Annelies en Thijs naar Australië

Meer een topic voor een oudgediende (hardcore) die naar Tassie wilde en een licentie heeft ;)

Haha, ja daarom moest ik er nu weer aan denken. Ik had wel eens naar bush planes gekeken in het verleden, maar na onze trip naar Tasmanië dacht ik je kunt met zo'n water vliegtuigje echt zonder problemen van baai naar baai vliegen. Hemelsbreed valt het binnen bereik.

M'n broertje woont in Groningen en heeft een zweefvliegtuig licentie. Hij huurt dan soms een zweefvliegtuig en dan gaat ie naar Duitsland. Ik wist niet dat dat kon met die dingen, maar je kunt blijkbaar best wat afstand afleggen.
 
Ben ik gewoon vergeten de posten op onze Australiaversary, afgelopen 23 Oktober. The big one want ik moest opnieuw mijn visum aanvragen. "Tsjah, of we gaan terug" grapte Annelies.

Nee, dat doen we niet. De afgelopen twee jaar met everything that's going on right now was de zoveelste bevestiging dat dit de plek voor ons is. Ja, we hebben ook een mindere kant van Australië gezien, maar desondanks kunnen we ons geen betere plek op de wereld voorstellen.

Tijdens de afgelopen 12 maanden zijn we nog veel meer ingeburgerd. Waar we voorheen de politiek wat geneerden was er dit jaar niet omheen te komen. Ik heb voor het eerst in een ute gereden en hebben onze nieuwe favoriete stukje Australië buiten Melbourne ontdekt (Tasmanië). We zijn echte koffie snobs geworden met een espresso apparaat. We kennen onze buurt beter dan ooit en surfen behoort nu tot de lijst met dingen die ik actief doe.

sc2105221433-t.jpg

Relaties met vrienden, collegas en mensen in de buurt zijn sterker dan ooit. Met alle grenzen dicht zijn er geen tijdelijke bewoners meer. Geen backpackers, geen working holidayers. De vraag hoe lang we blijven wordt niet meer gesteld. Als je hier bent gebleven tijdens COVID, dan ben je one of us.

Hopelijk kunnen we de komende tijd weer wat meer van Australië zien. Dat is één van de positieve dingen van de lockdowns, dat je vergeet wat er allemaal zo dichtbij is!
 
Relaties met vrienden, collegas en mensen in de buurt zijn sterker dan ooit. Met alle grenzen dicht zijn er geen tijdelijke bewoners meer. Geen backpackers, geen working holidayers. De vraag hoe lang we blijven wordt niet meer gesteld. Als je hier bent gebleven tijdens COVID, dan ben je one of us.
Hey, nu voelen wij ons aangesproken ;-) Die zijn er nog wel hoor, al doen we ons best om daar verandering in te brengen haha.

Congrats met deze mijlpaal!
 
Hey, nu voelen wij ons aangesproken ;-) Die zijn er nog wel hoor, al doen we ons best om daar verandering in te brengen haha.

Congrats met deze mijlpaal!

Bedankt! En wij zijn ook temporary residents hoor, en net als jullie willen wij dat graag veranderen ;) (hopelijk snel een update daaromtrent).

Ik doelde vooral op de mindset. Jullie willen blijven, net als wij, maar pre-COVID waren er hier een hoop mensen die het leuk voor nu vonden. Ik heb het geloof ik wel eens eerder genoemd, maar vaak was dat één van de eerste vragen die je kreeg als je hier iemand leerde kennen. "Where are you from and how long are you staying?" En je kon altijd merken dat je anders behandeld werd als je aangaf dat je here to stay was.

En in alle eerlijkheid snapten we dat op een gegeven moment ook wel. Je investeert soms een hoop in een relatie en het is dan jammer mensen ineens vertrekken om nooit meer terug te komen.
 
Geen update helaas Afterbang. Via Annelies d'r werk werd aangeboden om een visum bureau naar d'r visum status te laten kijken. Die kwamen tot dezelfde conclusie als wij "Jullie waren niet toevallig echt niet voor Februari 2016 in Australië toch?". Nope, 6 maanden later, sorry. Het is niet 100% van de tafel, maar nul garanties.

Verder heb ik ook terug gehoord van immigration. Mini tip van flip:
You provided a National Police Certificate issued by the Australian Criminal Intelligence Commission. This check is not accepted for the purpose of immigration. Please provide a National Police Check issued by the Australian Federal Police in Canberra.

Het is nogal verwarrend want er worden overal police checks aangeboden en ik had specifiek eentje gedaan waarvan ze zeiden dat ie goed was voor immigration, maar blijkbaar niet.

This is the one to get. Ze stuurden zelfs een link mee en zeiden specifiek "Do not use any other service"

Dus die is aangevraagd en ze willen nog wat health care dingetjes weten, maar het positieve is dat ze niet flat-out gezegd hebben dat ze me niet meer willen, dus positief nieuws ;)
 
Keigoed dat je erop hamert @Thijsvr, thanks! Jouw link is inderdaad de enige echte voor een Fed Police Check. Je wilt niet weten hoeveel ongure bedrijfjes in de visa bureau en immigration agency categorie je proberen op te lichten door honderden dollars servicekosten bovenop de Police Check prijs te zetten of een neppert of verkeerde check op te hoesten. De AFP heeft een overheidsgereguleerde vaste prijs en alleen Canberra levert hem af.

Niet geheel on topic, sorry Thijs. Op veel documenten hebben we verschillende namen, bijvoorbeeld 3 voornamen, of maar 1, of voorletters, of eerste naam en de rest voorletters, etc. Breng die verschillende weergaven van je naam in kaart. Al die verschillende opties kun je opvragen in 1 en dezelfde AFP Check. Ik had er een enorme hoop gedonder mee en heb naast mijn volledige naam 5 aliassen moeten laten onderzoeken. Courtesy of my Case Officer die niet snel tevreden was.
 
Niet geheel on topic, sorry Thijs. Op veel documenten hebben we verschillende namen, bijvoorbeeld 3 voornamen, of maar 1, of voorletters, of eerste naam en de rest voorletters, etc. Breng die verschillende weergaven van je naam in kaart. Al die verschillende opties kun je opvragen in 1 en dezelfde AFP Check.
Goede tip!
Wij hadden/hebben ook dit probleem omdat een Belgisch paspoort blijkbaar maar beperkt aantal letters kan bevatten. Zo staan onze 3 voornamen (nu ja ik heb er gelukkig maar eentje) niet volledig op onze paspoorten maar wel vaak op andere docs. Dat heeft ons al een paar keer problemen opgeleverd. Onze PR visum agent heeft dit idd ondervangen door via de police check voor zowel de volledige als de afgekorte paspoort versie van de namen een check op te vragen.
 
Keigoed dat je erop hamert @Thijsvr, thanks! Jouw link is inderdaad de enige echte voor een Fed Police Check. Je wilt niet weten hoeveel ongure bedrijfjes in de visa bureau en immigration agency categorie je proberen op te lichten door honderden dollars servicekosten bovenop de Police Check prijs te zetten of een neppert of verkeerde check op te hoesten. De AFP heeft een overheidsgereguleerde vaste prijs en alleen Canberra levert hem af.

Niet geheel on topic, sorry Thijs. Op veel documenten hebben we verschillende namen, bijvoorbeeld 3 voornamen, of maar 1, of voorletters, of eerste naam en de rest voorletters, etc. Breng die verschillende weergaven van je naam in kaart. Al die verschillende opties kun je opvragen in 1 en dezelfde AFP Check. Ik had er een enorme hoop gedonder mee en heb naast mijn volledige naam 5 aliassen moeten laten onderzoeken. Courtesy of my Case Officer die niet snel tevreden was.

Ja ik had dezelfde check gedaan die ik moest doen voor Australia Post om daar te mogen werken. Figured that would be good enough. Ach, ik heb duurdere fouten gemaakt in m'n leven ;)

Goed advies van de namen. Ik heb gelukkig maar één naam. Thijs. Gedurende al deze visum dingen ben ik m'n ouders daar al meermaals heel dankbaar voor geweest haha.
 
Sydney, I may have judged you too harshly.

Iedereen was enorm vriendelijk, we hadden een hotel in Surrey Hills met leuke cafes en restaurants, verborgen tussen alle mooie klassieke gebouwen en de straten vol groen. We grappen wel eens dat Melbourne voelt als een groot dorp, vergeleken met Sydney is dat ook echt wel zo.

Verder nog wat richting de kust geweest, ja ik snap wel wat mensen zien in Sydney ;)
 
Als toerist is Sydney zeker een hele leuke en mooie stad met historische en nieuwe gebouwen, mooie parken, haven en meestal mooi weer 👍 (en voor jou als surfer nog wel meer voordelen ;) )
 
Als toerist is Sydney zeker een hele leuke en mooie stad met historische en nieuwe gebouwen, mooie parken, haven en meestal mooi weer 👍 (en voor jou als surfer nog wel meer voordelen ;) )

Ik vond het maar druk in het water, ik ben duidelijk verwend met m'n zwembad en gegarandeerde golven ;)
 
Maroubra is een veel gemoedelijker strand vergeleken met Bondi. We wonen daar niet ver vandaan en gaan er regelmatig even uitwaaien.

Fijn dat Sydney bevallen is, het is hier ook erg wel erg leuk ;)
 
Maroubra is een veel gemoedelijker strand vergeleken met Bondi. We wonen daar niet ver vandaan en gaan er regelmatig even uitwaaien.

Fijn dat Sydney bevallen is, het is hier ook erg wel erg leuk ;)
Heb zelf een zwak voor Maroubra. Een paar keer in een AirBnB gezeten vlak na of vlak voor een vlucht. Zoals je zegt; Maroubra is een gewoon strand zonder toeristen en de ‘ perse gezien willen worden crowd’. Veel fijner dan Bondi in mijn ogen. Heb er ook een keer de kerst BBQ gedaan bedenk ik me nu net! (2015)
 
We waren van Bondi naar Coogee gelopen, maar het was heerlijk weer en overal behoorlijk druk in mijn ogen, maar dat kan ook met mijn gebrek aan surf skills liggen.
 
We waren van Bondi naar Coogee gelopen, maar het was heerlijk weer en overal behoorlijk druk in mijn ogen, maar dat kan ook met mijn gebrek aan surf skills liggen.
Dat is de standaard wandeling met de drukke stranden. Maroubra ligt nog een eindje zuidelijker (maar locals only in the surf, zie linkje Bra Boys)
 


OFX
Back
Top