnose, behandelplan, resultaat en de periodieke controle onderzoeken.
 
met wie heb je geboekt? was zelf aan het zien maar vond alleen maar hele dure tickets voor een enkeltje..
nu begint het ook echt te worden, spanned!!

Ja het is teleurstellend duur voor een enkeltje. Ik snap dat het iets duurder is, maar 800 voor een retourtje en 650 voor een enkeltje doet een klein beetje pijn. Naja, het is wat het is, andere opties zijn er niet.
 
Back
Top