Annelies en Thijs naar Australië

Ennuh Queensland dan @FOL ? Daar willen ze nog wel eens het strand op gaan met de auto, weer of geen weer....

Fair enough, niet op die manier over nagedacht :)

Dat hebben we ook gedaan, maar toch ontkomen we er niet aan dat mensen het e-l-k-e dag vragen. Mensen willen gewoon graag dat we weg gaan denk ik ;)
We mogen ook niet zeuren inderdaad, maar we zijn onrustige mensen, haha.
Kan ik me voorstellen. Wat dat betreft heb je dat referentiekader van een ander niet en voor jezelf duurt het gewoon LANG. Succes met wachten ;)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is jullie 3 maanden al bijna voorbij? Nog net niet geloof ik.

Dat wachten op een visum maakt altijd een beetje simpel...

Haha, je mag het gewoon vragen hoor. 23 april is de aanvraag ontvangen door Berlijn. Dus we zijn inmiddels 14 weken verder. Oftewel 3 maanden en een week. Maar helaas nog niets. Vandaag gebeld met London en die zeiden dat het nu wel elk moment kon komen, maar goed met elke vorm van klantenservice ben ik wat terughoudend mee. Die zeggen toch altijd graag wat de klant wil horen. Ze was verder wel lief en zei dat als we met twee weken nog niets gehoord hadden moesten we weer even bellen en ons streven om in september te gaan was zeker realistisch is. We gaan het zien. We maken onderling vooral veel grapjes over dat we ons pensioen wellicht in in Australië mogen houden, en m'n collega's maken elke dag dezelfde grap over dat ze vast achter mijn zedendelicten zijn gekomen (even ter duidelijkheid: die zijn er dus niet echt, maar pubergrappen).

De katten zijn inmiddels de papieren de papieren redelijk rond. Vandaag alles laten legaliseren. Wat dingen van de inboedel staan op Marktplaats, maar verder zijn we gewoon aan het wachten. Helaas :)

Ooit wonen we er though. En als het mag komen we zeker een keertje op bezoek in Canberra en Sydney ;)

Het kan simpeler, gewoon regelneef @Katja lief aankijken dan mag je misschien wel mee met het Xpdite kampeertripje met @afterbang, @Reddust and @FritsC (vergeet ik iemand, @janneke Brissie misschien?) in maart/april!

Ik wilde onszelf niet uitnodigen en we durven ook nog niet helemaal te dromen dat we er dan echt al zitten, maar if we are dan lijkt het ons zeker leuk om mee te gaan!

ik nicht wel hoor, no problem :D
Iedereen is welkom in de blauwe bergen hoor en natuurlijk gaan jullie ook gezellig mee kamperen. Mochten jullie dat niet willen, dan zoeken @afterbang en ik nog katten oppassers ;)

Hey hey, Kanangra-Boyd is niet de Blue Mountains ;) Als het aan jou ligt heet straks de hele Great Dividing Range, Blauwe Bergen :p (maar het is nog wel steeds nagenoeg in jullie achtertuin :up: )

https://www.google.com/maps/place/K...3c5635ae10abe!8m2!3d-34.0409611!4d150.0722053

Een paar weken geleden besloten weer terug te vallen in m'n oude patroon. Namelijk bellen. Net zolang en net zo vaak tot je hebt wat je wilt hebben. Naast dat ik het wachtrij liedje mee kan fluiten en ik inmiddels als een pro m'n naam kan spellen in het Engels, is er ook een ieniemienie beetje progressie.

Maar laten we beginnen bij het begin. Drie weken geleden pak ik de telefoon op om te bellen. Ik moet ze complimenten geven voor hoe snel ze zijn. Mijn advies is om op vrijdag na 3 uur te bellen. Zelfs als er een wachtrij is ben je meestal in een paar minuutjes wel verbonden met iemand. Tip van flip, zeg direct voor welk visum je belt, hoe lang je al wacht en wat je wilt. Vervolgens vragen ze om je paspoortnummer. Die heb je niet, dus bied je aan om je naam te spellen. Surname, first name, date of birth. Spel je naam met het telefoonalfabet. Dus Thijs is Thomas - Hendrik - Iris - Jennifer - Simon. Echt, als je het normaal probeert kost het een kwartier en daar word jij niet blij van en zij ook niet.
Je wordt even on hold geplaatst en een paar tellen later heb je ze weer aan de lijn en zeggen ze dat ze kunnen zien dat je aanvraag op xx is aangekomen en dat hij nog steeds op 'in progress' staat. Dit betekent gewoon dat er nog niemand naar heeft gekeken. Dit riedeltje moet je gewoon door.

In ons geval vonden ze het gek dat we nog niets gehoord hadden, maar we moesten even geduld houden. Tot vandaag. Vandaag zei ze dat ze kon zien dat we al eerder hadden gebeld en dat we tickets wilden boeken en dat we ook met werk dingen zaten. Ongeduldige werkgevers hier, eager werkgevers daar. Ik heb het wat in het midden gelaten. Gezegd dat ik moeilijkheden krijg met werk als het nog heel lang duurt. Ze bood aan een email te sturen naar Berlijn waarin onze redenen voor de behoefte aan een snelle afhandeling genoemd staan. Progressie*

*Goed om alles maar met een korreltje zout te nemen als het gaat om visum aanvragen I guess.

Algemene informatie over visum aanvragen
Om ook een beetje een beeld te krijgen over de situatie op de ambassades heb ik doorgevraagd hoe het staat met de wachttijden. Ze gaf daarop aan dat de partner visa aanvragen inderdaad redelijk vertraagd zijn, maar deze staan los van de temporary visa aanvragen zoals die van ons.
Er is echter wel een backlog in de temporary visa aanvragen en dan met name door de WHV. De vertraging zou echter een paar weken zijn en niet een paar maanden. Goed om te weten dus als je overweegt een WHV als overbruggingsvisum te nemen.

Einde service bericht. Nog niet veel nieuws, maar om iedereen toch maar wat te lezen te geven heb ik het lekker uitgebreid opgeschreven.

Back