Wij hebben nieuws wat gedeeld mag worden: Thank you for your swift return email and attachments. Your visa is attached as a pdf file. We wish you both all the best in Australia.
We hebben een visum! Ik mag Australië in tot in ieder geval augustus 2021. Wij zijn heel blij. We kunnen nu echt de plannen definitief rondmaken. Target: half oktober.
Het is echt. Dat is ook wat onze ouders nu beseffen. Wij hebben stiekem al een hele lange tijd naar dit moment toegeleeft, dus misschien dat het daarom voor ons niet meer als zo'n big deal voelt, maar voor hen is het dat nog wel. Maar ze zouden niet anders willen dan dat we die droom achterna gaan, en dat doen we ook. Maar het zet je wel weer even met beide benen op de grond.
Jullie voor nu al heel erg bedankt voor alle goeie tips en gewoon alle gezelligheid!
Hieronder de timeline voor wie ook een temporary visa aanvraagt:
- Documenten aangetekend naar Berlijn verstuurd en aangekomen op: 21 april 2016
- Creditcard afgeschreven op: 23 april 2016
--- wachten en bellen met het service center in Londen ---
- Service center in Londen geeft aan dat het inmiddels erg lang duurt en biedt aan een urgentie mail te sturen naar Berlijn: 12 augustus
- Eerste berichte van de case officer met de vraag de "cerfitificate of good conduct" op te sturen en bewijs dat ik health care insurance heb zodra ik aankom: 17 augustus
- DIBP letter van de BUPA als bewijs dat ik health care insurance heb naar de case officer: 17 augustus
- Aanvraag verklaring omtrent gedrag/certificate of good conduct: 17 augustus
- Ontvangst VOG en mail naar CO: 23 augsustus
- Mail van CO met de VISA grant: 25 augustus
Dat was hem weer, nu gaan we aan de lijstjes zoals Afterbang dat doet ;-)