Annelies en Thijs naar Australië

Vandaag een case officer gekregen. Alles was goed gedocumenteerd etc. Daar waren ze blij mee. Nu moet proof of health insurance en certificate of good conduct die kant op.
Health insurance was makkelijk. Ik had bij BUPA alles al eerder gecheckt, dus dat was zo klaar. Als je daar de aanvraag doet krijg je meteen de DIBP die je op kunt sturen naar je CO.

Certificate of good conduct (VOG in het Nederlands) is helaas niet meer zo makkelijk vroeger, waar je gewoon naar het gemeentehuis ging, 14 euro betaalde en een briefje kreeg waarin stond dat je een beschaafde jongen was. Je moet nu een aanvraag formulier invullen inclusief een stuk waarin je moet bewijzen wie deze gegevens wil weten. Vervolgens 2/4 weken wachten tot je antwoord hebt.

CO reageert snel op m'n mail, dus vanmiddag werk skippen en meteen alles regelen. Hopelijk is de boel snel binnen!

Edit. ik was aan het zeuren.

Edit 2. VOG is aangevraagd
 
Last edited:
Wij hebben nieuws wat gedeeld mag worden: Thank you for your swift return email and attachments. Your visa is attached as a pdf file. We wish you both all the best in Australia.

We hebben een visum! Ik mag Australië in tot in ieder geval augustus 2021. Wij zijn heel blij. We kunnen nu echt de plannen definitief rondmaken. Target: half oktober.
Het is echt. Dat is ook wat onze ouders nu beseffen. Wij hebben stiekem al een hele lange tijd naar dit moment toegeleeft, dus misschien dat het daarom voor ons niet meer als zo'n big deal voelt, maar voor hen is het dat nog wel. Maar ze zouden niet anders willen dan dat we die droom achterna gaan, en dat doen we ook. Maar het zet je wel weer even met beide benen op de grond.

Jullie voor nu al heel erg bedankt voor alle goeie tips en gewoon alle gezelligheid!

Hieronder de timeline voor wie ook een temporary visa aanvraagt:

- Documenten aangetekend naar Berlijn verstuurd en aangekomen op: 21 april 2016
- Creditcard afgeschreven op: 23 april 2016
--- wachten en bellen met het service center in Londen ---
- Service center in Londen geeft aan dat het inmiddels erg lang duurt en biedt aan een urgentie mail te sturen naar Berlijn: 12 augustus
- Eerste berichte van de case officer met de vraag de "cerfitificate of good conduct" op te sturen en bewijs dat ik health care insurance heb zodra ik aankom: 17 augustus
- DIBP letter van de BUPA als bewijs dat ik health care insurance heb naar de case officer: 17 augustus
- Aanvraag verklaring omtrent gedrag/certificate of good conduct: 17 augustus
- Ontvangst VOG en mail naar CO: 23 augsustus
- Mail van CO met de VISA grant: 25 augustus

Dat was hem weer, nu gaan we aan de lijstjes zoals Afterbang dat doet ;-)
 
GEFELICITEERRRDDD!!!!!! :p

Wij hebben nieuws wat gedeeld mag worden: Thank you for your swift return email and attachments. Your visa is attached as a pdf file. We wish you both all the best in Australia.

We hebben een visum! Ik mag Australië in tot in ieder geval augustus 2021. Wij zijn heel blij. We kunnen nu echt de plannen definitief rondmaken. Target: half oktober.
Het is echt. Dat is ook wat onze ouders nu beseffen. Wij hebben stiekem al een hele lange tijd naar dit moment toegeleeft, dus misschien dat het daarom voor ons niet meer als zo'n big deal voelt, maar voor hen is het dat nog wel. Maar ze zouden niet anders willen dan dat we die droom achterna gaan, en dat doen we ook. Maar het zet je wel weer even met beide benen op de grond.

Jullie voor nu al heel erg bedankt voor alle goeie tips en gewoon alle gezelligheid!

Hieronder de timeline voor wie ook een temporary visa aanvraagt:

- Documenten aangetekend naar Berlijn verstuurd en aangekomen op: 21 april 2016
- Creditcard afgeschreven op: 23 april 2016
--- wachten en bellen met het service center in Londen ---
- Service center in Londen geeft aan dat het inmiddels erg lang duurt en biedt aan een urgentie mail te sturen naar Berlijn: 12 augustus
- Eerste berichte van de case officer met de vraag de "cerfitificate of good conduct" op te sturen en bewijs dat ik health care insurance heb zodra ik aankom: 17 augustus
- DIBP letter van de BUPA als bewijs dat ik health care insurance heb naar de case officer: 17 augustus
- Aanvraag verklaring omtrent gedrag/certificate of good conduct: 17 augustus
- Ontvangst VOG en mail naar CO: 23 augsustus
- Mail van CO met de VISA grant: 25 augustus

Dat was hem weer, nu gaan we aan de lijstjes zoals Afterbang dat doet ;-)
 
Lekker hoor. Je weet (rationeel) dat het goed moet komen. Maar ja. Het is pas echt zo als je een mailtje hebt met: Visa Grant!

Wat gaaf!

Mocht je lijstjes te kort hebben... :p

Succes met de laatste zaken hier en je OZ werk updaten!
 
Gefeliciteerd!
Vraagje hoezo tot 2021? Wat moet je dan nog doen om te mogen blijven?

Het NZ relationship visa is een tijdelijk visum voor 5 jaar, maar kan elke 5 jaar verlengd worden en kan gewoon vanuit Australië verlengd worden. Er is een ander visum voor als je als Nieuw-Zeelander voor een bepaalde datum in Australië was, dan ben je een eligible New Zealand citizen en kun je iemand sponsoren voor een permanent visum, maar dat is een oude regeling en voor ons niet meer van toepassing. Dat visum is eigenlijk hetzelfde als wanneer je een relatie hebt met iemand uit Australië.

We hebben gekozen voor dit visum (461) omdat dat meer vrijheid geeft. Zolang we samen zijn kan ik in Australië blijven. Ik had ook via werk gesponsord kunnen worden, maar dan zit je daar aan vast. Nu ben je op papier gewoon hetzelfde als iedereen die daar werkt en dat geeft je in het geval van de onderhandeling bij je arbeidsvoorwaarden een wat betere concurrentiepositie. Mijn functie daar is behoorlijk aan het opkomen (ze lopen iets achter op hier), dus ik vind het onwenselijk om mezelf vast te leggen.

Als ik twee jaar voor dezelfde werkgever werk kan ik het visum laten omzetten naar een permanent visum. Het bedrijf waar ik voor ga werken heeft al aangegeven dat ze hier graag mee helpen. Dat is uiteraard wel het doel.

Dus 20121 voor nu ;-)
 
Uiteraard, Blue Mountains liggen niet om de hoek van Melbz (wie gaat er dan ook in Melbz wonen!?!?!? >:D Kiddin' :D )

Er zijn wel El Cheapo flights naar Sydney en Canberra vanuit Melbourne, dat scheelt een dag heen, en een dag terug in de auto zitten.
 
Back
Top