Ik ben een tijdje stil geweest. Niet omdat ik jullie vergeten ben hoor ;-)
Jakarta ging niet door. Uiteindelijk stonden er in het definitieve contract voorwaarden waar ik niets mee kon. Jakarta zou ik gedaan hebben voor m'n carrière, maar m'n leven twee jaar on hold zetten en maanden zonder m'n vriendin zijn moet onderaan de streep wel wat opleveren en in dit geval deed het dat niet. En alsof ik nog een bevestiging nodig had was die
aanslag in Jakarta een kruising verder van het kantoor waar ik zou gaan werken.
Nu wilde ik jullie niet telkens lastigvallen met elke (kleine) ontwikkeling die plaatsvindt, dus ben ik eventjes stil geweest tot ik weer echt iets te melden had. In het kort is dat dat we weer volledig voor Australië gaan! En als er nog enige twijfel bestond dan is dat weggenomen door Jakarta. Dat heeft bevestigd dat we heel graag willen emigreren.
Voorbereiden
Inmiddels is het nog 29 dagen, 1 uur en 33 minuten tot ons vliegtuig opstijgt vanaf Schiphol en koers zet naar Melbourne (vakantie van 9 t/m 25 maart). Dat betekent dat we al een hoop dingen aan het regelen zijn. M'n vriendin is aan het Marktplaatsen geslagen en al vanalles aan het verkopen wat sowieso niet mee gaat naar Australië. Oude inboedel dingetjes, kleding die ze niet meer draagt, dat soort dingen. Ik bewaar inmiddels netjes van alles wat ik mee wil nemen de verpakking zodat het makkelijk mee is te nemen. Als jullie nog tips hebben voor vervoersbedrijven dan hoor ik het graag, dan kunnen we alvast het kostenlijstje rond gaan maken.
Onze ouders beginnen inmiddels ook wat aan het idee te wennen dat we mogelijk weg gaan. Die hadden het er toch wel wat moeilijk mee.
Plan in maart (vakantie)
We hebben in Melbourne een appartement in het westelijk deel van de CBD geregeld voor het eerste deel van de vakantie. We zitten dicht naast Etihad Stadium waar we van plan zijn ook een AFL NAB match te gaan bezoeken (tips voor must-see teams zijn welkom). We hebben een appartement gekozen omdat we bij aankomst in de zomer waarschijnlijk in een appartement terecht komen, dus kunnen we alvast kijken hoe dat bevalt. Lekker naar de supermarkt enzo, kijken hoe het is om er te wonen en leven.
Na het eerste gedeelte willen we met de auto naar het westen. Via de Great Ocean Road richting Warrnambool en dan via de Grampians terug naar Melbourne. Daar hebben we een poolhouse geregeld in Brighton. Echt bij mensen in de tuin en waar we hopen mensen een beetje te kunnen leren kennen en dergelijke. Lekker op het fietsje de omgeving verkennen, dat soort dingen. In die periode willen we ook met de auto wat door suburbia gaan rijden en kijken wat leuke buurten zijn.
Werk
Inmiddels ook contact gelegd met m'n bedrijf daar. M'n huidige managing director heeft een aanbeveling gedaan en m'n gegevens doorgestuurd en de eerste berichten zijn erg positief. Als in, ze vinden het jammer dat het nog tot juni kan duren voor ik daar zou zijn. In maart ga ik sowieso langs om kennis te maken en het bedrijf te bekijken.
Visum
Ik heb het toeristenvisum al binnen, maar we zijn inmiddels ook maar alvast in het woon/werk visum gedoken zodat we alvast bezig kunnen met het opzoeken van alle documenten en dergelijke. Vooralsnog valt het ons alles mee wat ze willen weten. Er zijn wat kleine dingen die onduidelijk zijn. Bijvoorbeeld op de vraag om een totaal overzicht te geven in welke landen ik wanneer ben geweest in m'n leven. Voor m'n werk was ik bijvoorbeeld praktisch 2,5 jaar om de paar dagen in Duitsland, België, Frankrijk of Luxemburg. Ik weet ook niet meer precies wanneer ik op vakantie ben geweest met m'n ouders toen ik nog een klein Thijsje was. Dat soort dingen. Gaan we wel uitkomen. Wellicht dat we de hulp inroepen van partijen die daar iets meer ervaring mee hebben.
Dat was hem weer! We kunnen in ieder geval écht niet wachten. We staan op en gaan naar bed met de opmerking dat we er zo'n zin in hebben.