straks wat fotos als het gemeubileerd is, het ziet er nog wat kaal uit
Het ziet er allemaal mooi uit Thijs! straks wat fotos als het gemeubileerd is, het ziet er nog wat kaal uit en hoe gaat het job hunting? wel gaaf dat jullie al redelijk snel gesettled ben, huisje, job voor Annelies zelf al iets op het oog? of wacht je tot na het nieuw jaar?
En hoe zit het met de kerstsfeer in korte broek, t-shirt, zonnebril en 30 graden? tis toch iets apart als je het niet gewoon ben, toch?
Welkom in Australie
Voor het geval dat: het kan ook vlot en soepel verlopen hoor. Dat gebeurt ook wel eens
Hahaha! Ik snap de frustraties, hoor Hoewel ik ze gelukkig niet zo extreem heb meegemaakt als jij.
Bezorgers kwamen bij mij juist vaak te vroeg. Had ik uitdrukkelijk aangegeven, 's ochtends niet thuis te zijn ivm werk, kreeg ik om bijv 10uur een boos telefoontje: we staan bij je unit en je bent niet thuis! Duh...
Of tijdens een weekje Sydney, telefoontje: - we willen het zeil in de keuken komen leggen!
- Ja, maar ik ben niet thuis (zit 2 States verderop...).
- Ok, kunnen we dan-en-dan komen leggen, want het staat ons in de weg?
- Uhm, ja, OK, als ik vrij kan krijgen.
Dus, vrij gevraagd & gekregen en op de afgesproken dag kwamen de heren echter niet leggen, maar opnieuw opmeten, zodat ze eea al wat op maat konden snijden. Een week later werd het gelegd...
Ook mooi: fikse storm, waardoor een deel van de schutting ondersteboven ging EN een boom omging. Real Estate Agency gebeld (ik huurde) en zij zouden het regelen. Schutting stond na een paar dagen inderdaad weer omhoog. Krakkemikkeg, dat dan weer wel, want waarom zouden we het GOED repareren?
De boom lag er na een paar weken nog. Bellen. Klusjesman was geweest, maar had geen boom op de schutting zien liggen....
??
Het heeft diverse telefoontjes & emails gekost om uit te leggen, dat de boom in de voortuin lag en NIET op de schutting. Al met al heeft het een half jaar - ja, echt! - en 2 woninginspecties geduurd voordat de boom ineens verdwenen was!
En een laatste: in de unit in Adelaide zat ik met een verstopt toilet. Zelf al met zo'n plopper beziggeweest, maar was geen success. Real Estate gebeld. Die man maakte een notitie en gaf aan, dat ik zelf met een bepaalde loodgietergebeuren kon bellen. Gaf me het nummer en ik belde.
Een van de eerste vragen: huurt u de unit of bent u de eigenaar?
- Ik huur.
- De eigenaar moet het verzoek indienen.
KLIK. Opgehangen...
Ik bel de Agent weer, leg uit wat er gebeurd is. Hij zou bellen en mij terugbellen. Juist...
Dus ik bel hem een aantal uren later maar weer eens, want tja, het moet wel gefixed worden en graag voor het weekend (het was vrijdag).
Nee, moet zelf die loodgieter maar bellen, maar hij zou de formulieren doorfaxen. OK...
Ik bel. Andere dame aan de telefoon, maar met dezelfde vraag: huurt u of bent u de eigenaar?
- Ik huur-
- Dan moet de eigenaar het verzoek indienen-
- Niet ophangen!!
Geval uitgelegd, dat de agent eea door zou faxen en toen zou het geregeld worden. Uiteindelijk had ik maandagochtend iemand voor de deur staan...
Maar het kan dus ook heel snel. Het kan aan mij liggen, maar heb het idee, dat sinds ik een eigen woning heb, de dingen vlotter gaan. Al dan niet met goede communicatie. Toen mijn hot water system het begaf, was de loodgieter er heel snel, ook met het vervangen e.d., netjes op tijd.
Met het dak, lagen de spullen ineens in m'n voortuin. Telefoontje: we beginnen vermoedelijk dan en dan, maar dat laten we je nog weten.
Niet dus. Ipv op de maandag (wat ik verwacht had), begonnen ze de vrijdag ervoor. Maakte mij niet uit, hoe eerder hoe beter, maar de buurman (die nachtdienst had gehad), stelde het minder op prijs...
Voor ons Nederlanders (en Belgen vermoed ik ook) is het wel even wennen. Wij zijn vaak van go-go-go, terwijl ze hier wat uhm, (te) relaxter zijn
Hoi Thijs , wij hadden ook de nodige problemen met de internet aansluiting uiteindelijk zijn we met BELONG in zee gegaan. Was binnen 3 dagen geregeld en voor 60 dollar per maand . En als er iets is binnen 5 minuten iemand aan de lijn die je goed op weg helpt. En wat meubels betreft hebben we alles bij Fantastic Furniture gehaald een soort IKEA aftreksel maar een hele goede service en alles netjes op tijdHaha, pff het is inderdaad wel even wennen voor ons als Nederlanders en Belgen. Bij Optus wimpelden ze me origineel af met "tsjah, over 10 werkdagen hoor je weer wat", maar daar had ik even geen zin in. Uiteindelijk heeft het me een uur in de wacht staan gekost, maar ik heb nu een USB stick gekregen met internet erop. Die kan ik gebruiken tot NBN is aangesloten. Ik ben niet eens heel onvriendelijk geweest, maar heb gewoon duidelijk gemaakt dat ik internet nodig heb en heb uitgelegd dat ik het erg vervelend vind dat ik zelf moet bellen om er achter te komen dat ze niet komen. Als ze van de week hadden gebeld om te zeggen dat het niet ging lukken, dan was ik ook niet blij geweest, maar had ik misschien zelf een oplossing gezocht, dus dat had ze de kosten van een USB stick gescheeld.
Hoi Thijs , wij hadden ook de nodige problemen met de internet aansluiting uiteindelijk zijn we met BELONG in zee gegaan. Was binnen 3 dagen geregeld en voor 60 dollar per maand . En als er iets is binnen 5 minuten iemand aan de lijn die je goed op weg helpt. En wat meubels betreft hebben we alles bij Fantastic Furniture gehaald een soort IKEA aftreksel maar een hele goede service en alles netjes op tijd
Groeten en veel succes nog met alles
Whahaha, dat wordt voor mij dan ook echt ff omschakelen en tot 10 tellen dan. Ik kan er echt slecht tegen en werd al redelijk gefrustreerd van de mailwisseling met mijn sponsor af en toe. Ik denk, dat wij Nederlanders en Belgen ook wel zo bekend staan down under. Als we zeggen dat we er zijn, dan staan we er ook, op tijd zonder gezeur. Dit kan dan in ons voordeel werken in de arbeidsmarkt.
genieten dit bijlees projectje
Gefeliciteerd, jullie hebben een prachtig huis gevonden van alle gemakken voorzien (al denkt men hier dat NBN een achteruitgang is)
Kleine tip gebruik 3 M om dingen op te hangen als je dat eventueel wilt doen. Met een beetje geluk laat het geen sporen achter, als je de toko ooit weer eens gaat verlaten.
Al is dat bij nieuwbouw niet altijd het geval jammer genoeg.
Bellen is hier gelukkig wel heel lucratief, het duurt vaak lang voordat je iemand spreekt en meestal moet het ook wel een aantal kere.
Maar als je het ergens niet mee eens bent, dan kun je aardig afdingen. Gewoon stug volhouden. En altijd netjes vragen hoe het gaat
Succes met inrichten, die site die je beschreef is geweldig en je hebt natuurlijk nog gumtree zelf.
Bedankt! Ja, ik ben ook een beetje aan het terugkomen op NBN. Het idee is goed, heel het land aan de optische bekabeling, maar in de praktijk is het hele idee erg verwaterd. Je hebt nu NBN wireless, NBN door koper, het klopt niet helemaal met wat origineel de gedachte was achter het systeem.
.