Aussie $ zakt!

Tis idd een rekensommetje, wij krijgen nu 4.15% bij NAB...
Laten we nu wel net de pech hebben om net te wisselen als de koers weer ff beroerd was op 4maart...1op 1.21
angry.gif

Hopen dat het nu beter word en blijft!! Ik heb wel wat mensen gesproken die toch echt denken dat er een crisis op komst is in Oz .

Maar als er dan een crisis komt, dan is dat misschien wel gunstig voor de koers maar minder voor de werkgelegenheid...

Heb je trouwens bij het overmaken Ozforex gebruikt en daarbij als Branch name 'Adelaide' opgegeven?

ik denk wel dat de huidige betere wisselkoers eerder te danken is aan de sterker wordende euro dan aan eventuele crisis in Oz...

Het heeft eerder te maken met de aankondiging van China om de economische groei te temperen omdat ze andere dingen prioriteit willen geven, namelijk het leger updaten en dat hebben we te danken aan die rooie muts die hier PM is,die zonodig Obama een speeltuin wil geven in NT, uiteindelijk snijdt ze zich dan daarmee in de vingers,want china is onze grootste deelgenoot voor onze eigen export, de dollar gaat nog meer zakken en de huizenprijzen ook.:p

Stevenm waarom zet je je spaarcenten niet bij Rabodirect hier, rente is over de 6% en een termdeposit nog hoger.
Ze doen dan wel geen hypotheken hier,maar sparen kun je er wel.

Mijn oom in Melbourne die mij vertelde over de aankomende verwchte crisis, werkt in de bouw. Hij heeft mij idd ook verteld dat de huizenprijzen flink zullen gaan zakken komende 2 jaar...en dat als je een huis wilt kopen het beter is om nog even te wachten.
Zou mooi zijn, wij willen over een jaar of 2 ook wat kopen;)

@ lizzyhas, Wij willen juist een crediet in Oz opbouwen voor eventueel de koop van een huis of stuk grond...

Het heeft eerder te maken met de aankondiging van China om de economische groei te temperen omdat ze andere dingen prioriteit willen geven, namelijk het leger updaten en dat hebben we te danken aan die rooie muts die hier PM is,die zonodig Obama een speeltuin wil geven in NT, uiteindelijk snijdt ze zich dan daarmee in de vingers,want china is onze grootste deelgenoot voor onze eigen export, de dollar gaat nog meer zakken en de huizenprijzen ook.:p
China is al jaren bezig met het uitbreiden van zijn militaire apparaat. Daar hoeft Gillard helemaal niets voor te doen. De Oz dollar is veel meer afhankelijk van het investeringsklimaat in de VS. De Oz dollar is sterk gestegen in de afgelopen twee jaar omdat men niet zoveel zal in de US dollar en men wel vertrouwen had in de resources van Australie. Vertrouwen in de VS is nu in de lift, dus de Oz dollar gaat weer omlaag. We horen al maanden geluiden over China, maar dat heeft nog nooit veel effect gehad op de Oz dollar.

Mijn oom in Melbourne die mij vertelde over de aankomende verwchte crisis, werkt in de bouw. Hij heeft mij idd ook verteld dat de huizenprijzen flink zullen gaan zakken komende 2 jaar...en dat als je een huis wilt kopen het beter is om nog even te wachten.
Grappig... een tradie die het beter zou weten dan de economen :D

Ik denk dat tradies het juist aanvoelen,lekker denigrerend kun jij ook zijn aye, als jij als tradie voor volgend jaar niks in je portefeuille hebt dan weet je denk ik wel hoe laat het is, merk het zelf ook nu we bezig zijn met een huis, iedereen belt terug ,loopt wat harder, Dick Smit houdt ermee op, gister heeft een ander warenhuis concern aangekondigd panden te sluiten,allemaal tekenen dat de economie helemaal niet lekker gaat hier,ondanks die mooie windowpaiting die nog overeind staat blijkbaar.
Rond Mittagong zijn huizen 50% naar beneden gedaald, dat merkt een tradie denk ik ook wel:)

Steven, Rabodirect zit in Sydney :) aan de darling harbour.

De economen hadden het sowieso alweer fout, zeiden 3 weken terug dat de dollar absoluut de komende tijd zo hoog zou blijven staan en dat dat nog wel 1 tot 2 jaar zou duren.....ja dat zie ik, economen zijn hele slechte waarzeggers .

Toem wij ons geld moesten overboeken 3 jaar geleden precies) 0.47 !!!, nu soms zelfs over 0.80? Misschien maar eens beginnen om AUD tergu te boeken naar NL?:)

Ik denk dat tradies het juist aanvoelen,lekker denigrerend kun jij ook zijn aye, als jij als tradie voor volgend jaar niks in je portefeuille hebt dan weet je denk ik wel hoe laat het is, merk het zelf ook nu we bezig zijn met een huis, iedereen belt terug ,loopt wat harder, Dick Smit houdt ermee op, gister heeft een ander warenhuis concern aangekondigd panden te sluiten,allemaal tekenen dat de economie helemaal niet lekker gaat hier,ondanks die mooie windowpaiting die nog overeind staat blijkbaar.
Rond Mittagong zijn huizen 50% naar beneden gedaald, dat merkt een tradie denk ik ook wel:)

Steven, Rabodirect zit in Sydney :) aan de darling harbour.

De economen hadden het sowieso alweer fout, zeiden 3 weken terug dat de dollar absoluut de komende tijd zo hoog zou blijven staan en dat dat nog wel 1 tot 2 jaar zou duren.....ja dat zie ik, economen zijn hele slechte waarzeggers .
Als die tradie geen werk heeft, dan hoeft dat nog helemaal niets te zeggen over de Australische huizenmarkt. Hij kan ook in een mindere regio zitten of gewoon een slechte tradie zijn. De bouwer die onlangs mijn huis afgerond heeft, die heeft heel veel werk. Hij heeft het afgelopen jaar flink uitgebreid. Over het algemeen is de hoeveelheid nieuwe starters afgenomen, maar dat zegt dan weer helemaal niets over de prijzen van bestaande huizen. Ja, de economie gaat niet echt lekker als je de resources buiten beschouwing laat. Maar om nu meteen van een crisis te spreken... "The sky is falling..."

Je uitspraak tav de economen is natuurlijk lekker korte termijn denken. Net als zeggen dat de aarde niet opwarmt want het was zo koud vandaag. De dollar is een paar procent gedaald over een paar weken. So what? Vandaag was ie weer flink omhoog. Ik heb daar al eerder uitspraken over gedaan en tot dusverre heb ik er nog niet naast gezeten. Het gaat op en neer, maar voorlopig zie ik de oz dollar echt niet terugzakken naar het langdurig gemiddelde.

Schatten :) Zullen we weer ontopic gaan? Ik snap de verschillende reacties wel maar om nou een heel gevecht te gaan voeren over het al dan niet correct zijn van een inschatting van economen en/of tradie's... Wij, en jullie, zijn geen van beiden, of in ieder geval geen vertegenwoordiger van beide groepen ;)

Schatten :) Zullen we weer ontopic gaan? Ik snap de verschillende reacties wel maar om nou een heel gevecht te gaan voeren over het al dan niet correct zijn van een inschatting van economen en/of tradie's... Wij, en jullie, zijn geen van beiden, of in ieder geval geen vertegenwoordiger van beide groepen ;)
Huh? Dus we mogen alleen nog maar rapporteren wat vandaag de koers is? Ik dacht dat dit forum ook voor discussies was. Zoals we ook andere discussies in het verleden hebben mogen voeren, zoals o.a. aboriginals. We maken er beide ook geen deel van uit. Of over Australiers? De meesten hier zijn geen Australiers. Ik begrijp dat je het forum graag positief houdt, maar ik ben het niet eens met je onderbouwing.

Maar ja, dit is natuurlijk ook off-topic. Nu weer terug naar de dollarkoers...

Huh? Dus we mogen alleen nog maar rapporteren wat vandaag de koers is? Ik dacht dat dit forum ook voor discussies was. Zoals we ook andere discussies in het verleden hebben mogen voeren, zoals o.a. aboriginals. We maken er beide ook geen deel van uit. Of over Australiers? De meesten hier zijn geen Australiers. Ik begrijp dat je het forum graag positief houdt, maar ik ben het niet eens met je onderbouwing.

Maar ja, dit is natuurlijk ook off-topic. Nu weer terug naar de dollarkoers...

Zie de uitleg in je PM

En nu op de 1.28. Hopelijk binnenkort weer de alert mail van ozforex. (ingesteld op 1.30 :)).
1 EUR = 1.2817 AUD +0.00685 (0.537%)
Mar 28, 10:00AM GMT

mmh. ben bang dat we toch nog even op het alert mailtje moeten wachten...
1 EUR = 1.2711 AUD -0.00970 (-0.757%)
Apr 5, 1:15PM GMT

Back